Spring naar bijdragen

3 maal is scheepsrecht!


Rupsjenooitgenoeg

Aanbevolen berichten

Bedankt voor jullie reactie's! En inderdaad, ik heb dat waarschijnlijk óók wel eens gezegd. Wat is er nog zónder drank...:blush:

Maar als ik trek krijg denk ik meteen:

Helder zijn is veel fijner!

En dan gaat de trek meestal wel over. Alleen als ik niet goed in mijn vel zit, is dat wat lastiger. Ik ben me er inmiddels van bewust dat ik niet maar 1 drankje kan nemen zonder de vreselijke gevolgen. Drank is vergif, voor iedereen natuurlijk, maar voor wie het maar moeilijk kan laten staan is het écht een killer. 

Ik ga ervoor. Kom maar op met het uitje! Gaat mij lukken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Gisteren na de meeting heb ik weer zitten malen. Ik viel mij op, dat ik nog steeds sprak in de tegenwoordige tijd i.p.v. in het verleden over mijn misbruik. Voor mezelf heb ik ontdekt waarom. Ik heb er niet meer zoveel vertrouwen in dat het voor mij een 'nooit' gaat worden, omdat ik al regelmatig de handdoek in de ring heb gegooid. Nu weer twee maanden en een week verder, maar ik tel de dagen, weken, maanden niet meer uit angst dat ik dan iets te comfortabel word, en dan weer iets te gemakkelijk ga denken over er eentje nemen. Ook omdat het , zoals ik eerder aangaf, steeds makkelijker is om de dag erna direct weer te stoppen. 'Nooit' is een woord wat niet werkt voor mij. Voor mij werkt dit beter:

Ik kies er voor, om vandaag niet te drinken.

En daarmee kom ik veel verder. Nu nog in mezelf gaan geloven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las serieus "elke dag een kratje erbij" Oeps, dat zegt natuurlijk genoeg over mezelf. :blush:

Tellen, ik heb daar ook moeite mee. Waarnaartoe? Met het stoppen met roken telde ik naar het jaar, want dan is het moment dat je kunt zetten dat je er vanaf bent.

Geldt dat met drinken ook zo? Voor de meesten niet, omdat er nog een mogelijkheid open moet blijven dat je weer een drankje kan doen. Nooit meer roken, dat vind ik niet erg. Tenminste, meestal niet. Niet drinken, dat voelt toch anders.

Vandaag drink ik niet. Ja prima uitspraak :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

:blush: Met de billen bloot dan maar. Ben gisteravond gezwicht. Werd pas een half uurtje geleden wakker. Ik heb geen zin om uit te leggen waarom, voelt als verantwoording afleggen. Ben gewoon weer zwak geweest. Stom, dom, waarom!! Halve dag weg geslapen, brak, spijt. Helaas geen kater. Dat had me er wel weer even vanaf gehouden. Denk nu al aan vanavond. Wat ga je doen Rups? Jaarpact moet ik vanaf. Werkt voor mij niet als een stok achter de deur, en ik schaam me kapot als ik weer de fout in ben gegaan. Ik moet stoppen omdat ik dat zelf wil, anders werkt het niet. De wil is er wel, de kracht niet altijd.

Ik ga me weer wat inlezen over waarom stoppen zoveel beter is enzovoorts...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé meid, goed dat je het hier hebt verteld. Vraagt denk ik heel wat moed als je op het jaarpact staat. Daarom: extra dapper. Maar je had het over de avond. Hoe is het gegaan gisteren? Gooi niet het bijltje erbij neer hoor. Je was al meer dan 2 maanden onderweg. Die tijd is niet verloren en laat zien dat je het kan. Niet doorgaan enzo. Zou enorm jammer zijn voor jou. Je hoeft hier geen verantwoording af te leggen naar ons. Maar gun jezelf iets moois.:rose::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, om moedeloos van te worden...

Je wilt er verder niet te veel over uitweiden hier..en dat mag. Maar voor jezelf wel goed om te kijken wat er nou gebeurde en wat je een volgende keer anders kunt doen? In plaats van jezelf dom, stom te noemen en je kapot te schamen. Want als ik nog één ding heel goed helder heb is dat die gedachten me niet hielpen.  

 

Kop op!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen.

Bedankt voor jullie steun. Ik ben inderdaad meteen weer het goede pad op gegaan, maar had even geen behoefte aan het forum. Ligt niet aan jullie!

Ben weer heerlijk helder mezelf. We gaan door!! Hoop dat jullie allemaal ook fantastisch gaan.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
16 uur geleden zei knakker:

Hey Rupz, hoe is het toch? Laat je nog eens iets horen, of het nu goed of slecht gaat? In elk geval: beste wensen ook voor 2020. 

Wat lief @Knakker!  Dank je wel! Het gaat goed, alleen wel met oud en nieuw een drankje gedaan. Was niet te zuipen, dus gewoon weer door. Hoe gaat het met jou??Ik ben zo lang iet op het forum geweest. Ook voor jou de allerbeste wensen!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...