Spring naar bijdragen

Diazepam afbouwen


Weegschaal81

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik zou graag in contact willen komen met mensen die op dit moment ook bezig zijn met het afbouwen van diazepam (of vergelijkbaar) om ervaringen uit te kunnen wisselen. Ik heb het erg zwaar met het afbouwen (en dat is nog zacht uitgedrukt), weet niet precies hoe snel/langzaam ik moet afbouwen (ik volg nu ongeveer het Ashton Manual) en mis heel erg steun en begrip uit mijn omgeving! Ik heb al eerder wat dingen geschreven hier op het forum maar heb even geen overzicht meer... Vandaar nu even een nieuw topic.

Ik hoop van jullie te horen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 25 mei overgezet van 30 mg temazepam naar 15 mg diazepam. Ik probeer ook om de week te minderen, met 1 mg, en zit nu op 8 mg. Maar hoe minder het wordt hoe zwaarder, lijkt het wel... Dat is ook wat ik bij anderen lees. Het moeilijkst vind ik dat ik alleen ben en niemand heb om op terug te vallen. Ik probeer wel afleiding te zoeken maar 9 van de 10 keer lukt dat gewoon niet. Maar toch doorzetten, dat is de enige manier om ervan af te komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat klopt. Elke verandering merk je en daarna stabiliseert het weer een beetje. Ik ben nu wel echt even hélemaal klaar met dat rot gevoel! Dus misschien idd een goed idee om even een kleine time out te nemen met de afbouw. Ik ben in 3 maanden toch al van 15 naar 8 mg gegaan! Maar jij doet microtaperen toch? (of was dat weer iemand anders?) Ik ben echt zo warrig... Hoe werkt dat dan precies? Want ik ben nu steeds aan het pielen met pilletjes breken enzo... Dat werkt niet echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Rustig afbouwen is natuurlijk altijd belangrijk. Daarnaast kan het goed zijn om je te realiseren wat benzo's met je lichaam doen. Zo remmen ze de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen, waaronder vitamine B, D, K en calcium, terwijl dat soort stoffen juist belangrijk zijn voor de aanmaak van je neurotransmitters. Zorgen voor goede voeding met zo min mogelijk suiker kan schelen en vooral wat extra voedingssupplementen die helpen de aanmaak  van allerlei neurotransmitters te verbeteren. Denk aan magnesium, vitamine B, C en D en omega 3. Stoffen als serotonine en melatonine worden aangemaakt uit tryptofaan, samen met tal van vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Ook carnitine helpt de melatonineaanmaak. Ben zelf niet zo'n voorstander van melatoninepilletjes slikken. Middelen die de aanmaak van gaba stimuleren, werken indirect ook op de melatoninehuishouding. Het beste is misschien om deskundig advies te vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Kzegmaarzo, dat de benzo's de aanmaak van melatonine remmen had ik wel in de gaten... Heel soms slaap ik goed, maar dat is dan maar ongeveer 1 van de 10 nachten. Ik ben altijd moe, maar hoegenaamd nooit echt slaperig (het gevoel hebben dat het tijd is om naar bed te gaan). Wat je lichaam normaal gesproken zelf aangeeft, dat is bij mij echt volledig uit balans. Ik slik wel melatonine pilletjes maar dat heeft dus eigenlijk helemaal geen effect als je ook nog benzo's gebruikt? Ik ben bij zo'n reform winkel geweest en het advies daar was magnesium citraat poeder en een bepaald soort vitamine pillen (die het beste passen bij mijn benzo situatie). Niet de standaard pilletjes van bijvoorbeeld het Kruidvat. Ik gebruik dit pas sinds kort dus kan nog niet zeggen of het effect heeft. Heb je tips wat voeding betreft? Want dat is bij mij eigenlijk behoorlijk dramatisch op het moment (ik eet heel slecht)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Weegschaal81:

Hoi @Kzegmaarzo, dat de benzo's de aanmaak van melatonine remmen had ik wel in de gaten... Heel soms slaap ik goed, maar dat is dan maar ongeveer 1 van de 10 nachten. Ik ben altijd moe, maar hoegenaamd nooit echt slaperig (het gevoel hebben dat het tijd is om naar bed te gaan). Wat je lichaam normaal gesproken zelf aangeeft, dat is bij mij echt volledig uit balans. Ik slik wel melatonine pilletjes maar dat heeft dus eigenlijk helemaal geen effect als je ook nog benzo's gebruikt? 

Dat is zo herkenbaar...…. in de benzotijd had ik het ook dat ik maar 1 op de 3 of 4 nachten behoorlijk sliep. Was niet moe, maar juist erg alert. Geen goede basis om lekker te slapen.

Nu ik benzovrij ben gaan de nachten beter, maar soms heb ik zo'n nacht dat het niet lukt. Zoals vannacht. Ik was niet moe toen ik naar bed ging en dan kan ik rustig blijven liggen, maar de slaap komt niet of heel laat. 
Melatonine werkte bij mij in het begin aardig, maar dat kan ook puur de suggestie zijn! Na een aantal weken werkte het averechts en ben ik er maar mee gestopt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nou 14 maanden verder, kom van 10mg diazepam. Ik slik nu 1.25mg. Ik heb zoveel gekte meegemaakt en nogsteeds daar lusten de honden geen brood van. Op dit moment ervaar ik een soort chemische energie lading rondom mijn schedel in combinatie met een oogkas druk. Nogmaals meer dan een jaar verder..

bewerkt door benzodizzy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu ruim twee weken gestopt met Diazepam en ga mij steeds beroerder voelen. 
Compenseer dat met alcohol, dat helpt natuurlijk niet.
Knellende band om mijn hoofd, overgevoelig voor (verkeers)geluiden, mijn hele lichaam voelt alsof ik onder stroom sta.
ik begin vrij wanhopig te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...