Spring naar bijdragen

Sober


Gast Sober

Aanbevolen berichten

we zijn wekenlang voorgelogen,
en wie zegt nu niet weer?
sorry voor mijn negatieve posting, heb het lang kunnen negeren hier
maar Sober besef je wel hoe kwetsbaar mensen hier ook zijn?
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Ik blijf het vreemd vinden dat je juist op een alcohol forum niet eerlijk bent.
Waar kun je dan wel eerlijk zijn over een alcoholprobleem en terugvallen?
Je prees Smaragd en Bor de hemel in om hun eerlijkheid, terwijl je zelf
meldde dat je ondanks alle sores niet dronk. Ik ben echt flabbergasted.
Maar duik weer in de negeerstand en blokkeer je weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Sober:

Jammer dat ik dus niet van de vier keer kanker mag melden. Enig idee wat dit voor impact op ern mens heeft???enig idee???????

Ik heb geen flauw idee. Ik heb maar 1 keer kanker gehad. En mn vader ook. En mn grootvader. En mn schoonvader. En diverse collega's. En een kind van 4 van vrienden. En zo vreselijk veel meer mensen. En ik denk dat iedereen van het forum hier wel zo'n lijstje kan maken. Dus hebben we een idee wat denk je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het jammer @Sober dat je niet verder komt dan mij te betichten van 'walgelijke beschuldigingen waar niks van klopt'. Het zou fijner zijn als je eerlijk naar je eigen rol zou willen kijken.

Ik laat het hierbij, gisteren heb ik mezelf totaal opgefokt met dit gedoe en ik kreeg ontzettend veel zin om het op een zuipen te zetten. Dus ik ga proberen om dit soort dingen eerder los te laten, ik heb alleen mezelf ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Senna33, dat komt meer voor hoor. Dat verschilt misschien inderdaad per persoon. Zweten, zowel 's nachts als overdag, ook zonder de geringste
inspanning, was één van m'n afkickverschijnselen. Ook na een 'kleine' terugval, of, zoals dat hier vaak 'liefkozend' genoemd wordt, een uitglijder...
Hopelijk is dit voor jou een antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sober, niets is onmogelijk. Ook hier terugkomen niet. Sluit niks uit alsjeblieft. Denk er goed over na.
Liegen, bedriegen, misleiden, oneerlijkheid... allemaal woorden die met grote regelmaat, zo niet constant in het 'gewone' doen
en laten van een alcoholist voorkomen. Vaak in combinatie met of als gevolg van woorden als angst, minderwaardigheid, onzekerheid, eenzaamheid...
Alles tezamen maakt ons ziek, op het waanzinnige af, zowel fysiek als geestelijk.

De eerste vijf van de twaalf stappen tot herstel (even die van N(arcotics)A(nonymous) omdat ik die nu zo bij de hand heb en weer even uit een boekje
moet halen omdat ik ze niet meer zo tot m'n parate kennis kan rekenen..:

1.Wij erkenden dat wij machteloos stonden tegenover onze verslaving, dat ons leven onhanteerbaar was geworden.
Hier staat weinig geheimzinnigs in, deze is wel duidelijk, ook voor jou.
2.Wij kwamen ertoe te geloven dat een Macht groter dan onszelf ons weer geestelijk gezond kon maken.
Het is handig als je de macht om beter te worden buiten je eigenste zelfje kan leggen, dat je niet het idee hebt dat je het allemaal
zelf moet gaan bedenken met als gevolg dat je in uitvluchten en bedenksels verzandt. Dat je je kunt overgeven aan 'de loop der dingen',
dat je feiten en omstandigheden kunt loskoppelen van resultaten, dat je je niet hoeft af te vragen hoe anderen er over zullen denken, wat
anderen er van zullen vinden, dat je onvoorwaardelijk dingen doet of laat omdat je weet, echt weet, dat ze goed voor je zijn, zelfs
als ze tegen je eigen normen en waarden lijken in te gaan.
3.Wij namen de beslissing om onze wil en ons leven over te dragen aan de zorg van God zoals wij Hem begrepen.
Doe dat dan ook, geef je over, laat je ego los, laat die hogere macht die je voor jezelf als hulp, als steun en toeverlaat, als leidraad
hebt 'bedacht' de dienst uitmaken. Maakt niet uit hoe anderen (ook hier) over je denken. Jij en je hogere macht zijn een twee-eenheid, daar
kan niks tussen komen.
En dan:
4.Wij maakten onbevreesd een grondige morele inventaris van onszelf op.
Onbevreesd, Sober. Niemand kijkt met je mee, niemand kan zeggen of je het 'goed' of 'fout' doet, alleen jij met je geweten (is je geweten je hogere
macht of wijst je hogere macht je geweten de weg? dat mag je zelf bepalen.. ) alleen jij dus, samen met je hogere macht.
Als je dat voor jezelf op papier hebt en het idee hebt dat je jezelf zo puur en authentiek mogelijk hebt om- en beschreven, dan kom je
aan de volgende stap.
5.Wij bekenden tegenover God, onszelf en iemand anders de ware aard van onze fouten.
Om niet geheel in de mist te verdwijnen/verdwalen wordt aangeraden om wat je allemaal in stap 4 op papier hebt gezet te delen met een
vertrouwenspersoon, iemand die je voor 100% vertrouwt en die een beetje op de hoogte is of begrijpt wat zo'n morele inventaris inhoudt.
Binnen de 12-stappen fellowships wordt hier je sponsor bedoeld, maar het kan ook iemand uit je kennissen- of vriendenkring zijn.

Hier aangekomen ga je met jezelf aan de slag. Ook weer met (relativerende) hulp. Aan de slag met je tekortkomingen, met schade die je
hebt aangericht, aan de slag om je talenten goed te gebruiken, je goede karaktereigenschappen op een goede manier te gebruiken, etc..

Ik vertel je hier waarschijnlijk niets nieuws, Sober, maar ik wil je alleen even laten zien dat we onszelf zo goed als onmogelijk weten te maken
maar dat er altijd, ALTIJD, een weg terug is om verder te komen. Die weg begint bij jezelf. Neem jezelf serieus, wees eerlijk naar jezelf, dan
is oprechtheid en eerlijkheid naar anderen daar een logisch gevolg van.

Ik hoop echt dat we je hier terugzien en dan niet pas als je denkt dat je helemaal veranderd bent maar juist zo snel mogelijk en dat je met hulp
van AA hier verslag wilt doen van je echte strijd van herstel. Geen drama, geen pittige vaagheden, geen 'maar dat mag ook's', gewoon
kaal, puur, eerlijk herstelverslag om mee mee te leven en van te leren, dát waar dit forum voor bedoeld is.
Dan geldt pas echt weer: je moet het wel zelf doen maar je hoeft het  niet alleen te doen.

Hopelijk tot snel, Sober.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och, @Senna33, 10-vinger blindtypen met zo'n 220 aanslagen per minuut... qua tijd viel het wel mee, dat berichtje typen.
Maar qua 'niets nieuws' denk ik ook dat ik niets nieuws vertel aan @Sober, dat zeg ik ook, maar ik denk maar zo: 'herhaling is de kracht van reclame'.
En uit eigen ervaring weet ik dat het kwartje soms pas valt nadat het tig keer in de gleuf is gestopt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 :rolleyes:

bewerkt door Lonster
als er berichten worden bewerkt dan klopt mijn reactie daarop natuurlijk ook niet meer. Ach ik had ook helemaal geen commentaar willen leveren... een emoticon met rollende ogen zegt bovendien meer dan 1.000 woorden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het nou wel of niet waar is, doet dat er toe? Doet mij verdriet. Ben zonder drank en dan komt het 10 keer harder bij mij binnen.

Vind dit te keihard en als mensen zo tegen mij zouden doen, terwijl ik wel echt ben. Zou ik er van kunnen gaan drinken. Echt zeer maar dan ook zeer onbehoorlijk wat hier aan het gebeuren is. En dat noemt zich een stel volwassen mensen. Sorry kan er met mijn verstand niet bij. Of het nou wel of niet je intuïtie is, dat hou je dan maar lekker voor je. Kijk in de spiegel en lach naar jezelf, en wees maar heel trots. Een 10 met een griffel!!!!! Kan dat kudde meeloop gedrag van jullie niet uitstaan sorry. Dat een moderator hier op dit pestgedrag niet ingrijpt is onbegrijpelijk, Irl durven jullie niets te zeggen ws. Maar hier wel BAH!

bewerkt door Smaragd
Toevoeging, pestgedrag onder volwassenen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Smaragd:

Of het nou wel of niet waar is, doet dat er toe? Doet mij verdriet. Ben zonder drank en dan komt het 10 keer harder bij mij binnen.

Vind dit te keihard en als mensen zo tegen mij zouden doen, terwijl ik wel echt ben. Zou ik er van kunnen gaan drinken. Echt zeer maar dan ook zeer onbehoorlijk wat hier aan het gebeuren is. En dat noemt zich een stel volwassen mensen. Sorry kan er met mijn verstand niet bij. Of het nou wel of niet je intuïtie is, dat hou je dan maar lekker voor je. Kijk in de spiegel en lach naar jezelf, en wees maar heel trots. Een 10 met een griffel!!!!! Kan dat kudde meeloop gedraag van jullie niet uitstaan sorry. Irl durven jullie niets te zeggen ws. Maar hier wel BAH!

Kom op Smaragd, nu ga ook jij de fout in met zo te oordelen over mensen die jij niet echt kent /  irl echt niet kent, niet doen jongen. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh, wat een ellende hier zeg. Ik kan de situatie waarschijnlijk minder goed beoordelen dan de meesten hier die al langer aanwezig zijn op het forum. Frustraties en emoties die heel goed te verklaren zijn. Maar we zitten hier wel allemaal met een gezamenlijk doel en dat is de drank de baas zijn. Persoonlijk heb ik hiermee maar een klein gevecht gehad. Ik ken ook geen perioden waarin ik echt mag spreken van drankmisbruik qua gigantische hoeveelheden. Wat ik hier wel heb geleerd is dat het voor de meesten een dagelijkse battle is en blijft en dat alcohol vreemde dingen met een mens kan doen. Wellicht is het beter om dan niet meer te reageren op haar berichten dan iemand finaal de grond in boren. Daarbij wil ik wel gezegd hebben dat als alles bij elkaar is gelogen, ik hier wel moeite mee heb. Maar dan nog heeft iemand een probleem. Is het geen alcohol dan spelen er wellicht andere issues. Ik hoop dat je dan de moeite doet @Sober om deze te overwinnen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet. Je zou toch denken dat hier op het forum, juist DE plek is om wel open te zijn. Als je het hier niet kan, waar dan wel? Je bent niet eenzaam zeg je, krijgt steun aan alle kanten. Dan vraag ik me oprecht af, wat je hier denkt te vinden. Veel contact met je AA groep, vrienden, vriendinnen, artsen, psychologen. Wat voor meerwaarde heeft dit forum dan voor jou, als je hier niet eerlijk kunt zijn? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom op nou jongens. Laten we het probleem ff in de juiste proporties terugbrengen. 

Sober zit overduidelijk heel slecht in haar vel. Wat er nou waar is en wat niet maakt nou niet zoveel meer uit. Ergert mij ook mateloos als er onwaarheden worden geschreven, maar wie zonder zonde is... enz. Het moet geen lynchpartij worden, daar zitten we hier niet voor.

Iedereen heeft een negeerknopje en dat kan je naar hartelust gebruiken, beter voor je bloeddruk en beter voor de sfeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie is Tientoi nu weer????????

Sober mocht je nog mee lezen. Kom gewoon terug, zet je erover heen en doe er wat aan. Dat kleine stapje moet je jezelf gewoon gunnen. En de mensen die de pest aan je hebben, nah ja dat is er gewoon. Net het echte leven. Doe en maak de stap. Dit gaat niet opschieten zo thuis, je hondje kan je straks niet meer uitlaten. Nu kappen ermee. Je probeerde mij een bericht te sturen, midden in de nacht maar alles was weg omdat je zover heen was. Laat even wat van je horen, als je echt bent ga je dat zeker doen. Een nepperd laat alles in het ongewisse. Kom op dame!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...