Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 22-9--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen frummeltjes,

Was gisterenavond moe en ben om 20.30 naar bed gegaan. Dacht niet te slapen( dat gebeurd vaker) maar ik heb geslapen van 21.00 tot 6.40.:blush: Werd door mijn poepies wakker gemaakt:D

En jullie? Ja ik ga het maar weer vragen want ik heb die verrekte Gup:wacko:. die het niet prettig vond dat ik dat iedere ochtend vroeg, hier niet meer gezien.

My lieve Battle ik hoop zo dat het vandaag iets beter gaat met je. Misschien druivensuiker tabl. kopen?

Heb al eens zitten denken om een klacht tegen de farmaceutische ophttps://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_google_concurrenten&gclid=EAIaIQobChMIlNyuhf3N3QIVCrvtCh3y9wEIEAAYASAAEgJy5_D_BwE te plaatsen maar ach wat schiet je er mee op. Daarmee schieten we hier niets op.

Vanmiddag hier lekker winkelen met een kennis. We moeten goed zijn voor onszelf kanjers.:heart:

Ik hoop dat het vandaag met Dis ook beter gaat. %%^&*&^Hé kerel?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje Het gaat een piep klein beetje beter, heb mezelf net gedwongen wat te lopen buiten. Maar dat rot onderlaag gevoel dat zit er behoorlijk. Dat voelt echt alsof dat voor altijd is. Ik weet dat dit niet zo is maar dat is mijn negatieve denken. En jezelf moeten dwingen dagelijks om niet weg te zakken en toch iets te doen is zo vermoeiend. We mogen allemaal wel een onderscheiding krijgen voor de strijd die we hebben moeten doorstaan of nog doorstaan.

En het zit zoals @Kannietmeer zegt en jij ook, mij ook totaal niet lekker wat die pharma industrie, ons en talloze andere mensen aandoet. Het is echt crimineel, er is echt heel veel verborgen leed. Mensen die 4-5-6 verschillende soorten zware middelen krijgen, van de één afkickverschijnselen omdat ze CT mochten stoppen daardoor weer bestempeld worden met een andere diagnose en hoppa weer een ander middel erin. Afbouwen, taperen en rebound verschijnselen daar hebben 9 vd 10 nog nooit van gehoord. En voor je het weet zit je gewoon echt in de hel. Het is gewoon levensgevaarlijk om een psychiater binnen te stappen als je in crisis bent. Het is mij persoonlijk overkomen en ik lees niet anders. Ik kan er met mn hoofd niet bij soms.

Het laatste woord is hier nog niet over gesproken en gelukkig is er dmv het internet wel een hoop te vinden en ook wel wat activisme maar je knokt tegen een machtige industrie en de schuldige hierachter zal er toch mee wegkomen.

@Jeshen Blij dat je toch vooruitgang boekt, daar mag je trots op zijn! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dis Klote voor je man, ik weet EXACT hoe je je voelt. En zeker na een goede periode is het zo ontmoedigend om weer terug bij af te zijn. Je gaat weer aan alles twijfelen, alleen maar nare doem gedachtes :(, vechten om de dag door te komen zonder gek te worden. Gatverdamme wordt er gek van... Je wilt gewoon een beetje leven en niet alleen maar et dat negatieve gezeik bezig zijn.

Vraagje aan alle mensen hier ik zag het hier al een keer eerder voorbij komen en misschien is het praktisch heel lastig maar het idee voor een bijeenkomst voor alle mensen hier om hier samen uit te komen? Iedereen zal wel in een andere hoek van het land zitten. Ikzelf woon in de Randstad en heb een auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MyBattle:

@Dis Klote voor je man, ik weet EXACT hoe je je voelt. En zeker na een goede periode is het zo ontmoedigend om weer terug bij af te zijn. Je gaat weer aan alles twijfelen, alleen maar nare doem gedachtes :(, vechten om de dag door te komen zonder gek te worden. Gatverdamme wordt er gek van... Je wilt gewoon een beetje leven en niet alleen maar et dat negatieve gezeik bezig zijn.

Vraagje aan alle mensen hier ik zag het hier al een keer eerder voorbij komen en misschien is het praktisch heel lastig maar het idee voor een bijeenkomst voor alle mensen hier om hier samen uit te komen? Iedereen zal wel in een andere hoek van het land zitten. Ikzelf woon in de Randstad en heb een auto.

Lijkt me wel een goed plan @MyBattle! Dan ergens centraal afspreken in Utrecht ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei MyBattle:

@bolletje Het gaat een piep klein beetje beter, heb mezelf net gedwongen wat te lopen buiten. Maar dat rot onderlaag gevoel dat zit er behoorlijk. Dat voelt echt alsof dat voor altijd is. Ik weet dat dit niet zo is maar dat is mijn negatieve denken. En jezelf moeten dwingen dagelijks om niet weg te zakken en toch iets te doen is zo vermoeiend. We mogen allemaal wel een onderscheiding krijgen voor de strijd die we hebben moeten doorstaan of nog doorstaan.

En het zit zoals @Kannietmeer zegt en jij ook, mij ook totaal niet lekker wat die pharma industrie, ons en talloze andere mensen aandoet. Het is echt crimineel, er is echt heel veel verborgen leed. Mensen die 4-5-6 verschillende soorten zware middelen krijgen, van de één afkickverschijnselen omdat ze CT mochten stoppen daardoor weer bestempeld worden met een andere diagnose en hoppa weer een ander middel erin. Afbouwen, taperen en rebound verschijnselen daar hebben 9 vd 10 nog nooit van gehoord. En voor je het weet zit je gewoon echt in de hel. Het is gewoon levensgevaarlijk om een psychiater binnen te stappen als je in crisis bent. Het is mij persoonlijk overkomen en ik lees niet anders. Ik kan er met mn hoofd niet bij soms.

Het laatste woord is hier nog niet over gesproken en gelukkig is er dmv het internet wel een hoop te vinden en ook wel wat activisme maar je knokt tegen een machtige industrie en de schuldige hierachter zal er toch mee wegkomen.

@Jeshen Blij dat je toch vooruitgang boekt, daar mag je trots op zijn! 

@MyBattle wat heb jij dit goed verwoord, helemaal juist. Ik denk er precies zo over , en heb verdere middelen die mij aangeboden werden geweigerd , dan masr er dwars doorheen , we zullen dit overwinnen , hoe moeilijk ook!

Maar inderdaad het leed , wat ze ons aandoen is crimineel!

Als we hier doorheen zijn zouden wij met zijn allen een Vuist moeten maken!

liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Hypertjeee:

75 Mg , 3 pillen van 25. Moet ik innemen voor het slapen . Maar vind ik best veel... morgen gaan ze bellen om te vragen hoe het is gegaan 

Oke, 3 pillen van 25mg ik slik 125mg... dus dat is een kwart minder dan mij ongeveer.

Ik zou gewoon kijken hoe dat gaat hypertje toen ik 18 was slikte ik zelf 150mg XR. Ik ken zelfs mensen die 600mg slikken, die het wel bekende ‘zombie gedrag’ gaan vertonen Tot 150mg werkt het voor namelijk voor het slapen en je denkt wat minder na.

Dat jij het aan de hoge kant vindt kan ik goed begrijpen, ik wilde op dat moment ook niks meer wat me te hoog leek. Als je vnvd voor het slapen inneemt en je denkt dat het te veel is de volgende dag misschien heb je dan aan 2x25mg genoeg? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bernice:

Lieve allemaal,

Ik ben niet meer zo vaak aanwezig op het forum maar ben sinds een week benzovrij na jawel.. een jaar afbouwen. Het is echt super zwaar geweest i.v.m. depressieve en afschuwelijke angstklachten (gelukkig kan ik daar nu redelijk goed mee omgaan). Deze week weer gaan werken en ook mn sociale leven ben ik aan het oppakken. Ik moet natuurlijk nog hetstellen, ik ben er nog lang niet maar voor mn gevoel ga ik nu opbouwen i.p.v. afbouwen en zal hier dan ook nog regelmatig zijn.

Blijf uit handen van de psychiater want deze maakt het alleen maar erger oftewel nog meer foute diagnoses en medicatie die echt niet nodig zijn. Zelf vertrouwde ik ook de arts (zoals wij allemaal helaas) en heb ik de diagnose van ernstige depressie gekregen met een recept voor het AD bupropion en later een angststoornis waar ik dan seroquel voor zou moeten nemen. Gelukkig heb ik beiden niet ingenomen anders zou ik die ook nog moeten afbouwen.

Ik heb veel gelezen op benzobuddies en het blog van dr. Jennifer Leigh en er is me veel duidelijk geworden. Therapie heeft bv. geen enkele zin als je onder de medicijnen zit of aan het afbouwen bent en psychiaters weten dat gewoon niet. Wat ik ook niet wist en daar baal ik echt van, een antidepressivum moet je afbouwen voor je benzo. Ik was bijna klaar met de afbouw van diazepam toen ik daar achter kwam en nu moet ik dus wachten totdat mn GABA receptoren weer een beetje hersteld zijn en dat kan nog wel even duren.

Lieve Liz @Kannietmeer en anderen, dank je wel voor jullie steun!:heart:

Waarom moet je een AD afbouwen voor de benzo? Lijkt me juist beter andersom als je er toch al op zit en zeker als het je helpt. Ashton raadde die volgorde ook aan.

 

PS knappe prestatie! zijn je depressieve klachten al wat afgenomen? Heb daar nu ik onder de 1mg lora zit ook erg last van, ook van angst. Knap dat je zo snel weer aan het werk gaat.

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bernice:

@MyBattle,

Ik heb gelezen op de site survivingantidepressants.org. dat is net zo iets als benzobuddies maar dan voor antidepressiva. Slik jij nog een AD?

Depressieve gevoelens worden steeds minder naarmate ik de angst accepteer en dat heeft wel even geduurd. Komt bij jou ook goed.

Een hele lage dosis, die eigenlijk weinig doet waarschijnlijk. 5mg paroxetine, ik zat 4 weken op 20mg werd me aangesmeerd in de afbouw maar het werkte niet maakte zieker, Snel afgebouwd naar 0 toen kreeg ik wat afkick verschijnselen toen maar even blijven hangen op 5mg. Maar het doet waarschijnlijk niet veel op deze dosis. Ik geloof dat de minimale dosering 20 mg is dus ik hoop er makkelijk vanaf te komen. En helaas ook nog 12.5 seroquel. Wat ook relatief erg weinig is.

of het nou beter is een AD eerst af te bouwen of de benzo's denk ik dat niemand daar echt een antwoord op heeft. Ik denk dat voor beide iets te zeggen valt. zeggen ze op survivingantidepressants.org ook waarom die volgorde beter is? Misschien dat ik dan mijn benzo even op hold zet en dat kleine beetje AD eerst afbouw. Maar ik betwijfel of het veel verschil maakt. Het enige voordeel wat ik me kan bedenken is dat als je eerst een AD afbouwt daarvan hersteld en dan een benzo afbouw doet dat je daarna echt kan herstellen. Van benzo's herstellen duurt wat langer dus moet je de AD ook langer nemen. Maar volgens mij zei je net dat je de AD had geweigerd dus waarom baal je daarvan dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Bernice:

met een recept voor het AD bupropion en later een angststoornis waar ik dan seroquel voor zou moeten nemen. Gelukkig heb ik beiden niet ingenomen anders zou ik die ook nog moeten afbouwen.

 

Sorry maar beetje verwarrend wat je zegt, je zegt hierboven dat je de AD geweigerd hebt dus ben je nu toch medicatie vrij of snap ik het nou verkeerd

Dan hoef je niet te willen dat je even ver als mij bent want ik moet nog een stuk benzo's afbouwen en daarna nog een stukje AD + seroquel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bernice @MyBattle Veel mensen ervaren hulp van een AD als ze de benzo afbouwen. Soms gaan ze zelfs tijdens de afbouw van een benzo op een AD omdat ze het zonder niet meer aankunnen. Andersom gebeurd het ook; Tijdens (of na) de afbouw van een AD krijgen mensen een benzo. Beide kunnen een moeilijke weg zijn. Zeer moeilijk. In beide gevallen is een hele langzame afbouw raadzaam en ik zou ze nooit tegelijk afbouwen. De stelling van benzobuddies of survivingantidepressants zijn in mijn ogen toch allemaal ervaringen en geen wetenschap. Ook de wetenschap heeft hier nog geen antwoord op. Er is geen onderzoek gedaan naar hoe je deze medicatie apart het beste kunt afbouwen, laat staan het afbouwen van twee tegelijk.  Persoonlijk denk ik dat aan beide kanten mensen zijn die erg bang zijn voor de gevolgen, door hun eigen traumatische ervaringen. Zoals wij hier iedereen zullen afraden ooit op een benzo te gaan, en we zullen ze waarschuwen voor de mogelijke gevolgen van gebruik. Zo gaat het ook op de voorgenoemde websites. Door de vreselijke ervaringen die mensen hebben, ontstaat er een eenzijdig verhaal, en daarmee bevestigen ze elkaars subjectieve overtuiging. Een 'cliënt'van mij is zeker niet geholpen door de adviezen van de mensen op de survivingantidepressants website en hij werd alleen maar angstiger en suïcidaler omdat hij het idee kreeg dat het nooit meer goed zou komen met hem. Deze vorm van communiceren en angst opwekkende reacties, zijn niet behulpzaam voor mensen in benzo ontwenning, of mensen die afbouwen van een AD. We zijn zo enorm gevoelig voor wat ze zeggen en het minste of geringste jaagt ons nu al angst aan. En dat is maar deels terecht, maar nooit behulpzaam.


Ik weet niet wat de waarheid is, want dat is nooit echt onderzocht. Dr. Ashton mag dan haar studie zelfs meer dan 30 geleden hebben gedaan, maar het was in ieder geval een echte studie, waarin ze merkte dat het soms behulpzaam kan zijn op een AD te gaan als de depressieklachten bij de benzo afbouw niet te hanteren waren en er risico ontstond op suicide. Wat ze daar niet in mee heeft genomen ( of niet heeft opgeschreven) is dat het voor sommige mensen ook heel erg negatief uitpakt om op een AD te gaan, dus sommige  feiten die we nu weten ontbreken in dit onderzoek. Ook zijzelf wist dit en wilde nog veel meer onderzoek doen, maar er is nooit financiële steun gekomen om deze onderzoeken die ze wilde doen, uit te voeren. De commissie die in Engeland beslist welke onderzoeken worden gefinancierd, hebben haar aanvragen altijd afgewezen.

Voor zover ik weet, maar dat kan ik mis hebben, zijn er geen echte onderzoeken gedaan naar afbouw van AD. En ook niet naar afbouw van een benzo of een AD na elkaar of tegelijk. Wij weten uit ervaring helaas dat het beiden geen makkelijke zaak is. Dat je instabiliteit kunt verwachten en angst en depressie, naast allerlei anderen symptomen van ziek voelen. Jim van Os, een vooraanstaand psychiater, doet samen met Peter Groot werk aan de Uni van Maastricht, en zij pleiten al enige tijd bij de overheidsinstanties voor taperingstrips en de vergoeding daarvan. Bewijsvoering die ze aandragen is gebaseerd op gebruikers ervaringen, en taperingservaringen. Het is een onderzoek wat niet geheel volgens de wetenschappelijke protocollen gaat, maar wel degelijk bewijs is. Zij moeten deze manier van bewijsvoering wel gebruiken, omdat er dus wederom geen funding is voor onderzoek naar afbouwen van medicatie. ( want wie heeft daar nou baat bij?? Alleen de patient... maar daar verdient de medische industrie of de dokter niets aan....... De dokter ?????  ja de dokter inderdaad.:angry:..)

Nog even een persoonlijke noot:

Persoonlijk zie ik er erg tegenop om de Venlafaxine waar ik nog op zit te gaan afbouwen. Ik ben nu 'ziek' sinds oktober 2016 en het idee dat ik mogelijk weer ziek wordt als ik de AD afbouw, is een waanzinnige kracht die me de andere kant op duwt. Gevoel van paniek ( geen paniekaanval of zo) en doem verwachtingen vliegen dan door mijn nog instabiele lichaam heen. Ik weet niet hoe ik het ga aanpakken, maar ik weet dat ik ergens een keer keus ga maken om de AD af te bouwen. En in mijn ogen is het voor niemand behulpzaam om te horen dat je de benzo nodig had om de AD af te bouwen, of dat je de AD nodig had om de benzo af te bouwen. Daarom wil ik daar ook bewust van wegblijven, omdat het zonder echt bewijs, wel de indruk geeft aan de afbouwer, dat de kans op nog meer ellende  dan je al had nu groter is geworden. En dat is toch voor niemand een fijne of helpende gedachte?

 

@Bernice Ik ben echt blij voor:heart: je dat je zover bent gekomen en benzo vrij bent geworden. Je bent een goed voorbeeld van doorgaan en je niet laten tegenhouden door je klachten. Met verbazing kijk ik naar hoe je je leven oppakt. Ben super benieuwd hoe je gaat herstellen de komende tijd en hoe je klachten patroon zal zijn. Houd ons op de hoogte! 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MyBattle:

@Kannietmeer Ik zou lekker even wachten met de AD afbouwen en als je er straks klaar voor bent dan doe je dat. Ik weet uit 2x ervaring dat een AD afbouwen een lachertje is vergeleken bij benzo's zeker als je erg voorzichtig bent.

ik hoop dat je gelijk hebt. Ik ben nu 9,5 maand benzo vrij. Worstel soms , soms gaat het wel.  Twijfel soms aan mijn eigen psychische gezondheid, soms voel ik me helder en slim en opgewassen tegen de wereld. Soms wil ik graag afbouwen maar angst om af te bouwen is ook aanwezig. Hoelang moet je wachten? Wanneer is wel een goed moment? Is het zo dat hoe langer je wacht, hoe moeilijker het is voor je lichaam en hersenen? Ik weet het niet en hoe vind ik de echt antwoorden?
 

Welke 2 heb jij afgebouwd en hoe verliep dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...