Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Cleo66

Neervallen, opstaan , kroontje recht , verdergaan

Aanbevolen berichten

En daar was ie dan,  de langverwachte meeting.  Ik had heel graag nog meer mensen van het forum willen zien . Maar voor zo'n middag was het meer dan genoeg.   Want eenmaal thuis vond ik dat ik nog te weinig wist van iedereen , dat ik me misschien beter had moeten voorbereiden.  Het was overweldigend.  Alleen al de echte namen en de nicknamen zorgden bij mij voor verwarring . Hoe moest ik iedereen aanspreken,  wat vonden ze zelf fijn?!  O verdorie nu gaat @MijnGerrit al naar huis en die heb ik nog eigenlijk niet gesproken . Cleo doe even gezellig,  zorg dat iedereen het naar de zin heeft,  dat het gezellig is voor iedereen. 

Later op het meeting draadje denk ik dat @knakkeren @Etty op elkaar aan het kiften zijn en zit ik met tranen in de ogen.  Hoe kan dit ? Het was zo'n leuke middag?!  Ik koester die middag , de leden , het forum.  Dus ik probeer in te grijpen,  waarbij ik mezelf kwetsbaar opstel om de ander een goed gevoel te geven.  Ik plaats een bericht waarin ik mijn onzekerheid bloot geef.  Totaal overbodig en onnodig want er was totaal niks aan de hand tussen knak en Etty.  

En dan denk ik , Cleo , hou daar nu toch eens mee op . Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen geluk . Probeer toch niet altijd de leukste te zijn of alles op te willen lossen. 

@Pelle2 zei het nog die memorabele middag :  " bij succesvol stoppen hoort ook,  beseffen dat "het" niet altijd leuk hoeft te zijn ".  Hier valt voor mij nog een les re leren !

bewerkt door Cleo66
Typfout

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herken wat je schrijft, had dat zelf ook: heb ik iedereen wel genoeg leren kennen, goed genoeg 'mijn best gedaan'? Net als jij vond ik het ook overweldigend. En was na afloop ook best moe van alle indrukken, ben nog even naar de zee gelopen, alle indrukken laten inwerken. Maar al die onzekerheden horen ook bij zo'n bijzondere ontmoeting denk ik. Er is nog veel te bepraten maar er komen vast nog meer gelegenheden voor. Dacht na afloop: ik had dit nog van die willen weten en dat nog van die:)ook nog wel wat langer met jou willen praten. Next time hoop ik. Vond het hoe dan ook de moeite waard zaterdag. :heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De tijd vloog om naar mijn idee. Maar hoewel er nu misschien te weinig tijd was, is dat de volgende keer anders. Cleo en ik moesten ook nog bijna 2 uur rijden. Ik werd als passagier al benauwd naar alle afslagen en toeterende wegpassagiers  En van het in dr file staan voor de parkeerplaats. Help. Ik was serieus opgelucht dat ik niet zelf reed. Maar Cleo :heart: Echt super trots!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel druk in jouw bolletje soms he? Ik vond het trouwens wel lief hoe je probeerde te sussen in de vermeende voetenoorlog zondag. En wat lijk jij anders dan ik mij had voorgesteld in het echt zeg! Hier soms weifelend en voorzichtig, in het echt zo'n megasociale brabantse flapuit. Ik vind beide kanten erg leuk trouwens.

Meer forummers willen ontmoeten, mensen langer willen spreken, dingen vergeten te vragen. Er is slechts één oplossing. Een volgende meeting! Heb jij morgenmiddag al iets te doen?;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Herken ook wat je schrijft :D en ik was er niet eens bij. Ik zou bang zijn dat er stiltes vallen, of dat ik eigenlijk niks te vertellen heb. Of dat ik buiten de boot val.  Hier zeggen "go for it" is toch iets anders dan in RL.  Hier reageren op iemand, daar kan ik nog een nachtje over slapen ...misschien zeg ik wel iets heel stoms.

Maar achteraf zal het ontzettend meegevallen zijn. Hou je er misschien contacten aan over, eindelijk iemand om mee te praten in RL.  

Haha, ik ben jaloers :blush: de volgende keer stap ik ook over de drempel (misschien).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rosee, in mijn beginjaren heb ik met enkele frummers ge-pbd om de redenen
die jij nu beschrijft. En een aantal keren mondde dat uit in een ontmoeting.
Een waardevolle strandwandeling, de bossen, een stadswandeling. Samen een hapje eten
en praten, heel veel praten. Toch anders dan schrijven.  Soms met een klein clubje als een
meeting niet vd grond kwam of men op de gekozen datum niet kon, maar wel graag wilde.
Dat gaat ook weer naar de achtergrond, maar een hele enkele keer, komt het er nog wel van.
Juist als je een meeting hebt meegemaakt, kan er veel wegvallen van anoniem te moeten blijven.
Bij mij hielp dat ook het deel van schuld en schaamte te verwerken. Dat is weg inmiddels, heerlijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je een bijzondere middag gehad, ga je bedenken of je het wel goed hebt gedaan! Ik herken het ook hoor, al leer ik steeds beter om er wat meer schijt aan te hebben en om ook belangrijk te vinden hoe ik het eigenlijk zelf wil hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei knakker:

Het is wel druk in jouw bolletje soms he? Ik vond het trouwens wel lief hoe je probeerde te sussen in de vermeende voetenoorlog zondag. En wat lijk jij anders dan ik mij had voorgesteld in het echt zeg! Hier soms weifelend en voorzichtig, in het echt zo'n megasociale brabantse flapuit. Ik vind beide kanten erg leuk trouwens.

Meer forummers willen ontmoeten, mensen langer willen spreken, dingen vergeten te vragen. Er is slechts één oplossing. Een volgende meeting! Heb jij morgenmiddag al iets te doen?;)

Mijn hoofd staat altijd aan knak.  Ik ben geboren zonder schakelaar . Dat is heel vervelend als je moe bent en je hoofd is nog niet klaar met denken . De enigste manier om mijn hoofd stil te krijgen was heel veel drank . Dan werd het eindelijk stil...... om na ongeveer 2 a 3 uur wakker te worden en het dan nog 10 X erger was . 

Dank je wel voor het compliment , ja die megasociale flapuit is een beetje om mijn onzekerheid te verbergen . En een valkuil weer  , zoals ik al zei want "het MOET altijd leuk zijn en is het niet leuk dan zorgt cleo dat het leuk word ," ik kan daarin zo ver gaan,  door mezelf volledig voor schut te zetten en naar beneden te halen . Maar nu ik niet meer drink kost me dat wel steeds meer moeite. 

bewerkt door Cleo66

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn hoofd staat ook altijd aan. Alleen waarschijnlijk iets anders dan het jouwe. Het maakt het er niet minder gemakkelijk op. Ik hoop dat die 'schakelaar' steeds makkelijker te vinden is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Cleo66:

Dank je wel voor het compliment , ja die megasociale flapuit is een beetje om mijn onzekerheid te verbergen . En een valkuil weer  , zoals ik al zei want "het MOET altijd leuk zijn en is het niet leuk dan zorgt cleo dat het leuk word ,"

Ja, ik snap hoe het werkt, soms. Toch is het niet nodig, vaak. Zoals bij de meeting zaterdag: ook als jij de hele middag zwijgend op een krukje had gezeten had ik het oprecht leuk gevonden om je te ontmoeten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al een aantal dagen zit ik ietsje minder goed in mijn vel . Kan gebeuren,  gaat wel weer over.  Ik merk echter net als @Kohtje ook benoemde dat het lontje dan dus ook korter is .

Gisteren kreeg ik een wat rare reactie op het feit dat wij onze jongste zoon met Down mee nemen op een vrienden feest . Voor mij volstrekt logisch . Hij heeft 24uurszorg nodig en woont nog thuis.  Dus hij gaat mee.  Hij zelf reageert altijd super enthousiast wanneer hij weer mee "mag" want daar zijn dan ook vaak hapjes en drankjes,  heerlijk toch . Omdat hij niet aan het gesprek kan deelnemen en het vaak toch te  druk voor hem is , trekt hij zich vaak terug achter zijn tablet en heb je geen kind aan m , al is hij inmiddels 19. Blijkbaar is het toch nodig altijd te vragen of we Guus mee "mogen" nemen.  Dat bleek dus gisteren weer . Tja en daar was ie weer "de slachtofferrol " . Als ik het ook nog eens moet vragen,  dan zoeken jullie het maar uit , kom ik toch helemaal niet meer .  Wat voelde ik me zelf zielig.  En op een gegeven moment kwam heel kort zelfs de gedachte aan drank voorbij . Mijn alarmbellen gingen af en ik heb een bericht opgesteld wat ik naar onze vrienden en kennissen heb gestuurd .  Hierin leg ik uit hoe onze situatie is en dat wij hem mee nemen op feestjes . Mocht daar iemand problemen mee hebben dan konden ze mij een pb sturen.  Het voelt dat ik de controle weer heb terug gepakt .   En nuchter door op de goede weg ! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed gedaan vrouwke. Guus gaat gewoon mee. En even laten weten waarom Guus mee gaat: prima. Niet drukker om maken dan dit. Wat een leuke naam trouwens, Guus. Is hij genoemd naar die zanger met dat kleine brilletje?

Oja: je lijkt me een lieve moeder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sommige mensen hebben geen enkel gevoel in hun donder, werkelijk waar niet. Guus kunnen ze als voorbeeld nemen hoe dat wel hoort te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat sterk van je! In plaats van te mopperen op mensen die niks begrijpen de moeite te nemen om uit te leggen hoe het in elkaar steekt.

Dat kan voor sommige mensen wel handig zijn, weten hoe en waarom jullie hem meenemen. Van die mensen die niet weten hoe ze met Guus om moeten gaan. Hoewel het natuurlijk helemaal niet nodig zou moeten zijn, kan het de spanning uit de lucht halen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oeps nu heb ik per ongeluk zijn naam genoemd , nou ja * it . 

Tja ik verbaas me er ook soms over en was gisteren pissed of en niet te zuinig . Ze denken gewoon niet verder na en willen er al zeker geen last van hebben . Dit "probleem" ontstaat nu omdat de "kinderen" van mijn vrienden en kennissen geen "kinderen" meer zijn . Die van mij blijft dat zijn leven Lang en is inmiddels te oud om daar een oppas bij te zetten.  Dat vertik ik trouwens ook.  Zijn wereldje is klein . Als ik daar aan ga beginnen komt hij nergens meer . 

En nee @knakker daar is hij niet naar vernoemd maar wel groot fan . de hele godganse dag zingt hij de nummers van Guus Meeuwis.  Hij heeft dan een koptelefoon op en heeft niet altijd door dat wij hem wel horen :blush:.  Maar ondanks dat zijn we hier over het algemeen erg blij mee . Gezien "hun" muziek voorkeur vaak uitgaat  naar Frans Bauer of Jan Smit :wacko:, daar zou ik persoonlijk toch wel wat meer moeite mee hebben:P .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow, wat ongelooflijk goed van jou! Al mijn respect heb je. Ook ik had ooit een zoon met het syndroom van Down :brokenheart:....ik vind het fijn om te lezen over jouw zoon :rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...