Spring naar bijdragen

Sober


Gast Sober

Aanbevolen berichten

Niet fijn voor je @Sober! Ik denk dat het wel te verklaren is dat je juist meer behoefte lijkt te hebben aan alcohol als je je beroerd voelt. Lichaam en geest zijn dan toch minder weerbaar. Daarnaast zal je misschien juist dan het idee hebben dat drinken je je even minder beroerd zal laten voelen. Maar goed dat je je er weer doorheen hebt geslagen gisteren. Knap gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me voorstellen dat het in jouw situatie ook extra lastig is. Ik heb gelukkig mijn werk als afleiding dus hoef me alleen de avonden maar door te worstelen. Maar als ik de hele dag de tijd had om na te denken dan zou ik het ook veel moeilijker hebben. Daarnaast heb ik de ongelofelijke mazzel dat ik slaap als een malle. Maar inderdaad, de gedachten zijn heel geniepig. Het alcohol monster in ons is heel geniepig. Komt linksom, rechtsom, en als je het het minst verwacht.. Het doet me ineens denken aan een lied van Acda en de Munnik. Gaat over verdriet, maar ik zie een link met het monstertje.

 

Ik kom pas als je liggen gaat
Je klaar bent voor de nacht
Ik kom in beelden, in fragmenten
Hard, ineens en onverwacht

Ik kom terwijl je uit het raam kijkt
Ik zal er zijn zodra je even denkt
ik heb er vrede mee

Als je eens rustig over zee kijkt
En je denkt: Nu heb ik rust
Heb ik je onverwachts en zachtjes
Keihard op je ziel gekust

Je noemt me oud verdriet
Doe wat je wilt
(maar) Zo vreselijk oud ben ik nog niet

Ik kom het liefste als je luistert
Naar een onverwacht mooi lied
Ik kom pas kijken, weken, maanden
Na het echte grote verdriet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sober:

Dank je wel, @oostwestmijbest. Ontmaskeren van zulke gedachten werkt wel altijd direct goed. 

Ik zoek ook nu veel afleiding, tv, haakwerk en simpel diamond painting. Want alleen op bed liggen is niet goed. Er blijven gelukkig ook wat mogelijkheden tot afleiden die geen lichamelijke inspanning kosten. :)

en ik wil trots op mezelf mogen zijn. Ontmaskeren en ontzenuwen die geniepige gedachten dus! 

Dat doe je goed Sober! Ziek zijn, je ziek voelen is al zo ellendig. Wel een geruststelling dat het hondje het nu goed heeft. Sterkte...:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och... er werd wel degelijk positief en met gelukwensen ingegaan op de goede uitslag van je onderzoek, Sober. Er waren zelfs veel meer ondersteunende reacties dan kritische, is mij bijgebleven, maar ik ga ze niet natellen.

Bij deze wil ook ik je nog laten weten dat ik erg blij voor je ben en wens dat je de rust kunt vinden voor een zo goed mogelijk verloop van je verdere herstel van de laatste operatie. Maar je voornemen is goed. En je opwinden over wat anderen schrijven helpt ook niet. Laat ze gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sober ik vind dat je enorm sterk bezig bent, zelfs bij verlies van je poesje hield je stand. Normaal dat je je dan wat minder voelt, maar zoals ik het lees: iedereen steunt je.

ik respecteer je manier van ermee om te gaan enorm. Je bent een sterk persoon. Laat jezelf ook toe de sterkte in jezelf te zien en laat dit niet afhangen van anderen of negatieve gedachten van jezelf. Ik kijk op naar je.

you are a winner, no matter what!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De grote moeilijkheid voor jou is, denk ik, dat je teveel tijd hebt om over je niet vechten na te denken. M.a.w. dat je te weinig afleiding hebt.
Als je, zoals jij, veel aan huis gebonden bent, is alleen een boek pakken of een filmpje kijken, niet echt genoeg. Je zit dan nog steeds min of
meer passief thuis waar trek je makkelijk weet te vinden en raken. Het mooiste zou zijn als je wat meer activiteiten buitenshuis zou kunnen
vinden. Ik hoor je nooit over trekaanvallen tijdens je haakclubje of tijdens een meeting en ook als je met je hond een wandeling maakt heb
je minder kans op trek. Daar geniet je zo te horen van.  Die trekaanvallen vinden vooral plaats als je al een tijdje thuis bent. Kun je niet
op zoek gaan naar meer bezigheden buitenshuis? Of, binnenshuis, een zéér arbeids/concentratie-intensieve bezigheid, iets waardoor je geen
mogelijkheid hebt om in gedachten teveel af te dwalen.. bijv. zelf met schoonschrijven bezig, kan ook calligrafie zijn. Bij voorbeeld, hoor, ik zeg maar iets.
(Ik weet van je operatie en andere ongemakken waardoor er op uit gaan niet makkelijk is, maar zoveel als maar enigszins mogelijk is, bedoel ik.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent veel te veel bezig met herstel heb ik vaker gezegd natuurlijk is het goed om een groep te bezoeken maar ook hier het gaat of over je lichamelijke herstel of over je alcohol herstel. Ja daar is dit forum voor dat weet ik ook wel maar het ligt er bij jou zo dik boven op je hulp je huiswerk je groepen je maatjes je internet aa hulplijnen clean time dingen. ik zou helemaal gek worden en denk dat ik er juist weer van zou gaan drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Sober:

Inderdaad. Die tip van benoemen kreeg ik van een vriend. En het wetkt echt. Domweg erkennen en er vervolgens niets meedoen. Net uurtje geslapen .nu voor de conditieopbouw een wandelingetje in de zon. Zal me goed doen. 

Ja. Dit. Het is zo. Niet vechten.

veel plezier met hond terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Sober:

Effe fikse tegenvallet hier. Gisteren complicatie en contact met zkh gehad. Vandaag complicatie verergerd. . Arts zkh belde terug. Komende week thuisblijven, veel rusten, niet naar buiten en grote stap terug doen qua activiteiten. Normaal zijn ze zeer voor opbouwen bewegen/ wandelen. Was ik ook aan het opbouwen. Maar dat mag nu niet. Ik baal, want ook hondje mag voorlopig nog niet naar huis. 

Beetje off topic, weet ik, maar wilde het ff kwijt. 

Lekker rustig qua trek, ik kan toch de deur niet uit. Dus das wel weer mooi! :P

Wat een vreselijke tegenvaller Nog een week opgesloten en niet naar buiten lekker in je bed blijven dan maar is ook lekker warm met de kou 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sober, wat een domper! Maar laat je niet kisten, neem je rust, dan komt de genezing beter op gang! Misschien is het vaak wel zo dat je vooral op beweging moet inzetten als je herstellende bent, maar bij mij heeft dat nog nooit geholpen, integendeel. Rust, rust en nog eens rust, tot je je energie weer voelt terugkomen en de pijn minder is geworden.

Zo ben ik hersteld van een hernia. Terwijl de neuroloog mij beweging had voorgeschreven. Maar dat leek me niks en na een paar weken plat liggen en zo goed als niks doen hield de hernia zich koest.

Ga pas bewegen als je je daar echt goed bij voelt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...