Spring naar bijdragen

Donderdag 13 december 2018


Lars

Aanbevolen berichten

@Asterix, gekkie... da's een hartstikke duur cadeau. Een echte 'vierruiter' met origineel Nederlands kenteken... Eén van de vroege Dyane's.
Gezien het kenteken dat op HN of HM eindigt is deze in januari 1969  in Nederland op kenteken gezet. Bijna 50 jaar!!!
Als je je niet bedenkt nu, dan héééééél hartelijk bedankt.

 

 

 

gekkie.. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah ja, gefeliciteerd @Kohtjeal die dagen samen vormen toch maar een indrukwekkend rijtje.

Ik vind het de laatste dagen (weken al?) lastig om niet weer gewoon te gaan drinken. Zo vaak als de gedachte weer naar boven komt, drink wat, dan gaat het beter. Maak het jezelf niet zo moeilijk, de oplossing is zo dichtbij. Verslaafd brein, zegt de therapeut. En dat zal kloppen. Maar verdorie, wat een werk, dat niet drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Quinn, het is wel werk, vooral de eerste tijd. Ik ben er zelf zo'n acht jaar lang voor naar NA-meetings gegaan om met hulp van anderen
aan mezelf te werken. Dat werken werd op zich steeds makkelijker, leuker en vanzelfsprekender. Dat werken had twee kanten: aan de ene kant
was het m'n nieuwe manier van leven geworden, i.p.v. te drinken was ik mezelf nu aan het overtuigen en bewijzen dat dat drinken een
idiote manier van doen was en aan de andere kant was dat werken nodig om überhaupt tot deze nieuwe manier van leven te kómen..
Het echte werken is zo langzamerhand wel tot stilstand gekomen, ook al blijf ik levenslang een verslaafde. Maar net als met fietsen zal ik toch
wel allert moeten blijven en (op z'n minst af en toe) moeten trappen om niet om te vallen. Dat gaat welhaast als vanzelf. Maar tóch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg vaak dat vandaag de belangrijkste dag voor me is om droog te staan en blijven en dat blijf ik ook zeggen, maar 13 december 2008 staat
wel in m'n geheugen gegrift als de eerste dag van m'n (tot nu toe) droge leven en daarom is elke keer dat het weer de 13e is en al
helemaal 13 december een signaaltje naar m'n bovenkamer dat ik weer een maandje en na verloop van tijd een jaar verder ben. En dan
dit keer tien jaar doet ook mij best wel wat. Ik wil in één keer hier nog eens iedereen bedanken die me gefeliciteerd heeft met dit feit en
dan ga ik nu weer over tot de orde van de vandaag. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de laatste tijd meer moeite met feestjes/ etentjes e.d. Kan mijn draai niet meer zo goed vinden. Denk dat dat komt doordat ik niet meer drink.

maar misschien is het gewoon zo en valt het me alleen maar op, juist doordat ik niet meer drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even m'n laptop opgestart en ingelogd net voor ik naar bed ga.
Had het gisteren nog over mijn vermoeden van m'n gebrek aan empathie. Bedenk me net dat ik een stopdatumgenoot heb: IJsvogel.
@IJsvogel, jij natuurlijk van mij ook van harte gefeliciteerd met je eerste droge jaar.
En dan zie ik op het jaarpact ook nog een zekere Sebastiaan die vandaag drie jaar droog staat.
@Sebastiaan, ik heb eigenlijk geen idee wie je bent, maar je staat op het jaarpact, dus ook jij gefeliciteerd met je 3e 'verjaardag'.
En @Lars wil ik nog bedanken voor z'n project.. was dat vandaag je dagbesteding? Petje af!!
Zo, nog net op het nippertje... :blush:. Ben nog steeds niet overtuigd van m'n empathisch vermogen.

Nu naar bed. Welterusten allemaal. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @KohtjeEn alle anderen, bedankt voor de felicitaties. En jij gefeliciteerd met 10 jaar! Dat is mooi gedaan, dag voor dag. En lees je altijd graag, relativerend als je bent.  Soms is dat ook een beetje tegengesteld aan empathisch, je kan wel alles gaan meevoelen maar soms heb je meer aan iemand die zegt: laat je niet zo meeslepen. Dusss op naar de twee jaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...