Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 6 september 2018


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Vanuit ons vakantieadres de huiskamerdeur maar even open zetten!

Vandaag begint erg regenachtig, dat betekent dat we onze plannen voor vandaag misschien wat moeten bijstellen, echt weer voor een boottochtje lijkt het niet. 
Tot dusverre hebben we heerlijk weer en zijn we er echt op uit geweest. Stadjes bezocht in Friesland en dinsdag een dagje Noordzeestrand. 
Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Ad,

Een fijne week toegewenst Ad.

Ik heb goed kunnen slapen en heb zojuist me pillen in genomen wel veel last van ongeweste gedachtens hopelijk wordt het dadelijk wat minder. En hoop de 3,5mg te bereiken deze week. 

Ik bel zo de spver op even vertellen hoe het gaat, de psychiater belde mij niet terug, de assisente belde dat het wel weer over zou gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Deligaf1:

Net even wat ontspannings oefeningen gedaan. Eerst even TAT toepast voor wat minder ontwenningsklachten daarna even stretchen en toen 20min zelfhypnose toepast heerlijk er even gewoon niet te hoeven zijn :) en afgesloten met positieve suggesties. 

Geen idee hoe je het allemaal doet, maar ben blij voor je dat dit allemaal werkt voor je. Fijn om te weten dat er ook mensen zijn die er wel baat bij hebben, want er zijn er ook die gewoon lichamelijk en psychisch te ziek zijn en dat het gewoon niet meer helpt.

Sterkte weer vandaag! Goed dat je weer aan het afbouwen bent

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cyclad58:

Goedemorgen allemaal,

Vanuit ons vakantieadres de huiskamerdeur maar even open zetten!

Vandaag begint erg regenachtig, dat betekent dat we onze plannen voor vandaag misschien wat moeten bijstellen, echt weer voor een boottochtje lijkt het niet. 
Tot dusverre hebben we heerlijk weer en zijn we er echt op uit geweest. Stadjes bezocht in Friesland en dinsdag een dagje Noordzeestrand. 
Fijne dag allemaal!

Veel plezier AD! Ook bij jou geen idee hoe je het allemaal klaarspeelt elke keer en wat je allemaal doet, maar ben blij dat je leven toch zo veel goede inhoud heeft en dat het zo goed met je gaat. X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Kannietmeer:

Geen idee hoe je het allemaal doet, maar ben blij voor je dat dit allemaal werkt voor je. Fijn om te weten dat er ook mensen zijn die er wel baat bij hebben, want er zijn er ook die gewoon lichamelijk en psychisch te ziek zijn en dat het gewoon niet meer helpt.

Sterkte weer vandaag! Goed dat je weer aan het afbouwen bent

 

Het haalt de pieken van de ontwenning er wat van af, door de technieken toe te passen komen er hormonen en neurotransmitters vrij daar word ik wat euforisch van. Ik blijf even op de 3.7mg voor de zekerheid. 

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja met hypnose raak je in de diepste staat van ontspanning waar mensen 30 minuten over doen met mediteren kan je met hypnose al in 5 minuten creeren om daar te komen. En als je daar een tijdje bent en je komt daar weer uit dan voel ik me wat euforisch ja :) 

https://www.hypnosehuisamsterdam.nl/2015/07/02/hormonen-en-hypnose/

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:

Veel plezier AD! Ook bij jou geen idee hoe je het allemaal klaarspeelt elke keer en wat je allemaal doet, maar ben blij dat je leven toch zo veel goede inhoud heeft en dat het zo goed met je gaat. X

Nou, het gaat ook niet altijd vanzelf, hoor. 
Ik heb op zich meestal wel voldoende energie of dingen te doen, dus daar laat ik me niet van weerhouden.
Wat ik wel herken is het gemis aan euforie en het echt vrolijk voelen. Niet geheel onlogisch ook. Gelukkig kan ik nog wel van sommige dingen genieten.
Bijvoorbeeld van goed gezelschap, een goed gesprek, een terrasje in de zon of zoals gisteren van een uitstapje naar Friesland. X

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Cyclad58:

Nou, het gaat ook niet altijd vanzelf, hoor. 
Ik heb op zich meestal wel voldoende energie of dingen te doen, dus daar laat ik me niet van weerhouden.
Wat ik wel herken is het gemis aan euforie en het echt vrolijk voelen. Niet geheel onlogisch ook. Gelukkig kan ik nog wel van sommige dingen genieten.
Bijvoorbeeld van goed gezelschap, een goed gesprek, een terrasje in de zon of zoals gisteren van een uitstapje naar Friesland. X

 

ja, dat snap ik.
Ik ben duidelijk uit balans op het moment en ben gekreukter dan ik dacht. Ik heb last van verlatingsangt ( kom ik net achter, maar veel valt er mee op zijn plek) en mijn vriend heeft wat ruimte nodig. Trigger van hier tot tokio blijkt. Benzo's kunnen ook niet van alles de schuld krijgen op dit moment en ik herken mijn eigen strijd weer. Voel me verschrikkelijk helaas. Met dat soort dingen aan de gang is genieten ook lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Cyclad58:

Goedemorgen allemaal,

Vanuit ons vakantieadres de huiskamerdeur maar even open zetten!

Vandaag begint erg regenachtig, dat betekent dat we onze plannen voor vandaag misschien wat moeten bijstellen, echt weer voor een boottochtje lijkt het niet. 
Tot dusverre hebben we heerlijk weer en zijn we er echt op uit geweest. Stadjes bezocht in Friesland en dinsdag een dagje Noordzeestrand. 
Fijne dag allemaal!

Lieve Ad ,

jammer van het weer maar dit is Nederland. Geniet er van 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Deligaf1:

Net even wat ontspannings oefeningen gedaan. Eerst even TAT toepast voor wat minder ontwenningsklachten daarna even stretchen en toen 20min zelfhypnose toepast heerlijk er even gewoon niet te hoeven zijn :) en afgesloten met positieve suggesties. 

Super , fijn dat het helpt bij je

met mij gaat t niet echt goed , ben beland van ontwenning in een depressie 

door de ontwenning of ben ik gewoon depressief?

liefs hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kannietmeer:

Geen idee hoe je het allemaal doet, maar ben blij voor je dat dit allemaal werkt voor je. Fijn om te weten dat er ook mensen zijn die er wel baat bij hebben, want er zijn er ook die gewoon lichamelijk en psychisch te ziek zijn en dat het gewoon niet meer helpt.

Sterkte weer vandaag! Goed dat je weer aan het afbouwen bent

 

Ja zoals bij mij :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Deligaf1:

Net even wat ontspannings oefeningen gedaan. Eerst even TAT toepast voor wat minder ontwenningsklachten daarna even stretchen en toen 20min zelfhypnose toepast heerlijk er even gewoon niet te hoeven zijn :) en afgesloten met positieve suggesties. 

Hoe doe je trouwens de zelfhypnose ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Hypertjeee:

Hoe doe je trouwens de zelfhypnose ?

Dat kan op verschillende manieren.

Je kan een hypnose sessie op youtube zoeken.

-Je visualiseert dat je boven op een trap met staat met 12 treden en dan tel je langzaam af naar 0 en zie je zelf naar beneden lopen.

- Je doet je ogen dicht dan visualiseer het getal 3 dan adem je uit en dan visualiseer je niks meer dat doe je 3x bij het zelfde getal. Dat doe je zo verder ook met getal 2 en getal 1 en dan de laaste keer adem je uit en visualseer je niks. Dus 3 3 3 2 2 2 1 1 1.

Je kan ze ook alle achter een volgend doen dan raak je wel steeds dieper in trance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 volgens de website en link die je stuurde kun je het eigenlijk nooit helemaal zelf goed leren zonder begeleiding. Heb jij dat ook zo gedaan, of ben je het toch gewoon zelf gaan doen?
Wat ervaar je als je het doet? Ben je dan heel stil, zoals met mindfulness, of is echt een stuk dieper, waardoor je ook echt zoals bij hypnotherapie, jezelf beter leert kennen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je raakt in een trance toestand een lichte hypnose. Als je naar een hypnotherapeut gaat wordt meestal als eerste zelfhypnose je aan geleerdt zoals de oefeningen hier boven.

Als je echt diep wil gaan om toegang te krijgen tot het onderbewuste of zelfs een hypnotische coma dat zal niet lukken omdat iemand anders dat moet doen om het bewustzijn af te leiden als je dat weer zelf probeert dan ben je weer met het bewust zijn bezig snapje? Veel mensen bieden ook vaak weerstand tegen hypnose onbewust. Daar werkt vaak directe hypnose slechts matig bij of je kan niet komen waar je wilt zijn. Dan kan er ook nog indirecte hypnose worden toegepast. 

Al met al zelfhypnose kan tot een bepaalde diepte worden bereikt je hoort de klok tikken de volgentjes fluiten ect.  Je bent veel sneller en wat dieper ontspannen dan met mediteren.. dat is het uitgangs punt eigelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Deligaf1:

Je raakt in een trance toestand een lichte hypnose. Als je naar een hypnotherapeut gaat wordt meestal als eerste zelfhypnose je aan geleerdt zoals de oefeningen hier boven.

Als je echt diep wil gaan om toegang te krijgen tot het onderbewuste of zelfs een hypnotische coma dat zal niet lukken omdat iemand anders dat moet doen om het bewustzijn af te leiden als je dat weer zelf probeert dan ben je weer met het bewust zijn bezig snapje? Veel mensen bieden ook vaak weerstand tegen hypnose onbewust. Daar werkt vaak directe hypnose slechts matig bij of je kan niet komen waar je wilt zijn. Dan kan er ook nog indirecte hypnose worden toegepast. 

Al met al zelfhypnose kan tot een bepaalde diepte worden bereikt je hoort de klok tikken de volgentjes fluiten ect.  Je bent veel sneller en wat dieper ontspannen dan met mediteren.. dat is het uitgangs punt eigelijk.

ik ben een paar keer bij iemand geweest die zei dat hij hypnotherapie gaf. Ik kan niet zeggen dat het me veel gebracht heeft en had ook niet het gevoel dat ik onder hypnose was. Maar ik deed wat hij zei omdat ik wilde meewerken en wilde dat het zou lukken. Maar op de vraag wat ik zag of zo, vond ik echt lastig. Ik had eigenlijk nooit iets en zat alleen maar bewust te zijn van het feit dat ik me normaal voelde en niet extra ontspannen of dat het me ergens bracht waar ik normaal niet bij kon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Kannietmeer:

ik ben een paar keer bij iemand geweest die zei dat hij hypnotherapie gaf. Ik kan niet zeggen dat het me veel gebracht heeft en had ook niet het gevoel dat ik onder hypnose was. Maar ik deed wat hij zei omdat ik wilde meewerken en wilde dat het zou lukken. Maar op de vraag wat ik zag of zo, vond ik echt lastig. Ik had eigenlijk nooit iets en zat alleen maar bewust te zijn van het feit dat ik me normaal voelde en niet extra ontspannen of dat het me ergens bracht waar ik normaal niet bij kon. 

Hoe vaak ben je daar geweest? Ik zelf ben ook een paar keer onder ‘hypnose’ geweest terwijl ik dat uit eindelijk niet was. Het ligt er ook aan wat voor inductie en script wordt gebruikt. Goede hypnotherapeuten zijn te vinden op hypnoseinstituutnederland.nl zowel direct als indirecte hypnose. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

Hoe vaak ben je daar geweest? Ik zelf ben ook een paar keer onder ‘hypnose’ geweest terwijl ik dat uit eindelijk niet was. Het ligt er ook aan wat voor inductie en script wordt gebruikt. Goede hypnotherapeuten zijn te vinden op hypnoseinstituutnederland.nl zowel direct als indirecte hypnose. 

5 x. Toen ik aangaf dat ik, omdat ik dood ging van ellende, me ook in had geschreven voor een andere therapie omdat de wachtlijsten lang zijn overal, reageerde hij gepikeerd. Dat hij dan zijn tijd beter kon besteden aan iemand die geduldiger was en zijn tijd meer op waarde zou schatten. Dus toen verviel mijn 6e afspraak. Als hij had geweten hoe ik me voelde, had hij vast niet zo gereageerd. Ik werd verzwolgen door  de hel van een depressie die met geen pen te beschrijven is, doordat ik plotsklaps zonder AD zat terwijl mijn systeem erop functioneerde. Zoiets als benzo ontwenning, maar dan de zwartste nacht die je maar in je leven kunt ervaren.

Ik heb toen ook wat over zelfhypnose gelezen, en zelf geprobeerd de rustige staat te bereiken.
Weet je of zelfhypnose ook werkt voor echte depressies? Wat is jou ervaring en hulp geweest wat hypnose betreft?

Ik heb dus echt niet het idee dat ik onder hypnose was, of wat er maar in de buurt komt. Alleen rustig in mijzelf en probeerde te luisteren naar wat hij zei. Trap af ook zoals jij het hebt beschreven. Die heel beeldsuggestie alleen al vond ik lastig. Hoe zien de treden eruit. Ik switch direct al in mijn hoofd van steen naar hout, naar kleine treden, grote treden. Hoeveel treden waren er ook al weer, ik loop te snel, of ben nog boven. Eenmaal beneden kan ik niet kiezen of vinden wat ik moet zien, zie water met een bootje, oh nee, een weiland met blauwe lucht, of toch het bootje. Stap in het bootje.... duikel ik het water in, is er een touw..... zucht... ik word daar zo moe van. Eigenlijk was ik dus heel druk bezig met hoe het eruit moest zien en voor mijn gevoel wilde hij dan binnen vijf minuten met me praten over wat ik zag of niet zag. Schoot totaal niet op. Is dit herkenbaar of totaal niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Kannietmeer:

5 x. Toen ik aangaf dat ik, omdat ik dood ging van ellende, me ook in had geschreven voor een andere therapie omdat de wachtlijsten lang zijn overal, reageerde hij gepikeerd. Dat hij dan zijn tijd beter kon besteden aan iemand die geduldiger was en zijn tijd meer op waarde zou schatten. Dus toen verviel mijn 6e afspraak. Als hij had geweten hoe ik me voelde, had hij vast niet zo gereageerd. Ik werd verzwolgen door  de hel van een depressie die met geen pen te beschrijven is, doordat ik plotsklaps zonder AD zat terwijl mijn systeem erop functioneerde. Zoiets als benzo ontwenning, maar dan de zwartste nacht die je maar in je leven kunt ervaren.

Ik heb toen ook wat over zelfhypnose gelezen, en zelf geprobeerd de rustige staat te bereiken.
Weet je of zelfhypnose ook werkt voor echte depressies? Wat is jou ervaring en hulp geweest wat hypnose betreft?

Ik heb dus echt niet het idee dat ik onder hypnose was, of wat er maar in de buurt komt. Alleen rustig in mijzelf en probeerde te luisteren naar wat hij zei. Trap af ook zoals jij het hebt beschreven. Die heel beeldsuggestie alleen al vond ik lastig. Hoe zien de treden eruit. Ik switch direct al in mijn hoofd van steen naar hout, naar kleine treden, grote treden. Hoeveel treden waren er ook al weer, ik loop te snel, of ben nog boven. Eenmaal beneden kan ik niet kiezen of vinden wat ik moet zien, zie water met een bootje, oh nee, een weiland met blauwe lucht, of toch het bootje. Stap in het bootje.... duikel ik het water in, is er een touw..... zucht... ik word daar zo moe van. Eigenlijk was ik dus heel druk bezig met hoe het eruit moest zien en voor mijn gevoel wilde hij dan binnen vijf minuten met me praten over wat ik zag of niet zag. Schoot totaal niet op. Is dit herkenbaar of totaal niet?

Oke, mijn ervaring zijn geweest met hypnose Dat ze met regressie terug gingen waar de angst klachten vandaan kwam. Ik heb toen ik 8 jaar was een zwaar auto ongeluk met mijn narcistische vader gehad, we moesten zo snel mogelijk de auto uit en mijn vader begon te bellen omdat zijn auto in puin lag en ik kwam bij van de schrik alleen ik had veel pijn aan mijn knieeen en hoofd dus ik liep naar mijn vader toe en die duwde mij aan de kant omdat hij voor z’n auto aan het bellen was. 

Dusja angst om wat te vragen aan vreemde  enzo kwam daar vandaan.

Toen ben ik nog een keer onder hypnose geweest ons huis was afgebrand toen ik in groep 5 zat z’n 10 jaar oud. Toen moest ik voor de klas gaan vertellen tegen 30 kinderen en de lerares dat mijn huis was afgebrand. Heel de klas was is schock toe ik dat vertelde. Daar komt de angst van om in groepen te staan of te zijn of te spreken. Dit daarna ook nog emdr op toegepast.

Toen nog een keer onderhypnose geweest echt diep toen kwam ik ineens in een vorig leven terecht ( dat is mogelijk!) tijdens de inductie kwam er veel verdriet naar boven en eenmaal thuis was ik onverwaardelijk mezelf geen rugklachten meer en ook geen angsten. Helaas was dat voor 1 dag maar. Omdat het onverwerkt verdriet nog op een of andere manier nog niet goed uit gedoofd is.

Zo dat waren mijn ervaringen met hypnose wat er naar boven is gekomen.

Nu wil ik nog 1x als ik van de benzo’s en ap af ben een hypnotische coma doen met een EV-Technique (emotie vervanger) zonder dat je ze hoeft te voelen.

Zelfhypnose en meditatie kunnen ondersteunde werking hebben bij een depressie.

Met die trap is ook een lastige omdat je het ook perfect wil doen.

Je kan ook een rol trap gebruiken je visualiseerd dan dat je bij een roltrap staat en je drukt dan op de knop A en je gaat dan steeds dieper naar verdrieping B en zo ok weer naar C dan hoef je niet te telleb maar je ziet je zelf naar beneden gaan.

Je kan ook van met jezelf afspreken dat je gewoon naar 10 telt en de getallen ook visualiseerd en hoe dichter je bij de 10 komt hoe meer je ontspannen dat je wordt. Alleen het getal 6 kan je niet meer uit spreken en zien vergeet dat getal maar gewoon. Dat is ook nog een inductie 1 2 3 4 5 7 8 9 10. En tussen de getallen lekker rustig uit ademeb en af en toe dieper en dieper zeggen.

Willen dit mensen proberen die nog in ontwenning zitten dan adviseer ik eerst om de TAT technique toe te passen voor een verlichting van de ontwenningsverschijnselen.

1 ik wil de ontwenningsverschijnselen van ( de benzo die je slikt) loslaten.

2 ik wil de ontwenningsverschijnselen van ( de benzo die je slikt vasthoude) 

3 ik vergeef iedereen inclusief me zelf die bij dit probleem betrokken is)

uitgebreide info is te vinden onder tips en adviezen

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1Dank je wel voor je uitgebreide uitleg. Zeer inzichtelijk en behulpzaam. Je bent dus duidelijk achter dingen gekomen die je anders nooit had geweten/ gezien.

@BerniceHi lieverd. Je hebt mogelijk gelijk. Ik ben even niet zo stabiel doordat ik met therapie wat monsters uit de kast aan het halen ben. Ze lijken natuurlijk groot, maar net als met de film 'Monsters & Co' zijn ze eigenlijk lang zo eng niet waarschijnlijk..... maar dat voelt mijn diepe ik nog niet helaas. Dus ik lever een aardige strijd die een behoorlijke aanslag  is op mijn chemie op het moment. Ik denk daarom dat het beter is om dan even niet af te bouwen. (Of dat echt zo is weet ik niet natuurlijk:blush:)
De websites die vertellen over dit onderwerp, gaan meestal voorbij aan het feit dat het mij wel degelijk heeft geholpen toen ik in de zwarte nacht van de depressie zat. En ik was al maanden en maanden bezig, zonder te verbeteren. Ik kon niet meer en was zwaar afgevallen tot een punt dat het gevaarlijk werd. Toen ik de citalopram begon, duurde het wel een tijdje, maar voor het eerst ging toen eindelijk weer het licht aan. Hoe het ook zij met de antidepressiva, en hoe moeilijk de afbouw mogelijk ook is, het heeft mij geholpen te overleven, en ik ben het dan ook niet eens met de stelling dat het niets doet, of net zoveel doet als placebo. Afhankelijk van de oorzaak van je klachten, kan het wel degelijk helpen. En het lijden was groot... echt heeeeel erg groot. Ik heb persoonlijk liever benzo ontwenning dan mijn depressie..... denk dat dat genoeg zegt over hoe zwaar en heftig het was.

Ik ben het wel met veel eens, en ben ook bang voor de gevolgen en de afhankelijkheid die is ontstaan, maar tegelijk weet ik dat ik het nodig had. En als iemand AD ontwenning krijgt door een verkeerde afbouw, zou ik direct adviseren toch voorlopig weer op een AD te gaan.
Misschien is het voor jou ook wel goed om je lichaam even wat tijd te geven om te herstellen van de benzos? Of denk je dat doorgaan beter is?

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...