Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Hansworst

Aanbevolen berichten

Hoi ik zal me ook even voorstellen. Ik ben een vrouw van 36 en eindelijk besloten om te stoppen met alcohol. Dat houd ik al meer dan een week vol. Ik vind het niet moeilijk om niet te drinken maar wel hoe beroerd ik me voel en dat er niemand is waar ik een beetje steun van krijg hier thuis

Mijn man drinkt alleen maar vrolijk verder en heeft totaal geen begrip voor mij emoties op dit moment. Mn emoties vliegen een beetje alle kanten op wat ik eerder niet zo erg had.

Heb een hoop mee gemaakt in mn leven en denk dat ik daarom ook mezelf verdoofde met alcohol. Om niet zo te piekeren of pijn te voelen. Om een leuker persoon te zijn.

En het begon met elke avond een glaasje wijn. Daarna bij t eten en voor het eten. Overdag dronk ik nooit. Maar op t laatst dronk ik elke avond dus wel 3 tot 7 consumpties alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier.
Goed dat je jouw verslaving erkent en daar van af wilt.
Het klinkt alsof je wrok koestert naar je man die wel drinkt, maar het zou een illusie zijn te verwachten
dat hij al zo snel jouw voorbeeld zou volgen. Ieder op zijn of haar tijd immers? En wie weet heeft hij geen probleem
of ervaart hij het niet als een drinkprobleem. Concentreer je maar liefst op je eigen proces want dat gaat je genoeg energie kosten.
Steun kun je hier krijgen, wij weten wat het is, en ook wat het kan gaan worden, mits je doorzet. Dan hoef je maar een keer door het
ontgiftingsgebeuren heen en daarna gaat het bergopwaarts. Niet dat je leven er gemakkelijker op wordt, maar wel echter.
En kun je een leuk en echt persoon worden. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier

Laat de emoties maar toe dat is normaal als je stopt. Je man  heeft er geen begrip voor dat is niet echt fijn. Probeer dat begrip in ieder geval voor jezelf te hebben. Trekt je terug in moeilijke momenten door te mediteren, even in stilte te zijn met jezelf en voor je eigen emoties te zorgen.

Sterkte!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hansworst!

Herkenbaar patroon hoor, steeds meer drinken. Goed dat je er voor kiest dit te doorbreken. Mijn partner drinkt ook meer dan goed voor hem is. Ziet het zelf niet als probleem. Is er ook niet vervelend door. Voor mij zit er inmiddels een week op. Voel me goed en helder. Ik gun jou, mezelf en alle anderen hier op het forum een echt leven. Emoties horen erbij, daar heeft iedereen mee te maken. Of je nou drinkt of niet. Het hoort bij het leven. Gevoelens verdoven met drank levert niets op. Ga ervoor meid...SUCCES!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...