Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 17-11-2018


Sannie

Aanbevolen berichten

Ik werd half 6 wakker en binnen 10 seconden dacht ik....brrrr eng! 

Maar zojuist ingenomen, nu de goede afstemming redelijk snel hopen te vinden, zodat ik verder kan. Ik heb dit weekend niets gepland (doe ik al weken niet meer) maar nu heel bewust om af te wachten hoe het gaat lopen. Ik heb een partij vermoeide/onrustige benen als ik lig, irritant! Nou genoeg geklaag ik hoop dat jullie allemaal een fijn weekend voor de boeg hebben.

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Sannie,

Goed bezig meis. Is niet makkelijk maar je krijgt er iets moois voor terug n.l. een echt gevoelsleven. En klaag maar hoor, zoveel je kan. Dat is alleen maar goed voor je. Probeer toch iets leuks te gaan doen of ergens van te genieten, zodat je met andere dingen bezig bent dan met de afbouw.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen Sannie,

Goed bezig meis. Is niet makkelijk maar je krijgt er iets moois voor terug n.l. een echt gevoelsleven. En klaag maar hoor, zoveel je kan. Dat is alleen maar goed voor je. Probeer toch iets leuks te gaan doen of ergens van te genieten, zodat je met andere dingen bezig bent dan met de afbouw.;)

Als ik niet volledig duf raak wil ik straks even lekker naar het strand (heb het geluk aan de kust te wonen). Heb wel het idee al wat duffer te zijn....hihi 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Sannie

Even een hart onder de riem steken: je hebt nu de stap gezet, dat betekent dat je vooruit komt. 
Natuurlijk eerst even afwachten hoe je de Diazepam verdraagt. De kans dat je wat duf wordt is inderdaad redelijk groot, Diazepam werkt anders dan Oxazepam en blijft veel langer in je lichaam. Misschien worden je angst- en paniekgevoelens juist minder met de diazepam. 

Je hebt mazzel dat je vlakbij het strand woont, wij moeten er minstens een uur voor rijden! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cyclad58:

Goedemorgen @Sannie

Even een hart onder de riem steken: je hebt nu de stap gezet, dat betekent dat je vooruit komt. 
Natuurlijk eerst even afwachten hoe je de Diazepam verdraagt. De kans dat je wat duf wordt is inderdaad redelijk groot, Diazepam werkt anders dan Oxazepam en blijft veel langer in je lichaam. Misschien worden je angst- en paniekgevoelens juist minder met de diazepam. 

Je hebt mazzel dat je vlakbij het strand woont, wij moeten er minstens een uur voor rijden! 

Dank je wel Ad. Inderdaad even bekijken hoe het gaat lopen, maar ik voel me gek genoeg wel wat rustiger dan de afgelopen dagen ....maar das ook omdat ik de stap gezet heb. Zo tegenop gezien en nu maar idd bekijken hoe het verder gaat de komende dagen. 

Dat hoop ik echt dat die angst/paniek wellicht wat minder worden omdat er niet meer zulke pieken en dalen zijn, maar we gaan het meemaken. 

Ja ik woon eigenlijk top....5 minuten met de auto :).

Met jou nog steeds de goede kant op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey mensen, kan iemand mij helpen? 

Ik sta sinds september op 0 en voel me echt met de week slechter. Ik vind dit zo onlogisch? Ik heb eigenlijk nagenoeg geen Windows en omdat ik al heel ziek was voor ik aan lorazepam begon ben ik bang dat dit dus niet aan de ontwenning ligt. Alle oude symptomen zijn terug ook sommige die ik maanden niet heb gehad: hormonale problemen, druk in schedel, duizeligheid, stuipen in brein en lijf, vermoeidheid, extreme elektrisch geladenheid, vocht vasthouden, gezichtsoedeem, krampen in nek en schouders en algehele zwakte en enorme negativiteit. 

Ik snap er niks van, bij iedereen wisselt het af met Windows & waves en ik ga steeds slechter.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Sannie:

Dank je wel Ad. Inderdaad even bekijken hoe het gaat lopen, maar ik voel me gek genoeg wel wat rustiger dan de afgelopen dagen ....maar das ook omdat ik de stap gezet heb. Zo tegenop gezien en nu maar idd bekijken hoe het verder gaat de komende dagen. 

Dat hoop ik echt dat die angst/paniek wellicht wat minder worden omdat er niet meer zulke pieken en dalen zijn, maar we gaan het meemaken. 

Ja ik woon eigenlijk top....5 minuten met de auto :).

Met jou nog steeds de goede kant op?

Ja, ik mag niet mopperen. Sinds donderdag werk ik weer halve dagen, dat ging behoorlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei 204yha:

Hey mensen, kan iemand mij helpen? 

Ik sta sinds september op 0 en voel me echt met de week slechter. Ik vind dit zo onlogisch? Ik heb eigenlijk nagenoeg geen Windows en omdat ik al heel ziek was voor ik aan lorazepam begon ben ik bang dat dit dus niet aan de ontwenning ligt. Alle oude symptomen zijn terug ook sommige die ik maanden niet heb gehad: hormonale problemen, druk in schedel, duizeligheid, stuipen in brein en lijf, vermoeidheid, extreme elektrisch geladenheid, vocht vasthouden, gezichtsoedeem, krampen in nek en schouders en algehele zwakte en enorme negativiteit. 

Ik snap er niks van, bij iedereen wisselt het af met Windows & waves en ik ga steeds slechter.. 

Zo herkenbaar. Ik ben sinds half september benzovrij. Zelfde symptomen behalve oedeem maar heb erg veel last van een enorme gejaagdheid en hartkloppingen en natuurlijk heel slecht slapen. Vannacht misschien 2 uurtjes. Helaas allemaal ontwenningsverschijnselen. "Ooit" komt het goed met ons. Probeer daar op te vertrouwen, ik weet hoe moeilijk dat is. Momenteel trekken de succesverhalen van benzobuddies mij er doorheen. Misschien ook wat voor jou?

 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei 204yha:

Hey mensen, kan iemand mij helpen? 

Ik sta sinds september op 0 en voel me echt met de week slechter. Ik vind dit zo onlogisch? Ik heb eigenlijk nagenoeg geen Windows en omdat ik al heel ziek was voor ik aan lorazepam begon ben ik bang dat dit dus niet aan de ontwenning ligt. Alle oude symptomen zijn terug ook sommige die ik maanden niet heb gehad: hormonale problemen, druk in schedel, duizeligheid, stuipen in brein en lijf, vermoeidheid, extreme elektrisch geladenheid, vocht vasthouden, gezichtsoedeem, krampen in nek en schouders en algehele zwakte en enorme negativiteit. 

Ik snap er niks van, bij iedereen wisselt het af met Windows & waves en ik ga steeds slechter.. 

Hey @204yha, speelt er iets bij je waardoor je klachten geactiveerd worden/blijven? Heb je angst voor de ontwenning? 
Nu is afbouwen en ontwennen van Lorazepam beslist geen peulenschil, ik kan er over meepraten. 
Je zou wel wat kleine windowns moeten ervaren en die zullen zich dan in de loop van de tijd uitbreiden. 

Het is altijd lastig om je huidige (ontwennings)klachten los te zien van je oorspronkelijke klachten, omdat de symptomen doorgaans nagenoeg dezelfde zijn. 
Je lijstje klachten verontrust me niet in die zin, dat het allemaal ontwenningsklachten lijken te zijn die veel gehord zijn bij benzo ontwenning. 

Sterkte en houd het vertrouwen! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Hey @204yha, speelt er iets bij je waardoor je klachten geactiveerd worden/blijven? Heb je angst voor de ontwenning? 
Nu is afbouwen en ontwennen van Lorazepam beslist geen peulenschil, ik kan er over meepraten. 
Je zou wel wat kleine windowns moeten ervaren en die zullen zich dan in de loop van de tijd uitbreiden. 

Het is altijd lastig om je huidige (ontwennings)klachten los te zien van je oorspronkelijke klachten, omdat de symptomen doorgaans nagenoeg dezelfde zijn. 
Je lijstje klachten verontrust me niet in die zin, dat het allemaal ontwenningsklachten lijken te zijn die veel gehord zijn bij benzo ontwenning. 

Sterkte en houd het vertrouwen! 

 

 

Thanks voor jullie antwoorden! 

Ik had pas trouwens wel een mini window maar ik zit nu heel negatief en dan bagatelliseer ik die kleine vooruitgang. Het was wel iets beter dan nu bijv maar nog steeds wel beroerd. Het voelt echt zo precies alsof het lichaam minimaal functioneert en alles niet meer stroomt. Ik voel mij niet levend ( lekker dramatisch maar waar ) 

Ja Ad ik moet toegeven dat ik sinds dat ik in australie zo ziek ben geworden en mezelf echt kwijt raakte ik heel vaak angst heb, ook in de tijden ( afgelopen zomer op lorazepam 0,20 Mg ) voelde ik me beter maar had nog veel angst voor de toekomst, het blijft wankelig. En de stemmingswisselingen zorgen vaak voor het wantrouwen in de toekomst. Ik ben enigzins blij te horen dat het normale symptomen zijn voor de ontwenning. Vooral die goede ouwe schedel druk, mega gezellig!

fijn weekend allemaal :) xx 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bernice:

Zo herkenbaar. Ik ben sinds half september benzovrij. Zelfde symptomen behalve oedeem maar heb erg veel last van een enorme gejaagdheid en hartkloppingen en natuurlijk heel slecht slapen. Vannacht misschien 2 uurtjes. Helaas allemaal ontwenningsverschijnselen. "Ooit" komt het goed met ons. Probeer daar op te vertrouwen, ik weet hoe moeilijk dat is. Momenteel trekken de succesverhalen van benzobuddies mij er doorheen. Misschien ook wat voor jou?

 

Sterkte!

Wat geestig we zijn op hetzelfde moment gesprongen dan :) ik ben ook half september gestopt met de laatste korrel lorazepam die ik nam, ondanks de klachten toch wel fijn te weten dat we gestopt zijn! wat vervelend dat je ook onrust hebt en slaap problemen, dit heb ik minimaal, dat zijn hele vervelende klachten. Zijn er wel nachten dat je wel goed in- en doorslaapt? Waarschijnlijk voel je je s'ochtends altijd alsof er een tractor over je heen is gereden maarja dat is denk ik ook vrij normaal in dit prachtige proces.. Haha :P 

Ohja en de BenzoBuddies succes chapter is mijn tweede thuis zowat! Plus ik heb ook een internet Jezus, zijn videos zijn super verfrissend. Hij is zelf niet door benzo ontwenning gegaan maar had wel precies die symtomen: 

Zijn eigen YouTube kanaal heet The Detox Dudes, hij heeft mega goed advies mbt overleven, dieet, spiritualiteit, detox en zelfkennis

 

 

bewerkt door 204yha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei 204yha:

 

Thanks voor jullie antwoorden! 

Ik had pas trouwens wel een mini window maar ik zit nu heel negatief en dan bagatelliseer ik die kleine vooruitgang. Het was wel iets beter dan nu bijv maar nog steeds wel beroerd. Het voelt echt zo precies alsof het lichaam minimaal functioneert en alles niet meer stroomt. Ik voel mij niet levend ( lekker dramatisch maar waar ) 

Ja Ad ik moet toegeven dat ik sinds dat ik in australie zo ziek ben geworden en mezelf echt kwijt raakte ik heel vaak angst heb, ook in de tijden ( afgelopen zomer op lorazepam 0,20 Mg ) voelde ik me beter maar had nog veel angst voor de toekomst, het blijft wankelig. En de stemmingswisselingen zorgen vaak voor het wantrouwen in de toekomst. Ik ben enigzins blij te horen dat het normale symptomen zijn voor de ontwenning. Vooral die goede ouwe schedel druk, mega gezellig!

fijn weekend allemaal :) xx 

Die angst die herken ik maar al te goed! Hier begon het voor mij allemaal mee precies een jaar geleden. Die rottige onvolledige afbouw van de oxa die creëerde alles weer. Ik heb inmiddels echt veel geleerd, eigen gemaakt vwb de paniek/angstaanvallen en toch valt het mij nu steeds moeilijker. Ook omdat ik weet dat ik de angst zelf voer door constant met de klachten bezig te zijn, maarja negeren is mij helaas nog niet gelukt...alle positieve zelfdialoog ten spijt. Dit wijt ik niet aan een terugval zoals ze zo mooi zeggen....maar wel aan die verrotte symptomen :P

De korte “betere” momenten vergeet je dan te snel jammer genoeg. Sterkte hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei 204yha:

Ik snap er niks van, bij iedereen wisselt het af met Windows & waves en ik ga steeds slechter..

Dat klopt dus niet (ik bedoel dus voor niet iedereen).  Bij mij ging het ook steeds slechter. Ik had een rechte lijn naar onder en daarna een rechte lijn naar boven. (vreemd maar waar).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei 204yha:

omdat ik al heel ziek was voor ik aan lorazepam begon

Daar komt dat dus van. Ik was ook al heel ziek voor ik aan de diazepam begon. Ik besef me nu pas ( ja hoe dom kun je zijn ) dat ik met mijn onnavolgbare diazepam gebruik (ik nam ze met bier in) het onvermijdelijke van mijn ziek zijn 12½ jaar heb kunnen uitstellen. Daarna ben ik compleet ingestort, 1½ jaar geleden kon je me bij elkaar rapen. Nu leef ik weer......maar ik heb veel moeten "laten" om dit te bereiken..........ik zou morgen dezelfde keus opnieuw maken maar dan 12 jaar terug. 

mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei mito:

Daar komt dat dus van. Ik was ook al heel ziek voor ik aan de diazepam begon. Ik besef me nu pas ( ja hoe dom kun je zijn ) dat ik met mijn onnavolgbare diazepam gebruik (ik nam ze met bier in) het onvermijdelijke van mijn ziek zijn 12½ jaar heb kunnen uitstellen. Daarna ben ik compleet ingestort, 1½ jaar geleden kon je me bij elkaar rapen. Nu leef ik weer......maar ik heb veel moeten "laten" om dit te bereiken..........ik zou morgen dezelfde keus opnieuw maken maar dan 12 jaar terug. 

mito

Oei diazepam met bier innemen? Dat is wel een beetje heftig. Ja ik was al heel ziek, want voordat ik aan lorazepam begon kende ik de gevolgen van benzodiazepinen al want was er voor gewaarschuwd door het internet. Maar ik had alleen maar paniek de hele dag en nacht door, niemand wist wat er aan de hand was. Dokters hadden geen diagnose psychiater wist het ook echt niet op een gegeven moment verklaarde iedereen me voor gek dat ik geen medicatie nam en moet toegeven de lorazepam echt wel even verlichting bood. Ben emotioneel gevoelig maar heb nooit echt psychiatrische verschijnselen gehad tot ik op een dag het gewoon volledig kwijt raakte en ook fysiek instortte. Wel super fijn dat het eindelijk goed met je gaat Mito! 

bewerkt door 204yha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Dis:

Heb ik precies hetzelfde ervaren, behalve in de periode van afbouw tussen 20mg en 7mg, toen had ik ook windows en waves. Daarna eigenlijk geen waves meer.

Als ik lees van hoeveel sommige afkomen en waar ik op zit denk ik soms...hoe Jan dat nou dat ik zoveel klachten en ellende ervaar....maarja dat zal niets met de hoeveelheid wellicht te maken hebben 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

Heeft iedereen hier de Dia opgesplitst tijdens de afbouw? Ik heb toch weer de volledige dosis vanochtend genomen om te kijken of het langzaam wil stabiliseren....maar die nachten op deze manier ga ik niet volhouden

Je Lichaam is nu gewend aan 3x oxaze per dag om in te nemen...

Ik heb ook veel ‘gerommeld’ met inname momenten en daar moet het lichaam ook steeds aan wennen en dat kost wel even tijd...

Als je er voor kiest om 1x per dag in te nemen dan went jou lichaam daar aan, als je dat weer wilt veranderen naar 2x p.d dan krijg je ook weer klachten en moet je lichaam weer aan wennen.

Daarom is mijn advies ook doseer en bouw aan de hand van je klachten af... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...