Spring naar bijdragen

Erizo


Erizo

Aanbevolen berichten

Ik ben een vrouw van 56 jaar en drink dagelijks 1 fles wijn. Ik wil al sinds lang stoppen maar heb elke dag een uitvlucht om toch maar te kunnen drinken. Daar moet eindelijk eens een eind aan komen want ik zit momenteel  in een depresieve periode en die alcohol maakt het alleen maar erger. Ik rook ook veel en dan denk ik waarom stoppen met alcohol als je je lichaam toch vergiftigt met die sigaretten. 

Vandaag ga ik proberen om niet te drinken. Stoppen met roken is voor later.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Erizo:

 Ik rook ook veel en dan denk ik waarom stoppen met alcohol als je je lichaam toch vergiftigt met die sigaretten.

 

Als je die redenering doortrekt dan kan je net zo goed meteen onder de tram stappen. Maar dat doen we niet :) 

Succes met je 1e dag! Mijn advies zou zijn, drink zoveel mogelijk iets anders, thee of zo, dat je iig geen dorst hebt en ga lekker wat anders doen dan op de bank zitten denken ik mag niet drinken. 

Moet jij eens zien hoe fris je je morgen voelt ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Erizo goed dat je het aanpakt! Ik dronk net als jij een fles per dag en bij bepaalde gelegenheden meer. En ook goed om het roken aan te pakken, step by step. Ik ben ook eerst gestopt met drinken en vervolgens met roken. Mijn redenatie was: waarom zou ik mezelf nog blijven vergiftigen met roken, terwijl ik net zo goed bezig ben door niet meer te drinken. Dat voelde niet goed. Maar weet niet of ik met allebei tegelijk had kunnen stoppen. Voor iedereen werkt t anders waarschijnlijk. Veel succes!!!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Erizo.

Ik heb zelf geen ervaring met roken, maar hoe van anderen dat met twee verslavingen stoppen lastig kan zijn.

Euh...ga je 'proberen', of ga je het echt doen...I know...beetje flauw, maar 'Ik neem vandaag de eerste niet'...dat klinkt als meer kans van slagen? En dat elke dag opnieuw? Hoe dan ook, veel succes, het is het waard! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op dit forum. Goed dat je het om gooit. Ik ben zelf meer dan twee jaar geleden gestopt. Voor die tijd dronk ik ook elke dag veel wijn, en vond ik het heel lastig daar mee te stoppen. Nu weet ik niet eens meer goed wat er nu zo lastig aan was en mis ik het op geen enkele manier meer. 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Erizo, een fles wijn die ging er bij mij ook elke avond in, en daarna soms een beetje meer :blush:

en elke ochtend sleepte ik me door de dag heen, om  s'avond opnieuw te beginnen.

Nu bijna 8 maand verder ben en sta ik nog steeds achter mijn besluit het beste besluit

 succes :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug op dag 1:blush:.

Gisteren 3 glaasjes wijn gedronken. Wat is het moeilijk om die 1ste niet te nemen. Ik wist niet dat ik zo verslaafd ben. Rond 18.00 uur krijg ik het heel moeilijk. Ik word dan heel onrustig en gisteren heb ik dat gevoel dan maar verdoofd. Met eerste slok was da gevoel weg. Slecht spul.

Vandaag nieuw start.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Erizo:

@Cleo66 Jij al 3 maand gestopt met alcohol en ongeveer 2 maand met roken. Welke voordelen voel je en zie je al? Ik wil je nadoen:D.

Waarom stel je deze vraag alleen aan Cleo? Op de dagdraad (Ditjes en Datjes) heb je kans op een veelkleuriger waaier van voordelen omdat
stoppen met drinken voor een ieder een persoonlijke ervaring is en er op de dagdraad (in de 'woonkamer') ook mensen komen die niet alle
persoonlijke voorsteldraadjes blijven volgen.
Aan de andere kant zou ik zeggen: probeer het voor jezelf uit. In plaats van nádoen kun je net zo goed, of beter nog, vóórdoen voor degenen
die na jou door jou geïnspireerd raken door de voor jou opdoemende voordelen.
Stoppen met drinken is best een avontuur als je zonder verdoving het leven durft aan te gaan. En bij een avontuur hoort onrust en spanning.
Anders is het geen avontuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Erizo:

Terug op dag 1:blush:.

Gisteren 3 glaasjes wijn gedronken. Wat is het moeilijk om die 1ste niet te nemen. Ik wist niet dat ik zo verslaafd ben. Rond 18.00 uur krijg ik het heel moeilijk. Ik word dan heel onrustig en gisteren heb ik dat gevoel dan maar verdoofd. Met eerste slok was da gevoel weg. Slecht spul.

Vandaag nieuw start.

 

 

Yep die ken ik nog heel goed die 18 uur. Zet maar een pot thee, baby. Ff flink doorbijten en iets anders gaan doen en dan is de craving over voor je t weet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah jammer Erizo! Ik denk dat je nu weer gewoon gaat stoppen. Soms zit het even niet mee. Ik ben zelf 13 augustus gestopt met drinken, van het roken was ik al een jaar of vier af. Misschien langer al, ik weet het niet meer precies. En sinds drie weken neem ik geen antidepressiva meer. Dat vang ik nu wel tijdelijk op met Sint Janskruid, wat eigenlijk ook een AD is, maar het voelt toch anders. Ook daar wil ik in de toekomst mee stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...