Spring naar bijdragen

Alcohol & agressie tips aub


Charles

Aanbevolen berichten

Graag zou ik wat advies willen om mijn emoties beter te controleren als ik gedronken heb. (Ik drink trouwens alleen op feestjes, ik heb geen alcoholverslaving).

Altijd als ik gedronken heb word ik heel erg boos op mijn vriend, zonder dat ik dit wil. Voor dat we gaan drinken spreken we ook altijd af dat het deze keer wél goed gaat. Maar helaas slaag ik er niet in... De ochtenden erna voel ik me ook heel erg slecht en ben ik erg kwaad op mijzelf. Ook word ik erg jaloers als ik gedronken heb. Wanneer hij met andere vrouwen praat heb ik het idee dat hij ze leuker vind dan mij... Ik word gek van mijn eigen gedrag en zou hier graag advies over willen krijgen. Bijvoorbeeld een boek dat ik kan lezen. Ik hoop op reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en welkom

Weet wel waar je bent hè, het forum heet alcoholdebaas dus iedereen zal je aanraden om minder te drinken! Net als dat op een brei-forum iedereen je zou aanraden om wat meer te breien. :)

Sommige mensen denken dat met alcohol de waarheid naar boven komt. Dat zou dus betekenen dat je diep van binnen erg kwaad en jaloers bent op je vriend. Denk er eens over na of dat inderdaad zo is.

Zelf geloof ik dat niet, ik denk dat alcohol je hersenpan overhoop haalt en dat je je allerlei dingen in je hoofd haalt waarvan je in nuchtere toestand denkt, wat een flauwekul.

Sommige mensen hebben een kwade dronk. Zo gauw ze een paar glazen op hebben worden ze agressief. Anderen worden depressief. In dat geval is er niet zo veel wat je kan doen. Ja je kan boeken lezen. Maar wat voor effect heeft het boek nog als je flink bezopen bent?

Ik zou eerder zeggen.... minder drinken. Is dat een optie voor je?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei SophieS:

Je verpest de feestjes en je relatie. Je kan er blijkbaar niet tegen. 

Als je alleen op feestjes drinkt, is er nog geen sprake van een verslaving. Hou dat zo. Stop met drinken. Anders zien we je over een paar jaar hier terug met een groter probleem. 

Ben ik niet met je eens

Denk dat er wel degelijk een verslaving speelt

Blijkbaar voelt zij de drang om toch elke keer te gaan drinken ondanks dat zij weet dat het niet goed gaat

Bij drang is er sprake van verslaving

Niet elke verslaafde drinkt elke dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Als toch teveel drinkt of er gewoon niet tegen kan, kan je beter helemaal niet drinken. Gebruik van alcohol zorgt, door de snelle suikers, voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, het zorgt voor afbraakproducten en is een belasting voor je lever; het vraagt veel van je enzymcapaciteit; het zorgt voor het vrijmaken van histamine in je lichaam en zeker bij teveel drinken krijg je tekorten aan stoffen als magnesium, zink en vitamine B.

Kortom, lekker een bakkie thee. En vragen of je vriend je wil steunen, door niet of weinig te drinken waar je bij bent. Je schrijft dat je afspreekt dat het die keer wél goed moet gaan. Zegt je vriend dan niet dat je moet stoppen of luister je daar niet naar? Een verslaving is ook een opvulling van een leegte. Als je geen maat kan houden, lijkt dat toch wel op een verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...