Spring naar bijdragen

Zondag 23 December 2018


MarQ

Aanbevolen berichten

De Messiah was een groot succes, dat kan/durf ik niet zo goed zelf (te) zeggen, maar dat waren de reacties van het publiek.

Het was wel zo dat ik tijdens het amen zelf bijna een brok in de keel kreeg en na de laatste noten had ik tranen in mijn ogen. Wat kan muziek mooi en ontroerend zijn!!

Vorig jaar zei een vriendin tegen mij: volgend jaar staan we hier wéér. Daarmee sprak ze een wens uit,  wij wisten allebei niet hoe de (toen nog komende) operatie zou verlopen. Er was geen zekerheid, niets te voorspellen. Maar het is gelukt, we stonden er weer. 

Daar ben ik dankbaar voor. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag mijn laatste werkdag, was toch emotioneler dan ik dacht.

Ik was de afgelopen 2 uitwerkweken al aan het gebruiken om afscheid te nemen van de dieren omdat het er zoveel zijn dat ik wel verwacht had dat je op 1 dag niet effe houdoe kan zeggen tegen allemaal.

Maar dan echt definitief de deur achter je dichtslaan en jouw band die je met de dieren hebt te verbreken is best wel heftig. Gelukkig weet ik dat die dieren met anderen mensen ook een band hebben en gewoon verzorgd worden. Het is alleen een andere band, want dat vond ik wel bijzonder om te voelen, hoe jou ervaring met een dier zo anders is dan de ervaring van iemand anders en ze je daardoor weleens het gevoel kunnen geven dat je de enige echte bent die voor ze kan zorgen.

Dat is dus totaal niet het geval.

Ze reageren op wat jij uitstraalt en waar je oren naar hebt en dat schept een band en laten ze dingen zien wat klikt met jou en waar je plezier aan beleeft. En bij de ander reageren ze weer anders maar doen precies hetzelfde alleen leg je dat anders uit.

Dus het raakte me wel enorm om te beseffen dat ik afscheid aan het nemen was van mijn unieke band met dat dier en stelde het me gerust dat dat dier ook een unieke band heeft met iemand anders alleen niet op de manier die wij hadden.

En dan voel je je effe gewoon speciaal.

En dan is het ook best fijn om uit een wereld te stappen waarbij iedereen van mening is, dat ze beter zijn en beter doen.

Enfin, ik heb weer veel geleerd, ik heb ervaren dat ik tot meer in staat ben dan ik dacht. Ik ben in ieder geval trots op het resultaat wat ik afgeleverd heb. Met alle verbeter punten die ik achteraf in gedachte had. Ik heb toch maar als enige verantwoordelijke een dierenopvang gerund voor 3 weken en bijna alle dieren in leven gehouden. Leiding gegeven aan mensen (ik dacht dat ik dat niet kon) en beren uit de kast opgelost zodat mijn bazen konden genieten van hun vakantie. Ik verbaasde mezelf over mijn creatieve denkvermogen in sommige situaties.

Hoewel ik voorheen dacht we moeten werken aan de verbeterpunten voor een volgende keer werd het toch dat ik bij hoogte punt maar moest stoppen. De lat lag te hoog voor mij.

Als ik straks weer een saaiere job heb zal ik soms wel de balen hebben dat ik mijn droomjob heb laten schieten. Maar nu ben ik eigenlijk wel tevreden en emotioneel.

Maar super gelukkig dat ik nu weer al mijn tijd en energie kan steken in mijn eigen dieren, want die hebben echt moeten afzien soms qua tijd en aandacht.

 

 

bewerkt door Spud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Jannigje:

@Asterixhoe is het met het hondje? En met jullie? Kan je vrouw een beetje genieten van de kleine?

Hij groeit als kool, je hoort het bijna kraken.
Ze kan er wel een beetje van genieten, maar hij is wel errug druk.

Hij had vannacht een botje van een sparerib gevonden en heeft er een stukje af weten te knagen.
Hopelijk heeft hij er geen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...