Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Cleo66

Neervallen, opstaan , kroontje recht , verdergaan

Aanbevolen berichten

Lieve Cleo, ik begon de dames hierboven te 'liken' omdat ze in mijn beleving het zo goed verwoorden...ik heb daar niet zoveel aan toe te voegen. Eén ding...het vechten tegen jezelf...zou je wat minder kunnen vechten...je kunt niet alles onder controle houden...je overgeven aan dat het lastig is, zeg maar gerust ff **. En dat ook uitspreken, naar je partner? Vanuit compassie met jezelf, en niet vanuit dat hij er iets aan zou kunnen of moeten doen? Niet om een oplossing...maar om niet alleen met je eigen verdriet en frustratie te lopen? Delen is helen....

Ik hoop dat je wat ontspanning kunt vinden...op dat mooie griekse eiland...nu.

KMW:heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je wel lieverds , jullie reacties komen echt binnen.  Had het even nodig om mijn weg weer te zien. @GewoonDoen,  je zegt het goed , de dagdraad en mensen hier die weggaan en of wegblijven . Er is hier ook zoveel onrust en dat doet ook wat met je, merk ik .  @Kohtje sprak over ramptoerisme volgens mij . Ik kan het ook niet laten toch alles te willen lezen en volgen vanuit mijn behoefte aan controle en vanuit mijn autisme (durf het bijna niet meer te benoemen :wacko:) behoefte aan duidelijkheid , het willen snappen . 

Zo meteen richting een ander strand,  waar het mooi is om te snorkelen.  Misschien eerst nog even een workout doen.  Prachtige gymzaal hiero 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh, heerlijk, snorkelen. Even in een andere wereld. Verder niks toe te voegen aan de anderen. Misschien is dit ook wel een leermoment. Het forum " doet raar". Hoe blijven wij overeind staan. In het echte leven heb je ook geen (weinig) invloed op anderen, alleen jezelf. Ik vind het ook lastig, net als jij,  ga te vaak lezen,  dat geeft stress en toch  doe ik het :wacko:.

Die ergernis over je man die opbouwt, dat is zo jammer. Een ander doet het nooit goed als je zelf niet goed in je vel  zit. Probeer hem in zijn waarde te laten, wees blij met een klein lief gebaar. Hij kan het niet oplossen of wegnemen. :heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vakantie is eigenlijk een ingewikkelde manier om weer thuis te komen..

Snap je hoe je je voelt, moeilijk om niet te drinken nu. Een gevecht van binnen. Maar je lost er niks mee op. Je vrienden zal ziek blijven en de relatie met je man zal er ook niet op vooruit gaan, integendeel. Misschien proberen vandaag je eigen plan te trekken. Inderdaad sporten, snorkelen kortom Cleo tijd :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is al zoveel moois gezegd, van mij een :heart: onder de riem. Probeer er het beste van te maken, met ruimte voor al je gevoelens en gedachten. Misschien je gevoelens uitspreken naar je man toe. In gedachten bij je vriendin, en nee!! wij zijn allemaal geen zuurpruimen omdat we niet drinken, echt niet! :rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is werkelijk een grote opsteker zeg , na de negatieve vibe die hier al een tijdje rond waart is dit juist weer een prima voorbeeld waar ik het forum zo om waardeer en het bij tijd en wijle zo nodig heb .  :wub:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei xenia:

Ik moest lachen om de titel van jouw topic. Geweldig! Vooral dat kroontje rechtzetten. Zo is dat maar net! 

Screenshot_20190823-183014_Gallery.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Liefje die hier gelijk met mij kwam, had het altijd over lippen strak stiften. Een kroontje vind ik ook mooi. 

Maar eerlijk is eerlijk, net een tikje scheef vind ik mooier. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Quinn:

@Liefje die hier gelijk met mij kwam, had het altijd over lippen strak stiften. Een kroontje vind ik ook mooi. 

Ik ook. Perfect is saai. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mezelf eergister op het dagpact gezet omdat ik angstig was.  Ik was bang wat er zou gebeuren,  wanneer ik te horen zou gaan krijgen dat mijn vriendin was komen te overlijden . Op dit moment is ze stabiel en gaan ze langzaam de beademingsapparatuur afbouwen . Het levensbedreigende lijkt ieTs geweken. Neemt niet weg dat ze terminaal is en dat haar levensverwachting niet lang zal gaan duren.  Naast dat ik haar zo ontzettend zal gaan missen en ook wat zorgdraag voor  haar kinderen,  die ook al geen vader meer hebben , moet ik ook dus de fles op afstand zien te Houden . Ik ben soms erg bang , dat ik het allemaal niet aan kan en dan weer daar naar vlucht .  Maar dan denk ik cleo niet  blijven,  vandaag drink ik niet !! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Quinn:

Ik ben,  net als jij quinn, ook iemand die niet in het gareel loopt . Kan ik niet , wil ik ook niet .  Dus mijn kroon staat alles behalve recht . De betekenis ervan is echter een soort van "kin omhoog ", maar dat begrijp jij ongetwijfeld . 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Cleo66:

Ik ben soms erg bang , dat ik het allemaal niet aan kan en dan weer daar naar vlucht .  Maar dan denk ik cleo niet  blijven,  vandaag drink ik niet !! 

Als je het niet aan kunt,  heb je hulp nodig , geen drank.  Als het beroep op jou te groot wordt, vraag om hulp! 

Ik vind het lastiger om bij dit soort heftige situaties mezelf bij de les te houden,  dan krijgt de verslaving alle ruimte,  allerlei gedachten in de richting van: nu mag het toch wel? 

Lieverd! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Luister maar naar Etty, die schrijft wijze woorden.

Ik kan me je angst goed voorstellen, maar ik heb vertrouwen in Cleo met haar ietwat scheve kroontje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Cleo, heb je eigenlijk een plan als ze overlijd? Als je nu al bang bent, is de kans natuurlijk groot dat je dan naar de fles grijpt. Het is een vreselijke situatie voor je vriendin en haar kinderen. Onvoorstelbaar. Oneerlijk. Maar is helaas onomkeerbaar. De kinderen hebben dan een sterke Cleo nodig niet die van ellende dronken is. De kinderen kunnen immers ook niet verdoven. Hulp vragen zoals etty al zei. Misschien heeft een instantie tips/begeleiding? Huisarts/medicijnen? Misschien iemand hier tips? Misschien hoop gaan wandelen in natuur? Sporten? Yoga? Vast een mooi boek kopen en die dan lezen? Ik zeg ook maar wat hoor. Maar er zijn er die voor minder naar de fles grijpen. Ik denk dat een soort van plan wel nodig is. :heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...