Spring naar bijdragen

Maandag 24 December


MarQ

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
De dag voor kerst. 
Snel zo de laatste boodschapjes halen voor de grote drukte losbarst.... 
Maar uiteraard eerst een bakje :) 
 

1122248.jpg                     Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster                  Afbeeldingsresultaat voor coca cola zero cafeïnevrij    

     Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water             Gerelateerde afbeelding     Afbeeldingsresultaat voor veel smoothies   Gerelateerde afbeelding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen frummers,
met dochter zo een saunadagje
en de boodschappen rond etenstijd gedaan vrijdag en gisteravond
beide keren super rustig in de Lidl en Plus, heerlijk, meteen aan de beurt.
als de sauna nu ook lekker rustig is, laten we de Kerststress over aan anderen.
Morgen met zoon en dochter naar Bohemian Rhapsody en gourmetten erna.
En dan mag het leven weer "gewoon" worden wat mij betreft.

mooie dag allemaal.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik breek even in. Nog niks gelezen, maar ik zie wel een aantal bekende namen.

Even behoefte om te crashen, heb het erg zwaar vandaag.

Het goede nieuws is dat ik al meer dan twee maanden droog sta. Het vervelende nieuws is dat ik kerst totaal onverwachts alleen moet doorbrengen. Mijn man kwam normaal vandaag thuis na veertig dagen opname voor manische episode, maar hij is dit weekend onverwachts in een psychose beland en zit nu in een afzonderingskamer. Ik weet niet hoe ik de dag moet doorkomen. Drinken zal ik wel niet, maar ik kan niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GRRR......kerst staat voor de deur en brengt niet alleen

onrust maar ook zoals nu de craving  ,en wil er perse

niet aan toegeven , niet nu , ben geen geheel onthouder

maar de tijd tussen dat ik drink wordt steeds groter !

En Dat Is Goed  & Bevalt Me Prima !

Geef trouwens geen bal meer om kerst want vroeger

té vaak meegemaakt [ en wie niet denk ik ] dat halverwege

de avond de drank er in is geslagen en dan het huis vol viste

met dikke ruzie onderling , dus morgen nix afgesproken en 

ik zie het maar als een doordeweekse dinsdag......

bewerkt door MarQ
sgreiv vautje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jen. Ik ken je niet goed genoeg om je iets zinnigs te vragen of aan te raden. Verder dan de beetje dooddoenerig aanvoelende wensen van
sterkte en houdt moed kom ik niet. Maar toch doe ik ze.
Wat kun je nu doen of betekenen voor je man? Ik denk dat hij nu op de voor hem en jou juiste plek is. Voor jou nu de zorg voor jezelf. En dat kun je het best
zonder drinken doen zodat je er te allen tijde kunt zijn als dat nodig is. Ik realiseer me dat je nu min of meer een beetje (of boel) wordt geleefd
door de omstandigheden en dat die verre van leuk zijn, maar toch heb je er nuchter de meeste 'controle' over.
Nogmaals toch maar heel veel sterkte en boven alles hoop ik dat je je kalmte kunt bewaren. De kalmte om een soort van vrede
te sluiten met wat is. :heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruim een jaar geleden deed ik iets doms. Namelijk dronken een auto besturen en tegen iemand botsen. 

Toen ik dat deelde en mijn schuldigheid besefte zette ik hier heel de boel op stelte dus verwacht weinig begrip voor wat ik nu ga schrijven. Maar ik wil het toch gedeeld hebben.

Ik heb toen een rijverbod gekregen van 15 dagen, daarna moest ik voor de rechter  komen en dat was nog eens 15 dagen rijverbod en een geld boete en psychologisch en medisch onderzoek. Ik heb niet geklaagd en genomen wat mijn straf is, ik heb alles voor mijn verantwoording genomen. Maar ik heb ook gehoord en gezien. Met dat psychologisch en medisch onderzoek zat ik namelijk in een zaal vol met alcoholdelinquenten en die namen het niet zo serieus als ik. Het was een strijd over de hoeveelste keer daar iemand zat, ik was van mening eens maar nooit meer maar stelde me wel gerust dat ik met mijn instelling heel goed door het onderzoek zou komen in ieder geval.

Nu een paar maanden later gaat mijn rijverbod van die overige 15 dagen dus in werking. En ik vraag me af wat voor boodschap geef je de gestrafte af, want ik heb netjes mijn rijbewijs ingeleverd en die agent zegt:  dan mag u nog 5 dagen autorijden mevrouwtje. Ik was verbaasd, autorijden zonder rijbewijs is toch strafbaar? En rijverbod is toch rijverbod? Maar ik heb een document waarmee ik nu wel mag.

Ik neem het wel serieus maar ik snap wel dat je hiermee dus een verkeerd voorbeeld geeft aan die onder ons die zich niet bewust zijn van onder invloed rijden blijkbaar.

En dan krijg ik vandaag een brief van de rechtbank dat ik ook nog mijn rijbewijs weer 2 dagen vroeger mag ophalen dan mijn ontzegging. Ik snap het niet.

Kunnen ze dan niet beter ook meteen je auto invorderen bij een rijverbod? Want nu maak je de drempel wel heel laag voor iemand om gepakt te worden dat je toch auto gaat rijden (nuchter) je bent niet gestraft.

Zaterdag was wel grappig, ik kwam in een alcoholcontrole, vroegen niet naar mijn rijbewijs of het document ik moest alleen blazen.

Ik heb nu genoeg dingen in huis om te eten en te doen zodat ik netjes thuis blijf en de straf ook uit zit maar als er iets mis is met vrienden of mijn dieren en ik moet naar ze toe of een dierenarts voel ik me niet bezwaard om toch de auto te nemen want de pakkans is dus nihil.

Ik heb meer last van dat ik er eerlijk over ben dat ik problemen met alcohol heb gehad en soms nog heb. Bij mijn ontslag is dat echt tegen mij gebruikt, terwijl ik die 3 maanden daar geen druppel gedronken heb maar kei hard gewerkt heb. Maar eenmaal 1 fout is erger dan alle het goede dat je doet. Behalve alle andere dingen waarmee je geconfronteerd wordt als alcoholist is dat ook wel lastig. En gelukkig ben ik trots op mezelf omdat ik nog steeds bezig ben met herstellen. En mezelf soms verbaas in mijn herstel.

Het doet dan ook wel pijn om te horen dat iemand je verdenkt van dat je dronk tijdens zijn afwezigheid terwijl ik de benen onder mijn reet uitliep en creatieve dingen bedacht om dieren hun verzorging te geven.

Maar toch wil ik eerlijk en open blijven, al wordt dat soms tegen mij gebruikt als het zo uitkomt. Dus bij mijn volgende sollicitatie hebben ze een uittreksel gevraagd van mijn strafregister en daar staat het open in en dat ga ik ze tonen. Ik heb in het begin van mijn leven namelijk teveel ingeleverd voor mensen en dat lukte ook niet want werd ook niet gewaardeerd. Zo lag ik futloos een half jaar op bed depressief te wezen met straatvrees en nog wel meer.

Maar omdat ik altijd streng voor mezelf geweest was had ik toch een kring van vrienden opgebouwd die me niet wilde loslaten. In het begin heel irritant maar heeft mij wel het duwtje in de rug gegeven om nog eens iets te proberen zoals therapie en opname. En dat was zo interessant dat ik dat ben blijven doen. Terwijl ik er eigenlijk helemaal klaar mee was met het leven.

Ik zag ook de documentaire van Beth Hart en die zegt ook beter eerlijk zijn eerlijk zijn geeft ook stress maar minder dan jezelf verloochenen. En dat is waar.

Ik blijf tevreden over mezelf, want ik kom van heel diep en ben trots dat ik als klimmer zo naar boven klim. Ik moet wennen aan de veroordelingen maar krijg er steeds minder last van, dat is jou ding en niet het mijne.

En ja ik zie de katten nu voor me zitten de mega veel katten, want nu zou ik bezig zijn met al die bakjes vullen en ze voorzien van vlees. Maar dat doen anderen ook goed die het nu doen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag,

Straks de nachtdienst in, 4 stuks, zelf voor gekozen, controle, kan niet door schieten, goede verdiensten en mag zorgen voor.....heerlijk!

Marq zo is het, gewoon dinsdag morgen:)

Die hysterie kan er steeds minder goed tegen. Ook in de winkel vanmiddag, zoveel karretjes en ongeduldige mensen, graaien dat ze doen, hoe meer hoe beter en boos dat ze zijn als iets er niet meer is, hele discussies met die arme meiden die daar werken...….. Overvolle karren en kwaad dat ze kijken, die mimiek, zoveel stress en het zou gezellig moeten zijn hmmmmmm. Zal wel. Elk jaar verbaas ik mij er weer over haha. Terwijl de winkels hier gewoon de hele dag open zijn met kerst.

 

Sterkte lieve Jen!! Heftig weer, kan mij nog heugen dat de situatie destijds ook zo was. Gaat nooit wennen. Liefs Smik

Toch een fijne kerst allemaal, maar net welke lading je eraan geeft. Als kind vond ik het heerlijk.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle lieve steun.

Het helpt wel hoor, ook als er niet veel zinvolle te zeggen is, om gewoon het gevoel te hebben dat er iemand met me meeleeft.

Zonder drank lukt verrassend goed. Ik kreeg net op tijd een waarschuwing. Had begin dit jaar mijn pogingen om gematigd te drinken onnozelweg opgegeven en ben dan maar chronisch gaan drinken. Zelden echt zat geweest, maar ook zelden echt nuchter. Dus acute pancreatitis. Er is geen onherstelbare schade, noch aan lever noch aan pancreas, maar als ik ook maar een druppel drink voordat die pancreas helemaal hersteld is, dan kan het om zeep zijn. Het is absurd, maar ik ben nu verslaafd aan alcoholvrij bier. De ene verslaving vervangen door de andere, tja, het zij zo, als het me helpt dan helpt het me maar.

 

Man is inderdaad veilig nu. En het is goed dat ik hem niet kan bezoeken. Als het wel kon, dan zou het een slecht idee zijn om het te doen. Hij is erg zwaar over mijn grenzen gegaan, ik ben er zelf aan onderdoor gegaan, ik weet momenteel niet of ik hem graag zie. Ja, mijn hart verscheurt van de pijn als ik bedenk dat hij opgesloten zit en doodsbang is, want de verpleging heeft me verteld dat hij geen rust vindt en duidelijk psychisch lijdt. Tuurlijk verscheurt dat me. En tegelijkertijd weet ik dat ik zelf niet de energie heb om hem te steunen als ik dat zou kunnen. Als iemand die psychotisch is je kwetst, dan ben je net zo erg gekwetst.

 

Sorry voor de wartaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch een streepje positiviteit. Ik zit hier in de zetel met mijn twee schatten van honden. We hebben zonet een half uurtje gewandeld, en ik passeerde een oudere dame met haar hond, samen eenzaam op kerstavond geeft ook een band. 

Nu dan maar knus film kijken zeker. Alleen eten stelt me voor een probleem. Het lukt me al weken niet om fatsoenlijk te eten op mijn eentje. Nu zit ik met stom duur kersteten in de frigo. De kerstboom heb ik gisteren al ontmanteld, hij maakte me depressief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen onder de omstandigheden doe je het heel goed!

Vorig jaar ook in het ziekenhuis gelegen met een acute pancreatitis, nog nooit zo een pijn gehad. Wat een hel was dat, letterlijk dubbel gevouwen van de pijn en gelukkig geen onherstelbare schade. Dronk toen ook weer 24/7, eigen schuld dikke bult.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...