Spring naar bijdragen

Voorstellen en afbouwen Oxazepam (pure hel)


Sannie

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik ben een vrouw van 44, trotse moeder van 2 zoons.

Ik heb Oxazepam gekregen in november 2017 vanwege plotseling ontstane paniekaanvallen. Inmiddels probeer ik al een poos af te bouwen, kreeg tijdens de zomervakantie vanuit het niets weer heftige paniekaanvallen en ben toen terug naar de oorspronkelijke dosis gegaan van 3x 10 Mg. Na thuiskomst weer terug afgebouwd naar 3x halve en nu zit ik op sochtends een kwart en savonds een halve. Eerste week ging het redelijk, wel wat symptomen van paniekaanval maar ik ben ook bezig met een programma waardoor ik de paniek al eerder kan afstoppen. Maar....een week na deze afbouw is de ellende begonnen. Ik heb enorme suis in de oren, druk op Mn hoofd, keel en borst en hoofdpijn, dagen dat ik niet kan eten, constant rotgevoel, huilbuien, gefrustreerd en paniekerig....overslaand hart, wazig zien etc.  Ik vertik het om terug te grijpen naar de oxa en probeer sinds 2 dagen eea op te vangen met valeriaan en magnesium inname...maar pure hel, alsof je knettergek wordt. Ik loop ook sinds januari bij een psycholoog. 

Ik werk momenteel  thuis, autorijden is een opgave.

Alvast bedankt voor het lezen, ik hoor heel graag jullie ervaringen en hoop op deze manier wat herkenningspunten vast te grijpen, geeft wellicht wat meer rust.

Groet, San

bewerkt door Sannie
Toevoegen tekst
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @Sannie, allereerst welkom hier! 

Ik denk dat de afbouw van Oxazepam te snel is gegaan. Je bent van 30 mg teruggegaan naar 15 zonder tussenstapjes, dat is voor de meeste afbouwers echt te snel. Dat maakt ook dat je de klachten ervaart die je nu hebt. Het goede nieuws: het gaat weer over. Het zijn klachten die benzogerelateerd zijn. Hoe lang het duurt voordat de klachten weg zijn weet ik niet, dat verschilt per persoon en is afhankelijk van de dosis die je slikte, de duur van gebruik, je gezondheid en andere eventuele persoonlijke factoren.  Als het goed is zul je goede momenten (windows) gaan ervaren en tussendoor slechte momenten (waves). Uiteindelijk winnen de windows het. 

Als je het trekt moet je de Oxazepam niet meer ophogen (gelukkig wil je dat zelf ook niet) en probeer je eerst wat stabiel te worden op je huidige dosering. Bouw daarna wat rustiger af, bijvoorbeeld met maximaal 0,25 mg per 3 weken.

Tot slot: je bent uitgenodigd om ook mee te praten in onze dagelijkse huiskamer. Je vindt dat onder  "Ditjes, datjes en dagdraad". 
In de huiskamer tref je lotgenoten en kun je ervaringen uitwisselingen , tips krijgen of zomaar wat kletsen over hetgeen je bezighoudt.

Succes en sterkte! 

groetjes, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Ad voor het welkom en jouw reactie.  In overleg ben ik per week 5 Mg omlaag gegaan per inname (ochtend, middag, avond). Ik durfde niet van 5mg naar niets te gaan in de ochtend in 1 x vandaar naar een kwart (kleiner dan een kwart 2,5 Mg krijg ik ze ook niet gebroken/gesneden). Ik ga de huiskamer ook even opzoeken, dank je wel voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 19-9-2018 om 21:32 zei Sannie:

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik ben een vrouw van 44, trotse moeder van 2 zoons.

Ik heb Oxazepam gekregen in november 2017 vanwege plotseling ontstane paniekaanvallen. Inmiddels probeer ik al een poos af te bouwen, kreeg tijdens de zomervakantie vanuit het niets weer heftige paniekaanvallen en ben toen terug naar de oorspronkelijke dosis gegaan van 3x 10 Mg. Na thuiskomst weer terug afgebouwd naar 3x halve en nu zit ik op sochtends een kwart en savonds een halve. Eerste week ging het redelijk, wel wat symptomen van paniekaanval maar ik ben ook bezig met een programma waardoor ik de paniek al eerder kan afstoppen. Maar....een week na deze afbouw is de ellende begonnen. Ik heb enorme suis in de oren, druk op Mn hoofd, keel en borst en hoofdpijn, dagen dat ik niet kan eten, constant rotgevoel, huilbuien, gefrustreerd en paniekerig....overslaand hart, wazig zien etc.  Ik vertik het om terug te grijpen naar de oxa en probeer sinds 2 dagen eea op te vangen met valeriaan en magnesium inname...maar pure hel, alsof je knettergek wordt. Ik loop ook sinds januari bij een psycholoog. 

Ik werk momenteel  thuis, autorijden is een opgave.

Alvast bedankt voor het lezen, ik hoor heel graag jullie ervaringen en hoop op deze manier wat herkenningspunten vast te grijpen, geeft wellicht wat meer rust.

Groet, San

Hi Sanne,

Welkom ten eerste en sorry voor zo'n late reactie. Ik ben soms er druk en kom dan niet altijd toe aan het forum, terwijl ik dat wel graag wil .  ( En soms ben ik niet druk, en toch lukt het me dan ook niet blijkbaar omdat ik dan iets anders doe en alles kost me meer tijd dan normaal)
Wat vreselijk vervelend voor je dat je deze reactie hebt op de afbouw. Afbouwen van Oxazepam is behoorlijk lastig omdat de halfwaardetijd te kort is. Je lichaam kan het eigenlijk te goed afbreken wat deels voor je lichaam een voordeel is. Voor de ontwenning een pijnlijk nadeel.

Wat ik echt goed vind te lezen is dat je al een training of therapie hebt om met angst en paniekaanvallen om te gaan. Dat is een mega belangrijke tool voor de toekomst.

Wat ik ook lees in je verhaal is dat je behoorlijk rigoureus bent gaan afbouwen. Mogelijk moet je de stappen, zoals @Cyclad58 ook voorstelt nog kleiner maken. Uitsluipen is de juiste term die gebruikt moet worden voor deze medicatie, en dat is niet zoals de artsen dat doen. Uitsluipen kan met minimale stapjes, maar het vereist een weegschaaltje en een vijl en nog steeds doorzettingsvermogen. Maar dan is het te doen. Ik hoop dat je nog terugkomt om ons te vertellen hoe het met je gaat en of we je meer kunnen helpen.

Sterkte.

 

ps
En als je sneller antwoord wilt, dan is de huiskamer, bij Ditjes Datjes en Dagraad, de beste plek. Daar kijken de meesten toch regelmatig naar en komt altijd of bijna altijd wel iemand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...