Spring naar bijdragen

Clonazepam, gewenning en latere afbouw


Pierre

Aanbevolen berichten

U kan mij ongeveer vergelijken met @Gaba. In  augustus 2011 ineens heftige psychische klachten door niet meer werken van antidepressiva Seroxat. 

Op mijn verzoek begonnen met dit erg vervelende middel tegen angst en derealisatie gelijktijdig met een andere antidepressiva. Kreeg het voor geschreven van de psychiater. Had er goede berichten over gelezen op lotgenotenforum voor mensen met depersonalisatie en derealisatie.

Tot juni 2017 ging het goed. Dosis is wel telkens stapsgewijze verhoogt. Zit nu op 12,5 mg (gelijk aan ongeveer 250 mg diazepam)

Ik heb te maken met initiatiefverlies door dat hersenen minder prikkels krijgen), extreme vorm van derealisatie en angsten. Deze traden al op toen ik op 12 mg zat.

Mijn vraag is wie deze klachten herkent als effect van tolerantie / gewenning (receptoren minder gevoelig voor benzo's).  

Kan iemand mij vertellen of er inmiddels een goede behandeling is om de receptoren weer sneller gevoeliger te maken voor natuurlijke stoffen in de hersenen (zodat ontwenningsverschijnselenminder lang en heftig zijn bij afbouwen).

Is het raadzaam je op te laten nemen in een kliniek van de GGZ als er afgebouwd gaat worden ? 

Weet iemand of er in de Regio Rotterdam-Rijnmond psychiaters of verslavingsartsen zijn met veel kennis van clonazepam / rivotril ?

 

 

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij steeds meer opvalt op dit benzoforum is dat veel mensen oplossingen zoeken in het slikken van andere pillen.
En klagen over onbegrip van huisartsen, psychiaters, verslavingsartsen, et cetera.
Zonder zelf enige verantwoordelijkheid te nemen, zich alleen maar als slachtoffer gedragen.

Als je op het alcohol forum leest worden er allerlei alternatieven aangedragen: 
Die variëren van wandelen, fietsen, sporten, yoga, meditatie, thee drinken, gezond eten, et cetera.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Pierre:

U kan mij ongeveer vergelijken met @Gaba. In 2012 ineens heftige psychische klachten door niet meer werken van antidepressiva Seroxat. 

Op mijn verzoek begonnen met dit erg vervelende middel tegen angst en derealisatie gelijktijdig met een andere antidepressiva. Kreeg het voor geschreven van de psychiater. Had er goede berichten over gelezen op lotgenotenforum voor mensen met depersonalisatie en derealisatie.

Tot juni 2017 ging het goed. Dosis is wel telkens stapsgewijze verhoogt. Zit nu op 12,5 mg (gelijk aan ongeveer 250 mg diazepam)

Ik heb te maken met initiatiefverlies door dat hersenen minder prikkels krijgen), extreme vorm van derealisatie en angsten.

Mijn vraag is wie deze klachten herkent als effect van tolerantie / gewenning (receptoren minder gevoelig voor benzo's).  

Kan iemand mij vertellen of er inmiddels een goede behandeling is om de receptoren weer sneller gevoeliger te maken voor natuurlijke stoffen in de hersenen (zodat ontwenningsverschijnselenminder lang en heftig zijn bij afbouwen).

Is het raadzaam je op te laten nemen in een kliniek van de GGZ als er afgebouwd gaat worden ? 

Weet iemand of er in de Regio Rotterdam-Rijnmond psychiaters of verslavingsartsen zijn met veel kennis van clonazepam / rivotril ?

 

 

Dag Pierre,

Het is een zeer hoge dosis die je slikt daar ben je wel even zoet mee om dat af te bouwen. Maar er is een alternatief voor om dat aan te pakken.https://www.vvgn.nl/over-vvgn/uitgelicht/stoppen-benzodiazepinen-behulp-infuus/

Als ik jou was zou ik contact opnemen en vragen of je mee mag doen met het afbouwen van het flumazenil project. Dit onderzoek loopt tot eind dit jaar. 

Hopelijk is dit een uitkomst voor je, anders kan de afbouw zeer lang gaan duren.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klachten zijn eigenlijk niet onder te verdelen in psychisch of lichamelijk. Antidepressiva en benzo's doen namelijk wat met de biochemie van je lichaam. Antidepressiva remmen den heropname van serotonine. Daardoor remmen de ook de aanmaak van melatonine. Ook zorgen ze voor verliezen van vitaminen, mineralen en andere stoffen. Onder andere Q10, magnesium en vitamine B. Ook benzo's remmen de aanmaak van melatonine en zorgen tevens, net als overigens alle medicijnen, voor tekorten aan vitaminen en mineralen, onder andere vitamine B, D en K.

Wat een goede behandeling is, is om te zorgen voor volwaardige voeding, met complexe koolhydraten, eiwit, vet en vezels bij elke maaltijd, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Dit is ook belangrijk voor je hormonen en neurotransmitters. Stofjes als serotonine en melatonine worden aangemaakt uit tryptofaan, samen met nog tal van andere vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Onder andere magnesium, zink, indium, vitamine B, C en D en omega 3. Je kan nog denken aan middelen als Griffonia/5htp, gaba, theanine enz. Is persoonlijk welk middel bij iemand past. Vraag advies wat je in combinatie met je medicatie  mag gebruiken. Rustig afbouwen is altijd belangrijk, misschien met een ander pammetje, maar met het goed zorgen voor je lichaam kan je de afkickverschijnselen iets beperken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...