Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 24-9--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieverds,

Jesh. wat ben jij ontzettend gegroeid meid, geweldig:rose:

Hypertje wat bedoel je met "moeite met plassen?" Ben ik benieuwd naar. Want ik heb dat ook. Ben alleen benieuwd wat je precies voelt. En wat bedoel je met "een beetje raar gedaan?"

Zo lieve mensen weer een nieuwe start van de week en weer de nodige pijnlijke momenten. Maar die weerstaan we met z'n allen.:lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!

Daar ben ik weer! Terug van weg geweest... ;)

Ik heb mijn opname vroegtijdig beëindigd en ben sinds zaterdagavond weer thuis. Ben in totaal 11 dagen in de kliniek geweest. Ik ben vertrokken omdat ik me niet meer op mijn gemak voelde in die omgeving en het mij uiteindelijk meer slecht dan goed deed.

De eerste week ging alles prima; een leuke en fijne groep mensen waar ik goede diepgaande gesprekken mee gevoerd heb en daarnaast ook ontzettend veel mee gelachen heb! Zo als ik daar gelachen heb; dat was echt een hele tijd geleden! Het voelde soms als een grote familie; heel veilig en vertrouwd. De tweede week kwam er (deels) een nieuwe groep en daar zaten helaas wat vervelende en ongemotiveerde mensen tussen die de sfeer behoorlijk verpest hebben. Ik kwam terecht in een situatie die ik thuis nooit mee zou maken en waar ik ook niks mee te maken wil hebben (het drugs wereldje in negatieve zin) en daarom heb ik besloten om weer naar huis te gaan. Dit ging niet zomaar; hoewel de opname vrijwillig was moest ik wel eerst in gesprek met de arts om te bepalen of ik geestelijk en lichamelijk wel in staat was om weer veilig terug naar huis te gaan. 

Ik kreeg groen licht omdat ik, jawel.....inmiddels 5 dagen benzo-vrij ben, na een heel snelle afbouw van 7 mg diazepam in 1 week! Het is bijna niet te geloven maar ik heb de afbouw van 7 mg naar 0 (dus 1 mg per dag) bijna zonder moeite doorstaan! Ik had wat last van lichte stemmingswisselingen maar dat was te overzien. Ik was daar in goede handen, ben uitstekend begeleid en ondersteund door de artsen, verpleegkundigen en andere begeleiders. In de kliniek was nog 1 andere benzo-gebruiker opgenomen waar ik in die korte tijd een heel goede band mee opgebouwd heb. Hij appte mij gister: "in 1,5 week van bevend rietje tot sterke vrouw die een goede beslissing heeft genomen". Een groot compliment!

Mijn vertrek betekent ook dat ik niet verder ga met het nazorg traject van 6 weken. Ik ga proberen om weer wekelijkse gesprekken te krijgen met de psycholoog van Jellinek die ik voor mijn opname had. Ik weet nog niet of dit voldoende is, dat zal moeten blijken. Morgen ga ik naar mijn huisarts om bij te praten en misschien is het ook nog een idee om met de GGZ psycholoog daar te gaan praten. 

Voor mijn opname was ik doodsbang voor de verdere afbouw. Ik was op eigen houtje al afgebouwd van 15 mg naar 7 mg maar durfde niet verder te gaan vanwege de paniekaanvallen, angstklachten en depressiviteit. Ik heb het grote geluk gehad dat ik bij Jellinek een ontzettend fijne, lieve, begripvolle arts kreeg, een echt "mensen mens". Hij wist mij zo ontzettend goed te motiveren en stimuleren, gaf mij een deel van mijn zelfvertrouwen terug en legde alles goed uit en daardoor voelde ik mij sterk genoeg om de snelle afbouw aan te kunnen. Ook al is mijn traject uiteindelijk niet zo gelopen als gepland; wat ben ik blij dat ik deze stap gezet heb!

Nu ik weer thuis ben zie ik in dat ik mijzelf (voor mijn opname) behoorlijk gek gemaakt heb met mijn eigen negatieve gedachtes en daarmee ook zelf de paniekaanvallen opgewekt heb en daardoor mijn verdere afbouw stagneerde. Ik was ervan overtuigd dat dit gedrag puur door het benzo-gebruik veroorzaakt werd maar dat durf ik nu niet meer te zeggen. Als dat echt zo was, dan had ik daar in de kliniek ook wel last van gehad en dat was niet zo. In mijn ogen is het zo dat ik al vanaf eind mei (het begin van mijn afbouw) aan het detoxen ben en daardoor weer aan het wennen ben aan een leven zonder de verdovende waas van de benzo's. Hetzelfde zal waarschijnlijk gelden voor de mensen die zich in de tolerantie fase bevinden. Nu ik het op deze manier bekijk, kan ik dit proces veel beter aan en lijkt het minder ingewikkeld te zijn dan ik in eerste instantie dacht. 

Ik ben nu benzo-vrij maar nog niet klachten vrij. Sinds vrijdagavond heb ik enorme hyperventilatie en ben extreem vermoeid. Het zal deels de ontwenning zijn en deels psychisch. Het is best eng om een leven in te gaan zonder de vertrouwde pammetjes, die een sluier over mijn emoties hebben gelegd. Ik zie de hyperventilatie niet als iets negatiefs maar als iets positiefs. Het betekent denk ik dat mijn lichaam en geest zich aan het verzetten zijn omdat er geen pammetjes meer binnen komen. Laat ze zich maar lekker verzetten; ik ben sterk!    

Ik kan gaan beginnen met mijn herstel... Ik heb nog een weg te gaan maar heb er alle vertrouwen in! Voorlopig nog even héél veel rust en daarna weer rustig aan mijn leven oppakken en opbouwen. En wat die snelle afbouw betreft... Ik besef me heel goed dat dit niet voor iedereen weggelegd is maar ik weet nu uit eigen ervaring dat het niet onmogelijk is! I DID IT!!! :) Ik hoop dat dit voor anderen ook een goede stimulans kan zijn en weer wat hoop geeft!

Groetjes en veel liefs! :rose:
@Cyclad58, @Kannietmeer, @Kaida74, @Deligaf1, @mito, @Ey187, @Senna33, @bolletje, @Hypertjeee, @Bernice en de rest.

bewerkt door Weegschaal81
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Weegschaal81

Wauw Wauw Wauw! Ik ben echt super blij voor je! Wat een geweldig nieuws en wat fijn om te horen dat je voor als nog behoorlijk goed bent. Fingers crossed dat dat zo blijft! ongelooflijk blij voor je. Dikke knuffel!

Ben heel benieuwd hoe het je de komende tijd zal vergaan dus houd ons op de hoogte hoor!

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Weegschaal81:

Hoi allemaal!

Daar ben ik weer! Terug van weg geweest... ;)

Ik heb mijn opname vroegtijdig beëindigd en ben sinds zaterdagavond weer thuis. Ben in totaal 11 dagen in de kliniek geweest. Ik ben vertrokken omdat ik me niet meer op mijn gemak voelde in die omgeving en het mij uiteindelijk meer slecht dan goed deed.

De eerste week ging alles prima; een leuke en fijne groep mensen waar ik goede diepgaande gesprekken mee gevoerd heb en daarnaast ook ontzettend veel mee gelachen heb! Zo als ik daar gelachen heb; dat was echt een hele tijd geleden! Het voelde soms als een grote familie; heel veilig en vertrouwd. De tweede week kwam er (deels) een nieuwe groep en daar zaten helaas wat vervelende en ongemotiveerde mensen tussen die de sfeer behoorlijk verpest hebben. Ik kwam terecht in een situatie die ik thuis nooit mee zou maken en waar ik ook niks mee te maken wil hebben (het drugs wereldje in negatieve zin) en daarom heb ik besloten om weer naar huis te gaan. Dit ging niet zomaar; hoewel de opname vrijwillig was moest ik wel eerst in gesprek met de arts om te bepalen of ik geestelijk en lichamelijk wel in staat was om weer veilig terug naar huis te gaan. 

Ik kreeg groen licht omdat ik, jawel.....inmiddels 5 dagen benzo-vrij ben, na een heel snelle afbouw van 7 mg diazepam in 1 week! Het is bijna niet te geloven maar ik heb de afbouw van 7 mg naar 0 (dus 1 mg per dag) bijna zonder moeite doorstaan! Ik had wat last van lichte stemmingswisselingen maar dat was te overzien. Ik was daar in goede handen, ben uitstekend begeleid en ondersteund door de artsen, verpleegkundigen en andere begeleiders. In de kliniek was nog 1 andere benzo-gebruiker opgenomen waar ik in die korte tijd een heel goede band mee opgebouwd heb. Hij appte mij gister: "in 1,5 week van bevend rietje tot sterke vrouw die een goede beslissing heeft genomen". Een groot compliment!

Mijn vertrek betekent ook dat ik niet verder ga met het nazorg traject van 6 weken. Ik ga proberen om weer wekelijkse gesprekken te krijgen met de psycholoog van Jellinek die ik voor mijn opname had. Ik weet nog niet of dit voldoende is, dat zal moeten blijken. Morgen ga ik naar mijn huisarts om bij te praten en misschien is het ook nog een idee om met de GGZ psycholoog daar te gaan praten. 

Voor mijn opname was ik doodsbang voor de verdere afbouw. Ik was op eigen houtje al afgebouwd van 15 mg naar 7 mg maar durfde niet verder te gaan vanwege de paniekaanvallen, angstklachten en depressiviteit. Ik heb het grote geluk gehad dat ik bij Jellinek een ontzettend fijne, lieve, begripvolle arts kreeg, een echt "mensen mens". Hij wist mij zo ontzettend goed te motiveren en stimuleren, gaf mij een deel van mijn zelfvertrouwen terug en legde alles goed uit en daardoor voelde ik mij sterk genoeg om de snelle afbouw aan te kunnen. Ook al is mijn traject uiteindelijk niet zo gelopen als gepland; wat ben ik blij dat ik deze stap gezet heb!

Nu ik weer thuis ben zie ik in dat ik mijzelf (voor mijn opname) behoorlijk gek gemaakt heb met mijn eigen negatieve gedachtes en daarmee ook zelf de paniekaanvallen opgewekt heb en daardoor mijn verdere afbouw stagneerde. Ik was ervan overtuigd dat dit gedrag puur door het benzo-gebruik veroorzaakt werd maar dat durf ik nu niet meer te zeggen. Als dat echt zo was, dan had ik daar in de kliniek ook wel last van gehad en dat was niet zo. In mijn ogen is het zo dat ik al vanaf eind mei (het begin van mijn afbouw) aan het detoxen ben en daardoor weer aan het wennen ben aan een leven zonder de verdovende waas van de benzo's. Hetzelfde zal waarschijnlijk gelden voor de mensen die zich in de tolerantie fase bevinden. Nu ik het op deze manier bekijk, kan ik dit proces veel beter aan en lijkt het minder ingewikkeld te zijn dan ik in eerste instantie dacht. 

Ik ben nu benzo-vrij maar nog niet klachten vrij. Sinds vrijdagavond heb ik enorme hyperventilatie en ben extreem vermoeid. Het zal deels de ontwenning zijn en deels psychisch. Het is best eng om een leven in te gaan zonder de vertrouwde pammetjes, die een sluier over mijn emoties hebben gelegd. Ik zie de hyperventilatie niet als iets negatiefs maar als iets positiefs. Het betekent denk ik dat mijn lichaam en geest zich aan het verzetten zijn omdat er geen pammetjes meer binnen komen. Laat ze zich maar lekker verzetten; ik ben sterk!    

Ik kan gaan beginnen met mijn herstel... Ik heb nog een weg te gaan maar heb er alle vertrouwen in! Voorlopig nog even héél veel rust en daarna weer rustig aan mijn leven oppakken en opbouwen. En wat die snelle afbouw betreft... Ik besef me heel goed dat dit niet voor iedereen weggelegd is maar ik weet nu uit eigen ervaring dat het niet onmogelijk is! I DID IT!!! :) Ik hoop dat dit voor anderen ook een goede stimulans kan zijn en weer wat hoop geeft!

Groetjes en veel liefs! :rose:
@Cyclad58, @Kannietmeer, @Kaida74, @Deligaf1, @mito, @Ey187, @Senna33, @bolletje, @Hypertjeee, @Bernice en de rest.

Lieve  @Weegschaal81 ,

Wat ben je dapper en sterk geweest ! Wat een prestatie heb je geleverd! Je mag trots op je zelf zijn, zoals je zelf aangeeft You did it ! 

Fijn dat je het leuk hebt gehad daar. Dan gaat alles ook wel makkelijker denk ik

hoop dat wij allen zullen herstellen en moeiteloos benzo vrij kunnen zijn

liefs hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen lieverds,

Jesh. wat ben jij ontzettend gegroeid meid, geweldig:rose:

Hypertje wat bedoel je met "moeite met plassen?" Ben ik benieuwd naar. Want ik heb dat ook. Ben alleen benieuwd wat je precies voelt. En wat bedoel je met "een beetje raar gedaan?"

Zo lieve mensen weer een nieuwe start van de week en weer de nodige pijnlijke momenten. Maar die weerstaan we met z'n allen.:lips:

Lieve @bolletje

nou het lijkt of ik moet plassen maar duurt ff voordat er wat uit komt. Lijkt wel of ik dieper moet nadenken om te plassen. 

Dat rare dingen doen wil ik even niet over hebben misschien een andere keer 

liefs hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Weegschaal81 Mooi verhaal en gefeliciteerd met het benzovrij zijn, Ik ben ergens jaloers, ook ik heb vaak getwijfeld om het klinisch te doorstaan maar ik kwam van een hoge dosis af en dat in 7 dagen afbouwen was onverantwoord. Maar zo in je eentje alles moeten doen maakt je soms ook helemaal gek. Ik gun je veel herstel en fijn dat het ergste nu achter je is!

Mag ik vragen hoelang je valium gebruikt hebt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MyBattle

Ik heb ruim 1,5 jaar dagelijks temazepam gebruikt en soms ook in combinatie met oxazepam. Eind mei is dit omgezet naar 15 mg diazepam en dat ben ik toen gaan afbouwen. Ik bouwde thuis 1 mg per 2 weken af en bleef steken op 7 mg. In de kliniek de laatste 7 mg dus met 1 mg per dag afgebouwd. Het eerste plan was 0,5 mg per dag afbouwen (mijn detox opname zou 2 weken zijn) maar ik wilde het zelf sneller. 

De andere benzo afbouwer in de kliniek kwam van een veel hogere dosis af: 60 mg diazepam en heeft dit ook vele jaren langer gebruikt dan ik. Hij is nu 2 weken verder en zit nu nog maar op 12 mg. Deze laatste 12 mg gaat hij in zijn laatste opname week (totaal 3 weken) afbouwen tot 0. Hij heeft ook wel wat klachten, een beetje hetzelfde als ik, maar niet heel ernstig.

Wat heel bijzonder is: wij kwamen beiden behoorlijk depressief de kliniek binnen en bij ons allebei is het hele heftige van de depressie als sneeuw voor de zon verdwenen. Het is nu nog een lichte vorm van somberheid. Toch wel iets om over na te denken...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Weegschaal81,

Wat een fijn bericht!
Je hebt steeds voor jezelf gekozen en dat heb je in opname weer gedaan, ik ben erg trots op je, je doet dit erg goed. Geweldig dat je de benzo's nu voorbij bent. Je genezing is begonnen en elke dag is een dag dichter bij volledig herstel. Je zegt het goed: rustig aan herstellen en langzaam aan weer je eigen leventje oppakken. 

Succes! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Weegschaal81:

@MyBattle

Ik heb ruim 1,5 jaar dagelijks temazepam gebruikt en soms ook in combinatie met oxazepam. Eind mei is dit omgezet naar 15 mg diazepam en dat ben ik toen gaan afbouwen. Ik bouwde thuis 1 mg per 2 weken af en bleef steken op 7 mg. In de kliniek de laatste 7 mg dus met 1 mg per dag afgebouwd. Het eerste plan was 0,5 mg per dag afbouwen (mijn detox opname zou 2 weken zijn) maar ik wilde het zelf sneller. 

De andere benzo afbouwer in de kliniek kwam van een veel hogere dosis af: 60 mg diazepam en heeft dit ook vele jaren langer gebruikt dan ik. Hij is nu 2 weken verder en zit nu nog maar op 12 mg. Deze laatste 12 mg gaat hij in zijn laatste opname week (totaal 3 weken) afbouwen tot 0. Hij heeft ook wel wat klachten, een beetje hetzelfde als ik, maar niet heel ernstig.

Wat heel bijzonder is: wij kwamen beiden behoorlijk depressief de kliniek binnen en bij ons allebei is het hele heftige van de depressie als sneeuw voor de zon verdwenen. Het is nu nog een lichte vorm van somberheid. Toch wel iets om over na te denken...!

In jouw geval zou ik me zeker niet druk maken, maar 60mg diazepam afbouwen in 3 weken ik ben benieuwd hoe hij er over een paar weken of een maand bij loopt. Maar het gaat hier om jou en jij hebt het ergste nu achter je. Ookal zal het vast niet altijd makkelijk worden je hebt iig een beslissing gemaakt en nu ben je eraf. Vanaf nu is de weg omhoog!

Over die depressie, ja een kliniek geeft je het gevoel dat er wat aan je probleem gedaan wordt en dat er mensen voor je zijn die luisteren dat kan soms cruciaal zijn. Zeker in een depressie raak je geisoleerd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik ook benieuwd naar! Ik hou contact met hem dus ik blijf van zijn situatie op de hoogte. Hij blijft na de detox nog 6 weken opgenomen in combinatie met therapie dus ik vrees voor hem eerlijk gezegd ook nog niet direct het allerergste.

Ikzelf was inderdaad volledig geïsoleerd geraakt en de opname heeft mij wat dat betreft ook erg goed gedaan. Ik ben en woon alleen en dat ging dus niet meer. Mijn zelfvertrouwen was helemaal verdwenen en dat was dan ook de belangrijkste reden dat ik voor een opname heb gekozen. Ik heb veel getwijfeld (wilde zelfs op de opnamedag nog afzeggen), vanwege de snelle afbouw en adviezen om dat niet te doen, maar langzaam afbouwen was voor mij persoonlijk ook geen optie meer. En uiteindelijk dus toch de beste beslissing in de afgelopen 1,5 jaar!

Begrijp ik het goed dat jij ook alleen bent? Hoe ver ben jij nu in je afbouw? Je hebt het waarschijnlijk wel ergens geschreven maar ik heb bijna 2 weken niet op het forum gelezen. @MyBattle

bewerkt door Weegschaal81
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Lieve @Weegschaal81,

Wat een fijn bericht!
Je hebt steeds voor jezelf gekozen en dat heb je in opname weer gedaan, ik ben erg trots op je, je doet dit erg goed. Geweldig dat je de benzo's nu voorbij bent. Je genezing is begonnen en elke dag is een dag dichter bij volledig herstel. Je zegt het goed: rustig aan herstellen en langzaam aan weer je eigen leventje oppakken. 

Succes! 

 

Dankjewel lieve Ad! Mede dankzij jouw bemoedigende berichten en steun heb ik deze stap durven zetten! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Weegschaal81 Klopt ik woon alleen en de depressie hakt er ook aardig in, ik zit nu op 0.86 Lorazepam, op 16 maart was dat 5mg die dosis heb ik echter maar een maand gezeten. Ik ben dus aardig aan het afbouwen geweest. Misschien iets te snel dat weet ik dus niet ik heb wel wat heftige momenten gehad en nu de laatste 10 dagen weer slaat de wanhoop toe. Dus ik blijf nu ff vasthouden, ik zit ook te hikken tegen dat laatste stukje. Lorazepam is ook lastig afbouwen zeker het laatste tabletje van 1mg. Ik ga het misschien via vloeibare titratie doen.

Ik heb ooit wel eens in een kliniek gezeten omdat ik wou stoppen met blowen en dat was niet echt een nare ervaring ofzo maar wel een druk programma, maar dit is toch wel andere koek. Ik heb geen zin om in een groep verslaafden te zitten en een vol programma te moeten doen met alles erop en eraan (niks tegen verslaafden hoor) maar wat je al zei je moet ook geluk hebben wat voor groep je in terecht komt. Ik moet geen rare figuren om me heen hebben nu. Aan de andere kant moet je soms knopen doorhakken maar ik ben wel gedreven om van dit gif af te komen dus met mini stapjes kom ik er wel. Maar het is wel een hel...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MyBattle

Wat mij persoonlijk betreft is de depressie vooral ontstaan omdat de afbouw te lang duurde en ik daardoor niet verder kon met mijn leven. En de benzo's versterken de depressie ook nog eens... Ik had continue het gevoel dat dat gif uit mijn lijf moest en wel zo snel mogelijk en ook had ik het gevoel dat ik mijn lijden aan het verlengen was. Ondanks de twijfel was ik toch ook wel zó vastberaden dat ik bijna zeker wist dat het me zou gaan lukken.

Ik weet niet veel van Lorazepam maar wel dat het veel moeilijker af te bouwen schijnt te zijn dan Diazepam. Is het voor jou ook niet een idee om het laatste stukje om te zetten naar Diazepam? Ik zag dat jouw 0.86 mg Lorazepam ongeveer gelijk is aan 6 mg Diazepam. Met een beetje geluk wordt het laatste stukje dan toch net iets makkelijker voor je.

De kliniek waar ik zat had juist helemaal geen programma tijdens de detox. Alleen op vaste tijden eten en verder kon je doen (of juist niet doen) wat je wilde. Het was wel gesloten dus ik kon niet uit mezelf naar buiten. Wel elke dag een uurtje wandelen met begeleiding erbij en sporten kon ook af en toe maar was allemaal vrijblijvend. Die "rare figuren" zijn de reden geweest dat ik weg wilde maar het had ook zomaar gekund dat ik wel een leuke groep had gehad in mijn tweede week. In ieder geval heb ik gemerkt dat een rustige omgeving zonder prikkels het allerbeste is om zo geruisloos mogelijk door de afbouw heen te komen. Werk jij nu nog, tijdens je afbouw?

Het is erg jammer dat er geen kliniek is speciaal voor benzo afbouwers want dat is inderdaad heel andere koek! Ik ga nu lekker rustig thuis aan mijn verdere herstel werken. Dat kan nu weer want ik ben niet meer angstig of depressief ;)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Weegschaal81 Ja overzetten op valium heb ik pas nog een gedeelte gedaan voor een paar dagen maar ik weet niet, Het blijft in mijn ogen allemaal hetzelfde, lorazepam moet ik alleen wat vaker doseren. Van valium lijkt wel alsof de depressie erger wordt dus ik neem nu gewoon weer lorazepam. Valium heeft zeker wel zijn voordelen, je kan iig makkelijker doseren half tabletje is 1mg en het werkt langer maar of ik me er nou beter van ging voelen dat niet. Ook helemaal in het begin van mijn taper heeft mn psych 3mg ora in 1x omgezet naar 15mg valium, te snel en te weinig dus ik heb er een beetje een nare ervaring mee. Dat resulteerde in een opname omdat ik toen snachts happend naar lucht wakker werd. Ik lees wel vaker dat mensen toch spijt hebben van die overstap. Ik ben nu zo gewend aan die lora, en de afbouw ging opzich wel. Zeker niet zonder pijn maar waarom zou ik het riskeren om weer onstabiel te worden denk ik dan. Maar het blijft gissen en doen en al dat lezen erover helpt ook niet, maar aan de andere kant moet je wel want mijn artsen verknoeien ook alles.

Maar de duur van dit traject alleen al is zeker voor mij ook een reden van de depressie, je wordt er op een gegeven moment helemaal kierewiet van, het duurt zoooo lang en het is zo negatief allemaal. En idd die benzo's versterken alles x10 het lijkt alsof je er nooit uit komt, vandaar dat ik jouw beslissing geen rare vindt. Maar ik zat dus eerst op 5mg lora wat dus 50mg valium is volgens Ashton en alles wat ik tot nu toe las over mensen die in een tijd van 3 weken eraf werden gehaald hadden daar spijt van. Een dosering van 7mg is natuurlijk weer even iets anders. Ik had al wat ervaring met een CT en dat was ook niet best.

Het blijft lastig maar ik kom er wel. Ik wil binnen 10-12 weken max wel klaar zijn. Dan heeft het 9 maanden geduurd pfff en dan heb ik het nog relatief snel gedaan. Sommigen taperen naar mijn mening echt te langzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik heb nu ook veel meer last van waves, en ook aanzettende paniek aanvallen, sta nu op 2,4mg Diazepam. Een goed moment om even te stabiliseren al wel het nu ook goed verleidelijk is om door te taperen naar 0.

Sinds dat ik van mijn ochtend dosis af haal krijg ik ook veel meer last. De avond dosis is wel goed te doen voor me. Die paniek aanvallen en deperso vind ik nog het vervelendste dat weerhoudt me dingen te doen in het dagelijk leven. Hopelijk wordt het deze week wat beter.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Deligaf1:

Goedemorgen,

Ik heb nu ook veel meer last van waves, en ook aanzettende paniek aanvallen, sta nu op 2,4mg Diazepam. Een goed moment om even te stabiliseren al wel het nu ook goed verleidelijk is om door te taperen naar 0.

Sinds dat ik van mijn ochtend dosis af haal krijg ik ook veel meer last. De avond dosis is wel goed te doen voor me. Die paniek aanvallen en deperso vind ik nog het vervelendste dat weerhoudt me dingen te doen in het dagelijk leven. Hopelijk wordt het deze week wat beter.

Groetjes

Klote voor je man, het is echt zo naar als dat gebeurd. Het slaat echt de wind uit je zeilen. Overal weer aan twijfelen, doomgedachtes, piekeren over de toekomst. Maar je bent er wel echt bijna 2,4 is bijna niets meer. 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei MyBattle:

Klote voor je man, het is echt zo naar als dat gebeurd. Het slaat echt de wind uit je zeilen. Overal weer aan twijfelen, doomgedachtes, piekeren over de toekomst. Maar je bent er wel echt bijna 2,4 is bijna niets meer. 

Sterkte!

Ik weet het @Mybattle, het zijn toch de laaste loodjes die het zwaarste zijn. Ik voel ook veel druk naar het werk toe omdat ik eigelijk toch wil gaan werken snapje, maar om daar door paniek aanvallen te laten gebeuren is het eigelijk ook niet waard en dat ik misschien weer bij moet gaan pakken. En op dit moment is het ook niet verantwoord om in de auto te gaan rijden. 

Veel mensen attenderen mij erop dat ik niet zo in tijdlijnen moet denken, ik wil er gewoon dit jaar nog vanaf. Op z’n gebied ben ik nogal ongeduldig, dat is dan weer een te kort koming van mij, van de andere kant wel gemotiveerd. 

Daarna moet die Seroquel, die rotzooi er ook nog vanaf wil ik verder met de therapie gaan. Omdat mijn Dopamine receptoren bezet zijn kan dit een gevaarlijke uit werking hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei MyBattle:

Het blijft lastig maar ik kom er wel. Ik wil binnen 10-12 weken max wel klaar zijn. Dan heeft het 9 maanden geduurd pfff en dan heb ik het nog relatief snel gedaan. Sommigen taperen naar mijn mening echt te langzaam.

Bij mij heeft het dan in totaal ook iets van 9 maanden geduurdt. Voor ieder mens is de afbouw toch anders na mijn mening. Stel ik hoefde niet te werken dan stond ik bij wijze van spreken nu op de 2mg ipv 2,4. En lag ik de hele dag op bed. Sommige die hebben ook nog eens een gezin waar ze voor moeten zorgen ect. Naast persoons afhankelijk heeft het ook wel met omgevings factoren te maken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Deligaf1:

Ik weet het @Mybattle, het zijn toch de laaste loodjes die het zwaarste zijn. Ik voel ook veel druk naar het werk toe omdat ik eigelijk toch wil gaan werken snapje, maar om daar door paniek aanvallen te laten gebeuren is het eigelijk ook niet waard en dat ik misschien weer bij moet gaan pakken. En op dit moment is het ook niet verantwoord om in de auto te gaan rijden. 

Veel mensen attenderen mij erop dat ik niet zo in tijdlijnen moet denken, ik wil er gewoon dit jaar nog vanaf. Op z’n gebied ben ik nogal ongeduldig, dat is dan weer een te kort koming van mij, van de andere kant wel gemotiveerd. 

Daarna moet die Seroquel, die rotzooi er ook nog vanaf wil ik verder met de therapie gaan. Omdat mijn Dopamine receptoren bezet zijn kan dit een gevaarlijke uit werking hebben. 

De laatste loodjes zijn zeker het zwaarst ik loop er nu ook tegenaan. En helaas zit ik ook nog op 12,5mg seroquel waar ik aan de ene kant wel iedere avond als een blok van in slaap val maar dat is ook weer iets waar ik afhankelijk ben geworden. Wat bedoel je precies hiermee ''Omdat mijn Dopamine receptoren bezet zijn kan dit een gevaarlijke uit werking hebben'' ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...