Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Cleo66

Neervallen, opstaan , kroontje recht , verdergaan

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei nancy:

Wow, wat ongelooflijk goed van jou! Al mijn respect heb je. Ook ik had ooit een zoon met het syndroom van Down :brokenheart:....ik vind het fijn om te lezen over jouw zoon :rose:

Ow echt nancy , plaatsvervangend verdriet:brokenheart: . Een kind verliezen is werkelijk volgens mij het meest vreselijke wat je als  mens  kan overkomen .  Mijn kwetsbare kind , heb zo om hem gehuild maar hij is zo'n verrijking :heart:. Dat zag ik rijkelijk laat . Ik leer erg veel van hem . 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even op mijn eigen  draad:

Ik lees bumperjim en zijn voornemen om even "uit de band te springen " met alcoholische vriend en gun het hem van harte , echt ! 

Maar wat doet het met mij ?! ; Ik lees het en merk dat mijn mond meer speeksel aan maakt . Mijn gedachtes bedenken , " in a split second"  dat,  wanneer ik met vriendin naar het buitenland ga , ik misschien ook wel wat zou kunnen drinken en eenmaal thuis weer gewoon in het gareel .  Misschien dat we Daarom ook wel een beetje met z'n allen over m heen vallen . Want o , o , wat zou ik dat toch nog graag willen kunnen . Of betekend dit , dat ik nog niet lang genoeg gestopt ben . 

Ik ben er nog niet uit , waarom ik dit gedrag niet had bij Rosee , toen zij weer wat ging drinken, maar nu wel?!  Misschien wel omdat het een uitzonderlijke geïsoleerde situatie (met vriendin in een vreemd land) betreft ?!

bewerkt door Cleo66

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meen je dat echt, dat je dat zou willen kunnen?

De eerste slok weer nemen, ajakkie bah, maar de tweede slok, jummie de bummie.....

Weer voor de gezelligheid gaan drinken, de gewoonte komt er weer in, weer naar de winkel, weer.... vul zelf maar in.

Tegen jezelf moeten zeggen Nu moet je toch echt stoppen, ach nee joh eentje kan nog wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik ook lees:
-Het niet-drinken kost af en toe toch ook wel moeite
-Als er bezoek is dat drinkt gaan iets te makkelijk de remmen los
-gisteren niet veel gedronken, ongeveer 6 standaardeenheden, vandaag toch een beetje brak van de bestrijdingsmiddelen op de druiven (al dan niet een grap?)
-met mate drinken is moeilijker dan niet drinken
-gezellig 2 avonden met mate drinken (wat dat is?) met een vriend die alcoholist is

Dat zijn nou precies de redenen waarom ik ook niet meer met mate wil drinken. Er altijd maar mee bezig zijn, het goed praten, maar me er eigenlijk niet goed bij voelen. En het toch blijven doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

je kunt ook je reactie observeren Cleo zònder dat je er iets mee hoeft?
Ik zelf heb na het stoppen nooit meer zoiets gehad gelukkig, het lijkt me niet fijn.
Maar als je het ziet als ff de balans opmaken; hoe sta ik ervoor nu, dan kun je ook
daarna als conclusie hebben; ik hoef niet aan verleidingen toe te geven.
Dat heeft verder niets met BJ te maken en of hij wel of niet "slaagt" of goed bezig is.
We zijn allemaal verschillend. Gelukkig zou ik haast zeggen.
Maar voor jou is het wel even een soort van wake up call; wat wil je ECHT voor jezelf.

bewerkt door lady jane

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vind het moeilijk om er iets over te zeggen @Cleo66. Jij bent zo goed bezig en weet van jezelf dat je er niet meer aan moet beginnen, waarom zou je! Zelf ben ik steeds minder met alcohol bezig, ik drink heel, heel af en toe 1 glas nu ( 1 x in de 2 a 3 weken) als ik het er de juiste gelegenheid voor vind en heb daarna niet de neiging om door te drinken ( eerste keer na anderhalf jaar abstinentie wel trouwens, toen dronk ik 4 glazen en dat is teveel achteraf) maar weet dat het sprookje alcohol voorbij is dus het heeft geen zin meer als middel ter verdoving. Merk wel dat ik onbewust naar andere 'verslavingen' neig nu ( het forum, een zak snoep moet altijd op, alles is altijd mateloos) sorry lang verhaal en misschien moet dit op eigen draadje, maar wilde even op jou reageren. Aangezien ik hier steeds overal lees dat het niet meer kan, af en toe 1 glas nemen, twijfel ik overigens nog steeds of ik er goed aan doe, maar zolang t zo gaat als nu... Als ik merk dat het weer een te grote rol gaat spelen is het afgelopen voor mij. Wel vind ik het soms moeilijk om het leven nuchter te ondergaan, maar wil me niet meer verdoven. Als je naar jezelf kijkt, jij kent jezelf het beste, je gaat nu zo goed, staat al zolang op het jaarpact, zou dat niet op het spel zetten. Het voegt niks toe. Misschien stop ik binnenkort wel weer met dat experiment van af en toe een glas, hoef ik me ook geen zorgen te maken dat het toch ooit weer een keer misgaat, wel zo overzichtelijk!! Zet  m op!!:rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De kracht in jezelf zoeken Cleo, ik denk dat het daar op aan komt. Volgens mij zoek jij vanuit een bepaalde onzekerheid vaak naar rolmodellen waar je ontzag voor hebt en die je wilt navolgen. Maar als een rolmodel dan iets doet dat je niet verwacht loopt jouw systeem een beetje vast. Daarom: heb vertrouwen in jezelf. Vaar je eigen koers. Je hebt nu al ruim een jaar laten zien die heel goed zelf te kunnen bepalen. Dus ga voort in de richting waarin je al koerst. En intussen: kijk om je heen, soms bewonderend, soms hoofdschuddend, leer van fouten van jezelf en van anderen, maar blijf zelf je eigen pad bepalen.

P.S. Wat kijk je vrolijk. Nieuwe wenkbrauwen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Cleo66:

Even op mijn eigen  draad:

Ik lees bumperjim en zijn voornemen om even "uit de band te springen " met alcoholische vriend en gun het hem van harte , echt ! 

Maar wat doet het met mij ?! ; Ik lees het en merk dat mijn mond meer speeksel aan maakt . Mijn gedachtes bedenken , " in a split second"  dat,  wanneer ik met vriendin naar het buitenland ga , ik misschien ook wel wat zou kunnen drinken en eenmaal thuis weer gewoon in het gareel .  Misschien dat we Daarom ook wel een beetje met z'n allen over m heen vallen . Want o , o , wat zou ik dat toch nog graag willen kunnen . Of betekend dit , dat ik nog niet lang genoeg gestopt ben . 

Ik ben er nog niet uit , waarom ik dit gedrag niet had bij Rosee , toen zij weer wat ging drinken, maar nu wel?!  Misschien wel omdat het een uitzonderlijke geïsoleerde situatie (met vriendin in een vreemd land) betreft ?!

Ik merk dat het ook wat doet (en dank je hoor @bumperjim, voor de mogelijkheid mezelf weer wat beter te leren kennen) met mij.

Helemaal niet drinken of drugsen is soms als alles met de hand doen terwijl er machines zijn,  alle emoties doen met een nuchter hoofd. Píttig soms.  Ja toch?  Ook geen escaperoutes in je hoofd naar de voorpret van de volgende  gelegenheid waarop het weer mag.  Soms lijkt het alsof het raar is dat je niet aan het drinken meedoet.  Het is alsof je je tussen een menigte moet doorwurmen die de andere kant op gaat.  Wie wil er nou als enige raar zijn?  Dat roept het bij mij op als één van de 'mijnen' een pad op gaat, waarvan ik weet dat één stap in dezelfde richting voor mij leidt tot een neerwaartse spiraal.  Ik kan dus niet mee. 

Ik vergeet even dat er nog meer 'mijnen' zijn waaraan ik me kan optrekken, want ja dat heb ik nodig:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier één van de mijnen. Tuurlijk heb ik 'het ook soms. Meestal als ik even niet braaf/saai wil zijn.

Toch wordt het minder. Mij helpt het om mezelf dan te bevragen. Wat wil ik eigenlijk? En dat wat ik wil kan ik mezelf vaak gewoon toestaan. Ik màg er soms even genoeg van hebben thuis. Ik màg even chagerijnig zijn soms. En ik màg even niet goed plannen. Meestal verdwijnt dan elke behoefte aan anders.

Grappig. Dit brengt het stukje van @bumperjimen de reacties bij mij naar boven. Ik denk dat ik best verbonden ben, maar daar valt nog een wereld te winnen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil even van me af schrijven  ik voel , ik merk dat ik er niet goed mee om kan gaan , dat het me verdrietig maakt . 

Ik pols zo her en der bij diegenen die m ook goed wisten te raken in mijn zuiptijd. Pas bij een vriendin uit de vriendengroep: "nee ze had niet vaak een kater " of bij 1 van mijn beste vriendinnen "nee ze dronk nu door de weeks niks behalve bij gelegenheid en de afspraak met zichzelf in het weekend 1 fles verdeeld over de vrijdag de zaterdag en de zondag. ". En vanochtend bij mijn nicht , die ongeveer 2 jaar geleden bij me aankwam of ik haar kon helpen " nee het ging nu goed , dat kwam toen door het overlijden van moeder , dronk wel eens wat te veel maar alles onder controle ".  
Nu ik het opschrijf branden de tranen achter mijn ogen . " Had ik dan misschien ook niet echt een verslaving?   " viel het allemaal wel mee?"  

Ik bel mijn buddy en hij laat me terug keren naar die tijd...... Zo dronken als een lor thuisgebracht worden omdat je inmiddels 25 keer van je fiets bent gedonderd,  de black outs , het gelal,  het drama , het nooit genoeg hebben, de kater , de schaamte , de schuld .... 

Ik hoor niet bij hen, hen  die er wel mee om kunnen gaan,  ik hoor bij jullie,  bij al diegenen die dat niet kunnen.  Dat moet ik goed in mijn oren knopen ! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou Cleo, ik ken anders genoeg mensen die mooi weer spelen/speelden over hun drankgebruik en lang in ontkenning verkeerden over hun afhankelijkheid van het spul.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

:heart: Ik zou het vroeger ook niet hebben toegegeven. En vergelijken met een ander is verleidelijk, maar jij bent jij. De enige.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb ook het idee dat ik steeds in hetzelfde riedeltje ronddraai. Ik word getriggerd , en vraag me af of ik toch niet misschien..... om vervolgens tot de conclusie te komen dat het toch niets voor mij is . Net of, nu ik het 2e stopjaar in ben gegaan het allemaal niet bijzonder en speciaal is , het gewoon bij mijn leven hoort dat ik niet drink.  Geen complimenten,  geen opmerkingen .  Dat ik dus "gedoemd " ben om NOOIT  meer te drinken.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Cleo, je weet volgens mij als je aan jezelf eenmaal toegegeven hebt (wanneer dan ook. 1.2.10 jaar gestopt) dat je een alcoholprobleem hebt, dat dat dan ook zo is. De meesten ontkennen het naar zichzelf namelijk zo lang mogelijk zoals ik lees (en eigen ervaring) terwijl het gedurende een lange periode dus al een groot probleem is. Niet aan jezelf twijfelen dus. 25 van je fiets afdonderen etc zijn geen dingen die iemand doet die "zomaar" een paar keer teveel teveel heeft gedronken.

Twijfel niet aan jezelf. Het viel allemaal helemáál niet mee en je wil niet terug naar waar je was. 

Goed dat je jouw buddy hebt gebeld en een beetje hebt kunnen relativeren.

En het is wel speciaal, wel bijzonder knap hoe je nu omgaat met alle tegenslagen en andere dingen waar je voorheen zou drinken. Hierbij van mij een dikke pluim en ook een knuffel. Omdat je het heel goed doet, maar omdat het ook zo moeilijk is. :rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Het gewoon bij m n leven hoort dat ik niet drink'.

Hoe mooi is dat? Als je dat zo kunt ervaren?

Hoe gewoon, en tegelijk enorm speciaal. Want voor 'ons' verslaafden niet vanzelfsprekend.  En ook weer wel, want waar je ooit was, wil jij niet naar terug.  Dat riedeltje...luister er naar, maar laat het niet de boventoon voeren.  
Je doet het goed, de enige echte Cleo!

Van mij krijgt je een dik,vet compliment. :rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik je lees, lees ik niet dezelfde riedel. Ik lees verandering. Rust.

'gedoemd?' Wat zou de drank toevoegen aan je leven? (ikzelf heb echt geen idee meer, behalve dat het soms makkelijk is om mee te doen)

'gered?' Door jezelf gered ben je. 

Je doet het zóó goed!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik denk dat je vaak kan leren door naar anderen te kijken, maar in dit geval heb jij meer geleerd dan de mensen om je heen. Jij bent voorbij het goedpraten :heart:  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Herkenning, zie t ook in mijn omgeving. Mensen die hun drinkgedrag goed praten, maar wij als 'kenners' herkennen de signalen denk ik. Je doet het hartstikke goed joh. En misschien moet je jezelf gewoon toestaan dat je het soms mist, als in een verbroken relatie die niet goed voor je was. Gaat weer voorbij en je doet het toch maar mooi!:rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Cleo66:

Heb ook het idee dat ik steeds in hetzelfde riedeltje ronddraai. Ik word getriggerd , en vraag me af of ik toch niet misschien..... om vervolgens tot de conclusie te komen dat het toch niets voor mij is . Net of, nu ik het 2e stopjaar in ben gegaan het allemaal niet bijzonder en speciaal is , het gewoon bij mijn leven hoort dat ik niet drink.  Geen complimenten,  geen opmerkingen .  Dat ik dus "gedoemd " ben om NOOIT  meer te drinken.  

Je krijgt weer aandacht als je weer gaat drinken. Van hier, van het thuisfront. En dan stop je weer, krijg je ook weer even aandacht gaat het weer goed, zakt de aandacht weer.

Waar je op focust groeit. Heb ik ook last van.

Voor mij geldt, ietsjes minder "hier" lezen, minder een ander redden (al is het maar in mijn hoofd) en doorgaan waarmee ik bezig ben. (Sporten, hobby, werken en  eten)

Gewoon hier komen voor de klets :D en voor de complimenten, want hier snappen ze het wel.

Wat ga jij doen vandaag?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...