Spring naar bijdragen

Hi, ik ben Patries


Patries

Aanbevolen berichten

het klinkt alsof je een vette burn-out hebt Patries<

hopelijk ga je naar de (bedrijfs)arts zodat die het kan erkennen

en je er geen problemen mee krijgt als iemand je privé actief meldt

want het is juist zo belangrijk om je privé goed te gaan voelen en je
basis weer sterk te krijgen.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei lady jane:

het klinkt alsof je een vette burn-out hebt Patries<

hopelijk ga je naar de (bedrijfs)arts zodat die het kan erkennen

en je er geen problemen mee krijgt als iemand je privé actief meldt

want het is juist zo belangrijk om je privé goed te gaan voelen en je
basis weer sterk te krijgen.

Zo voelt het ook Lady Jane, het voelt als een burn-out omdat ik zo wel fysiek als mentaal volledig blokkeer en in de stressmodus schiet waar het werk betreft. Ik voel me nog steeds wat schuldig omdat ik wel in staat ben gewone sociale dingen te doen (was ik niet toen ik nog aan het werk was) maar niet kan werken, dat voelt heel raar. Maar de angst- en stressgevoelens zijn enorm heftig, ik hoop dat ik dat de arts duidelijk zal kunnen maken. Als ik nu aan het werk zou gaan zou ik meteen weer instorten. 

Eerst die basis maar wat sterker, want die is ook nog heel wankel hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Patries, 

Ik noem het idd die fundering en daar zit wel een goede nachtrust bij. Voor de een wat minder uurtjes dan de ander en misschien ook overdag ergens een rust moment ! 

Wat vooral niet helpt: en ik kan het beamen ;) is tegen dat gevoel constant ingaan en in strijd gaan met de vermoeidheid .... daar raak je van uitgeput! Of het schuldig voelen dat je de sleur even niet ingaat.... het is best pijnlijk ( ondervonden in mijn burn-out) maar iedereen is vervangbaar . Als jij op je werk de dingen niet doet, pakt een ander ze wel op... pijnlijk maar wel een feit! En ik altijd maar denken dat ik zo’n  belangrijke schakel was hahaha!!! Dus niet! Je gezondheid is echt het meest belangrijke wat er is in je leven , niemand is het waard om dat te passeren ;) 

knuffel! 

 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen, ik ga proberen vandaag te reageren. Niet dat er veel gebeurd is, maar ik was zo moe dat ik niets kon. Als ik mijn laptop gebruik zie ik nog steeds flitsen voor mijn ogen en ik was zo uitgeput van alles dat ik maar wat voor me uit heb liggen staren. Morgen heb ik het slaaponderzoek, slapen is nog steeds een probleem, zeker nu ik zo weinig doe. Maar van de drank en de pillen blijf ik af hoor!

bewerkt door Patries
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-1-2019 om 08:41 zei lady jane:

Patries, hoe gaat het met je?
Als ik onderstaand artikelen lees, ben je in elk geval bij lange na de enige niet, sterkte!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3090742/burn-outepidemie-kost-nederland-miljarden

Ik lees op het ogenblik heel veel over burn-outs, en het maakt toch wel dat ik me wat minder schuldig voel. Ondertussen is het wel een afschuwelijke ziekte ervaar ik, ik kan niks, ik heb nergens zin in, mijn energie is zo op dat ik al moeite heb met bijvoorbeeld even naar het toilet gaan, ik kan nauwelijks bezoek verdragen, hoe lief ik het ook vind dat men me aandacht geeft, enzovoorts. Ik kan me niet herinneren me ooit zo "niets" gevoeld te hebben, zo leeg en krachteloos. De laatste dagen kon ik niets, vrienden hebben voor me gekookt, ook omdat ik nu maar 1 hand kan gebruiken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-1-2019 om 09:14 zei Benerklaarmee:

Hoi Patries, 

Ik noem het idd die fundering en daar zit wel een goede nachtrust bij. Voor de een wat minder uurtjes dan de ander en misschien ook overdag ergens een rust moment ! 

Wat vooral niet helpt: en ik kan het beamen ;) is tegen dat gevoel constant ingaan en in strijd gaan met de vermoeidheid .... daar raak je van uitgeput! Of het schuldig voelen dat je de sleur even niet ingaat.... het is best pijnlijk ( ondervonden in mijn burn-out) maar iedereen is vervangbaar . Als jij op je werk de dingen niet doet, pakt een ander ze wel op... pijnlijk maar wel een feit! En ik altijd maar denken dat ik zo’n  belangrijke schakel was hahaha!!! Dus niet! Je gezondheid is echt het meest belangrijke wat er is in je leven , niemand is het waard om dat te passeren ;) 

knuffel! 

 

Ja, niemand is gelukkig onvervangbaar Benerklaarmee, een ander pikt het werk wel weer op. Toch blijf ik dit heel vervelend vinden, ik moet steeds tegen mezelf zeggen dat ik me niet schuldig hoef te voelen maar toch...

Pas de 22e word ik bij de keuringsarts verwacht, men heeft wel in de gaten dat het niet om een griepje gaat in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-1-2019 om 23:10 zei Lika:

Ik had ook een burn out. Rustig aan. :heart:

Lika, hoe lang ben jij uit de running geweest? Het duurt maar en het duurt maar bij mij en ondanks dat ik niet werk voel ik nog geen enkele vooruitgang! Wel toen ik me net had ziek gemeld, toen ging ik toch veel sociale dingen doen omdat ik die heel erg had gemist, maar inmiddels kan ik ook dat al niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een half jaar echt uit de running. Wel met een vrij instensief programma ernaast. T

Toen heel langzaam weer gaan werken. Dat duurde ook bijna een jaar voor ik helemaal beter ben gemeld.

ik was al eerder een maand uitgevallen. Dus voordat ik uitviel was er ook al een tijd dat het duidelijk niet goed ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Een hele poos ben ik hier niet geweest: ik kon me mijn wachtwoord niet meer herinneren (en vandaag opeens weer wel! :-) ) en het gekke was dat ik wel wachtwoordherstel had aangevraagd, maar ik kreeg geen link terug om het te herstellen. Dus toen liet ik het maar zo, ik was inmiddels toch ook een stamgast geworden in het ziekenhuis. Hersenonderzoeken, een kijkoperatie van de darmen en gesprekken met de psycholoog vanwege minderwaardigheidsgevoelens, depressieve gevoelens, overspannenheid, angsten en nog wat andere shit. Aan het werk ben ik nog niet, maar op zich gaat het niet helemaal fout, ik ben wat minder somber al en ik slaap iets beter, maar dat kan ook komen door de sedaties die ik heb gehad. De uitslagen van het slaaponderzoek krijg ik de twintigste.

Alcohol is helemaal geen issue meer voor me en ook de pillen raak ik nog steeds niet aan. Daar heb ik ook helemaal geen moeite mee, hoe beroerd ik me soms ook kan voelen. En nu ga ik lezen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...