Spring naar bijdragen

simone


simone1967

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben simone en ik ben nu 10 maanden aan het afkicken na 20 jaar 75 mg librium geslikt te hebben. ik ben door de psychiater cold turkey afgekickt van de benzo's in januari en heb daarna de hel van het afkicken meegemaakt met alle verschijnselen die in de ashton manuals beschreven staan. het gaat nu stukken beter, ik ben weer blij en voel veel maar ik heb nog wel steeds ontzettend veel last van stijve nekspieren en veel last van mijn oren, heel erg trillen van het trommelvlies wat onverdraaglijk is en hele erge pijn in de oren en het gevoel dat ik zakken onder mjin oren heb, verkeerde druk in de oren. ik heb vaak oordopjes in en wordt heel erg bang van triggerende geluiden, kan niet twee geluiden, zachte radio ene kamer en een stem in de andere kamer verdragen. soms kan ik wel naar een concert met oordoppen dat is het gekke. met spanning wordt het erger en soms is het dagen heel erg en soms dagen bijna of niet. heeft iemand dit ook want ik lees hier niks over?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-10-2018 om 10:23 zei simone1967:

Hallo, ik ben simone en ik ben nu 10 maanden aan het afkicken na 20 jaar 75 mg librium geslikt te hebben. ik ben door de psychiater cold turkey afgekickt van de benzo's in januari en heb daarna de hel van het afkicken meegemaakt met alle verschijnselen die in de ashton manuals beschreven staan. het gaat nu stukken beter, ik ben weer blij en voel veel maar ik heb nog wel steeds ontzettend veel last van stijve nekspieren en veel last van mijn oren, heel erg trillen van het trommelvlies wat onverdraaglijk is en hele erge pijn in de oren en het gevoel dat ik zakken onder mjin oren heb, verkeerde druk in de oren. ik heb vaak oordopjes in en wordt heel erg bang van triggerende geluiden, kan niet twee geluiden, zachte radio ene kamer en een stem in de andere kamer verdragen. soms kan ik wel naar een concert met oordoppen dat is het gekke. met spanning wordt het erger en soms is het dagen heel erg en soms dagen bijna of niet. heeft iemand dit ook want ik lees hier niks over?

 

Hi Simone,

problemen aan de oren komen wel meer voor. Ik heb zelf ook wel erg gevoelige oren gehad en soms ploppende en trillende trommelvliezen gehad. Sommige mensen die afbouwen hebben last gekregen van Tinitus. Soms gaat het weer vrij snel over, soms niet.

Je zou eens kunnen proberen of een chiropractor kan kijken of ze kunnen helpen. Gewoon om uit te sluiten. Helpt het , dan is het mooi meegenomen. Zo niet, dan weet je tenminste zeker dat het alleen een overgoeligheid is nog.

Belachelijk trouwens dat je psych besloot om je ct te laten afkicken. Ik vind dat werkelijk barbaars.  Kan je nog wel een klacht over indienen wat mij betreft.  En wat ongelooflijk fijn om te horen dat je je beter voelt nu en dat je weer blij kunt zijn. Ben je nu medicijn vrij?  Of heb je nog andere middelen via de psych?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-10-2018 om 10:23 zei simone1967:

Hallo, ik ben simone en ik ben nu 10 maanden aan het afkicken na 20 jaar 75 mg librium geslikt te hebben. ik ben door de psychiater cold turkey afgekickt van de benzo's in januari en heb daarna de hel van het afkicken meegemaakt met alle verschijnselen die in de ashton manuals beschreven staan. het gaat nu stukken beter, ik ben weer blij en voel veel maar ik heb nog wel steeds ontzettend veel last van stijve nekspieren en veel last van mijn oren, heel erg trillen van het trommelvlies wat onverdraaglijk is en hele erge pijn in de oren en het gevoel dat ik zakken onder mjin oren heb, verkeerde druk in de oren. ik heb vaak oordopjes in en wordt heel erg bang van triggerende geluiden, kan niet twee geluiden, zachte radio ene kamer en een stem in de andere kamer verdragen. soms kan ik wel naar een concert met oordoppen dat is het gekke. met spanning wordt het erger en soms is het dagen heel erg en soms dagen bijna of niet. heeft iemand dit ook want ik lees hier niks over?

 

Dit komt mij allemaal wel bekend voor, met namen het trillen en de problemen aan de oren. Zelf ben ik ook ct gestopt en ben nu 14 maanden op 0. Ik kan je zeggen dat de problemen nu wel geheel zijn verdwenen. Het wordt heel geleidelijk maar zeker beter. In het begin was ik erg ongeduldig en wilde sneller herstellen wat uiteindelijk alleen maar stress opleverde ik weet nu dat men het gewoon moet accepteren de tijd lost alles op. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-10-2018 om 10:23 zei simone1967:

Hallo, ik ben simone en ik ben nu 10 maanden aan het afkicken na 20 jaar 75 mg librium geslikt te hebben. ik ben door de psychiater cold turkey afgekickt van de benzo's in januari en heb daarna de hel van het afkicken meegemaakt met alle verschijnselen die in de ashton manuals beschreven staan. het gaat nu stukken beter, ik ben weer blij en voel veel maar ik heb nog wel steeds ontzettend veel last van stijve nekspieren en veel last van mijn oren, heel erg trillen van het trommelvlies wat onverdraaglijk is en hele erge pijn in de oren en het gevoel dat ik zakken onder mjin oren heb, verkeerde druk in de oren. ik heb vaak oordopjes in en wordt heel erg bang van triggerende geluiden, kan niet twee geluiden, zachte radio ene kamer en een stem in de andere kamer verdragen. soms kan ik wel naar een concert met oordoppen dat is het gekke. met spanning wordt het erger en soms is het dagen heel erg en soms dagen bijna of niet. heeft iemand dit ook want ik lees hier niks over?

 

Simone ik herken dit maar al te goed. 11 mnden van oxa af.

ook heel verl last van nekspieren, schouders etc en die oren . Geluid komt 20 / 40 x zo hard binnen. Ook druk op/ in de oren en pijnlijk op het. Ot achter mijn oor.Loop oom de hele dag met oordoppen te stoeien, kan mijn eigen stem haast niet verdragen. Sommige dagen inderdaad beter . Heel bizar!!!!!!

liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

het is zo fijn dat je reageert. ik voel me vaak erg onbegrepen en dat is ook moeilijk voor anderen maar het drijft me soms tot waanzin.

ik ga zeker naar een chiropracter en de psychiater is nu ook voor mij aan het uitzoeken wat mogelijk is.heeft iemand een idee hoe lang die afkick nog kan duren? ik ben nu 10 maanden bezig en mijn lichaam staat nog strak van de spanning en ik  kan niks onthouden en me niet concentreren en nog veeeeeeel meer. graag jullie ervaring!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei simone1967:

hoi,

het is zo fijn dat je reageert. ik voel me vaak erg onbegrepen en dat is ook moeilijk voor anderen maar het drijft me soms tot waanzin.

ik ga zeker naar een chiropracter en de psychiater is nu ook voor mij aan het uitzoeken wat mogelijk is.heeft iemand een idee hoe lang die afkick nog kan duren? ik ben nu 10 maanden bezig en mijn lichaam staat nog strak van de spanning en ik  kan niks onthouden en me niet concentreren en nog veeeeeeel meer. graag jullie ervaring!

Je centrale zenuwgestel heeft door al die jaren van benzo's slikken een fikse optater gekregen. Dat herstelt., maar dat gaat helaas niet snel. Gezien je lange benzogebruik moet je er op rekenen dat het misschien nog wel wat maandjes kan duren voordat het beter wordt. Misschien gebeurt het al eerder, want dat verschilt per individu. Dat je klachten bij ontwenning horen lijkt mij overduidelijk. Het goede nieuws is dat het zich echt wel herstelt, maar 't is vooral een kwestie van geduld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat da fak, ow my god, you kidding me? Ik loop nu bij een kno arts door oorklachten; vol gevoel, enorm jeuk, drukkend gevoel ,is het toch weer die verrekte benzo storm. 

Ik dacht, onder bevestiging van huisarts en kno dat het een oorverkoudheid was en of een slecht functionerende buis van eustachius. Hoe kom je van deze verlammende en hoogst irritante klachten af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zitten allemaal dus in hetzelfde schuitje! Brrrr die druk op , achter je oren is zo naar , en geluid bij mij is ondraaglijk soms.ook de spieren die strak staan, de nekklachten. Ben benieuwd wat jouw psychiater erover uitzoekt , hou ons op de hoogte !

sterkte  allemaal !!!!

liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Op 12-10-2018 om 19:59 zei simone1967:

Doe ik zeker ! Fijn weekend!Geen idee! Het is in elk geval enorm *! Mijn psychiater gaat zich er wel in verdiepen. Ik hou je op de hoogte!

@simone1967

hoe is  het met jou??? ik heb nog steeds heel last van mijn oren/ geluid soms onverdraaglijk , strakje  nek en halsspieren, en veel spier lijn in mojn lichaam

Heeft jouw psych hier nog iets zinnigs over te melden gehad?

wat een strijd pfffff

liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...