Spring naar bijdragen

Verdwenen slaap


Energiek

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Nieuw op dit forum. Eind juni oxazepam voorgeschreven gekregen wegens pieptoon in m'n oor, eind Augustus dit omgezet naar 2 Mg Diazepam en daarna in 2 weken kunnen afbouwen. Nu inmiddels weer 2 weken verder, maar heb nu een enorme slaapstoornis , alleen afgelopen vrijdag 4 uurtjes mogen slapen, daarna maar een uurtje per nacht, ben dus kapot ☹️Heb daarnaast nog 3 weken quatipine gebruikt vanwege het verbeteren van de nachtrust, hiep ook niet echt en kreeg erge hartkloppingen, dus hier vorige week ook mee gestopt . Huisarts wil nu dat ik Mirthazapine ga gebruiken 7,5mg. Maar zou zo graag met niks meer starten. Zou deze slaapstoornis nog steeds te wijten kunnen zijn aan mijn diazepam gebruik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Energiek:

Hallo allemaal,

Nieuw op dit forum. Eind juni oxazepam voorgeschreven gekregen wegens pieptoon in m'n oor, eind Augustus dit omgezet naar 2 Mg Diazepam en daarna in 2 weken kunnen afbouwen. Nu inmiddels weer 2 weken verder, maar heb nu een enorme slaapstoornis , alleen afgelopen vrijdag 4 uurtjes mogen slapen, daarna maar een uurtje per nacht, ben dus kapot ☹️Heb daarnaast nog 3 weken quatipine gebruikt vanwege het verbeteren van de nachtrust, hiep ook niet echt en kreeg erge hartkloppingen, dus hier vorige week ook mee gestopt . Huisarts wil nu dat ik Mirthazapine ga gebruiken 7,5mg. Maar zou zo graag met niks meer starten. Zou deze slaapstoornis nog steeds te wijten kunnen zijn aan mijn diazepam gebruik?

Ha @Energiek, welkom hier! 
Het is zeker goed mogelijk dat je slaapstoornis te wijten is aan je Diazepamgebruik. Alhoewel je kort gebruikt hebt lijk je toch last te hebben van ontwenningsverschijnselen. Slapeloosheid is helaas een veel gemelde klacht. Je lichaam is aan het herstellen. Je slaap komt zeker terug, maar dat zal zeker in het begin met horten en stoten gaan. Mirtazapine gebruik ik zelf niet, maar ik weet dat het in lage doseringen bij slapeloosheid wordt voorgeschreven en dat veel gebruikers daar baat bij hebben. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor je reactie , best eng om weer iets nieuws te starten en hoe ik reageer, was al bang dat 't slechte idd nog kwam door het benzo gebruik. Balen en rot dat het nog steeds nawerkt, ook nog last van spiertrekkingen in m'n benen.Met max 3, 4 uurtjes slaap red ik het overdag wel, maar 1a2 is niet te doen. Dus toch vanavond maar de Mirthazapine innemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Energiek:

Dank je voor je reactie , best eng om weer iets nieuws te starten en hoe ik reageer, was al bang dat 't slechte idd nog kwam door het benzo gebruik. Balen en rot dat het nog steeds nawerkt, ook nog last van spiertrekkingen in m'n benen.Met max 3, 4 uurtjes slaap red ik het overdag wel, maar 1a2 is niet te doen. Dus toch vanavond maar de Mirthazapine innemen

Ja, ik denk inderdaad dat je dat moet doen. Ook spiertrekkingen komen veel voor. Is ook wel logisch. Benzo's zijn per definitie spierontspanners. De benzo's zijn weg, de spieren gaan weer zelf aan het werk en merken dat dat niet vanzelf meer gaat. Ook dat fenomeen trekt uiteindelijk weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...