Spring naar bijdragen

Weer terug


Pippin

Aanbevolen berichten

Zo'n feest is best wel een beproeving na 1 week. Misschien van te voren even bedenken wat je gaat doen/zeggen als je een drankje aangeboden krijgt? Een leugentje kan in dit stadium geen kwaad vind ik en ietsje eerder dan gebruikelijk naar huis ook niet. Voor nu moet jouw nuchterheid op nummer 1 staan.

 

P.S. we lopen gelijk, hier ook dag 7. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik elke dag besluit niet te drinken, zullen we dat samen afspreken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei billy1981:

Zo'n feest is best wel een beproeving na 1 week. Misschien van te voren even bedenken wat je gaat doen/zeggen als je een drankje aangeboden krijgt? Een leugentje kan in dit stadium geen kwaad vind ik en ietsje eerder dan gebruikelijk naar huis ook niet. Voor nu moet jouw nuchterheid op nummer 1 staan.

 

P.S. we lopen gelijk, hier ook dag 7. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik elke dag besluit niet te drinken, zullen we dat samen afspreken? 

Dat doen we Billy 1981! Is dat trouwens je geboorte jaar? Dan zou je net zo jong zijn als mijn zoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Pippin:

Hoi Rosee, ik heb niet zoiets van er niet bij horen. Alleen de verleiding van de drank. Maar ik ga er voor. Ik zoek alleen naar een lekker alternatief.

Misschien is het 'er niet bij horen 'niet de juiste omschrijving. Bedoel meer het 'niet op dezelfde golflengte zitten' met de rest van het (drinkende )gezelschap. Dat is soms eenzaam vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Rosee:

Misschien is het 'er niet bij horen 'niet de juiste omschrijving. Bedoel meer het 'niet op dezelfde golflengte zitten' met de rest van het (drinkende )gezelschap. Dat is soms eenzaam vind ik.

Ik snap wat je bedoelt Rosee. Ik zal het wel zien. Tegenwoordig is veel drinken normaal geworden op feestjes. Wij hebben echter gekozen om dat achter ons te laten. Ik weet zeker dat er zaterdag mensen zullen zijn die eigenlijk ook willen stoppen met drinken. Laat ik dan maar een voorbeeld zijn en me vermaken zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig ben ik gezegend met zelfvertrouwen. Heb me altijd op mijn gemak gevoeld tussen mensen. Mijn probleem met alcohol is dat ik een paar jaar geleden ben gaan drinken na mijn scheiding. Ik had zelf een horeca onderneming dus haalde ik drank uit mijn " grote koelkast". Verdoven was toen het doel. Ik deed dit als ik thuis was en alleen. Later ontmoette ik mijn huidige partner en dronken we samen. Gewoon gezellig. Inmiddels is mijn rem kapot en ben ik na 1 glas " verkocht". Ik ga steeds sneller drinken en drink door tot ik in slaap val. Ik ben dan niet wakker te krijgen en word dan ook vaak midden in de nacht wakker op de Bank. De volgende dag heb ik dan tot 's middags nodig om bij te komen. Waarna het hele ritueel weer opnieuw begint. Ik heb een gastric bypass, waardoor ik 1,5 meter darm mis en alles wat ik binnen krijg langs mijn maag wordt geleid. Een extra aanslag op mijn lever dus. Suikers, dus ook alcohol komen sneller in mijn bloedbaan met als gevolg black outs.

Gelukkig heb ik het patroon "weer" onderbroken en ben ik vandaag 10 dagen droog. Dit is ook mijn zoveelste poging om te stoppen. Nu voel ik me sterk, ben zelfs aan het kijken om weer te gaan studeren. Ik ben bijna 60, sinds 3 maanden weer zonder werk. Op zich ook wel even goed om mezelf weer terug te vinden en tijd voor mezelf te hebben. Ik had een intensieve verantwoordelijke baan. Door het drinken heeft dat veel energie gekost. Roofbouw zeg maar. Ik werd somber en genoot niet meer van de mooie dingen om me heen. 

Nu begint dat weer terug te komen. Ben helder, heb energie en ga beter slapen. Ik hoef me niet meer schuldig te voelen en kan mezelf weer aankijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Pippin:

Dit is ook mijn zoveelste poging om te stoppen.

Ik haal dit zinnetje even uit het verhaal omdat het me eigenlijk zo verbaast dat je het een poging blijft noemen. Uit de rest van je bericht maak ik op dat je het veel beter als een geslaagde wending kunt zien. Een die heel goed bevalt, toch? Gewoon zo door blijven gaan, zou ik zeggen!

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja BOB, je hebt gelijk. Toen ik het zo schreef voelde ik ook een bepaalde tegenstrijdigheid in mezelf. Hoezo poging ik doe het " gewoon". Ik moet onderzoeken wat het dit keer anders maakt. Een ding weet ik, de afhankelijkheid die ik had in mijn relatie voel ik nu niet meer. Ik kan nu ook alleen als ik dat wil. Dat is al een bevrijding op zich.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig, Pippin! Dag voor dag inderdaad. Bij mij heeft het trouwens wel lang geduurd voordat het normaal voelde om niet te drinken. Meer dan anderhalf jaar. Maar dan heb je ook wat, haha. Dat "me geremd voelen", en dat ook vooral accepteren blijft lastig voor mij. Vanaf mijn 18e alle sociale events ondergedompeld in drank. Uit onzekerheid vanwege juist die geremdheid. Het is en blijft wennen voor mij, minder adrem, minder "aanwezig", minder jolig. Daarvoor dronk ik denk ik, uit sociale angst en om belangerijke/moeilijke dingen van het leven niet aan te hoeven gaan. Nu kan ik daar niet meer omheen en moet er dwars doorheen. Mindfulness helpt mij goed hierbij. En de uitspraken "Het is wat het is/mooier kunnen we het niet maken" en ook: "We gaan het zien"/"Wat komt komt". Blijft lastig!!!

Je gaat er voor, Pippin, ga het maar aan allemaal en je zult jezelf verrassen hoe sterk je bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zit een mens toch raar /mooi in elkaar. Sinds gisteren enorme pijn in mijn onderrug. Iets wat ik voor Ik dronk ook had. Heeft te maken met mijn basis, mijn veiligheid, mijn kracht. Al die tijd met drank geen last meer van gehad. Ik dacht dat ik dat stukje dus op orde had. Dat het goed was, verwerkt.....Nu ik niet meer drink komt dat keihard terug. Werk aan de winkel dus, hoe? Geen idee, het (h)erkennen is een eerste begin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Sebastiaan:

Goed bezig, Pippin! Dag voor dag inderdaad. Bij mij heeft het trouwens wel lang geduurd voordat het normaal voelde om niet te drinken. Meer dan anderhalf jaar. Maar dan heb je ook wat, haha. Dat "me geremd voelen", en dat ook vooral accepteren blijft lastig voor mij. Vanaf mijn 18e alle sociale events ondergedompeld in drank. Uit onzekerheid vanwege juist die geremdheid. Het is en blijft wennen voor mij, minder adrem, minder "aanwezig", minder jolig. Daarvoor dronk ik denk ik, uit sociale angst en om belangerijke/moeilijke dingen van het leven niet aan te hoeven gaan. Nu kan ik daar niet meer omheen en moet er dwars doorheen. Mindfulness helpt mij goed hierbij. En de uitspraken "Het is wat het is/mooier kunnen we het niet maken" en ook: "We gaan het zien"/"Wat komt komt". Blijft lastig!!!

Je gaat er voor, Pippin, ga het maar aan allemaal en je zult jezelf verrassen hoe sterk je bent!

Mooi gezegd, Sebastiaan, het aangaan is precies het goede woord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feest gehad van mijn werk. Ik werk een paar uur per week op het bedrijf van mijn zoon, gewoon omdat ik het leuk vind. Feeling houden met N. En met wat hij doet. Ik ben super trots op hem. De zaken gaan goed.

Wat een geweldig feest. Lekker gedanst  zonder een drup alcohol. Eigenlijk alleen bij binnenkomst een keuzemomentje gehad toen de champagne werd aangeboden. Hoe makkelijk ging het om nee te zeggen. Als alternatief kreeg ik rose tonic, lekker. Verder ging het eigenlijk vanzelf. Ik had tegen mijn collega,s en mijn zoon gezegd dat ik gestopt ben met drinken. Dat heeft ook geholpen. Ook mijn weloverwogen besluit voor ik van huis ging. 

Voelde ik me geremd of minder vrolijk? Nee, integendeel, ik heb gedanst, gelachen en genoten van de mensen om mijheen. Af en toe vroeg men, " nog steeds zonder alcohol"? Duimen omhoog kreeg ik dan als reactie.

Dank je wel dag 12, op naar 13......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...