Spring naar bijdragen

afbouwen clonazepam/rivotril


madeliefje

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Ik ben Madeliefje, vrouw van 48, heb sinds juni 2 maanden clonazepam 0,5 mg geslikt en ben nu bezig met een langzame afbouw in 56 dagen met taperingstrips. 

Ik ervaar de clonazepam als een heftig middel, dat mij geen goed doet. Ik ben erg gevoelig voor middelen (bijv. kan niet tegen alcohol). Ik heb  bij de clonazepam last van overgevoeligheid voor geluid, tinnitus en ook van akoestische hallucinaties tijdens periode van slapen/waken en onprettige muziek (snel en hard) in mijn dromen.

Ik ben nu afgebouwd van 0,5 naar 0,15 mg, maar deze verschijnselen blijven nog aanhouden. Ik had gehoopt op al wat meer afzwakken ervan. Ook kan ik steeds minder goed slapen. Ik lig rustig, maar val vaak gewoon niet in slaap. Ik ben al 3,5 maanden ziekgemeld van mijn werk.

Mijn vragen zijn de volgende: Is er iemand die de akoestische hallucinaties en muziek herkent? Zijn deze inderdaad het gevolg van het gebruiken van clonazepam?  Mag ik verwachten dat deze gaan verdwijnen na de afbouw? Ik ben erg bang dat ze gaan blijven, dit houdt mij nogal bezig in de zin van dat het mij erg angstig maakt voor wat er komen gaat. Zullen met het herstel van receptoren deze klachten verdwijnen?

Ik hoor heel graag, alle info, tips en hup zijn welkom.

Groet, Madeliefje

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@madeliefje

Allereerst welkom hier, 

We zitten elke dag in de huiskamer deze is te vinden onder ditjes, datjes en dagdraad je bent er van harte welkom.

Ik zou je willen adviseren om de Ashton Manuel door te lezen, deze is te vinden in het nederlands op google. Dit kan beschouwd worden als een leidraad.

Over je klachten dat je muziek hoord en akoestische hallucinaties daar heb ik ook last van gehad en nu ook nog soms ik sta dan met muziek in mijn hoofd op. Het typerende met Benzo ontwenning is dat klachten komen en gaan en ook kunnen veranderen. Uit eindelijk herstelt alles! Het is alleen een langdurig proces waardoor mensen angstig worden dat het nooit meer goed zal komen. Maar dat komt het uiteindelijk wel goed! 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
40 minuten geleden zei madeliefje:

Dank voor je antwoord KRC! Ik heb nog een vraag: ik heb bij inslapen last van schichten vanuit mijn rechteroor door mijn hoofd. Een soort electrische schok. Het wordt in de laatste dagen erger. Is dit ook een ontwenningsverschijnsel? Ik zit inmiddels al op 0,05 mg.

Ja @madeliefje, dat soort sensaties zijn ook te wijten aan de benzo ontwenning. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, KRC, dat ben ik met je eens! Het is geen gewoonte.

Intussen heb ik mijn laatste pil geslikt. De electrische schokken zijn er nog steeds, daarnaast slapeloosheid (nachten wakker) en onrust in de nacht. Ook veel zweten in de laatste dagen. Ik maak me er zorgen over... gaat het over? Ben ik te ongeduldig?

Wat vinden jullie, wel of niet op vakantie gaan in de ze situatie? Ik ben vooral bang daar niet te kunnen slapen.  

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei madeliefje:

Ja, KRC, dat ben ik met je eens! Het is geen gewoonte.

Intussen heb ik mijn laatste pil geslikt. De electrische schokken zijn er nog steeds, daarnaast slapeloosheid (nachten wakker) en onrust in de nacht. Ook veel zweten in de laatste dagen. Ik maak me er zorgen over... gaat het over? Ben ik te ongeduldig?

Wat vinden jullie, wel of niet op vakantie gaan in de ze situatie? Ik ben vooral bang daar niet te kunnen slapen.  

 

 

 

Dag @madeliefje, het gaat over!

De verschijnselen horen bij het stoppen met benzo's en kunnen enige tijd duren. Hoe lang? Dat verschilt per individu, daar valt weinig over te zeggen. Je receptoren moeten herstellen en je lichaam doet dat in een eigen tempo. k ben ook vlak na de afbouw op vakantie gegaan. Natuurlijk heb je ook op vakantie last van de verschijnselen, maar ik heb het wel als prettig ervaren om elders te zijn. Meer afleiding en ik sliep daar ook beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...