Spring naar bijdragen

Woensdag 17 oktober


MarQ

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Sonnetje:

Goedemorgen 

DagPact :

MarQ

Clean66

Tatum

Lars

IJsvogel

sonnetje

Amethist

 

En mezelf op het dagpact gezet. Heb een lastige dag vandaag. Vanavond een concert waar we met de trein heen gaan. Geen BOB dus, dus er wordt flink gedronken. Ga ik niet doen, maar ik weet dat ik dat moeilijk ga vinden. Vandaag dag 30 sober.

Maak er een mooie dag van!:rose:

bewerkt door Amethist
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:heart: allemaal.

Vandaag weer wat kalm aan. Gisteren met het terugzetten van de achterbankjes in de auto iets niet goed gedaan en nu (weer) een
rechter hand waar ik de vingers niet van kan bewegen. Vorige keer dat dat gebeurde duurde het ongeveer een dag voor er weer wat
gevoel en beweging in kwam en ik hoop dat dat nu ook zo snel gaat. Beetje naar van de vlammende pijn in m'n schouder. Daar heb ik
pijnstillers voor maar het breekt er dwars doorheen. Ook die pijn zal weer afnemen. Maar voor nu is het even flink balen. Maar even
kalmpjes aan wat kranten lezen. Loop toch nog een dag of wat achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Daar ben ik dan weer. Had me vol goede moed gemeld zo'n maand of 2 geleden maar het ging helemaal niet lukken.......... Ik baal er nu enorm van en voel dat de alcohol mij steeds vaster in de greep krijgt. Gaat dus niet de goede kant op bah! Tijd om mezelf weer op de rails te krijgen en te houden! Had niet gedacht dat het zó moeilijk zou zijn, een paar jaar geleden leek het me wat makkelijker af te gaan. Durf nu niet eens een dagpact af te sluiten want elke dag dat ik me 's morgens voorneem om niet te drinken sluipt de drang er in de loop van de middag toch in en bezwijk ik 's avonds weer. Potverdrie ik kon wel stoppen met roken en dit lukt niet? Ik bedenk steeds 100000 excuses om wel te "mogen" drinken maar weet even goed dat dat de verslaving is die mij die influistert. Help! Ik wil niet meer verslaafd zijn. Voel en weet dat het me gaat slopen. Nu al.

Nou vooruit met de geit: ik doe mee met het dagpact! Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent niet abnormaal, @Sara60. Jezelf uit de dwingende wetten van verslaving wringen kost tijd, energie en vooral zelfkennis.
Als je kunt herkennen wanneer je één van die 100000 excuses om wel te mogen drinken aan het 'formuleren' bent is het zaak om daar
meteen dat éne 'excuus' om het niet te doen tegenover te zetten. Dat éne 'excuus' luidt: ik HOEF!! niet te drinken. Die keus heb je altijd.
Dat kan frustrerend en vermoeiend zijn, vooral in het begin als die verslavingsstem om de klipklap de kop op steekt en daarom is het een wijs besluit
om het in elk geval alleen vandaag te doen of, als zelfs een dag lang lijkt te duren, een paar uur of minuten.. dit laatste komt neer op de hier in het
verleden veelvuldig genoemde, geroemde én gebruikte 'eierwekkermethode'.. op het moment dat je trek ervaart een timer (telefoon, eierwekker..?) op bijv. 15 minuten
in te stellen en die tijd 'uit te zitten'.. en 'tijd uitzitten' gaat makkelijker als je die tijd vult met een of ander bezigheidje.

Velen gingen je voor, ook met één dag beginnend. Die eerste laten staan is de enige absolute voorwaarde om je verslaving de baas te kunnen worden.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bor:

Goedemorgen Frutseltjes:sun:

Het zou handiger zijn dat als iemand mee dagpact, zijn/ haar eigen naam erbij plaatst.

Want dan hoef ik dat niet doen. Niet dat ik dat niet wil doen maar ik vind dat je die moeite er zelf voor zou moeten nemen, en wanneer het echt niet lukt kun je om hulp vragen.

Oké Bor, zal dat in het vervolg doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kohtje:

Je bent niet abnormaal, @Sara60. Jezelf uit de dwingende wetten van verslaving wringen kost tijd, energie en vooral zelfkennis.
Als je kunt herkennen wanneer je één van die 100000 excuses om wel te mogen drinken aan het 'formuleren' bent is het zaak om daar
meteen dat éne 'excuus' om het niet te doen tegenover te zetten. Dat éne 'excuus' luidt: ik HOEF!! niet te drinken. Die keus heb je altijd.
Dat kan frustrerend en vermoeiend zijn, vooral in het begin als die verslavingsstem om de klipklap de kop op steekt en daarom is het een wijs besluit
om het in elk geval alleen vandaag te doen of, als zelfs een dag lang lijkt te duren, een paar uur of minuten.. dit laatste komt neer op de hier in het
verleden veelvuldig genoemde, geroemde én gebruikte 'eierwekkermethode'.. op het moment dat je trek ervaart een timer (telefoon, eierwekker..?) op bijv. 15 minuten
in te stellen en die tijd 'uit te zitten'.. en 'tijd uitzitten' gaat makkelijker als je die tijd vult met een of ander bezigheidje.

Velen gingen je voor, ook met één dag beginnend. Die eerste laten staan is de enige absolute voorwaarde om je verslaving de baas te kunnen worden.
Succes.

Dank je Kohtje. Je drukt het heel duidelijk uit. Ik weet ook waar instinkers liggen, een heel belangrijke voor mij is dat ik te vaak over mijn grenzen ga m.n. lichamelijk en dan zo moe ben dat mijn ( geestelijke!) weerstand minder wordt. Rust nemen is voor mij dus belangrijk. Hekennen jullie misschien dat het zwaarder valt wanneer je voor de tweede, derde enz. keer wilt gaan stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Sara60:

[...]  Hekennen jullie misschien dat het zwaarder valt wanneer je voor de tweede, derde enz. keer wilt gaan stoppen?

Jawel, herken ik wel. Maar daar staat tegenover dat een gewaarschuwd mens voor twee telt en dus extra z'n best zal moeten (en ook kunnen) doen.
't Is te doen, laat dat een (schrale) troost en tegelijk bemoediging zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee misschien wel gewoon niets. Ik bedoel ik ben gek erop om iets in mijn handen te hebben misschien is gewoon kneden genoeg en misschien ga ik wel wat proberen te maken. ik weet het niet. Ik ga straks zelf mee naar de winkel ben neit de Bob ik laat me rijden of duwen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sara60:

Ik bedenk steeds 100000 excuses om wel te "mogen" drinken maar weet even goed dat dat de verslaving is die mij die influistert. Help! Ik wil niet meer verslaafd zijn. Voel en weet dat het me gaat slopen. Nu al.

Nou vooruit met de geit: ik doe mee met het dagpact! Vandaag drink ik niet.

Hoi Sara , bij het voor de bijl gaan met toch drinken en het niet willen dat heet Craving of in het Nederlands gezegd trek hebben en dat kan heel heftig tijd , maar - en er is gelukkig een maar- dat duur zo'n 20 minuten en in het verleden had ik daar erg last van en begon dan hier van me af te schrijven en meestal tot vaak kreeg ik gelijk reacties er op en al dat weer antwoordend dan kon je je zelf er door heen slepen , ik hoop dat je hier wat aan hebt en het je kan helpen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bor:

Erg leuk @Lars. Ook leuk om met je kleindochtertje te doen, volgens mij heeft ze die leeftijd al inmiddels?

Ik klei ook met mijn kleindochter(s) en als ik een paard gemaakt heb vinden hun het een hond.Zeg ik Nee hoor, dat is een paard. Zeggen hun dat ik niet zo stom moet doen want het is echt een hond. Dan zeg ik Ik weet zelf wel wat ik klei, dan zeggen hun; Beppe kan het niet haha! en lachen ze luidt, echt luidt!

Trauma"s kun je dus ook latere leeftijd oplopen.:)

Leuk Bor! Mijn kleindochter is bijna 2 en half en kleinzoon in september een jaar geweest. Kleindochter is creatief tekent en knutselt veel maar mijn dochter doet dit ook veel met haar. Ook gaan ze een dag naar kinderopvang en daar is het ook knutselen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...