Spring naar bijdragen

Woe 22 aug 2018


fleurtje

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Bor:

Ha lieverd. Wat heeft Maarten dat goed gedaan hé. Of heb je dat als Fries niet zo gevolgd..? 

Tsja het gaat hier wel hoor. We hebben veel steun zowel mentaal alsook praktisch. Dat is erg fijn en helpt ons erdoor. De operatie was nog maar kort geleden en het is nu herstellen en doorgaan met waar we kunnen maar het ziet er ondanks aanpassingen beter uit dan voor de operatie. 

Dankjewel voor het vragen. Hoe gaat het nu met jou dan meis? 

Jazeker heb ik Maarten gevolgd,  ik kom oorspronkelijk uit “de hel van het noorden” . de Elfstedentocht kwam achter het ouderlijk huis van miin heit langs. Zij stapten zo vanuit huis het ijs op. Ik heb genoten van alles. Bijvoorbeeld die boeren die midden in de nacht met hun trekkers langs de kant reden om hem bij te lichten! Daar kreeg ik de tranen van in de ogen. Tja, het bloed kruipt toch.........

Ik wens jullie allebei veel sterkte en liefde. De operatie ie één ding, herstellen is een ander.

@Lika, jij vroeg zondag hoe lang het geleden is, mijn operatie. Volgende week is het 6 maanden. Dat klinkt en voelt lang, maar bij zo,n grote ingreep blijkt dat nog lang niet genoeg tijd te zijn om te herstellen.  

Fysiek gaat het langzaamaan wel beter, psychisch gaat het minder. Ik heb nog veel pijn, dat vind ik moeilijk.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier wachten op m'n vrouw. Die is na haar werk nog even wat drinken met een collega/vriendin. Alcoholvrij trouwens, hoor, door de week no-alcohol, in het weekend
een beetje (zij, hè... ikke altijd no-alcohol). Eten half klaar, alleen nog sla toevoegen en vlees braden.
Ondertussen even reactie op @spirit met haar 'katverhaal'. Zit met onze oudste hond een beetje in hetzelfde schuitje.
Maandag meldde ik nog dat ik 'm wel 16 zag worden in november omdat ie zo vrolijk meehuppelde met ons 'rondje bruggen'de dag ervoor. Gisteren dacht ik echt dat ie de
avond niet zou halen. At niet, lag zo'n beetje de hele dag op één plekje op het kleed, was tijdens z'n rondjes niet voort te slepen, pas 's avonds wat geweekte brokjes
opgeslobberd, met tegenzin zo te zien. Was 's middags nog met hem bij de dierenarts geweest en kreeg een  ontsmettende pasta voor z'n bekkie mee want hij heeft
niet zo'n best gebit meer. Bovendien moest ik nog wat pilletjes bijhalen tegen darmontstekingen. Het woord 'inslapen' kwam serieus ter sprake en de dierenarts zei
nog dat opereren (tanden schoonmaken/trekken) buiten riskant ook niet veel zin (meer) had. 't Is nu echt een beetje een hondje 'van de dag' geworden.
Echt pijn lijkt ie meestal, buiten z'n rommelende darmkanaal, niet te hebben en dat darmprobleem heeft ie al van jongs af aan. Maar echt, gisteren leek en keek ie zo
dof en lusteloos dat ik dacht dat z'n laatste uurtjes waren aangebroken. Vanochtend stond ie echter popelend om naar buiten te gaan naast m'n bed en toen ik ze
uitliet ('s morgens altijd alletwee tegelijk, de rest van de dag afhankelijk van hoe de oudste er aan toe is...) speelde hij zowaar weer met de jongste. En hij viel op z'n
etensbak aan als een uitgehongerde wolf.. (had voor de lekker een beetje pens door z'n brokjes gedaan) Vandaag weer helemaal toppie maar nu vanmiddag wel weer
wat diarree. Och, och... ik ben gek op dat beest (op alletwee) en zie erg op tegen het onontkoombare einde. Zal 'm ook niet onnodig langdurig laten lijden, alleen maar
om 'm langer bij me te hebben, maar het wordt wel moeilijk bepalen wanneer het 'genoeg is geweest' als ie dan, zoals vandaag, weer zo'n 'puppiedag' heeft en zichtbaar
geniet van z'n leventje....Ik voel mezelf er vandaag in elk geval wél weer wat beter door. De opluchting. (Niet van Jan Geurtz maar van mezelf... )

Nou ja, nog steeds wachten op m'n vrouw, maar ik ben uitgekletst voor nu. Ga de krant nog maar even kijken...
Wat is zo'n ditjes-datjes draad toch fijn als je even gewoon van je af wilt kletsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker.. Zeker..@kohtje.  Van me af kletsen.. Blij mee.  En @Kohtje, mooi he , de hondjes. Mijn hondje snapt teveel. En dan komt een soort schuld naar boven.anderen 

gaan wel nAar katwijk naar het strand, anderen .... Etc.. 

Ik moet/ wil nog veel leren. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jannigje:

Jazeker heb ik Maarten gevolgd,  ik kom oorspronkelijk uit “de hel van het noorden” . de Elfstedentocht kwam achter het ouderlijk huis van miin heit langs. Zij stapten zo vanuit huis het ijs op. Ik heb genoten van alles. Bijvoorbeeld die boeren die midden in de nacht met hun trekkers langs de kant reden om hem bij te lichten! Daar kreeg ik de tranen van in de ogen. Tja, het bloed kruipt toch.........

Ik wens jullie allebei veel sterkte en liefde. De operatie ie één ding, herstellen is een ander.

@Lika, jij vroeg zondag hoe lang het geleden is, mijn operatie. Volgende week is het 6 maanden. Dat klinkt en voelt lang, maar bij zo,n grote ingreep blijkt dat nog lang niet genoeg tijd te zijn om te herstellen.  

Fysiek gaat het langzaamaan wel beter, psychisch gaat het minder. Ik heb nog veel pijn, dat vind ik moeilijk.

 

 

Jee Jannigje is dat alweer een half jaar geleden . Wat duurt dat toch lang zeg dat herstel.  Knap hoor ; dat je de moed erin houd , zal inderdaad echt niet altijd meevallen.  Kanjer :rose:

Wat mag ik mijn zegeningen dan tellen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@spirit, ik zou ze ook niet meer vervoeren. Als t kan laat de dierenarts dan tot bij jou komen. Ik heb nog steeds spijt dat ik dat niet heb gedaan met onze kat. Ze at toen ook heel slecht maar wipte nog de zetel op enzo. Toen ik naar de dierenarts ging en ze daar moest blijven aan infuusje is ze in één klap verschrikkelijk achteruit gegaan. Ik had haar de dag daarop gewoon terug naar huis moeten nemen maar dat hebben we niet gedaan. Die nacht is ze overleden. Alleen in een stom koud ijzeren kooitje. Heb ik me heel slecht om gevoeld. T was dan nog de poes van mijn papa wat t dubbel zo moeilijk maakte.

Soit, lig ik te leuteren over mezelf ..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan er niets aan doen @Lente maar zie nu helemaal voor me dat je hond op de vensterbank zit en naar buiten kijkt. De buurhond weg ziet gaan met grote koelbox vol lekkers bal mee zwembroekje aan. Jou hond zucht een diep waarom waarom.... ik zou ook zo graag een dag naar het strand willen. Hij start de computer op en tranen rollen hem over de wangen bij het zien van de foto s van de buurhond op facebook. Maar ja dat zit er niet in en hij kruipt maar stilletjes in zijn mand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij zegt dat je hond heel slim is en dat er een schuldgevoel bij je is dat anderen wel naar strand Katwijk gaan. Dus ik reageerde voor de grap hoe je hond zou denken onzin natuurlijk want zo denkt een hond niet dus jij hoeft geen schuldgevoel te hebben. Je hond zal heel erg tevreden en blij met je zijn dat bedoel ik @Lente

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat noem ik .. Invullen....  Nivea.. Niet invullen voor anderen..en nu ga ik slapen. Groet. Doei. Even geen forum want dit werkt niet goed voor mij.  Dit is domweg niet leuk. Welterusten ieder , goede nacht. Dat wens ik mijzelf ook. Gemberthee tegen d missilijkheid en ja, hondje konmeffe dolle op grasveldje dichtbij. Ik sluit dit ff. Werkt averechts. Groet

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Lars:

Misshien maar beter dat je dan een tijdje oprot bedoelde niets verkeerds mens met je nivea dat smeer je op je huid ja 

Nivea is een aa kreet Lars: niet invullen voor een ander. 

Dank voor je fijne woorden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe nou niet zo hysterisch @Lente probeerde je alleen maar te laten inzien dat je geen schuldgevoelens naar de hond hoeft te hebben dat die blij zal zijn met jou niet meer en niet minder. Dan als maar dreigen dat je dan weg gaat morgen ben je er gewoon weer je krijgt vast wel reacties van doe nu niet Lente blijf alsjeblieft niet weg. 

bewerkt door Lars
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lente:

Dit doet heel veel zeer. . Groet mensen.  Ik hoop later terug te mogen komen. Dit is niet echt " fijn" . 

Lieve lieve Lente, er is een communicatie probleem opgetreden tussen jou en Lars . Lars bedoelde het als grap , omdat wij dieren vaak menselijke denkwijzen toe bedelen maar dat zo niet werkt.  Maar valt bij jou verkeerd.  

Jullie zijn allebei te goeder trouw 

Nou Lars en Lente, kiss and make up:heart:

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grap? Oprotten? Beter een tijdje oprotten ? De kreet nivea is van de na , ca en aa..  Afkorting  van niet invullen voor een ander. Maar ik zal even  om met lars te spreken .. ." Oprotten". Mensen alle goeds. Hou je goed en hou het droog. Doe ik t ook. 

Lieve groet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...