Spring naar bijdragen

Alcohol en seks


Lars

Aanbevolen berichten

Nog meer die problemen hebben na het stoppen? Tja bedoel had amper een seksleven in mijn huwelijk zeg maar maar ehm je kan zelf ook wel wat. Na het stoppen lukt dat zeg maar niet meer met drank op ging het toch makkelijker. Mis het wel maar lijk nergens meer opgewonden van te worden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Problemen na stoppen met alcohol of problemen na stoppen met seks?;)

Voor mijzelf zou een apart forum over seksualiteit niet nodig zijn in de zin van "verslaving". Maar ik vind het wel een interessant onderwerp. Ik ben zelf al langere tijd niet actief en mis het totáál niet. Sterker nog, ik vind het een verademing om niet meer intiem te zijn met iemand op die manier. Dat maakt dan weer dat ik me afvraag of er iets 'mis' is met me. En ik zou het gebrek aan seks meer wijten aan het einde van mijn relatie, dan aan het stoppen met alcohol. Alhoewel het niet drinken wel een rol heeft gespeeld in het beëindigen van de relatie, dus het hangt natuurlijk wel een beetje samen allemaal. Dronken seks hebben vond ik achteraf altijd vreselijk. Op dat moment zelf waren weliswaar de remmingen weg, maar het was met drank op toch een heel stuk minder geslaagd en fijn. Ik heb me toch altijd beschaamd gevoeld na zo'n dronken seksbeleving. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis het wel of misschien is het meer een verlangen. Ben je uit de kast kun je er niets mee zoiets poeh vind het best lastig om het erover te hebben :blush: Maar ook leeftijd speelt mee ik bedoel ehm dat hij elke dienst weigert en dat wijt ik wel aan stoppen met alcohol maar zal ook vast wel andersom zijn voor anderen. Misschien ook wel de schaamte of zo denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook al lang niet actief. Heel soms gemist. Maar wellicht omdat het hoort? Tijdens verliefdheid speelde het wel als wens. Nu niet meer zo. 

Alleen is nu prima. 

Ik geloof wel dat ik er onder invloed niet van heb gemaakt wat wel had gekund. Omdat het echte contact ‘uit’ stond, zeg maar.

Wat dit onderwerp betreft zou ik graag opnieuw beginnen, omdat ik nu veel beter in contact sta met mijn lichaam.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, ik heb ook al jaren geen seks meer, het zegt me niet zoveel. Dat staat los van de drank hoor, maar vroeger kon ik me er met wat wijn op nog weleens overheen zetten, dan deed ik gewoon mee. Seks wordt zo enorm de hemel in geprezen, alles moet maar en het is allemaal gezond, spannend en lekker, vooral laten strooooomen die handel. Je zou een complex ontwikkelen wanneer je niet continu loopt te soppen. Ik kan echter prima leven zonder seks. Een aai of een knuffel van een partner mis ik veel meer dan de seks.

En nee...ik ben geen verzuurde ouwe droge pruim met een bloempotkapsel en wandelsandalen. Ik vind gewoon veel andere dingen leuker en boeiender dan die seks. Maar goed...ik ben ook niet verliefd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het onderwerp seksualiteit is natuurlijk voor iedereen heel persoonlijk. Als ik denk aan seks in combinatie met alcohol zou dat positief kunnen werken omdat het wat ontremmend werkt. Teveel alcohol is altijd slecht nieuws, over je grenzen gaan, geen orgasme kunnen krijgen en überhaupt niet kunnen voelen waar je mee bezig bent. Mijn beste ervaringen zijn compleet nuchter en dan het liefst met liefde.

Binnen een relatie horen periodes waarin seks er niet of nauwelijks is omdat het gewoon te druk is, of je bent ziek, of je staat wat verder van elkaar af. En net zoals Cleo66 zegt, je laat alcohol voor gaan op alles. En dat is nou echt heel zonde..

Ik ken ook de periodes van somberheid waarin seks een totaal ondergeschikte rol heeft, maar ja logisch want dan voel je je niet zo fijn over jezelf.

Seks met jezelf kan natuurlijk altijd, als onderdeel van goed zorgen voor jezelf. Goed voor het oxytocine gehalte, schijnt ook weer meer verbinding met je omgeving te geven. Maar daar hoeft het niet perse voor want iets voor een ander doen, een knuffel, of je huisdier aaien verhoogt ook de oxytocine spiegel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik veronderstel dat sex hebben, of op zijn minst een ontlading, goed is voor je lijf. Alles krijgt even een boost: het bloed raast door je aderen.

Als je alleen leeft, vind ik, moet je dit niet veronachtzamen; het hoort een beetje bij zorgen voor jezelf.....

Binnen relaties of relationele betrekkingen zijn er mét alcoholgebruik sneller misverstanden en is er m.i. veelste weing aandacht voor... wat je aan het doen bent. :(

Soms ga je dan over je grenzen heen; jammer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Mijn seksbehoefte is na de menopauze behoorlijk afgenomen, maar is er nog wel. Seks zonder drank op is veel intenser vind ik, je bent er veel meer "bij" en de orgasmes zijn ook veel intenser. Met drank op ben ik meer verdoofd, voel ik minder al zijn er minder remmingen het is toch minder fijn vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...