Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Cleo66

Neervallen, opstaan , kroontje recht , verdergaan

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ,

Ik ben een oude bekende met een nieuwe naam .  Drank is ongeveer een jaar of 10 problematisch.. Ik dronk niet iedere dag en niet s'ochtends al , maar op het laatst toch een keer of 4 per week een fles port of een fles wijn of 2. Ik stopte wel eens een week of 2 , maar vond dat ik dan wel weer een wijntje kon drinken.  Steeds vaker kreeg ik echter blackouts , vooral toen ik vorig jaar medicijnen voorgeschreven kreeg voor mijn burn-out ten gevolge van mijn autisme.  

Ik  heb me vorig jaar juli hier aangemeld na wederom een vreselijk beschamende vertoning op een feest . Compleet met black out dus "gelukkig " weet ik niet alles meer . Er is me achteraf echter iets ter ore gekomen wat me het schaam rood op de kaken bezorgde en wat me deed besluiten dat het nu toch echt genoeg moest zijn geweest.   8 september 2017 was het toen , de dag  waarop mijn leven een andere wending nam. Ik was het zo zat om gebukt te gaan onder verslavingen , waarop ik op 24 oktober 2017  besloot ook het roken op te geven . Ik stortte me op het sporten en ging fanatiek kickboksen, crosstrainen en krachttraining doen en viel 10 kilo af. De complimenten stroomden binnen en ik durfde steeds beter ervoor uit te komen dat ik een alcoholprobleem had en mijn leven om had gegooid.   

Wel verzon ik hier een nieuwe term , via mij deed het "beloningspilsje" zijn intrede.  Wanneer ik een feest of festival zonder alcohol had doorstaan, beloonde ik mezelf thuis met een beloningspilsje. Ook d8 ik na een tijdje, zoals velen hier , dat ik zo af en toe best sociaal kon drinken en gleed ook soms uit , omdat ik niet met mijn emoties kon omgaan.  Na een paar "succes " ervaringen, bleek toch dat de rem ook bij mij definitief kapot was . Ik nam een besluit en op 5 juli 2018 heb ik mezelf hier op het jaarpact gezet . Als het nu ooit niet zo goed gaat, vwb het omgaan met emoties en de cravings, bied het mij de  ondersteuning  om niet naar de fles te grijpen.  

Ik moet nu mezelf leren kennen, mijn "problemen " aanpakken en de moeilijkheden op mijn pad trotseren , maar bovenal de verantwoordelijkheid nemen voor mijn eigen geluk en mezelf accepteren . 

Wish me luck

Liefs 

Cleo :heart:

Gister voor het eerst AA meeting bezocht , waar ik geheel toevallig een forum lid tegen het lijf liep . Een goede stap voor mij denk ik in mijn proces van ADB. Ik ben nog volop in herstel en mijn focus dient daar te liggen . Ondertussen draait mijn leven gewoon door , maar ik hoef niet alles tegelijk en me al zeker niet vast gaan grijpen aan "nieuwe" verslavingen die niet goed voor mij zijn . De bewustwording daarvan is inmiddels ingetreden.  Ik zit iets vaster in het zadel nu , 

bewerkt door Cleo66

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben in het verleden ook verschillende forumleden in meetings tegengekomen. Soms kwam ik er achter door het verhaal dat ze vertelden, soms wist ik het
op voorhand al omdat ze er hier melding van maakten en ik wist waar ze (ongeveer) woonden. Was altijd leuk om dan na afloop van of soms vóór de meeting
even voor te stellen als Kohtje. Gelukkig was het nooit zo dat mensen op het forum heel anders waren dan in de meeting en real-life.
Net als de forum-meetings die ik bezocht heb. Het is gewoon leuk om mensen van hier in het echt te ontmoeten. Normaal gesproken ben ik niet
zo 'van de ontmoeterige' (Klukkluk-taal.. Ossiepossie, wie kent hem nog??;)) maar alcoholisten in herstel hébben iets... :D.

Doet me er trouwens aan denken (bekenden in AA ontmoeten) dat ik nog gedacht had in mijn eerste AA meeting m'n ouwe baas te ontmoeten.
Die lustte 'm ook wel. Ik was al zo'n tien jaar weg uit dat bedrijf, maar die 1e meeting was in de gemeente waar dat bedrijf zat. En ik vond ineens m'n ouwe
baas wel een typische AA-er (wat dat ook moge zijn.. :unsure:) Hij was er niet. Vond ik jammer, hihihi.... had me wel leuk geleken om 'm dáár na tien jaar weer
eens terug te zien. Verder nooit de behoefte gehad om 'm terug te zien. :huh:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja @Kohtje, ik vond het ook errug leuk.  En nog het mooiste misschien wel , hele maal in het begin.  Het raden wie in godsnaam je dan bent haha.   We kenden elkaar dus al  via het forum.  Ik heb soms hele beelden en aannames over hoe iemand eruit zou zien IRL, maar soms ook helemaal niet . Ik zou wel wat voelen voor een "reunie" . Ik gooi maar eens een balletje op :P

bewerkt door Cleo66

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben mijn eigen draadje kwijt en dat voelt als een gemis.  Was achteraf niet nodig geweest, want ik word toch herkend   

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. 

Tis net als een uitglijder, weer opstaan, knietjes afvegen , kroontje recht en verdergaan.

Het lijkt gewoon op 1 of andere manier of ik er niet meer bij hoor of zo . Diegenen waar ik "verbinding " mee voelde, "voel" ik dus niet meer . Ik lees wat ze schrijven maar begrijp er geen jota van . Het saamhorigheids gevoel blijft dus ook uit.  Het kan toch onmogelijk aan mijn naamsverandering liggen?!  Ik voel me een vreemde eend in de bijt , alsof ik een andere taal spreek . 

Wat heb ik van de week ook alweer geleerd :" Kom , blijf komen en het komt goed " . En KMW  natuurlijk.  Ik hou me daar maar even aan vast voor nu . 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Etty:

Je moet deze draad ook nog een beetje oppimpen en volkliederen.  Leuke avatar enzo!  

:heart:

Ja is een probleem van de site blijkbaar.  Kan geen avatar plaatsen . 

Zal ik me opnieuw voor stellen ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij ben je gewoon dezelfde gebleven hoor :heart:
Over dat avatarprobleem heb ik een bericht gestuurd aan de technische-support-meneer/mevrouw en een mail naar de moderator gestuurd, maar nog geen reactie.

Opnieuw voorstellen is misschien wel leuk. Ik vind het zelf erg handig als ik wil weten wie iemand is dat je dan in het eerste bericht op de wie-is-wie draad een soort introductieverhaaltje kan lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor, mijn vermoeden was al donkerbruin, maar inmiddels weet ik het zeker. Jij bent het: hallo! Ik herkende je ook aan je hoofddeksel. Wel even wennen dat ik nu ineens Cleopatra tegen je moet gaan zeggen. Maar goed, de ene schuilnaam is natuurlijk even goed als de andere. Ik heet in het echt eigenlijk ook geen knakker, ook al denken velen dat. Maar jij bent goed bezig dus, bijna twee maand droog, als ik het allemaal goed begrijp, mooi. Volle kracht vooruit!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei knakker:

Ja hoor, mijn vermoeden was al donkerbruin, maar inmiddels weet ik het zeker. Jij bent het: hallo! Ik herkende je ook aan je hoofddeksel. Wel even wennen dat ik nu ineens Cleopatra tegen je moet gaan zeggen. Maar goed, de ene schuilnaam is natuurlijk even goed als de andere. Ik heet in het echt eigenlijk ook geen knakker, ook al denken velen dat. Maar jij bent goed bezig dus, bijna twee maand droog, als ik het allemaal goed begrijp, mooi. Volle kracht vooruit!

Cleopatra hoeft niet hoor (mag wel , want enig diva gedrag "suits me":D). 

Cleo gevonden vanwege de vissennaam, ben ik van sterrenbeeld en 66 tja laat zich raden . Dus tis allemaal minder spannend . 

Hoe hier al bijna 2 maanden kurk droog zelfs . Mede ook vanwege het receptoren verhaal van els Noorlander, wil ik niet eens een bonbon of rode wijnsaus tot me nemen. Ik ben in alles vaak obsessief , dus dit gaat vooralsnog goed . 

In het echt geen knakker zeg je ? Mmm , ook geen familie van de unox? :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanaaf naar AA , is de bedoeling.  Word dan mijn 2e keer . Was wel erg klein groepje , hoop op een  iets grotere opkomst . Afgelopen weekend tegen vriendin gezegd dat ik daar naartoe was geweest.  Ze schrok en zei , ja  maar, zo erg was het toch niet . Jij dronk toch niet iedere dag en smorgens al en verstopte flessen . Ik zei ook , nee dat deed ik NOG niet . 

Er heerst toch wel een taboe op merk ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor ons een echte aanrader de film: Don't worry, he won't get far on foot.
Hoe mooi de AA 2 kanten op kan werken.

nog in filmhuizen te zien, en misschien ook betaald kijken via de bioscopen; een echte aanrader Cleo, ik was erg onder de indruk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-9-2018 om 09:28 zei Cleo66:

Cleopatra hoeft niet hoor (mag wel , want enig diva gedrag "suits me":D). 

Cleo gevonden vanwege de vissennaam, ben ik van sterrenbeeld en 66 tja laat zich raden . Dus tis allemaal minder spannend . 

Hoe hier al bijna 2 maanden kurk droog zelfs . Mede ook vanwege het receptoren verhaal van els Noorlander, wil ik niet eens een bonbon of rode wijnsaus tot me nemen. Ik ben in alles vaak obsessief , dus dit gaat vooralsnog goed . 

In het echt geen knakker zeg je ? Mmm , ook geen familie van de unox? :P

Cleo een vissennaam? Maar ik had jou nog geen 66 gegeven zeg. Ik vind zelfs dat je rustig nog voor 65 door kunt. Twee maand droog als kurk, heel goed! Ik hanteer ook liever de nullijn, daarbuiten ga ik vroeg of laat toch sjoemelen en domme dingen doen.

Je terughoudendheid jegens het bezoeken AA snap ik wel. Ik had het aanvankelijk al bij het bezoeken van dit forum. 'Kom, kom, dat heb ik toch niet nodig?' In het begin vooral ook door enige schaamte mezelf onder de alcoholisten te scharen, daarna vooral door het idee dat ik als flinke jongen zijnde toch mijn eigen problemen zou moeten kunnen oplossen. De schaamte ben ik inmiddels allang voorbij, en de flinkheid is me vies tegengevallen. Inmiddels benader ik alles tamelijk praktisch, zonder me te laten afleiden door niet ter zake doende overwegingen. Als je er baat bij hebt is het mooi, het is altijd het proberen waard, en anders kun je altijd nog opkrassen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...