Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 30-9--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

Deligaf is de boosheid na gisteren een beetje gezakt? Logisch dat je het niet van je af kan zeggen, het heeft je diep geraakt. Alleen zit die arts daar echt niet mee, die gaat gewoon door met z'n werk.

Blijf er over schrijven,  das altijd beter dan er alleen mee blijven zitten kerel.:heart:

Zo ik heb vannacht in een bus rond gereden waarvan ik de remmen niet kon vinden, poeh hé:wacko:.

Vandaag binnen een beetje werken want de werkster komt morgen Hahahahaha.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,

 

hoe is t met jullie? Allemaal goed geslapen ? Ik kon vanochtend heel moeilijk wakker worden sinds de ophoging van de citalopram ben ik echt super suf heel slaperig en sinds gisteren heb ik ook nog eens een te lage bloeddruk . Dus ik ben een beetje van slag ...Kijken of het zo blijft , ik moet nu dingen met zout eten. 

Herkennen jullie dit @Deligaf1 @Kannietmeer?

knuffel hypertjeee 

bewerkt door Hypertjeee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Helaas er weer een slapeloze nacht opzitten, gi.avond wel 7,5 Mg Mirtazepine ingenomen, maar de slaap wilde niet komen. Do.nacht er wel als een blok op geslapen, na ook een slapeloze nacht daarop voorafgaand. Wel lekker gelegen met de oogjes dicht, maar Klaas Vaak ging mijn deurtje weervoorbij helaas. Toch nog een goede ochtenddienst kunnen draaien. Sta er versteld van dat m'n lichaam dat gewoon nog trekt. 

Jullie ook zo'n periode gehad van de ene nacht wel kunnen slapen en de andere niet? Heb na die geslapen nacht ook veel meer energie& misschien dat je dan teveel op zo'n dag doet en maar doorgaat omdat 't kan?

HD in de zomerperiode 5 weken diarree, is dit ook een mogelijke bijwerking vd oxazepam?

Nu nog steeds, vooral 's avonds een erg opgeblazen gevoel/ buik? Ook een afkickverschijnsel?

 

Fijne ☀️ dag voor jullie allemaal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

Het is een beetje gezakt, ik kan het nog niet van me afzetten dusja. Ik ga ook niet meer uren werken als voor heen en ga gewoon verder met afbouwen. En zie wel hoe dat het loopt. 

@Hypertjeee Dat je sochtends moeilijk uit je bed kan komen zou ik eerder relateren aan de Seroquel die staat er namelijk bekend om dat het je moe maakt en moeilijk uit bed komt. De ophoging kan er natuurlijk ook mee te maken, dit zal dan wel als de verhoging zijn werk in doet treden minder moeten worden.

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-9-2018 om 09:04 zei Deligaf1:

Goede morgen,

Ben optijd op gestaan en naar het werk gereden pfff halverwege omgedraaid, veel last van depersonalisatie en krijg hele tijd van die gereconstrueerde beelde (flash backs) te zien, gedachtens nemen een loopje met me, wel gek alles wat ik gisteren mee heb gemaakt wordt opnieuw herbeleeft, netalsof je de rem slaap door leefd terwijl je wakker bent. Een dikke wave dus. Het is allemaal aan het herstellen en het hoort erbij.

Ik baal er wel van dat ik niet kan gaan werken, het zei zo :(

 

45 minuten geleden zei Energiek:

Goedemorgen allemaal,

Helaas er weer een slapeloze nacht opzitten, gi.avond wel 7,5 Mg Mirtazepine ingenomen, maar de slaap wilde niet komen. Do.nacht er wel als een blok op geslapen, na ook een slapeloze nacht daarop voorafgaand. Wel lekker gelegen met de oogjes dicht, maar Klaas Vaak ging mijn deurtje weervoorbij helaas. Toch nog een goede ochtenddienst kunnen draaien. Sta er versteld van dat m'n lichaam dat gewoon nog trekt. 

Jullie ook zo'n periode gehad van de ene nacht wel kunnen slapen en de andere niet? Heb na die geslapen nacht ook veel meer energie& misschien dat je dan teveel op zo'n dag doet en maar doorgaat omdat 't kan?

HD in de zomerperiode 5 weken diarree, is dit ook een mogelijke bijwerking vd oxazepam?

Nu nog steeds, vooral 's avonds een erg opgeblazen gevoel/ buik? Ook een afkickverschijnsel?

 

Fijne ☀️ dag voor jullie allemaal :)

Deze klacht heb ik ook, de ene nacht slaap ik goed , de andere zoals vannacht niet geslapen .

Heb ook om de dag ongeveer een flink opgezette buik , lijk wel 9 mnden zwanger dan . Hoort er dus vervelend genoeg ook bij.

ik kom maar niet van de spierpijn af, soort krampende hoofdpijn onder aan schedelrand , strakke nek en  hals spieren , trekt door naar mijn rug.Herkenning?

Geluid komt  20 x zo hard binnen, en zo,n zwaar gevoel in mijn lichaam / benen

pfffffff ben er nog lang niet . Heel af en toe een heel klein Windowtje , is dit het begin?Voel ne af en toe zo hopeloos !Morgen weer b6 en b 12 prikken , waren beiden veel te hoog, hoop dat ze gezakt zijn . 

Wat  super fijn  voor je Hypertjeee dat je in ieder geval weer slaapt , dit doet  je lichaam goed.

Je bent echt heel dapper vrouw !!!!!

sterkte allemaal!

Liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruik jij nu nog medicatie dan Eleo of inmiddels alles afgebouwd?Kreeg di. Mirtazepine 7,5 Mg voorgeschreven om het slapen te bevorderen, maar helaas nog maar 2x op kunnen inslapen. Zit dan weer heel erg te twijfelen of het nut heeft of ik ermee door moet gaan.veel onrust en hartkloppingen, maar geen spierpijn verder. Ik gebruikte maar 6 week oxazepam 10 Mg en daarna omgezet in 2 Mg diazepam. Nu 3 weken geleden dat ik 't afgebouwd heb.

Zo balen dat ik m'n eigen ik & energie geheel kwijt ben.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Energiek:

Gebruik jij nu nog medicatie dan Eleo of inmiddels alles afgebouwd?Kreeg di. Mirtazepine 7,5 Mg voorgeschreven om het slapen te bevorderen, maar helaas nog maar 2x op kunnen inslapen. Zit dan weer heel erg te twijfelen of het nut heeft of ik ermee door moet gaan.veel onrust en hartkloppingen, maar geen spierpijn verder. Ik gebruikte maar 6 week oxazepam 10 Mg en daarna omgezet in 2 Mg diazepam. Nu 3 weken geleden dat ik 't afgebouwd heb.

Zo balen dat ik m'n eigen ik & energie geheel kwijt ben.....

Nee ik gebruik helemaal niets meer , oxa 7 mnden gebruikt naast  AD , om de bijverschijnselen van AD te bestrijdenpffff , en oxa veeeeeeel te snel afgebouwd , geen goeie begeleiding gehad. nu zit ik al ong 11 mnden in een behoorlijke nasleep met nog steeds vrij hevige symptomen. Maar ik durf absoluut geen ander medicijn merr te nemen, ben zo bang geworden voor deze middelen. Hoop zo dat er eens licht verschijnt aan het einde van de tunnel! Soms dreig ik de moed wel te verliezen.

Heb het gevoel dat mijn keven al zo kang stil staat. Jij bent er vast sneller doorheen , je hebt niet zo lang gebruikt gelukkig!

Liefs Eleo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt idd ook erg heftig Eleo, wil zelf eigenlijk ook het liefst niks weer gebruiken, maar al die slapeloze nachten matten me zo af, kijk het nog een paar dagen aan. Waardoor kwam je er achter dat je vit B te hoog was dan, zijn daar ook symptomen voor?

Lukt werken jou nog wel? Ik doe nu max 4 uurtjes, maar mag woe. weer langs de bedrijfsarts 

Liefs Ann

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Eleo31:

 

Deze klacht heb ik ook, de ene nacht slaap ik goed , de andere zoals vannacht niet geslapen .

Heb ook om de dag ongeveer een flink opgezette buik , lijk wel 9 mnden zwanger dan . Hoort er dus vervelend genoeg ook bij.

ik kom maar niet van de spierpijn af, soort krampende hoofdpijn onder aan schedelrand , strakke nek en  hals spieren , trekt door naar mijn rug.Herkenning?

Geluid komt  20 x zo hard binnen, en zo,n zwaar gevoel in mijn lichaam / benen

pfffffff ben er nog lang niet . Heel af en toe een heel klein Windowtje , is dit het begin?Voel ne af en toe zo hopeloos !Morgen weer b6 en b 12 prikken , waren beiden veel te hoog, hoop dat ze gezakt zijn . 

Wat  super fijn  voor je Hypertjeee dat je in ieder geval weer slaapt , dit doet  je lichaam goed.

Je bent echt heel dapper vrouw !!!!!

sterkte allemaal!

Liefs Eleo

@Eleo31

Gebruik je toevallig een magnesium tablet? Metarelax is een goed aanbevolen tablet met vitamine b. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-9-2018 om 20:56 zei Cyclad58:

Ach lieve @Hypertjeee wat naar toch allemaal.

Seroquel is echt snel ingewerkt, na een dag of 3 heb je als het goed is geen last meer van bijwerkingen van dat middel. 
Citalopram duurt qua inwerken langer, maar de heftigste verschijnselen van het inwerken van AD heb je de eerste week of 2 weken, daarna kan het zeker nog even aanhouden maar nemen de scherpste randjes wel af. Sterkte!

Ik was een weekend met 9 familieleden in een huis in Zeeland. Erg gezellig. Vrijdag en zaterdag ging prima, maar zaterdag op zondag toch weer slecht geslapen en vandaag was het duidelijk een mindere dag. Toch wat overprikkeld, had ik eigenlijk niet verwacht. Nu net thuis en best moe, maar op de één of andere manier heel alert. en morgen is de 1e werkdag na de vakantie. Eigenlijk heb ik nog wel een rustdag nodig. 

 

 

40 minuten geleden zei Deligaf1:

@Eleo31

Gebruik je toevallig een magnesium tablet? Metarelax is een goed aanbevolen tablet met vitamine b. 

 

@Deligaf Nee want de waardes waren juist  te hoog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Eleo31:

Fs

@Deligaf Nee want de waardes waren juist  te hoog!

@Energiek was wat onhandig, laat veel uit mijn handen vallen , dus was benieuwd naar mojn b vitamines. Had ook van natuurarts een supplement met wel behoorlijk hoge dosis B 6 . Dus in sept laten prikken . Ben natuurlijk met supplement meteen gestopt.

Liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Hypertjeee:

Goedemorgen lieve mensen,

 

hoe is t met jullie? Allemaal goed geslapen ? Ik kon vanochtend heel moeilijk wakker worden sinds de ophoging van de citalopram ben ik echt super suf heel slaperig en sinds gisteren heb ik ook nog eens een te lage bloeddruk . Dus ik ben een beetje van slag ...Kijken of het zo blijft , ik moet nu dingen met zout eten. 

Herkennen jullie dit @Deligaf1 @Kannietmeer?

knuffel hypertjeee 

niet speciaal van de citalopram. Ik herken de lage bloeddruk wel ook van de benzo. En het niet wakker kunnen worden kan ook met de werking van de Seroquel te maken hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Eleo31:

Heb ook om de dag ongeveer een flink opgezette buik , lijk wel 9 mnden zwanger dan . Hoort er dus vervelend genoeg ook bij.

mij heeft een verandering van dieet en cocokefir  en een zeer goede probiotica goed geholpen. Na maanden lang ernstige buikpijn, ben ik daar na 2 weken dit regime te volgen helemaal vanaf. Geen gezwollen buik meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Eleo31:

 

Deze klacht heb ik ook, de ene nacht slaap ik goed , de andere zoals vannacht niet geslapen .

Heb ook om de dag ongeveer een flink opgezette buik , lijk wel 9 mnden zwanger dan . Hoort er dus vervelend genoeg ook bij.

ik kom maar niet van de spierpijn af, soort krampende hoofdpijn onder aan schedelrand , strakke nek en  hals spieren , trekt door naar mijn rug.Herkenning?

Geluid komt  20 x zo hard binnen, en zo,n zwaar gevoel in mijn lichaam / benen

pfffffff ben er nog lang niet . Heel af en toe een heel klein Windowtje , is dit het begin?Voel ne af en toe zo hopeloos !Morgen weer b6 en b 12 prikken , waren beiden veel te hoog, hoop dat ze gezakt zijn . 

Wat  super fijn  voor je Hypertjeee dat je in ieder geval weer slaapt , dit doet  je lichaam goed.

Je bent echt heel dapper vrouw !!!!!

sterkte allemaal!

Liefs Eleo

Die nek en rug klachten heb ik ook heel erg! Die strakke hals, hemel daar word ik ook echt gek van, soms is het wel minder! Maar spier en klachten mbt motiliteit zijn denk ik haast onvermijdelijk bij de ontwenning. 

Een te hoog b12 kan volgens mij geen kwaad maar B6 moet wel binnen een bepaalde marge blijven aangezien het anders toxisch kan zijn. Van een te hoog b6 kun je bepaalde neurologische verschijnselen krijgen dus goed dat je dat in de gaten houdt :) als je een B-complex gebruikt of andere B vit supplementen check dan even hoeveel er in zit, mag niet hoger dan 25mg per dag. En dan daarnaast ook voeding meegerekend.

De klachten worden vast wel minder uiteindelijk, heel veel positieve verhalen gezien! 

bewerkt door Enna91
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Enna91:

Die nek en rug klachten heb ik ook heel erg! Die strakke hals, hemel daar word ik ook echt gek van, soms is het wel minder! Maar spier en klachten mbt motiliteit zijn denk ik haast onvermijdelijk bij de ontwenning. 

Een te hoog b12 kan volgens mij geen kwaad maar B6 moet wel binnen een bepaalde marge blijven aangezien het anders toxisch kan zijn. Van een te hoog b6 kun je bepaalde neurologische verschijnselen krijgen dus goed dat je dat in de gaten houdt :) als je een B-complex gebruikt of andere B vit supplementen check dan even hoeveel er in zit, mag niet hoger dan 25mg per dag. En dan daarnaast ook voeding meegerekend.

De klachten worden vast wel minder uiteindelijk, heel veel positieve verhalen gezien! 

 

@Enna91 ja klopt van de B vit daarom hou ik het ook goed in de gaten.Ja naar het die strakke keelspieren etc.

komt vast ook weer goed!

sterkte weer allemaal! Liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Kannietmeer:

mij heeft een verandering van dieet en cocokefir  en een zeer goede probiotica goed geholpen. Na maanden lang ernstige buikpijn, ben ik daar na 2 weken dit regime te volgen helemaal vanaf. Geen gezwollen buik meer.

Probiotica heb ik ook. Wat voor dieet hou jij aan????

gr Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Eleo31:

Waar koop jij de cocokefir?? Online kan ik t wel vinden maar niet kopen!

ge Eleo

De cocokefir heb ik zelf gemaakt. Kon ik niet kopen inderdaad. Ik heb ook waterkefir gebruikt, maar weet niet of dat dezelfde werking heeft. Mogelijk wel, dus je zou dat kunnen proberen. ER zijn overal wel waterkefir starters te koop. Marktplaats en je hebt voor een weinig een begin.

4 uur geleden zei Eleo31:

 

@Enna91 ja klopt van de B vit daarom hou ik het ook goed in de gaten.Ja naar het die strakke keelspieren etc.

komt vast ook weer goed!

sterkte weer allemaal! Liefs Eleo

Ik had de afgelopen twee weken mega last van de nek en rug. Maar bleek ook goed verkeerd te zitten toen ik net bij de chiropractor was. Vergeet dus niet die dingen af en toe te laten nakijken, want zit je skelet verkeerd, dan gaan je spieren automatisch compenseren.  En omdat we minder lopen, mogelijk meer liggen, is dat een makkelijk gevolg.  Mijn tip dus ;-) om wel te laten checken.

 

Spieren ontspannen ook beter door magnesium

Mijn voeding is nu totaal paleo. Als je er over leest, Ook over lekke darm ( leaky gut), dan kom je veel nieuwe dingen tegen die je aanwijzingen kunnen geven waarom het helen van de darmen belangrijk is. De belangrijkst is wel dat alle hormonen en neurotransmitters ( eigenlijk vaak hetzelfde) voor 90% wel in de darmen worden aangemaakt. Bij een kapotte darm, kan je dus makkelijk last krijgen van je denken en gevoelens.
Aangezien benzo ontwenning alles overhoop gooit, is de darm gezond maken zeer belangrijk.

 

Daarnaast neem ik een zeer goede multivitamine ( Vitals, Elke dag poeder), Magnesium poeder, 5000mg vit B12, bacopa monieri, en 2000 mg Omega 3, en vitamine D3.  ( en dus de probiotica in de ochtend)

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Eleo31:

Ik heb ook al afspraak gemasktbbij chiripractor. Ik weet al dat ik leakygut heb.

dank voor je uitgebreide info lieverd.ik ga me erin verdiepen.

liefs Eleo

Wanneer je dat al weet, dan is dat een goed uitgangspunt. Heel je darmen en je komt echt weer een stapje verder met jezelf.  Geen melkproducten en geen granen of suikers.  Gewoon zo natuurlijk mogelijk en puur eten. Daarnaast heb ik trouwens van mijn natuurarts glutamine gekregen. Behalve dat het de basis is van glutamaten ( de activeerders die tegenover gaba werken in je hoofd), is het ook de bouwsteen van je darmen. Ik vond dat een spannende en kreeg als tegenhanger ook magnesium dus daarbij om het eventueel hogere deel aan glutamaten wat te temmen. ( de magnesium blokkeert / vertraagt de werking van de glutamaten).  Ik heb het een paar keer gedaan, maar durf het niet systematisch te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kannietmeer:

Wanneer je dat al weet, dan is dat een goed uitgangspunt. Heel je darmen en je komt echt weer een stapje verder met jezelf.  Geen melkproducten en geen granen of suikers.  Gewoon zo natuurlijk mogelijk en puur eten. Daarnaast heb ik trouwens van mijn natuurarts glutamine gekregen. Behalve dat het de basis is van glutamaten ( de activeerders die tegenover gaba werken in je hoofd), is het ook de bouwsteen van je darmen. Ik vond dat een spannende en kreeg als tegenhanger ook magnesium dus daarbij om het eventueel hogere deel aan glutamaten wat te temmen. ( de magnesium blokkeert / vertraagt de werking van de glutamaten).  Ik heb het een paar keer gedaan, maar durf het niet systematisch te nemen.

Hoezo zijn melkproducten en granen niet puur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Gypsy:

Hoezo zijn melkproducten en granen niet puur?

die zijn wel puur mogelijk, maar niet goed voor je om allerlei redenen. De melk is voor  het kalf en rommelt met je hormonen en met je darmen, want onze darmen zijn er niet op gemaakt deze melk te verwerken, zeker niet als het eenmaal gepasteuriseerd is.  De granen zal je over moeten lezen, dat kan ik niet uitleggen. Het heeft te maken met voedingswaarde en schadelijke stoffen die in verhouding moeten zijn. Ze zijn wel puur natuur, maar niet echt een goede bron om dagelijks je maaltijd van te hebben. Het zorgt voor heel veel onstabiliteit in ons lichaam, voor de verwerking van voedsel, opname van voedingsstoffen en de uitscheiding van stoffen.

Hoe meer het verwerkt moet worden, of verwerkt is, de minder goed het ook voor lichaam zal zijn.... dat kan je als uitgangspunt wel nemen.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...