Spring naar bijdragen

Huiskamer 19-10-2918


Kannietmeer

Aanbevolen berichten

Plaatjes TheepottenVoor wie er een gezellig kopje thee wilt, aangezien we de koffie laten staan als het goed is in benzo ontwenning.
Waar zijn jullie allemaal? Hoe gaat het met jullie vandaag?
 
Ik werd na 10 uur slapen wakker en kan niet geloven soms hoe lang ik lig te slapen. En het houd maar niet op. Doe ik dat niet dan heb ik last van mijn hoofd en voel ik me niet zo goed.
 
Iemand nog plannen voor het weekend?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag Liz, Tim en alle andere warriors,

10 uur slaap? Wow, dat haal ik nooit. Vannacht misschien 5 uur, meestal 6 of 7. Blijft toch een zwak punt, samen met inmiddels prikkelbare darmen. Zal wel een erfenis zijn van de benzo ontkenning waar ik mee moet dealen. 

Tim, hoe lang heb jij 200 mg Seroquel geslikt? Niet zo heel lang toch? Ik vind het een heel hoge dosering. Terug naar 100 is meteen een hele stap. Heel goed mogelijk dat je daar nu last van hebt.

Ik ben na het stoppen met de Lorazepam met 25 mg Seroquel begonnen. Dat was eind 2017. De arts wilde meteen 100 mg voorschrijven. Op mijn aandringen werd dat 25 mg en al snel 12,5. Nu ben ik dat aan het afbouwen, ik ga vanavond van 6,25 naar 3,13 mg en volgende week naar 0. 

Sterkte Tim!

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat z’n 4 dagen geslikt die verhoging en ben ook blij dat ik er ook weer vanaf ben. Het gaat wel iets beter, en totaal niet te vergelijken met benzo withdrawal.

24 oktober ga ik naar de GGZ arts toe om de diazepam verder voort te zetten 1mg per maand. Dat hardcore afkicken heb ik nu ook wel genoeg van. 

Bedankt Ad en bolletje!

Fijn weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ik ben na het stoppen met de Lorazepam met 25 mg Seroquel begonnen. Dat was eind 2017. De arts wilde meteen 100 mg voorschrijven. Op mijn aandringen werd dat 25 mg en al snel 12,5. Nu ben ik dat aan het afbouwen, ik ga vanavond van 6,25 naar 3,13 mg en volgende week naar 0. 

Sterkte Tim!

Die langwerkende Seroquel is ook veel moeilijker om af te bouwen deze kan je niet taperen omdat dan de Extended Release eraf gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, jij hebt de extended Release, dat maakt zeker verschil. Dan moet je dus even door die zure appel heen bijten. 
Ik durf het niet aan om meteen met de 12,5 mg te stoppen. Better safe than sorry, dan duurt het maar een paar weken langer! 

Is het wel de bedoeling dat je nu stabiliseert op 100mg? Of hangt dat samen met de resterende afbouw van je benzo? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Cyclad58:

Ja, jij hebt de extended Release, dat maakt zeker verschil. Dan moet je dus even door die zure appel heen bijten. 
Ik durf het niet aan om meteen met de 12,5 mg te stoppen. Better safe than sorry, dan duurt het maar een paar weken langer! 

Is het wel de bedoeling dat je nu stabiliseert op 100mg? Of hangt dat samen met de resterende afbouw van je benzo? 

Ik blijf dan gewoon op 100 staan, het was even voor nood dat die naar de 200 moest anders moest ik weer met benzo’s omhoog, gewonnen terrein wil ik niet opnieuw heroveren. Dus hadden we zo maar even gedaan met de Seroquel. 

Als de dia ervan af is en ik ben wat herstelt dan gaat de Seroquel er ook af. Dat is in mijn ogen nog grotere rotzooi dan benzo’s. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Deligaf1:

 

Als de dia ervan af is en ik ben wat herstelt dan gaat de Seroquel er ook af. Dat is in mijn ogen nog grotere rotzooi dan benzo’s. 

Ja, Seroquel is zeker niet zo onschuldig als de arts het liet doorschemeren. "Je hebt zo'n minidosis, daar kun je geen last van hebben als je stopt". Dat soort aperte misverstanden bestaan helaas niet alleen bij benzo's. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Cyclad58:

Ja, Seroquel is zeker niet zo onschuldig als de arts het liet doorschemeren. "Je hebt zo'n minidosis, daar kun je geen last van hebben als je stopt". Dat soort aperte misverstanden bestaan helaas niet alleen bij benzo's. 

Opbouwen van medicatie daar weten ze alles van maar afbouwen hooo maar. Als de seroquel eraf is Ad wil je dan ook de paroxetine afbouwen? Of blijft dat jou onderhouds dosering?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tim, ik wil het liefst van de paroxetine af, ook al is het volgens de psych een onderhoudsdosering. Als ik het doe dan heel voorzichtig. 2 jaar terug al eens afgebouwd, maar als nitwit na afkickklachten door arts weer aangespoord weer te gaan slikken. Als ik dat ga afbouwen dan toch niet eerder dan in 2019. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Cyclad58:

Ja Tim, ik wil het liefst van de paroxetine af, ook al is het volgens de psych een onderhoudsdosering. Als ik het doe dan heel voorzichtig. 2 jaar terug al eens afgebouwd, maar als nitwit na afkickklachten door arts weer aangespoord weer te gaan slikken. Als ik dat ga afbouwen dan toch niet eerder dan in 2019. 

Het kwam laatst nog op het nieuws dat het stoppen van AD als zeer moeilijk wordt beschouwd. Ik heb dat ook een keer gedaan met Paroxetine wat een hel toen kreeg ik ook van die afkick klachten en hebben ze het ineens omgezet naar citalopram toen ik 20 ofzo was. Heel de dag leek het wel als ik uit de lucht aan het vallen was en rondjes aan het draaien was. Dat duurde wel een week!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tim en Ad,

Ik heb gisteren een bijzondere link gekregen van aan Amerikaanse benzo client. Als je geinteresseert bent en het aankan om het te horen, google dan eens Robert Whitaker en antidepressants. Al zijn betogen zijn gebaseerd op legitime vragen naar aanleiding van studies en succesvolle en niet succesvolle behandeling met antidepressiva.  Ik plaats even geen link omdat ik niemand wil verontrusten. Ik zit zelf ook aan de Venlafaxine en deze man laat mij de noodzaak zien van afbouwen op een heel andere manier. Wel heel langzaam inderdaad en liever over 2 jaar uitgespreid. Ik vind het dit best lastig ook hoor, afbouwen is niet makkelijk.

Tim, als je seroquel wilt afbouwen zal je misschien de hulp moeten inschakelen van een apotheker, of switchen naar een normale afgifte.

@Deligaf1@Cyclad58

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor de verwijzing, Liz @Kannietmeer
Zonder in details te treden: een helder betoog. Eén ding vraag ik me wel af: hij noemt een klein percentage van personen die wel herstellen op lange termijn. 
Hoeveel van die personen zouden zonder AD ook hersteld zijn? Dat interesseert mij, maar ik vrees dat we dat antwoord nooit krijgen. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Dank je voor de verwijzing, Liz @Kannietmeer
Zonder in details te treden: een helder betoog. Eén ding vraag ik me wel af: hij noemt een klein percentage van personen die wel herstellen op lange termijn. 
Hoeveel van die personen zouden zonder AD ook hersteld zijn? Dat interesseert mij, maar ik vrees dat we dat antwoord nooit krijgen. 

vanuit de cijfers was dat vroeger, dus vóór de AD, meer dan 50%, zonder enige terugval.  ( ik denk dat ze die cijfers grappig genoeg nog wel aanhouden in de ggz, terwijl dus is aangetoond dat die cijfers sinds de AD flink zijn veranderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer

Bedankt voor je bericht.

Het is altijd wel typisch dat het over psychofarmica gaat als we het over ontwenningsyndromen hebben. Mensen die stoppen met wiet die of roken die doen dat ook altijd ct of andere drugs. 

Mensen die echt psychotisch zijn kan ik wel begrijpen dat het noodzakelijk is om langzaam te taperen met anti-psychotics. Maar wat maakt z’n afbouw nu zo lastig is het dat het onderliggende probleem dan naar boven komt of een en en effect. 

Ik maak me daar totaal geen zorgen over om een AP of AD afbouwen gezien mijn vorige ervaringen. 

Beter voor mij is om naar de onderliggende oorzaak te kijken waarom ik dit ben gaan slikken en om dat op te lossen. Tenslotte is dit allemaal symptoom bestrijding. 

bewerkt door Deligaf1
.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Tim, @Deligaf1

 je haalt twee dingen door elkaar.

Als je een probleem hebt met emoties of trauma's moeten die worden behandeld. De misvatting is dat die worden behandeld met deze medicatie.

Wat er wel gebeurd door de medicatie is dit: Ook als je nooit een spoortje van depressie of trauma of slapeloosheid hebt gehad in je leven, dan krijg je door deze medicatie in je lichaam te stoppen voor een tijdje, ontwenningsverschijnselen of schadeverschijnselen ( hoe je het maar wilt noemen) als je er weer mee stopt. Dat komt niet door ónderliggende problematiek, maar doordat het toevoegen van deze stofjes aan je hersenen, het profiel van je hersenfunctie heeft verstoord.  Ook apen krijgen klachten als ze van deze medicatie worden afgehaald. Begrijp je? Het is gewoon een lichamelijke reactie. Niet een psychische verstoring in hoe je met jezelf of de wereld omgaat.

Hetzelfde geld voor SSRI's. Deze zorgen voor een nieuwe, door medicatie veroorzaakt reactie, die mensen ook krijgen zonder enig trauma-  of depressieverleden.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...