Spring naar bijdragen

Petra14


Petra14

Aanbevolen berichten

Dag,

Ik ben sinds vrijdag 17 augustus van 1,75 mg Lorazepam naar 1,5 mg gegaan. Nu, de vierde dag, heb ik zenuwprikkels in mijn benen en armen. Het gevoel dat mijn lijf in brand staat. Zou het helpen wanneer ik met een nog lagere dosering afbouw? 

bewerkt door Petra14
Geen tekst ingevoerd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 20-8-2018 om 15:48 zei Petra14:

Dag,

Ik ben sinds vrijdag 17 augustus van 1,75 mg Lorazepam naar 1,5 mg gegaan. Nu, de vierde dag, heb ik zenuwprikkels in mijn benen en armen. Het gevoel dat mijn lijf in brand staat. Zou het helpen wanneer ik met een nog lagere dosering afbouw? 

Lorazemap is zeer potent. 10 x de kracht van Diazepam. Daarnaast is het niet erg lang werkzaam in je bloed, maar wel even verslavend. Je lichaam is dus al snel in staat van ontwenning. Wanneer je 0.25 gram van de Lorazepam afhaalt, haal je verhoudingsgewijs dus 2,5 mg Diazepam van je dosis af. Dat is in mijn ervaring heel veel. Ik kon met de afbouwen Diazepam zelfs 0,5 Diazepam als afbouwstapje niet verdragen zonder heel ziek te worden.

Ikzelf had eerst Lorazepam en ben om deze reden overgestapt naar Diazepam om af te bouwen. Diazepam komt 2mg tabletten in de laagste beschikbare dosis. Deze wordt ook minder snel afgebroken door je lichaam en daarom wordt algemeen aangeraden om af te bouwen met Diazapem en dus welke benzodiazepine je ook gebruikt, deze om te zetten naar een equivalent in Diazepam.  Ik weet niet of je de Ashton Manual kent, maar dat is de beste start die we hebben als je een benzo wilt afbouwen. Hier kan je in lezen wat een professor al in 1980 wist over benzo's en over de afbouw en de klachten die het kan geven.

Wat je beschrijft aan klachten is volledig in lijn met benzo ontwenning.

 

En jammer dat je al een week moet wachten op een antwoord hier.... Sorry daarvoor. Ik weet dat ik daar niet verantwoordelijk voor ben, maar ik vind het toch vervelend voor je.

dutchmanual Ashton.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...