Spring naar bijdragen

Vrijdag 14 december 2018


Rosee

Aanbevolen berichten

43 minuten geleden zei Bor:

Ik weet niet wie ik allemaal moet feliciteren dus ik doe het maar zo: iedereen gefeliciteerd met wie zich aangesproken voelt voor een felicitatie. 

:rose:

Ha @Bor, jij óók gefeliciteerd met wie zich aangesproken voelt voor een felicitatie, hoor. Daar heb jij net zoveel recht op als ieder ander.:P

bewerkt door Kohtje
moest bor nog even blauw maken..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, fijn @Bor
Wilde eigenlijk zeggen dat je dan nu misschien eindelijk een beetje meer in rustiger vaarwater kunt komen, maar je hebt, voor zover ik weet
nog altijd "gedoe" met je vader en nu dan ook "gedoe" met je man. Dus dat 'fijn Bor' is maar betrekkelijk, maar het komt wel mooi uit dat, terwijl er
aan de ene kant nog steeds problemen zijn en er ook nieuwe bijkomen, er aan de andere kant ook weer dingen 'oplossen'..
Nuchterheid lost dit soort dingen niet op op zichzelf, het leven zelf wordt door stoppen met drinken niet anders. Maar je bent nu wel in
staat om met de situaties om te gaan en aktie te ondernemen. Dat is anders dan weg te duiken in een roes, even 'lekker' geen problemen te
voelen en ze dan morgen dubbel zo hard te voelen binnenkomen. Waardoor de behoefte aan een roes alleen maar sterker wordt. Daar waar
we met alcohol vaak verlichting van de levenslasten zoeken maken we ze eigenlijk alleen maar zwaarder. Arme drinkende alcoholisten. Ze
hebben een zwaar leven dat steeds zwaarder en zwaarder en zwaarder wordt.
Wat een zwamverhaal, hè? Sorry hoor. Maar het is vrijdagmiddag en ik heb al m'n klussen en karweitjes af en zit eigenlijk te wachten tot ik de
honden eten kan/mag geven om vijf uur. Een zgn. verloren half uurtje dus. En toen dacht ik..... zie begin van dit bericht.

PS. hoe is het nu eigenlijk met je verstopte toilet?

bewerkt door Kohtje
wéér bor niet blauw gemaakt... ja, sorry hoor.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijf het begin van het weekend moeilijk vinden zeker nu ik op vrijdag de hele dag weg ben dan kom je thuis en denk je zo en nu een bie... oh nee toch maar niet. Maar goed het is weekend hoera. Zondag is mijn dochter jarig mijn oudste dus daar ga ik heen morgen lekker aan lummelen hier hou er wel van tegenwoordig de onrust is weg. Vanavond de voice kijken oh en even een gesprekje omdat ik lelijk deed tegen iemand van hier ja ben niet zo lief als @Kohtje :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poe vind t lastig. Heel weekend weg met werk. Bij aanvang al flesje miniflesje champagne kado. Heb m weggegeven. Gaan zo eten, ben best moe, hele dag gereisd en gelopen en heb honger en voel me wat geremd vergeleken met de rest die losser wordt. Allemaal triggers. En collega die zegt: je kan na zolang toch wel weer glaasje nemen. Delen hotelkamer dus kan me niet even terugtrekken. Onbestemd gevoel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Lars:

[...] ja ben niet zo lief als @Kohtje :P 

@Lars, toen ik zo oud was als jij was ik ook niet zo lief als Kohtje nu, hoor.
Je bent jonger dan ik, dus je hebt nog twee hele weken om net zo te worden. Als je het lef hebt tenminste... :P

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Rosee:

Poe vind t lastig. Heel weekend weg met werk. Bij aanvang al flesje miniflesje champagne kado. Heb m weggegeven. Gaan zo eten, ben best moe, hele dag gereisd en gelopen en heb honger en voel me wat geremd vergeleken met de rest die losser wordt. Allemaal triggers. En collega die zegt: je kan na zolang toch wel weer glaasje nemen. Delen hotelkamer dus kan me niet even terugtrekken. Onbestemd gevoel. 

Dankzij Nietmeer kom ik ook nog even terug op je bovenstaande berichtje, @Rosee. Ik had je gelezen en wilde al wat zeggen maar toen kwam Lars er even
tussendoor en ben ik m'n reactie op jou domweg vergeten. Excuus daarvoor.
Je zegt dat je je geremd voelt vergeleken met de rest die losser wordt. Losser. Maar dat komt, neem ik maar aan, door alcohol. En nou heb jij waarschijnlijk
het idee dat je er met wat 'toverdrank' weer wat bij gaat horen, wat makkelijker mee kunt doen. Meer durft en minder kritisch wordt om wat ze zeggen. Dat je
even niet jezelf hoeft te zijn maar die fijne collega waarvan je denkt dat je collega's haar leuker vinden omdat ze zo lekker meedrinkt en -doet.
Val je tijdens je werk, als iedereen nuchter is, zo buiten de boot? Vinden ze je niet aardig, niet leuk, niet sociaal overdag?
Als dat niet zo is, waarom zou dat dan wél zo zijn als je samen uit bent en jij nog steeds jezelf bent, nuchter bent?
En een collega die zegt dat je na zo lang toch wel weer een glaasje kan nemen moet je misschien eens uitleggen dat als gezelligheid uit een glaasje
moet komen, dat je daar dan geen feestje en collega's voor nodig hebt. Dan kun je net zo makkelijk thuis blijven met een fles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei jopie:

Kortom: waarom drink je niet? En waarom drink je wel? Wat mis je en wat wil je behouden. Een open en eerlijke  her-ijking van je keuzes (die je uiteraard niet tijdens een trekmoment moet uitvoeren:P)

Dit is geloof ik wat ik ook nodig heb. Het voelt een beetje ‘hellend’ bij mij. Gevoel van ‘zou ik niet zo af en toe...’ sluipt erin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rosee:

Poe vind t lastig. Heel weekend weg met werk. Bij aanvang al flesje miniflesje champagne kado. Heb m weggegeven. Gaan zo eten, ben best moe, hele dag gereisd en gelopen en heb honger en voel me wat geremd vergeleken met de rest die losser wordt. Allemaal triggers. En collega die zegt: je kan na zolang toch wel weer glaasje nemen. Delen hotelkamer dus kan me niet even terugtrekken. Onbestemd gevoel. 

Och wat herkenbaar Rosee! En toch , en toch, en toch: voor ons is het niets. En dat zien we in. 

Er zijn ongemakkelijke momenten en momenten met een onbestemd gevoel: ‘geeft niets, mag best!’ Houd vol meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@IJsvogel van harte! Ik lees het nu pas.

en deze dagdraad helpt me ontzettend. Dank allen! Ik ben wel weer uit. Ik mag het jammer vinden dat het zo gelopen is, dat ik nu niets meer drink, maar beter van niet. Want ik kan het niet. De onmatigheid is een deel van mij. Op velerlei gebied. Alleen sommige dingen zijn schadelijk.

Deur weer sluiten. Klaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, dank je wel voor jullie reacties! Ik heb het droog gehouden en leuke gesprekken gehad. Een aantal mensen is nog de hort op, een aantal mensen niet. Ik lig heerlijk gedoucht in hotelkamer. Overdag is het allemaal wel te doen, maar vanavond was lastig. Zijn met grote groep en vind het vermoeiend om steeds te socializen. En ik mis de alcohol dan gewoon, hoe stom ik dat van mezelf ook vind. @Kohtje het is niet dat ik buiten de boot val maar ik benijd de rest dat ze lekker die roes mogen voelen en dat ontspannen gevoel. En er allerlei lekkere soorten wijn staan en voor mij alleen cola zero. Bah bah bah. Weet dat ik me aanstel maar zo voelt het. Moet gewoon even klagen. Dank voor jullie reacties, was niet gelukt vandaag zonder het dagpact.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee, ik ben blij voor je dat je je dag en avond droog bent doorgekomen.
En dat ik er zo naast zat, hè? Dan projecteer ik zoals het voor mezelf kon zijn geweest weer eens op een ander en dan klopt er geen hout van..
Gelukkig zit ik hier niet alleen en zijn er zat andere forummers die je wel goed kennen en inschatten. En jij pikt er het voor jou goede uit.
Ik wens je hoe dan ook een fijne rest van je uitjesweekend. En hou het maar lekker droog. Dat van die 'alleen cola zero' zou ik in elk geval wél even
aankaarten. Er zijn meer vrolijke en feestelijke drankjes te verzinnen dan alleen maar wijn en bier. Ook in de alcoholvrije range. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb vanavond een heel lekker drankje bij mijn sjieke etentje gehad, in een wijnglas.
Het was een biologisch fris doorzichtig drankje van vlierbloesem gemaakt. Zal eens googlen of ik het terug vind.
Was nieuw voor mij. Maar een zus van me maakt elk jaar flessen vliesbloesemsiroop geeft soms flesjes kado.
Misschien een idee om aan te denken.

wild_elderflower_bubbly_-_luscombe.jpgdit was m

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...