Spring naar bijdragen

Huiskamer 01-10-2018


Aanbevolen berichten

Lieverds,

hoe is het met iedereen op deze zonnige, soms regenachtige dag?

Mijn nek staat weer recht gelukkig en ik hoop dat dat de clue is voor mijn rug en schouders. Twee a drie weken was mijn nek en rug echt mega gespannen en mijn hersenen voelden zwaaaar. 

Het lijkt er op dat het wel heeft geholpen, momenteel.

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met @Weegschaal81 en @Bernice? Hoe ging het de afgelopen dagen?

@bolletje Hoe gaat het met jou Bol? Voel jij je okay?

@Hypertjeee Hoe is het met jou lieverd? Hoe gaat het met het opstarten?

@Deligaf1 Ben je nog aan het wachten met afbouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Bernice:

Lieve allemaal en @Kannietmeer,

Het gaat gelukkig redelijk met mij, wel heel onrustig slapen maar overdag toch wat rustiger. Merk wel dat afleiding voor mij heel goed is, heb echt prikkels nodig anders voel ik me depressief en dat is nu een stuk minder. Wel veel last van angst en paniek dus lees niet zoveel op forums momenteel want ik kan overa van in paniek raken zoals berichten over een AD;). Gistermiddag zomaar een uurtje redelijk ontspannen op bed gelegen echt super. Ik krijg weer een klein beetje vertrouwen dat mn lichaam dit aankan en dat ik dit kan overwinnen want dat is toch mijn grootste angst. 

Sterkte allemaal!

 

yes! Ben super blij dat je af en toe toch het gevoel krijgt dat het de goede kant op kan gaan. En ook super dat je eindelijk je afleiding hebt gevonden: werk! Mijn vriendin in Amerika doet hetzelfde! Echt , ben heel blij voor je dat je hebt kunnen afbouwen en dat je zo knap doorgezet hebt. Ook de genezing gaat gewoon komen! Let maar op. Dikke knuffel. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo :) nog wakker? Ik denk dat ik voorlopig even een pauze neem met afbouwen. Ik merk dat ik veel te hard ben gegaan en te gehaaid was om zsm af te komen zo werkt het gewoon niet. Heb het echt zwaar, veel angst, depressie. Doomdenken, niet kunnen functioneren... Blah wat een ellende.

Ik heb mijn taperschema uitgeschreven in het Engels want ik had het aan iemand op FB gestuurd. Behoorlijk pittig dus, zie niet veel mensen zo snel afbouwen en ik snap ook waarom. Hoop dat ik weer een beetje stabiliseer en ik zet de einddatum even uit mn hoofd. Een beetje kunnen functioneren is prioriteit.

1 month 5mg Lorazepam

14 March  4.75

23 March  4.375

3 April      4.0

16 April    3.75

22 April    3.5

3 May      3.25

10 May    2.75

23 May    2.5

31 May    2.25

10 June  2.00

30 June  1.875

7 Juli      1.750

14 Juli    1.625

1 Aug     1.5

10 Aug   1.35

20 Aug    1.20

28 Aug    1.06

4 Sept     0.96

11 Sept   0.86

 

Iedereen veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MyBattle

Ik ben in vergelijking ook best wel hard gegaan 

April 30mg dia 

April 20mg 

Mei 15mg

Mei 12,5mg

Juni 10mg Toen zat ik bijna in een psychose

Juni 9mg

Juni 8mg

1 maand rust.

Juli taper ingezet + starten met AD

Juli 6mg

Augustus 5mg

Augustus 4mg

September 3,5mg

September 2,4 mg

3-10-18 2mg

 

 

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Hoe is het? 

Tja, de afgelopen week ging het zo goed dat ik me echt als vanouds voelde. Dat optimisme en het geode gevoel zijn echter vandaag volledig weg. Gisteravond kon ik eens weer niet in slaap komen, op wat halve hazenslaapjes na niet geslapen.

Vandaag naar werk gegaan, maar inmiddels thuis. De angst heeft nu onverbiddelijk toegeslagen. 
Ik weet dat het niet helpend is, maar het gevoel vandaag is echt heel slecht en ik ben bang. Bang voor de gevolgen. Bang dat mijn lichaam dat geschommel niet meer trekt. 

Ik ben er nog niet merk ik. Waarom ik niet kon slapen weet ik niet, want ik gisteren echt een uitstekende dag. Zeg het maar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Bernice:

Lieve allemaal en @Kannietmeer,

Het gaat gelukkig redelijk met mij, wel heel onrustig slapen maar overdag toch wat rustiger. Merk wel dat afleiding voor mij heel goed is, heb echt prikkels nodig anders voel ik me depressief en dat is nu een stuk minder. Wel veel last van angst en paniek dus lees niet zoveel op forums momenteel want ik kan overa van in paniek raken zoals berichten over een AD;). Gistermiddag zomaar een uurtje redelijk ontspannen op bed gelegen echt super. Ik krijg weer een klein beetje vertrouwen dat mn lichaam dit aankan en dat ik dit kan overwinnen want dat is toch mijn grootste angst. 

Sterkte allemaal!

 

Wat mooi om te lezen, @Bernice.

Je mag inderdaad vertrouwen hebben dat je lichaam het aankan. Fijn! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei MyBattle:

Jij taperde ook lora toch? Hoe zag jouw taper eruit?

In het begin ging het vrij snel, ik taperde met 0,5 mg per 3 weken (kwam van 4 mg)

De laatste 1 mg taperde ik met weegschaal en nagelvijl met ongeveer 4% per dag. Alles bij elkaar heb ik er bi9jna 11 maanden over gedaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58

Ok bedankt.. Heb het nu heel erg zwaar moet ik zeggen, ben echt te hard gegaan de laatste weken. Hoop dat ik weer een beetje stabiliseer...Zit te overwegen om een kleine updose te doen naar 1mg ik zit nu op  0.87 of evt wat diazepam erbij te doen omdat ik weer veel last van tussentijdse ontwenning heb. Ik functioneer helemaal niet op het moment.

Heb jij ook dat soort momenten gehad? Hoe gaat het nu?

Ik ben constant aan het denken dat ik mijn taper verpest heb door te snel te gaan. En als ik me zo blijf voelen dat ik dat niet lang volhoud...

 

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei MyBattle:

@Cyclad58

Ok bedankt.. Heb het nu heel erg zwaar moet ik zeggen, ben echt te hard gegaan de laatste weken. Hoop dat ik weer een beetje stabiliseer...Zit te overwegen om een kleine updose te doen naar 1mg ik zit nu op  0.87 of evt wat diazepam erbij te doen omdat ik weer veel last van tussentijdse ontwenning heb. Ik functioneer helemaal niet op het moment.

Heb jij ook dat soort momenten gehad? Hoe gaat het nu?

Ik ben constant aan het denken dat ik mijn taper verpest heb door te snel te gaan. En als ik me zo blijf voelen dat ik dat niet lang volhoud...

 

Oh ja @MyBattle ik heb die momenten ook gehad. Ben tussentijds zelfs van 0,5 mg terug gegaan naar 1 mg omdat ik het niet meer trok. Vervolgens ben ik met de minimale tapering begonnen. Momenten dat ik niet functioneer heb ik zeker ook gehad. Ik heb heel lang 75% gewerkt, ook tijdens de afbouw. Was erg zwaar. Vanaf maart werk ik weer fulltime. Meestal gaat dat prima.

Overigens heb ik nu ook nog soms momenten dat het helemaal niet lukt, vooral als ik slecht of niet slaap. Dan komen weer veel angsten naar boven. Toevallig heb ik vandaag weer zo'n rotdag. De goede dagen overheersen wel, hoor. 

Lorazepam geeft vrij snel na enkele afbouwstap klachten. Het is een potente benzo met een korte werkingstijd. Dat maakt het niet gemakkelijk. Bij mij ging het na een dag of 4 of 5 meestal wel beter. De slow tapering zorgde voor minder heftige klachten. 
Als je het even niet volhoudt is het prima om te stabiliseren. Liever niet ophogen, want het verloren gegane terrein moet je dan weer terugwinnen. 

Welke afbouwklachten ervaar jij?

Bij mij was het voornamelijk slapeloosheid, angsten en spiertrekkingen

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 Thanx man, ja ophogen is het laatste wat ik wil echt waar. Ik heb het in al die tijd 1x gedaan met een heel klein beetje van 1,5 naar 1,625 en dag na een cut omdat ik voelde dat het niet goed zat. Maar nu zit ik het toch weer te overwegen. Het is wat ik zei het laatste wat ik wil maar een beetje op basis niveau functioneren is wel nodig. Als dit zo nog een paar dagen doorgaat dan heb ik misschien geen keus. Dan doe ik er maar wat langer over. Het voelt idd als verloren terrein dan maargoed soms is het ook een kwestie van overleven en ik moet de kalender maar even de deur uit gooien nu. Stabiel zijn is ook belangrijk. Ik ga sowieso vanaf nu ook microtaperen als ik weer verder ga.

Maar jij zei 4% per dag? dat is ook vrij heftig toch lijkt mij? dat is 28% per week ik denk dat je misschien 4% per week bedoelde.

Hoop dat jij je ook snel weer wat beter voelt maar je hebt het ergste achter je iig, wou dat ik daar was :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei MyBattle:

@Cyclad58 Thanx man, ja ophogen is het laatste wat ik wil echt waar. Ik heb het in al die tijd 1x gedaan met een heel klein beetje van 1,5 naar 1,625 en dag na een cut omdat ik voelde dat het niet goed zat. Maar nu zit ik het toch weer te overwegen. Het is wat ik zei het laatste wat ik wil maar een beetje op basis niveau functioneren is wel nodig. Als dit zo nog een paar dagen doorgaat dan heb ik misschien geen keus. Dan doe ik er maar wat langer over. Het voelt idd als verloren terrein dan maargoed soms is het ook een kwestie van overleven en ik moet de kalender maar even de deur uit gooien nu. Stabiel zijn is ook belangrijk. Ik ga sowieso vanaf nu ook microtaperen als ik weer verder ga.

Maar jij zei 4% per dag? dat is ook vrij heftig toch lijkt mij? dat is 28% per week ik denk dat je misschien 4% per week bedoelde.

Hoop dat jij je ook snel weer wat beter voelt maar je hebt het ergste achter je iig, wou dat ik daar was :) 

Ja, ongeveer 3 tot 4% per dag. Dat is geen 28% per week hoor, want ik haalde van elke nieuwe dosering 3 of 4% af, dan gaat het veel minder snel. Ik heb ongeveer in 4 maanden tijd die 1 mg getaperd. 

En je hebt gelijk, stabiel zijn is belangrijk. En welke keuze je ook maakt, het is belangrijk dat je daar volledig achter staat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58Ja duidelijk, snap het daar hield ik even geen rekening mee. Toen jij die verhoging van 0,5 naar 1 deed hoelang duurde het na je laatste cut voordat je dat deed? En merkte je a gauw wat meer stabiliteit of duurde dat ook even? Wat was toen de reden? Ook heftige angst en depressie denk ik? Als ik een updose doe dan zal ik misschien 0,25 erbij doen. Maar ik ben al ong 3 weken sinds mn laatste cut dus of het nut heeft weet ik niet. Maar wat ik al zei ik moet wel mn stabiliteit terug vinden. Ik kijk het nog even aan, maar dat ik veel te hard ben gegaan dat is me nu wel duidelijk.

Ik zou ook 2,5 valium kunnen toevoegen maar is ook weer een gok. Ik ben stabiel geweest op lorazepam alleen dus dat moet weer kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...