Spring naar bijdragen

gestopt


roham

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Roham en 41 jaar.

heb me hier aangemeld omdat ik aan t stoppen ben met drinken.Ben al een keer 10 jaar droog geweest,maar sinds 2 jaar weer gaan drinken.

ben nu een maand bezig met stoppen maar heb gister een terugval gehad.zijn er meer mensen die een terugval hebben gehad en hoe ga je om met moeilijke momenten?/

ben al bij AA meetings sinds deze week.lieve groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst welkom Roham.

Ja, ben na bijna 6 jaren droog geweest te zijn ook weer gaan drinken. Geleidelijk (duurde ook jaren) werd het steeds meer t/m vorig weekend. Daar was wederom de bekende 'druppel'. Vele glazen alcohol, de spijt, de schaamte en grenzen die er niet meer zo zijn, de enorme kater. Qua alcohol gebruik was het nog erger dan voor de terugval omdat ik nu ook al soms 's morgens begon en nog vaker ook wel in de middag. Bah bah. Voor mij echt een reden om er weer mee te stoppen. Wel dag voor dag. 

Wat ik nu doe is echt leren voelen wat er op een moeilijk moment is. Dus het niet verdoven maar het aangaan. Niet meer vluchten maar het doorleven. Maar goed dit is voor mij nog maar dag 6 dus ik ben zeker nog lerende.

Hoop dat je hier net zoveel steun ervaart als ik en goed dat je naar AA meetings bent gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roham en welkom! Als je 10 jaar droog bent geweest kan je misschien beter ons tips geven dan andersom :) maar goed daar kwam je niet voor

Waarom ben je weer gaan drinken? En waarom de terugval gisteren? Zelfde reden of helemaal niet?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Roham,

pffft ik moet er niet aan denken om weer te beginnen,

een vd redenen om hier te blijven op het forum denk ik

maar garanties heeft niemand, dus ik probeer zo alert mogelijk te blijven.

Ik hoop dat het forum voor jou net zo belangrijk wordt en je steunt op je adb-weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei lady jane:

welkom Roham,

pffft ik moet er niet aan denken om weer te beginnen,

een vd redenen om hier te blijven op het forum denk ik

maar garanties heeft niemand, dus ik probeer zo alert mogelijk te blijven.

Ik hoop dat het forum voor jou net zo belangrijk wordt en je steunt op je adb-weg.

dank je wellll

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei bumperjim:

Hoi Roham en welkom! Als je 10 jaar droog bent geweest kan je misschien beter ons tips geven dan andersom :) maar goed daar kwam je niet voor

Waarom ben je weer gaan drinken? En waarom de terugval gisteren? Zelfde reden of helemaal niet?

heel veel spanning laatste tijd 2 dochters zjn suicidaal en de afgelopen mannden heel veel crisissen geweest,maar goed das geen goedkeuring om terug te vallen.

word tijd dt ik me zelf herpak en beter met spanning weet leren om te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja idd ,slachtofferrol is echt niet ok.er zijn wel altijd moeilijke periodes n het leven,daarom zeg ik het is geen reden om jezelf toe te staan terug te vallen.

ben net bweer bij een NA meeting gegaan  en dat doet me goed .heel veel erkenning en de kracht wat je weer krijgt om door te gaan met niet gebruiken.

vind je ook een topper dat je er ook zo goed mee omgaat,lieve groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zonnig:

Nou dat is ook nogal wat @roham maar idd drank helpt niet het maakt het nog erger. 

Goed dat je inziet dat je beter kunt leren omgaan met spanning etc 

Heb je genoeg hulp en steun om je heen? Want het is behoorlijk heftig wat je schrijft.

 

heb sinds kort een coach waar ik mijn frustraties kan uiten,dat helpt wel en de meetings ben ik sinds een week weer mee begonnen.

lief dat je vraagt of ik hulp heb.ik heb me hier aangemeld om ook buiten de meetings te delen en lezen hoe anderen het allemaal beleven en doen,

lieve groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke gelukkig heb je die steun! Heel belangrijk. 

Je hebt het eerder gedaan dus je weet dat je het kan.

Dag voor dag, stapje voor stapje.

Zelf heb ik ook veel aan dit forum en andere hulp. Lees hier heel veel en dat sterkt me alleen maar meer om die eerste niet te nemen.

Hoe is het nu met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi roham.

Ik heb, toen ik na een klinische- en een 12-stappen behandeling een terugval gehad toen ik, vol overtuiging van mezelf, negen maanden
droog stond. Omdat de omstandigheden me voor m'n gevoel boven het hoofd groeiden. Nooit gedacht dat ik ooit zou terugvallen en toch
gebeurde het. Nou is negen maanden 'niks' vergeleken met tien jaar, maar momenteel sta ik bijna tien jaar droog. Ik heb veel gehad aan
het twaalf stappen programma en aan de AA- en NA-meetings die ik veelvuldig bezocht. En ik ben (op elf dagen na) al twaalf jaar op dit forum
aanwezig. Ik ben me er door eigen ervaring, maar vooral ook door de ervaring van anderen (zoals jij nu) zeer sterk van bewust dat die tien jaar droog
géén garantie zijn om ook vandaag droog af te sluiten. Door mezelf te leren kennen, helemaal voor wat betreft het omgaan met emoties, spanningen,
en door in contact te blijven met mensen zoals ik, die weten wat de gevarenzone's voor een alcoholist zijn, hoop ik dat ik me genoeg bewapen tegen
welke onvoorziene 'tegenslag' dan ook. Uiteindelijk zal ik zelf de persoon zijn die dat eerste glas van me weghoudt, maar de 'vele ogen' waar ik contact
mee heb en ook graag houd zien misschien/hopelijk al eerder waar ik de fout dreig in te gaan dan ik zelf kan zien.
Ik lees en schrijf hier nog altijd graag mee, al voel ik heel vaak de noodzaak tot hulp/bescherming/waarschuwing aan mezelf niet zo, maar áls die noodzaak
er zal zijn dan is dit forum plek waar ik die kan verwachten en/of vinden. En zo zal ik dan ook de meetings weer weten te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Lente:

Welkom Roham. Goed dat je weer meetings bezoekt. Ook ik heb meerdere terugvallen gehad. Afgelopen twee jaar erg " gerommeld". Eerder vijf jaar droog. Toen zonder een aa groep. Nu kom ik in een fijne aa groep en heb ook inmiddels een sponsor. Ik heb het gevoel dat ik nu ik niet zozeer meer vecht, en meer accepteer, ik een " beter" pad voor mezelf ben ingeslagen. Voor mij geldt kennelijk, waar een vriend me op wees,:" vechten impliceert ( of kan impliceren) een terugval, acceptatie geeft rust, kalmte". 

Heel veel succes. En sterkte met wat er nu allemaal op je pad komt. 

 

dank je wel voor je mooie reactie ,en de mooie uitspraak ,daar zit inderdaad iets in.lieve groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kohtje:

Hoi roham.

Ik heb, toen ik na een klinische- en een 12-stappen behandeling een terugval gehad toen ik, vol overtuiging van mezelf, negen maanden
droog stond. Omdat de omstandigheden me voor m'n gevoel boven het hoofd groeiden. Nooit gedacht dat ik ooit zou terugvallen en toch
gebeurde het. Nou is negen maanden 'niks' vergeleken met tien jaar, maar momenteel sta ik bijna tien jaar droog. Ik heb veel gehad aan
het twaalf stappen programma en aan de AA- en NA-meetings die ik veelvuldig bezocht. En ik ben (op elf dagen na) al twaalf jaar op dit forum
aanwezig. Ik ben me er door eigen ervaring, maar vooral ook door de ervaring van anderen (zoals jij nu) zeer sterk van bewust dat die tien jaar droog
géén garantie zijn om ook vandaag droog af te sluiten. Door mezelf te leren kennen, helemaal voor wat betreft het omgaan met emoties, spanningen,
en door in contact te blijven met mensen zoals ik, die weten wat de gevarenzone's voor een alcoholist zijn, hoop ik dat ik me genoeg bewapen tegen
welke onvoorziene 'tegenslag' dan ook. Uiteindelijk zal ik zelf de persoon zijn die dat eerste glas van me weghoudt, maar de 'vele ogen' waar ik contact
mee heb en ook graag houd zien misschien/hopelijk al eerder waar ik de fout dreig in te gaan dan ik zelf kan zien.
Ik lees en schrijf hier nog altijd graag mee, al voel ik heel vaak de noodzaak tot hulp/bescherming/waarschuwing aan mezelf niet zo, maar áls die noodzaak
er zal zijn dan is dit forum plek waar ik die kan verwachten en/of vinden. En zo zal ik dan ook de meetings weer weten te vinden.

dank je wel voor jou verhaal.en inderdaad een terugval ligt altijd op de loer hoelang je ook droog staat ,dat hebben we ondervonden.wens jou veel kracht om vol te houden ,lieve groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Zonnig:

Oke gelukkig heb je die steun! Heel belangrijk. 

Je hebt het eerder gedaan dus je weet dat je het kan.

Dag voor dag, stapje voor stapje.

Zelf heb ik ook veel aan dit forum en andere hulp. Lees hier heel veel en dat sterkt me alleen maar meer om die eerste niet te nemen.

Hoe is het nu met je?

het gaat nu wel goed.ik heb vandaag mijn jongste dochter bezocht en ze heeft nu een goede periode en dat geeft me weer kracht en hoop.

we hebben lekker kunnen babbelen en heb haar verteld dat ik supertrots op haar ben ,dat ze zo hard knokt .ben ook naar de AA geweest vanmorgen en was een hele mooie meeting.

vandaag was en is een goede dag en uit zulke dagen put ik kracht .dank je wel voor je interesse lieve groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...