Spring naar bijdragen

3 maal is scheepsrecht!


Rupsjenooitgenoeg

Aanbevolen berichten

Dag 18.

Het gaat verrassend makkelijk en daar maak ik me zorgen over.

Vorige keer ging het ook zo easy, en dan toch weer een terugval.

De terugval heeft 14 maanden geduurd. Dat wil ik echt niet meer!!

Inmiddels de familie ook ingelicht en gevraagd me dit keer echt niet in de verleiding te brengen omdat ik gewoon een probleem heb.

Zij hebben dat niet.

Drinken in het weekend en doordeweeks niets. Ik ga gewoon bikkel de hele week......maand.......jaar door.:blush:

Bij mij is het echt zo dat 1 teveel is, ik zit dan weer voor minimaal een jaar volop in de ellende.

Blijven herhalen en vertellen dat ik zo blij en trots ben dat ik gestopt ben.Ik weet wel dat ik zelf moet stoppen, maar het zou een stuk makkelijker zijn om het vol te houden, als de familie daar ook aan mee werkt.

Zo, even wat rommelen in huis. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar jaar geleden ben ik zwaar overspannen thuis geweest.

Dit werd grotendeels veroorzaakt door mijn nieuw collega, die, nadat ik haar perfect had ingewerkt waarop zij een vast contract kreeg, alles op alles heeft gezet om mij eruit te werken. Tijdens het thuis zijn heeft de werkgever voor mij een psychologe ingehuurd om mij weer beter te maken. Na twee sessies kwam zij erachter dat ik een HSP-er ben.

Ik heb heb haar natuurlijk nooit over mijn drankmisbruik verteld, maar zij vertelde mij wel dat mensen met HSP vaak middelen gebruiken om de emotie's te verdoven. Mijn gezicht in de plooi gehouden, want je wil niet dat je werkgever dit weet natuurlijk!

Dat verdoven van alle emotie's die continue blijven malen in mijn hoofd, klinkt heel erg logisch. Ik ben nu boeken aan het lezen om te leren mij af te sluiten voor emotie's van anderen, want die zijn niet van mij en het put me uit.

Ik ben beter 1 op 1. Ik hou niet van massa's. Ik ben de muurbloem die na een uurtje met stille trom vertrekt. Er zijn maar weinig mensen die mij begrijpen, maar als je mij begrijpt en ik jou vertrouw, laat ik je nooit meer gaan!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een vreemde ontdekking gedaan vorige week. Ik heb al zolang als ik me kan herinneren ernstig bloedend tandvlees. Sinds vorige week helemaal niks meer! Ik weet niet of het te maken heeft met het stoppen, maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit ervaren.

Of zou mijn bloed gewoon op zijn :face-icon-small-shocked:

;):D:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee weken geleden heb ik 4 komkommerzaadjes geplant. Was zo'n moestuintje van Appie en ik weet dat bij mij geen enkele plant het overleeft, maar ik wilde het gewoon proberen. De eerste 14 dagen groeide het goed. Van de 4 zaadjes kwamen er 3 uit en er kwamen echt plantjes uit! Op de verpakking stond dat ik minimaal 2 keer per dag water moest geven. Hoeft niet in dat mini potje, maar je mag ook water op het schoteltje leggen.

Eergisteren zag ik ineens dat ze allemaal slap hingen, en het potje was droog dus ik heb er snel water bij gedaan. Vanmorgen waren 2 van de 3 plantjes verschrompeld. Teveel water denk ik. Ik voel me echt vreselijk rot.

Waarom blijven die plantjes toch doordrinken als het niet goed voor ze is?? En toen dacht ik.................sjips:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk toevallig even hier op Wie is Wie en lees jouw kostelijk vertelde ervaring hierboven, Rupsjenooitgenoe      g. Had ik dat toch bijna gemist.
Dit zou een leuk verhaal op de dagdraad geweest zijn, een typisch 'huiskamerverhaal'... Dit soort verhalen mis ik daar tegenwoordig. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zou je mij, en ik weet nog enkele anderen, een groot plezier mee doen.
Ik ben, buiten vakanties, dagelijks wel te vinden op de dagdraad. Wie is wie kijk ik eigenlijk hoofdzakelijk als er zich iemand nieuw voorstelt.
En heel soms dwaal ik hier eventjes wat rond.Maar verder hou ik het hier niet zo bij. En dan mis je tegenwoordig een hoop omdat iedereen
hier maar doorgaat en doorgaat en doorgaat, terwijl er van voorstellen al helemaal geen sprake meer is. Ik zou niet weten wanneer ik voor het laatst
op m'n eigen voorstel'draadje' gepost heb. Misschien wel tien jaar of langer geleden.
Ik weet wel dat 'de tijden veranderen', helaas ben ik er dan weer zo een die zich moeilijk aanpast aan 'veranderende tijden'.
Genoeg gezeurd weer. Even ter geruststelling voor jou: ik ben ook slecht in plantjes. Maar ik was vroeger ook slecht in het
redden van lieveheersbeestjes en padjes die ik buiten vond en in luciferdoosjes en potjes een gezellig warm 'thuis' bood. Wel met gaatjes
erin voor wat zuurstof... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik lees hoe sommige mensen met andere mensen omgaan, ook hier op het forum, dan word ik kotsmisselijk. Pesters, bloedzuigers, sarcasme. Daar kan ik niet mee omgaan. Dat is een enorme trigger voor mij om weer naar die fles te grijpen. Ik denk dat ik het voorlopig even bij mijn eigen draadje hou. Veiliger! En mijn vertrouwen in de mens was toch al kapot. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cleo66 niet verder zoeken. Het siert je juist dat je geen onvertogen woord op de dagdraad kunt vinden. 

Het is geen kwestie van niet goed begrijpen maar van er anders tegen aankijken. Met wat voor instelling je iets leest, met een positieve of negatieve instelling. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Cleo66:

Ik ben aan het zoeken waar je op doelt rups en @bumperjim?? Ik kan op de dagdraad van gister en vandaag juist geen onvertogen woord vinden ?! Het gaat juist heel vredelievend op het moment mijn inziens.  Wilde daar zelfs nog een compliment over maken , maar misschien dat ik 1 en ander niet goed begrijp.  

Het is ook niet elke dag hommeles natuurlijk maar ik zoek dat gewoon niet hier, discussiëren over allerlei andere zaken dan alcohol of gerelateerde zaken (zelfhulp) zeker niet als het regelmatig ontaardt. En ik wil ook niet vertellen wat ik elke dag uitvreet ivm herkenning.

Maar verder geen hard feelings hoor :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van de meeting. er is van alles gaande in mijn leven op het moment en het zijn geen leuke dingen. Ik merk dat ik de meetings gewoon heel hard nodig heb. Ook al vertel ik helemaal niets, toch word ik er een beetje rustiger van. Als ik nu wat zou gaan vertellen komt het over als klagen en ik wil dat niet. Ik ben juist altijd het meest positief van de groep en dat wil ik graag zo houden.  Dat ik sowieso niet van praten hou speelt ook een rol. Mevrouwtje introvert:blush: Via de mail of whatsapp gaat alles goed, maar je moet me niet bellen. Dan klap ik dicht.Toch hier even lekker klagen, maar dit is mijn eigen draadje. Goed om over een tijdje eens terug te lezen.

Alles komt ooit goed, tot die tijd gaan we recht vooruit!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je meetings bezoekt en dat ze wat voor je doen. Ik ervaar dat ook altijd zo.

Ik denk dat ook jij gerust mag vertellen, wat je bezig houdt. Ik heb dat ook moeten leren en het wordt er alleen maar waardevoller van; ook voor mijn groepsgenoten. Ook dit was overigens oefenen voor me...

:rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ga ik de kerstboom opzetten en meteen het elk jaar groeiende kerstdorpje. Gisteren de dozen naar beneden gesleept. Bijna van de trap gedonderd en nu eens niet van de drank:P

Het is zo snel donker en ik wil het een beetje gezelliger maken in huis. Kaarsjes en waxinelichtjes erbij en ik ben dolblij. Als je je verveelt en down voelt, moet je er iets aan doen. Liever gek dan aan de drank:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...