Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 7-11-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen kanjers,

Poeh wat heb ik weer geslapen zeg. Gisteren om 20.30 naar bed, vannacht even wakker en hup weer snurken. Ik slaap gemiddeld zo'n 9-10 uur per nacht. Dit heeft ook te maken met mijn hersenletsel hoor.

Zo dadelijk weer naar de dagbesteding. Heerlijk werken mensen.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Jeetje Bolletje hersenletsel klinkt ook ernstig! Veel slapen lijkt mij heerlijk, ik heb echt al weken te kort, echt doodmoe van en dit maakt mij nog instabieler dan ik mij al voel. Gaat echt rot gewoon. Ik voel me echt verschrikkelijk en zie op tegen gesprek met HA morgen om overstap te maken maar Dia. Ook raar had vanochtend ineens bolletje onder Mn ooglid (bloeduitstorting denk ik) wilde goed bekijken trok ooglid iets omlaag en meteen vloeide het onderhuids uit...echt raar.

@Cyclad58: goed dat je je toch ziek gaat melden, ik snap denk ik dat het voor jou echt een ding is....ook ik probeer alle ballen in de lucht te houden en wil niet weer terugzakken (ook al ben ik het afgelopen jaar maar 1 week echt out ben geweest en verder opbouwend ben blijven werken. Maar toch heb ik die angst ook....dat ik weer moet ziekmelden is echt een groot ding voor mij (werk 100%, 25% nog ziek gemeld) en inmiddels een jaar verder....bang voor wat kan komen. Denk nu even aan jezelf, al die tijd ben je doorgegaan: loyaliteit wordt niet beloond uiteindelijk. Hou ik mijzelf ook voor, Marja aard van het beessie

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie 

Succes met het gesprek morgen bij de huisarts, ik hoop voor je dat hij het om wil laten zetten voor je naar Diazepam en dat dit je goed afgaat. 

Werken en afbouw pff het is echt zwaar ik weet ook niet wat voor soort werk dat je doet ik had wel best zwaar werk in de metaal sector.

@Cyclad58

Ik hoop dat je slaap al wat beter gaat en je al iets beter voelt. Misschien een idee om de techniek toe te passen die ik heb gedeeld onder tips en adviezen voor wat meer rust? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen @Deligaf1 @Kannietmeer @Cyclad58 @bolletje @Kaida74 @Jeshen @Eleo31 Etc etc etc 

hoe is t met jullie ? Met mij gelukkig al een heel stuk beter... ben net een week thuis . Eerste paar dagen miste ik de rust die had gehad , maar nu voel ik me weer lekker thuis. Heb mijn kinderen en mijn man om me heen , kan weer genieten van dingen.

de opbouw van de ad is goed gegaan , ben nog wel bezig met de afbouw van dia. Maar doe het gewoon rustig aan.  

Voor alle nieuwkomers welkom !

liefs hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Hypertjeee:

Hallo beste mensen @Deligaf1 @Kannietmeer @Cyclad58 @bolletje @Kaida74 @Jeshen @Eleo31 Etc etc etc 

hoe is t met jullie ? Met mij gelukkig al een heel stuk beter... ben net een week thuis . Eerste paar dagen miste ik de rust die had gehad , maar nu voel ik me weer lekker thuis. Heb mijn kinderen en mijn man om me heen , kan weer genieten van dingen.

de opbouw van de ad is goed gegaan , ben nog wel bezig met de afbouw van dia. Maar doe het gewoon rustig aan.  

Voor alle nieuwkomers welkom !

liefs hypertjeee 

Wat fijn dat je weer thuis bent en dat je kunt genieten, lieve @Hypertjeee
Doe de afbouw van de Diazepam in je eigen tempo, dat is het beste! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

@Deligaf1: op kantoor zit ik, lichamelijk niet zwaar, maar toch echt zwaar genoeg dat ik hoop het vol te houden. Zie enorm op tegen morgen:( maar ik val in herhaling.

Lieve @Sannie, ik snap je dilemma. Worstel daar zelf ook mee. Bij mij ging het op het werk niet langer, maar eigenlijk had ik dat al eerder moeten zien. Ik vrees dat ik nu echt lang out ben

Laat je dat niet gebeuren! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Deligaf1:

@Sannie 

Succes met het gesprek morgen bij de huisarts, ik hoop voor je dat hij het om wil laten zetten voor je naar Diazepam en dat dit je goed afgaat. 

Werken en afbouw pff het is echt zwaar ik weet ook niet wat voor soort werk dat je doet ik had wel best zwaar werk in de metaal sector.

@Cyclad58

Ik hoop dat je slaap al wat beter gaat en je al iets beter voelt. Misschien een idee om de techniek toe te passen die ik heb gedeeld onder tips en adviezen voor wat meer rust? 

 

Dank je, Tim. Ik doe wel wat aan mindfulness, maar ik ben zo extreem onrustig dat dat nu ook niet binnenkomt. 
En het slapen gaat echt niet goed. Vannacht 4 uurtjes, daar moet ik het mee doen. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Deligaf1:

@Sannie

Waar zie je vooral tegen op? het gesprek, de overstap? 

 

Beiden......en @Kannietmeer die helpt mij zo goed...maar moet er toch echt zelf voor knokken. Ik zie op tegen het vechten, het moeten overtuigen alleen omdat ik er vanaf wil....

 

32 minuten geleden zei Deligaf1:

@Sannie

Waar zie je vooral tegen op? het gesprek, de overstap? 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cyclad58:

Lieve @Sannie, ik snap je dilemma. Worstel daar zelf ook mee. Bij mij ging het op het werk niet langer, maar eigenlijk had ik dat al eerder moeten zien. Ik vrees dat ik nu echt lang out ben

Laat je dat niet gebeuren! 

Lieve Ad.....ik ben al een jaar in de ZW ondanks ik ook wel werk, beetje vreemde constructie. Nu gaat het nog en ik vind ik ook afleiding juist daar, maar voor jou is het anders. Jij bent op volle kracht doorgestoomd tijdens je afbouw (dik vet applaus) en nu gebeuren teveel dingen tegelijk. Dan is BV jezelf het allerbelangrijkste voor nu.... Blijf trots op jezelf hoor, de sterksten zijn het die te lang doorgaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Sannie:

Beiden......en @Kannietmeer die helpt mij zo goed...maar moet er toch echt zelf voor knokken. Ik zie op tegen het vechten, het moeten overtuigen alleen omdat ik er vanaf wil....

 

 

Oke, bij mij ging de overstap in 1x goed geen last van gehad. Sommige hebben daar meer moeite mee. Dit komt omdat Diazepam alle Gaba A receptoren beinvloed A1 t/m A6. Behalve 4 en 6 die zijn niet te beinvloeden Oxazepam werkt voornamelijk op receptor A2 zo uit mijn hoofd. Toen ik mijn overstap deed van Rivotril naar Valium werd ik alleen super slaperig. 

Het is echt een uitkomst diazepam samen met de micro taper

Succes morgen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Deligaf1:

Oke, bij mij ging de overstap in 1x goed geen last van gehad. Sommige hebben daar meer moeite mee. Dit komt omdat Diazepam alle Gaba A receptoren beinvloed A1 t/m A6. Behalve 4 en 6 die zijn niet te beinvloeden Oxazepam werkt voornamelijk op receptor A2 zo uit mijn hoofd. Toen ik mijn overstap deed van Rivotril naar Valium werd ik alleen super slaperig. 

Het is echt een uitkomst diazepam samen met de micro taper

Succes morgen.

 

Dank je wel voor je positieve woorden. Ik werd bij de start van de oxa ook enorm suf en bijna apathisch.....nu ben ik al rustig van nature (wel binnenvetter hoor) maar sjees lag alleen maar suf te zijn. 

Wat is Rivotril? Ook een Benzo?

Geen idee/verstand op de inwerking  tussen die receptoren 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 misschien heel stomme tip hoor, maar je hardlopen maar savonds verschuiven....mss helpt dat? Wou dat ik je kon adviseren, maar mijn slaap is ook ruk! Dat vind ik nog het ergste van alles, ben je wakker en gaat het malen meteen weer van start.

de emotionele rollarcoaster waar je in zit is ook logisch dat het je slaap belemmert, maar echt duim dat het slapen vlot beter gaat voor jou!

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie, Rivotril is de Clonazepan, in Amerika heet het Klonopin en is de rottigste benzo van alle om af te bouwen, althans dat wordt algemeen aangenomen. 

En nee, 's avonds hardlopen is niet handig, ik heb dat wel eens geprobeerd. 
Hoeveel uur slaap jij 's nachts? Het ging bij mij heel lang best goed, maar de laatste week niet meer. Ik ben al blij met 4 of 5 uur nu. Vanmorgen was ik om half 5 wakker en ik ben ergens tussen 11 uur en half 12 in slaap gevallen. 

Dank je wel voor je duim, ik duim ook voor jou en je slaap! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Sannie:

Dank je wel voor je positieve woorden. Ik werd bij de start van de oxa ook enorm suf en bijna apathisch.....nu ben ik al rustig van nature (wel binnenvetter hoor) maar sjees lag alleen maar suf te zijn. 

Wat is Rivotril? Ook een Benzo?

Geen idee/verstand op de inwerking  tussen die receptoren 

Rivotril/ Clonazepam is ook een benzo. Een van de aller moeilijkste om vanaf te komen 0,5mg staat gelijk aan 10mg diazepam dus 20x zo sterk en dat is echt een hel om dat te taperen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cyclad58:

@Sannie, Rivotril is de Clonazepan, in Amerika heet het Klonopin en is de rottigste benzo van alle om af te bouwen, althans dat wordt algemeen aangenomen. 

En nee, 's avonds hardlopen is niet handig, ik heb dat wel eens geprobeerd. 
Hoeveel uur slaap jij 's nachts? Het ging bij mij heel lang best goed, maar de laatste week niet meer. Ik ben al blij met 4 of 5 uur nu. Vanmorgen was ik om half 5 wakker en ik ben ergens tussen 11 uur en half 12 in slaap gevallen. 

Dank je wel voor je duim, ik duim ook voor jou en je slaap! 

Oja ik heb filmpjes gezien op YouTube van een vrouw ”benzobrain” die zat idd op Klonopin brrrrr.

Jammer dat het niet werkt savonds. Ik probeer voor 2300 te slapen, lukt meestal niet  en wordt nu sinds 4 weken ofzo rond 5.00-5.30 wakker vaste prik. Ik heb echt 8 uur nodig....overdag lukt mij ook niet om klein tukkie te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites


Ik heb zelf 2 weken Clonazepam gehad...…… 1e week 2 * 0,5 mg en de 2e week 1 * 0,5 mg. Kwam daardoor in crisis en kreeg daarna de Lorazepam die ik netjes heb afgebouwd. Achteraf weet ik dat ik al na 2 weken ontwenningsverschijnselen had van die rottige Clonazepam. Wist ik toen veel, had alleen 3 weken Oxa gebruikt bij het opstarten van de paroxetine en daar kon ik zo mee stoppen......

Waardeloos is dat he, dat vroeg wakker worden. Ik had nooit slaapproblemen, tot 2 jaar geleden. Na de afbouw ging dat best weer goed, al is de ongestoorde slaap voorgoed weg, ik word in de nacht altijd wel een paar keer wakker, waarna ik snel wel weer in slaap val. Inslapen is soms wel een dingetje, en de laatste nachten ben ik net als jij juist erg vroeg wakker. Gelukkig kan ik dan wel relatief rustig blijven liggen, maar echt relaxed opstaan is er zo niet bij. 
Mijn benzo gerelateerde slaapproblemen waren redelijk snel wel hersteld vond ik, houd je daar maar aan vast! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat slechte slapen is echt drama. Oké dat je het overdag zwaar hebt, maar die nachtrust is zo belangrijk voor het herstel. Ik word sochtends wakker meteen in de onrust, hoge pols en meteen malen. Af en  toe slaat het door naar paniekaanvalletjes, maar die krijg ik ook best goed weer weg. Soms ook voor het slapen gaan, maar aanzienlijk minder. 

Ik lees nu een boek over yoga voor het slapen gaan en daarna relax sessie uit het programma wat ik volg. Val redelijk oké in slaap, ik word gelukkig niet altijd tussentijds ook nog wakker, soms. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...