Spring naar bijdragen

3 maal is scheepsrecht!


Rupsjenooitgenoeg

Aanbevolen berichten

Mwa, ik zit op het randje. Heel veel stress en emoties door omstandigheden. Ik verwacht dat dat morgenmiddag over is. Maar ik heb het erg zwaar.Liep net in de supermarkt en dacht even: 

Kan vandaag wel wat drinken. Stop ik er morgen weer mee. NIET goed! Ben snel naar huis gegaan. Ik ben een gevaar voor mezelf op dit moment:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een zwaar weekend durf ik nu te zeggen dat ik weer op volle kracht vooruit kan gaan. Ik blijf het vreemd vinden. Zo ernstig heb ik het nog niet gehad. Normaal is het met 10 minuten over, maar er kwam geen einde aan. Paniek!! Wat was ik blij met de hulp die ik kreeg van enkele mensen online. Mijn dank is groot! Dag 40 (geloof ik) is bijna voorbij. Morgen naar een meeting.  Hard nodig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zit nu op iets meer dan 50 dagen. Heb weer dezelfde discussies als bij mijn eerste succesvolle stop. Iedereen ziet het probleem niet en snapt niet waarom ik het niet bij 1 wijntje kan houden. Ook vinden ze het saai dat ik niet meer mee doe. Als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat ik het ook enorm saai vind. Ik heb nergens zin in, totaal geen energie meer en vreselijk emotioneel. Geen idee wat er met me aan de hand is. Vorige week een vakantie geboekt. Zelfs me daar op verheugen lukt niet. Zat alweer allerlei uitwegen te bedenken om daar gewoon te gaan drinken.Ik ben echt niet te vertrouwen... Ik zou willen weten wanneer alles beter zal zijn, wanneer ik beter in mijn vel  zit en weer wat plezier kan hebben. Ik zie/voel geen voordelen van mijn quit, behalve dat ik wat helderder ben in mijn hoofd, maar......is dit alles?:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rupsje,

Misschien dat filmpje van Els Noorlander nog eens bekijken

Die episode, dat ze zegt, dat er een periode zal zal zijn, dat niets meer leuk is, en je nergens meer de lol van kan inzien
Dat hoort dus ook bij het hele afkickproces (en dat duurt dus gewoon heel lang)
Komt goed, houdt vol, dit gaat ooit over !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve rups, herkenbaar. Ik heb dat nog steeds bij vlagen, maar t wordt echt minder. Het lijkt wel een soort van rouwproces. En dat gevoel van is dit het nou? Wees lief voor jezelf. Kijk hoever je al bent. Accepteer dat je je zo voelt, het gaat echt weer over. En je bent niet voor niks gestopt. Natuurlijk mag je weer drinken, maar dat wil je niet meer, toch? Hou vol kanjer!!:heart:

bewerkt door Rosee
Woordje veranderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rups je bent wel te vertrouwen lijkt me, want je
komt je twijfels en misere delen i.p.v. eerst te gaan drinken.
Dat geeft natuurlijk geen garantie, maar wees eens milder naar jezelf joh.
50 dagen is veel, zeker in het begin. Later blijkt het de opstap naar je toekomst.
Wanneer voor jou er meer beloning volgt dan alleen een helder hoofd (vind ik al heel wat)
dat weten we niet. Zoals ons drinken is onze nuchterheid ook voor ieder anders. En wat
we wel vaak gemeen hebben is een stuk ongeduld. Het drinken zelf was de quick fix. Als die weg valt
gaan we over op de modus van de natuur aanvaarden zoals het komt. Maar dat het komt is zeker.
Er komen steeds meer voordelen en voordeeltjes bij, misschien herken je ze in het begin niet eens.
Minder kort lontje, kleine gelukjes zien en herkennen, je eten proeft puurder/beter, concentratie wordt beter,
gevoel van eigenwaarde stijgt, en zo kan ik wel doorgaan. Misschien voor jezelf eens een lijst(je) aanleggen en
elke week of maand kijken of je die groter kan maken. En/of een lijst met nadelen van het drinken erbij, die dan
misschien ook groeit? Het is goed om op meerdere manieren te gaan kijken naar dezelfde als vanzelfsprekende gedachten die we hebben.
Ik vind dat omdenken wel wat hebben. Ik meen dat Byron Katie ook zulke regels kent en vragen of dingen wel zo waar zijn als we denken.
En of het tegenovergestelde niet net zo waar is. Kan heel konfronterend maar ook verhelderend zijn.
Ikzelf heb een heel naar jaar gehad na het stoppen. Dat zat ook in omstandigheden, maar vooral in hoe ik daarmee om ging.
Toen ik eenmaal een training Mindfulness mocht doen via de GGZ ging er een wereld voor me open, die ik niet eerder
op zo'n bewust niveau kende.
Blijf vooral delen, en wie weet kunnen wij je steunen of helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Rupsjenooitgenoeg, dit is alles voor dit moment. Hiertegenover staat: weer gaan drinken, niet meer saai zijn, alles weer leuk vinden en "er"
weer bij horen. Dat je 'iets'(?) minder helder bent, je af gaat vragen of je niet teveel drinkt, de deur niet meer uit komt na je werk, al die dingen die je
hier in je eigen draadje terug kunt lezen en je destijds de zet gaven om hier terug te komen en zonder alcohol door het leven proberen te gaan, dat
neem je dan maar op de koop toe.
De stap terug naar drinken is maar heel klein. Ook na tien jaar nog. Maar de heldenmoed die je moet opbrengen om op een dag de stap te zetten
om als alcoholverslaafde NIET dat eerste glas te nemen is enorm groot. Als je die stap dan genomen hebt zul je de rest van je leven als held door
het leven moeten gaan. Dat betekent dat je, wat anderen er ook van zeggen, wat je er zelf op sommige momenten ook van vind, dat je dóórgaat
op die eenmaal ingeslagen weg. Zo ben je de wegwijzer voor anderen die net als jij ook af en toe twijfelen aan zichzelf en hun besluit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...