Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 18-8--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Lieve @bolletje

ga lekker rusten vandaag , als je kan natuurlijk en ik heb wederom niet zo goed geslapen maar toch wat uurtjes gemaakt daar ben ik ook dankbaar voor 

@Jeshen nou heerlijk dat wandelen ben benieuwd wanneer ik dat allemaal kan doen , eerst kwam ik de achtertuin niet uit nu loop ik sinds twee dagen rondje om de buurt , veel plezier 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen lieve mensen,

Ik  probeer vandaag rustig aan te doen. Voel wel dat ik weer eens ver over m'n grenzen ben gegaan. God wat is het toch moeilijk, als iets fijn gaat, om dan toch te stoppen. Het kult me al heel m'n leven.

Goed mensen, hebben jullie goed geslapen?

Ha @bolletje, die grenzen zijn lastig. Je merkt pas achteraf dat je er overheen gaat. Die valkuil heb ik ook. Als het goed gaat denk je de hele wereld weer aan te kunnen. En ja, dan kun je toch even worden teruggefloten. Doe dit weekend rustig aan, wat je nu wilt doen kan toch maandag ook nog? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hypertjeee:

Lieve @bolletje

ga lekker rusten vandaag , als je kan natuurlijk en ik heb wederom niet zo goed geslapen maar toch wat uurtjes gemaakt daar ben ik ook dankbaar voor 

@Jeshen nou heerlijk dat wandelen ben benieuwd wanneer ik dat allemaal kan doen , eerst kwam ik de achtertuin niet uit nu loop ik sinds twee dagen rondje om de buurt , veel plezier 

Nou, dat klinkt toch veelbelovend! Van de achtertuin naar een blokje rond is een reuzenstap. Dat gaat vooruit! Well done! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Hypertjeee:

Maar ook de hele dag door ? Ja ik voornamelijk rechterkant en rechtsachter hoe lang ben je nu er van af van die pillen? En hoe lang heb je al ontwenningsverschijnselen ?

 

6 uur geleden zei Hypertjeee:

Mijn huisarts is een stomme nietswetende .....

ze gaf me de oxa zonder ook maar te waarschuwen dat het verslavend is hoe lang ik het mocht gebruiken etc toen ik aangaf ik wil niet verslaafd raken zei ze nee hoor daar zorg ik wel voor bla bla en toen ik zei ik wil afbouwen zei ze je kan gewoon stoppen gebeurt niks lage dosering kort gebruikt geen afbouw hulp aangeboden ook 

afgelopen donderdag heb ik gezegd ik wil niet meer bij haar komen 

Wie herkent het gevoel van in de brand staan , brandende huid?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Krox:

Hoi allemaal. Ik ben benieuwd of jullie een antidepressivum slikken naast de benzo afbouw? En helpt dit?

Hoi, ik wel. Maar ik gebruik dat al net zo lang als dat ik de benzo's gebruik. Ik ben het niet gaan gebruiken vanwege de afbouw. Ik ervaar dezelfde klachten als anderen dus kan niet zeggen dat de AD mij hierbij helpt. Het is heel erg persoonlijk; wat voor de één heel goed werkt kan voor de ander juist averechts werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Weegschaal81, ik heb het geslikt. 3x. Kreeg door de afbouw weer allemaal problemen. Veel angst en depressie. En niet meer slapen. Vandaar dat ik benzos kreeg. Om te slapen! Maar nu ben ik dus nog verder van huis.  Voel me zo slecht. . Ik moet van iedereen weer aan de AD. Nu twijfel ik. Als ik me zo slecht voel, heb ik ook de kracht niet om überhaupt af te bouwen. Maar een opbouw van een AD is ook weer pittig. Ik weet het dus allemaal niet meer... ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Krox, ze hebben mij voorgesteld om mijn AD te verhogen tijdens de benzo afbouw. Maar ik ga het niet doen. Voor mij voelt dat als het ene gat met het andere vullen. Ben ik straks van de benzo's af, moet ik ook weer een hoge dosis AD af gaan bouwen. Ik zie dat echt niet zitten! Voel je je zo slecht omdat je aan het afbouwen bent? Of om een andere reden? Ik ken je situatie niet. Welke benzo gebruik je? Ik voel me ook ontzettend slecht en heb ook eigenlijk de kracht niet meer om nog verder af te bouwen maar toch ga ik doorzetten. Wil ik me ooit beter gaan voelen, dan is stoppen de enige optie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Krox en welkom op ons forum.

Ik slik Paroxetine, en mij helpt het uitstekend. Voel me een ander mens maar heb toch ook de nodige pijn gehad van het afkicken van Lorazepam. Ik denk dat niet een a.d. zo kan helpen dat je weinig of geen klachten krijgt met het afbouwen van de medicatie. Dan zouden ze je echt maanden in slaap moeten houden. Je moet hier doorheen.

Een dikke :lips: op het neusje van Weegschaal, gewoon omdat je het zo goed doet.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Weegschaal81, ik voel me slecht door de hele situatie. Ik had mezelf van de AD afgeholpen (heel langzaam). Maar op een gegeven moment belandde ik weer in een depressie door alle ontwenningsverschijnselen . Dus at en sliep ik niet meer. Omdat ik niet meer sliep,  zou dat komen doordat ik depressief was. De artsen herkenden de ontwenningsverschijnselen die ik noemde niet.... Dat was mijn oude angst.

En dus: nieuwe opbouw AD proberen. Maar dat wilde ik eigenlijk niet. En het werkte niet (escitalopram). Ondertussen kreeg ik (omdat ik nog steeds niet sliep) eerst oxazepam en later bij de GGZ,  2.5mg lorazepam voor het slapen (dat was eind mei). Daar wilde ik niet verslaafd aan raken , dus werd het 1mg lorazepam met een antipsychoticum erbij (quetiapine ). Daar werd ik nog nerveuzer van en dus mocht ik op mijn eigen verzoek zolpidem  proberen. Nooit is er gesproken over goed afbouwen van lorazepam. Dat zou ik volgens de arts wel kunnen stoppen zodra ik me beter voelde. Zolpidem werkte helaas niet. Dus bleef het bij 1mg lorazepam en 50mg quetiapine. Door alle stress sliep ik nog niet rustig. Omdat de escitalopram niet werkte moest ik dat ook maar in eigen tempo afbouwen.  Later kwam ik bij een andere psychiater. Ondertussen had ik mezelf naar 0.5mg lorazepam toegewerkt en een halve zolpidem  (5mg) en minimale dosis quetiapine (6.25mg). Ook hier: nul komma nul hulp bij. Omdat ik nauwelijks kon eten, stelde de nieuwe psychiater voor om mirtazapine te nemen voor de slaap. Nog een middel erbij. En verder afbouwen escitalopram. En. .. Zei ze: begin maar met je oude AD. Want dat heeft ooit gewerkt. Dus nu vast ook.  Er werd me niet gevraagd waarom ik het niet meer wilde slikken (vanwege bijwerkingen). Maar goed. Lang verhaal kort: ik slaap nu goed op 0.5mg lorazepam , 2.5mg zolpidem en 3.75mg mirtazipine. Ik heb dus zelf alle dosissen zo laag mogelijk getaperd en geen quetiapine meer. Ik zit nog op 2mg escitalopram  (kort geslikt). Welke ik dus ook afbouw. Ik heb dus in een korte periode allerlei verschillende middelen gekregen. Terwijl ik altijd zo clean mogelijk geleefd heb. Ik ben ontzettend moe nu. Heb er heel veel angsten bij , vanwege lichamelijke klachten (dichtgeknepen keel, zwaar hoofd enz.). Ik weet dus niet meer van welk middel en welke afbouw ik nu last heb. Ik twijfel nu dus zelf of ik niet echt aan mn oude AD moet beginnen, omdat ik me zo rot voel en geen normaal leven meer kan leiden. 'Begeleiding' door artsen van GGZ. Ik heb er een hard hoofd in. Niemand in mijn omgeving beseft dat ik depressief ben door al deze medicatie en het gerommel.

Sorry voor het warrige verhaal. Hoop dat je me kunt volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Krox, probeer dat in ieder geval los te laten, dat je je zo rot voelt over de hele situatie. Ik heb dat ook wel (hoe heeft het zó ver kunnen komen?) maar het helpt niet! Het maakt het alleen maar erger! De situatie is zoals hij is en daar moet je het mee doen. Het gaat beter worden, dat is het doel wat je voor ogen moet houden.

Bij mij ook ontzettend veel gerommel met verschillende AD's (ik denk wel 5 of 6 verschillende) en ook "neem je oude AD maar weer want die werkt blijkbaar het beste". Ook zeker 5 verschillende soorten slaapmedicatie gehad en rustgevende medicatie. Verschrikkelijk...! Ze willen mij nu ook mirtazapine geven voor het slapen maar ik hoef het niet. Ik slaap liever niet dan dat ik nóg meer rotzooi ga nemen.

Het beste advies dat ik je nu kan geven is: laat het even rusten, denk er even niet meer over na, totdat je je weer iets rustiger voelt. En neem dan je beslissing op basis van je EIGEN gevoel (niet wat de rest van de wereld ervan denkt of vindt). Verder denk ik: welke benzo en hoeveel je ook gebruikt, een normaal leven zal je nooit kunnen leiden zolang je benzo's gebruikt. Over de AD durf ik dat niet te zeggen... Het zou kunnen dat je dat wel écht nodig hebt (het bepaalde stofje mist) maar of het helpt bij de afbouw betwijfel ik... Je wordt juist depressief door het gebruik van de benzo's.

Maar ja, wie ben ik, ik weet het ook allemaal niet zeker. Kan je alleen maar vertellen wat mijn eigen ervaringen en gedachtes hierover zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Ha die Krox en welkom op ons forum.

Ik slik Paroxetine, en mij helpt het uitstekend. Voel me een ander mens maar heb toch ook de nodige pijn gehad van het afkicken van Lorazepam. Ik denk dat niet een a.d. zo kan helpen dat je weinig of geen klachten krijgt met het afbouwen van de medicatie. Dan zouden ze je echt maanden in slaap moeten houden. Je moet hier doorheen.

Een dikke :lips: op het neusje van Weegschaal, gewoon omdat je het zo goed doet.

Wat lief @bolletje! Dankjewel! :lips::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Weegschaal81:

Hi @Krox, probeer dat in ieder geval los te laten, dat je je zo rot voelt over de hele situatie. Ik heb dat ook wel (hoe heeft het zó ver kunnen komen?) maar het helpt niet! Het maakt het alleen maar erger! De situatie is zoals hij is en daar moet je het mee doen. Het gaat beter worden, dat is het doel wat je voor ogen moet houden.

Bij mij ook ontzettend veel gerommel met verschillende AD's (ik denk wel 5 of 6 verschillende) en ook "neem je oude AD maar weer want die werkt blijkbaar het beste". Ook zeker 5 verschillende soorten slaapmedicatie gehad en rustgevende medicatie. Verschrikkelijk...! Ze willen mij nu ook mirtazapine geven voor het slapen maar ik hoef het niet. Ik slaap liever niet dan dat ik nóg meer rotzooi ga nemen.

Het beste advies dat ik je nu kan geven is: laat het even rusten, denk er even niet meer over na, totdat je je weer iets rustiger voelt. En neem dan je beslissing op basis van je EIGEN gevoel (niet wat de rest van de wereld ervan denkt of vindt). Verder denk ik: welke benzo en hoeveel je ook gebruikt, een normaal leven zal je nooit kunnen leiden zolang je benzo's gebruikt. Over de AD durf ik dat niet te zeggen... Het zou kunnen dat je dat wel écht nodig hebt (het bepaalde stofje mist) maar of het helpt bij de afbouw betwijfel ik... Je wordt juist depressief door het gebruik van de benzo's.

Maar ja, wie ben ik, ik weet het ook allemaal niet zeker. Kan je alleen maar vertellen wat mijn eigen ervaringen en gedachtes hierover zijn.

Dank je voor je uitgebreige reactie @Weegschaal81. Welk AD slik je nu? Wat was je oude AD?  Kan ik ergens je verhaal lezen? En welke benzo bouw jij nu af?

Ik moet het idd laten rusten en dealen met de situatie. Ik heb wel het idee dat ik een AD nodig heb, alleen al vanwege het feit dat mijn hele chemische huishouding is verstoord door ooit te beginnen aan een AD. Ik had duloxetine (cymbalta). Behoorlijk heftig middel om af te bouwen. Vandaar mijn angst om weer te starten.... Ik zal moeten vragen welke AD het best werkt bij een angststoornis en continue negatieve gedachten.... .. Dit blijft een zoektocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...