Spring naar bijdragen

Erizo


Erizo

Aanbevolen berichten

  • 5 weeks later...

Het is nu 5 weken geleden sinds ik mij hier heb aangemeld en ik sta nog even ver.

Als ik een avond nie heb gedronken dan denk ik de volgende avond van je mag nu wel weer. Ik weet eigenlijk niet hoe mijn avonden te vullen zonder alcohol. Het is nu zo vroeg donker en ik vraag mij af wat jullie s' avonds doen in vervanging vd alcohol.

S' morgens sta ik op met telkens goede voornemens. Ik wil stoppen met alcohol, daarna stoppen met roken, 10kg afvallen om volgend jaar gezond en slank een nieuwe job te vinden.

Ik heb mijn werk bij geboorte van 3de kind opgegeven. Maar nu 16 jaar verder zijn ze groot en hebben ze mij niet meer de ganse dag nodig. Ik vind er niks aan om huisvrouw te zijn. Mijn leeftijd zal wel een probleem zijn om een nieuwe job te vinden maar hopelijk vind ik wel iets. Maar eerst moet ik de alcohol laten en dan komt de rest vanzelf wel.

Vandaag nieuwe start!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Erizo misschien wil je teveel tegelijk? Het heeft mij geholpen om het klein te houden: vandaag drink ik niet. De rest komt vanzelf. En wb de lange winteravonden. Wat dacht je van sportschool en daarna heerlijk saunaatje pakken? Of naar de film, lekkere warme choco/thee, een goed boek. Probeer het een tijdje uit en het wordt een gewoonte. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Morgen hier komen schrijven, @Erizo. Nu lekker slapen. Boos zijn op je zelf is niet zo constructief en helpt ook niet echt, zoals je al hebt gemerkt. Morgen tijd voor echte afspraken die je hier kunt melden, trots en lekker eigenzinnig bovendien. Je kunt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Hoi @Erizo. Hoe gaat het eigenlijk hier met je? Je bent niet alleen de 'vliegenmepper' en 'warme deken' voor Harald, je hebt ook een eigen verhaal, toch?
Doe je nog actief iets aan je herstel of zie je dag voor dag maar wat er van komt?
Ben ik wel benieuwd naar, naar jouw eigen omgang met je verslaving. En of je ondertussen een baan hebt gevonden of dat je daar niet meer mee
bezig bent misschien. Om nog maar niet te spreken over het roken en gewicht.
Als je je verhaal al verteld hebt op 'die andere draad' dan is dat een beetje verwaterd of ondergesneeuwd en heb ik dat niet meegekregen.
Je doet je uiterste best voor/bij Harald, daarom val je me zo op. Maar over jou zelf kan ik nergens een vervolg vinden van wat je op 13 maart schreef.

Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je interesse.

Ik was dit draadje al helemaal vergeten. Ik heb al veel op het draadje van Harald verteld.

Tja, hoe gaat het met mij? Ik ben een moeilijk geval:D. Ik ben al heel dikwijls gevallen maar ik sta wel telkens weer op.

De "vliegenmepper" , die uitdrukking vind ik geweldig.

Ik rook nog (veel) en ben nog te dik:mellow:.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Telkens opstaan is goed, natuurlijk. Maar kun je er een beetje de vinger op leggen waarom je telkens weer valt?
Je was dit draadje vergeten, maar vergeet je jezelf niet? Ik neem aan dat je je hier hebt aangemeld om wat aan je drankprobleem te doen.
Hoe serieus en actief ben je daar mee bezig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben heel actief bezig met mijn dankprobleem. Serieus kan ik het niet noemen want ik ben nog niet alcoholvrij.

Het is ook daarom dat ik niet meer schreef op mijn draadje want ik heb niks toe te voegen.

Waarom ik val? Teveel hier op het forum lezen is dikwijls mijn valkuil. Gaat het niet goed met iemand dan ben ik enorm bezorgd. En soms lees ik iets van iemand die een terugval had en dan denk ik van " hoe is dat mogelijk? Hij/zij was zo goed bezig. Dit zijn de grootste triggers voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was een tijdje terug op zoek naar jouw draad @Erizo. Ik kon het toen niet vinden.:unsure:

Volgens mij heb je wel degelijk iets toe te voegen hier, aan het forum.

Hou je haaks. Dat is best wel nodig soms. Ik lees hier ook de verhalen die niet zo positief zijn, maar uit verslaving haal je (waarschijnlijk) ook weinig/niks positiefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Erizo, als dit forum jouw grootste trigger is dan kun je hier toch beter niet komen?
Je zegt heel actief bezig te zijn met je drankprobleem. Op welke manier bedoel je dat? Want de grappenmaker in me denkt dan meteen: ja,
veel en vaak drinken is óók bezig zijn met je drankprobleem, maar zo bedoel je het toch niet, hoop ik.
Heb je zelf steun, support, aanmoediging van iemand? Heb je een bepaalde manier van aanpak om tot minderen of zelfs stoppen te kunnen
komen?

Je zegt hier op jouw draadje niet meer te schrijven omdat je niks toe te voegen hebt. Maar door niets toe te voegen zal er ook niets gebeuren hier, op
jouw eigen draadje. Zelfs het kleinste succesje of het kleinste 'missertje' kan respons opleveren. En je weet niet of er dan ineens dat ene berichtje tussen
zit waar je een stap mee in de goede richting kunt zetten.
Jij bent hier op dit forum voor jezelf, jij bent nr. 1.
Je kunt je heel erg bekommeren om een ander, een mooie eigenschap, maar "je hebt je eigen huis nog niet op orde".
Als je werkelijk wat aan je drankprobleem wilt doen zul je je dáár op moeten focussen en als je dit forum daarbij als hulp wilt, dan zul je wat
over je eigen proces moeten schrijven. Want, het is al heel vaak gezegd hier, je moet het allemaal wel zélf doen maar het hoeft absoluut niet alléén.

Soms heb je aanmoediging nodig, soms een complimentje, soms een duw(tje) in de goede richting en soms zelfs (sorry dat ik het zeg) een
schop(je) onder de bips, hoewel over dat laatste de meningen verdeeld zijn. Mij hebben dergelijke schoppen in elk geval wel m'n comfortabel dichte
ogen geopend om eindelijk, eindelijk, eindelijk eens te zien hoe ik mezelf voor de gek hield met allerlei smoesjes en smoezen die ik niet
als smoezen zag maar als feiten... en daar ben ik (achteraf natuurlijk) dankbaar voor.

Behalve dat er hier op het forum melding gemaakt wordt van terugvallen barst het hier ook, en vooral denk ik zelfs, van de succesverhalen. Soms kleine
positieve dingetjes, soms verslagjes van mensen die er weer een droog jaar bij hebben met alle voordelen daarbij genoemd.
Naast dat er soms verdriet en tegenslag benoemd worden, schijnt er ook heel veel zon. Door je dáár naar te richten kun je misschien de
handvatten vinden die je nodig hebt om niet meer te hoeven (terug)vallen. Maar dan moet je er wel naar zoeken en ze ook grijpen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Kohtje:

Maar Erizo, als dit forum jouw grootste trigger is dan kun je hier toch beter niet komen?

Geen  haar op mijn hoofd die er aan denkt:D

Ik ben iemand die heel moeilijk zijn gevoelens kan uiten. Ik kan goed meeleven met anderen maar als het over mij gaat dan klap ik dicht. En volgens mij kan ik niet zo goed/mooi schrijven zoals velen van jullie.

Kohtje, je hebt zoveel geschreven dat ik het op mijn gemak nog eens overlezen moet. Ik moet eerst over je tekst nadenken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Erizo:

En volgens mij kan ik niet zo goed/mooi schrijven zoals velen van jullie.

Laat dit nou alsjeblieft geen belemmering zijn om hier te schrijven. We zitten hier op een forum om alcohol de baas te worden.
Niet op een "ik-probeer-iedereen-de-loef-af-te-steken-met-mijn-prachtige-schrijfstijl" forum. Soms lijkt het daar wel een beetje op, hier,
maar het gaat hier om de ruwe, rauwe, eerlijke feiten, niet om de verpakking waar die feiten in worden gepresenteerd.
Iemand die in prachtige bewoordingen een terugval meldt is daardoor niet minder teruggevallen dan een teruggevallen taalhakketakker,
en iemand die in hakketakkerige bewoordingen een droge dag toevoegt aan het alcoholvrije leven staat net zo droog als de droge poëet.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Potverdorie wat kan die Kohtje dat toch mooi verwoorden. We zijn nieuwsgierig naar jouw verhaal Erizo, hoe je bezig bent met het niet-drinken bijvoorbeeld. En hoe we je daar bij kunnen steunen. Want daarom zijn we op het forum. Verstop je niet in het draadje van Harald, laat je hier ook zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er ergens een mooie oefenplek is om te leren over jezelf te schrijven is het hier,
anoniem, met betrokken mede-lotgenoten en je op kunnen trekken aan mensen die
je voorgingen hier. En die, net als jij nog steeds aan zichzelf werken.
Alle tijd die je met Harald bezig bent (en met anderen) hoef je niet in je eigen proces
te stoppen Erizo. Laat dat vooral geen valkuil worden! Word het goede voorbeeld
dat je jezelf en anderen ook gunt. Geen mooie woorden dus misschien maar wel pracht-daden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Erizo:

Teveel hier op het forum lezen is dikwijls mijn valkuil. Gaat het niet goed met iemand dan ben ik enorm bezorgd. En soms lees ik iets van iemand die een terugval had en dan denk ik van " hoe is dat mogelijk? Hij/zij was zo goed bezig. Dit zijn de grootste triggers voor mij.

Ik lees hier ook veel, en haal me vooral op aan de positieve, motiverende verhalen. Die zijn er veel meer dan de verhalen van mensen waarmee het niet goed gaat. Waarom kies jij het verhaal van Harald trouwens eigenlijk? En ook bij de verhalen van de mensen waar het minder goed gaat zijn positieve verhalen te lezen. Opbeurende, analyserende, grappige...

Jouw keus waar je de nadruk op legt.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...