Spring naar bijdragen

Ernstige slapeloosheid na stoppen clonazepam


madeliefje

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Ik ben sinds ongeveer ruim 2 maanden afgebouwd van clonazepam, o,5 mg. Nu heb ik ernstige slapeloosheid. Ik kan alleen slapen als ik zo moe ben dat ik wordt weggedrukt door de slaap, ik maak dan een nacht van 8-10 uur. De andere nachten kan ik zo goed als niet slapen, zeer regelmatig helemaal niet. Het is slopend en ik houd het bijna niet meer vol. Is dit het gevolg van het afbouwen en hoe lang kan dit nog duren?

Liefs, madeliefje  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

@madeliefje,

Je zou natuurlijk slaaphygiëne kunnen proberen.

De nachten dat je wel slaapt, korter slapen. Bijv. maximaal 8 of 6 uur.

En overdag bezig blijven, geen koffie (thee?), regelmatig leven. Misschien kun je dan wel bijna elke nacht slapen.

Het kan zijn dat het niet werkt, en makkelijk zal het zeker niet zijn. " Is dit het gevolg van het afbouwen en hoe lang kan dit nog duren? " Dit valt al gauw in de catergorie "het duurt zolang als het duurt". Mijns inziens heb je de beste kansen op spoedig herstel als je gewoon gezond en normaal door blijft leven ... Niet lullig bedoeld, maar "ziek zijn" heeft al gauw zijn eigen dynamiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 19-12-2018 om 18:40 zei madeliefje:

Goedenavond,

 

Ik ben sinds ongeveer ruim 2 maanden afgebouwd van clonazepam, o,5 mg. Nu heb ik ernstige slapeloosheid. Ik kan alleen slapen als ik zo moe ben dat ik wordt weggedrukt door de slaap, ik maak dan een nacht van 8-10 uur. De andere nachten kan ik zo goed als niet slapen, zeer regelmatig helemaal niet. Het is slopend en ik houd het bijna niet meer vol. Is dit het gevolg van het afbouwen en hoe lang kan dit nog duren?

Liefs, madeliefje  

Hoe is het nu met je Madelief?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...