Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 7-8-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei karin123:

Was wel de bedoeling, voor de tweede keer, vorig jaar mislukt na een opname. Maar ik twijfel zo erg wat te doen. De Dia maakt de wereld zo donker en duf en de Oxa overlapt elkaar niet genoeg.  Plus die idiote angsten van mij, ik durf haast niets meer ben zo labiel. Mijn zenuwstelsel is totaal overprikkelt, voel het in heel mijn lichaam, ken geen mens om me heen verdragen. Ik weet dat dat het beste is maar ben ook zo bang

De verslavingsarts heb ik niets aan die zei houdt het maar bij de Oxa maar dat is ook geen doen, stabiliseer er niet op en het worden er dan steeds meer. Hij zei ook nog als je bang bent neem er maar een Oxa bij. Maar dat is niet de bedoeling, wie kan je nog vertrouwen? Moet maar op jullie vertrouwen, lijkt me beter.

Heb je een idee?

Oké, je loopt nu te sukkelen met oxa en dia. De enigste beste methode tot nu toe is met diazepam afbouwen. Als ik jou was zou ik het de oxa vervangen door diazepam hoe je dat doet is aan jouw. ik heb in een keer alles omgezet van clonazepam naar diazepam. dat voel je wel even maar dan is dat ook gedaan. en dan verder gaan taperen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei MyBattle:

@Deligaf1 Eind is in zicht voor je, dat is mooi... Van waar kom je en hoelang heb je erover gedaan? 

Ik zat eerst op 20mg paroxetine maar het werkte gewoon niet werd er nog depressiever van, toen snel weer terug naar 0 want ik zat er nog niet lang op. Toen ik van 5 naar 0 ging kreeg ik ontwenning die ik er ff niet bij kon hebben dus ik blijf nu maar ff op 5 hangen totdat die benzo's eraf zijn. 

2 maanden oxazepam geslikt en wilde stoppen en in 3 dagen afgebouwd op advies van de huis arts 3x10 mg

Toen kwam ik in een psychose terecht en moest ik naar de crisi dienst. Die gaven met 3x0,5mg clona. en dit afgebouwd naar 0,75 clona. dit laten omzetten in 15mg dia en meteen met 12,5mg begonnen. Van januari tot maart oxa geslikt toen 1 maand clona en van mei tot nu met dia af en het bouwen en ik hoop dat ik in oktober ervan af ben.

tussen door ook op seroqel en Ad gezet.

 

Paroxetine reageer ik kook niet goed op misschien kan je dit om laten switchen? dat heb ik ook toen een paar jaar geleden moeten doen. het is een AD met best veel bijwerkingen enzo ik werd er ook depressief en zelfmoord gedachtes van.

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Deligaf1:

2 maanden oxazepam geslikt en wilde stoppen en in 3 dagen afgebouwd op advies van de huis arts 3x10 mg

Toen kwam ik in een psychose terecht en moest ik naar de crisi dienst. Die gaven met 3x0,5mg clona. en dit afgebouwd naar 0,75 clona. dit laten omzetten in 15mg dia en meteen met 12,5mg begonnen. Van januari tot maart oxa geslikt toen 1 maand clona en van mei tot nu met dia af en het bouwen en ik hoop dat ik in oktober ervan af ben.

tussen door ook op seroqel en Ad gezet.

Pfff hoop gezeik ook dus gehad door die rotbenzo's, komt me allemaal erg bekend voor. Blij dat het je nu beter gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Hypertjeee:

@Deligaf1 ik slik eigenlijk sinds 3 weken en dan 10 Mg op de dag heb denk ik 3 dagen 20 Mg omdat ik erg benauwd en angstig was en niet kon slapen . Bouw nu dus af , want het heeft me slechter gemaakt dan beter . Ik had al wat lichte gevoel in mijn hoofd maar nu is het 10 keer zo erg. Ik weet dat ik eigenlijk een hele lage dosering hebt gebruikt en korte periode maar toch is dat spul puur gif ! 

Goed dat je afbouwd ik zou gewoon even op 20 mg blijven staan als het beter met je gaat kan je ook 5mg eraf halen. Of gaan micro taperen

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei MyBattle:

Pfff hoop gezeik ook dus gehad door die rotbenzo's, komt me allemaal erg bekend voor. Blij dat het je nu beter gaat!

Ja het gaat buiten het benzo gebeuren om wel redelijk met me wel met ups en downs maar kan me dagelijkse ding doen.

Alleen de onderliggende oorzaak komt wel steeds meer naar boven en heb daar meer last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Deligaf1:

Oké, je loopt nu te sukkelen met oxa en dia. De enigste beste methode tot nu toe is met diazepam afbouwen. Als ik jou was zou ik het de oxa vervangen door diazepam hoe je dat doet is aan jouw. ik heb in een keer alles omgezet van clonazepam naar diazepam. dat voel je wel even maar dan is dat ook gedaan. en dan verder gaan taperen.

Ja aan het overleven zeg maar, kan haast niets. Ben sinds vorige week over gegaan van 2 oxa naar 2 dia in ochtend en avond, ongeveer via de Aston Manuel. Ik heb de vorige keer een paar maanden geleden ook alles in 1x omgezet maar dat was een gestuiter. Heel veel elektrische schokken, barstte uit mijn vel van de spanning de eerste week en de tweede week zag ik haast niets meer, alles was donker en dood en doodmoe en duf. Durf het dus niet meer in 1x te doen. Misschien nog een week wachten en dan een oxa in de middag vervangen door 1 dia.

Hoe heb jij het omgezet? Via de Asthon manier. Daar geldt voor 1oxa van 10mg, 1 dia van 5 mg en dat lijkt zoveel, ben bang helemaal niets meer te kunnen. Of is het maar uitproberen? Heb niet veel energie meer over door dat geklooi met die pammetjes.

Alvast bedankt voor je advies.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 Ik durf het niet meer aan met al die rotzooi, echt... Ik ben op het moment ook hypergevoelig en heb echt geen zin om weer te gaan switchen, ook zal ik de dosering moeten verhogen dan want 5mg doet niets. Het kan allemaal nog erger ook hè, en ssri's ookal heeft het bij mij nooit ernstige gevolgen gehad er zitten ook daar weer risico's aan.

Ik geloof er allemaal niet meer zo in. Zeker niet tijdens de afbouw van benzo's, ik zeg niet dat het niet mogelijk is dat het werkt en gelukkig werkt het bij jou! Maar er is ook dus een mogelijkheid voor averechts effect, dan kan ik mezelf natuurlijk wel voor mn kop slaan als ik weer in die valkuil trap dat een pilletje me gaat helpen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei karin123:

Ja aan het overleven zeg maar, kan haast niets. Ben sinds vorige week over gegaan van 2 oxa naar 2 dia in ochtend en avond, ongeveer via de Aston Manuel. Ik heb de vorige keer een paar maanden geleden ook alles in 1x omgezet maar dat was een gestuiter. Heel veel elektrische schokken, barstte uit mijn vel van de spanning de eerste week en de tweede week zag ik haast niets meer, alles was donker en dood en doodmoe en duf. Durf het dus niet meer in 1x te doen. Misschien nog een week wachten en dan een oxa in de middag vervangen door 1 dia.

Hoe heb jij het omgezet? Via de Asthon manier. Daar geldt voor 1oxa, 1 dia en dat lijkt zoveel, ben bang helemaal niets meer te kunnen. Of is het maar uitproberen? Heb niet veel energie meer over door dat geklooi met die pammetjes.

Alvast bedankt voor je advies.

Ik heb alles in 1x omgegooit dat ging goed. ik weet zo niet wat de equivalent dosis van oxa naar dia is. Maar gewoon op jouw gevoel doen wat voor jou goed is. Als je de volgende stap zet sta er dan ook 100% achter. het wordt beter sterk weer even aan en zet dan weer de volgende stap. Zo doe ik het ook, op een gegeven moment kreeg ik ook een soort patroon waarin ik de volgende stap kan plannen. Als het niet goed gaat met mij bijvoorbeeld wacht ik rond de 2 weken en dan kan ik weer verder. ect..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei MyBattle:

@Deligaf1 Ik durf het niet meer aan met al die rotzooi, echt... Ik ben op het moment ook hypergevoelig en heb echt geen zin om weer te gaan switchen, ook zal ik de dosering moeten verhogen dan want 5mg doet niets. Het kan allemaal nog erger ook hè, en ssri's ookal heeft het bij mij nooit ernstige gevolgen gehad er zitten ook daar weer risico's aan.

Ik geloof er allemaal niet meer zo in. Zeker niet tijdens de afbouw van benzo's, ik zeg niet dat het niet mogelijk is dat het werkt en gelukkig werkt het bij jou! Maar er is ook dus een mogelijkheid voor averechts effect, dan kan ik mezelf natuurlijk wel voor mn kop slaan als ik weer in die valkuil trap dat een pilletje me gaat helpen. 

 

Kan ik me voor stellen. Ik reageer ook heel slecht op SSRI´S. Ga sky high en kom niet meer beneden en dat kan ik ook niet gebruiken bij de afbouw, het slaat gewoon niet aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei MyBattle:

@Deligaf1 Ik durf het niet meer aan met al die rotzooi, echt... Ik ben op het moment ook hypergevoelig en heb echt geen zin om weer te gaan switchen, ook zal ik de dosering moeten verhogen dan want 5mg doet niets. Het kan allemaal nog erger ook hè, en ssri's ookal heeft het bij mij nooit ernstige gevolgen gehad er zitten ook daar weer risico's aan.

Ik geloof er allemaal niet meer zo in. Zeker niet tijdens de afbouw van benzo's, ik zeg niet dat het niet mogelijk is dat het werkt en gelukkig werkt het bij jou! Maar er is ook dus een mogelijkheid voor averechts effect, dan kan ik mezelf natuurlijk wel voor mn kop slaan als ik weer in die valkuil trap dat een pilletje me gaat helpen. 

 

Oké, dat kan ik begrijpen, ik had het geluk dat ik al bekend was met citalopram. Daar was ik dus niet zo bang voor.

Maar hoe kijk jij nu verder tegen je afbouwen aan wat zijn je plannen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nu op 1,5 lora, t begint wel lastig te worden nu en zit wel te tobben wat nu, ik zat op 5 en haalde er 0,25 per week af dat ging goed totdat een grapjas bij de apotheek me de verkeerde benzo gaf en ik weer totaal onstabiel werd. Dat gaat nu natuurlijk niet meer 0,25 dus ga met stappen van 0,125 of 0,1 verder. Ik heb een weegschaaltje besteld en ga proberen kleine beetjes eraf te halen nu. Diazepam was ook ellende voor mij helaas toen ik het probeerde. Toch overweeg ik nog wel om misschien nu nog over te stappen of misschien een gedeelte. 5mg dia en 1mg lora zodat ik niet teveel schommel. Ik neem nu 3x per dag 0,5 en wil alle doseringen geleidelijk afbouwen en niet eerst 1 dosering want dan krijg ik denk ik teveel schommelingen in bloedwaarde spiegel omdat het kortwerkend is.

 

Lorazepam is wel lastig afbouwen @Deligaf1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei karin123:

Benzohel, hel op aarde. Tegen de avond begint mijn linker hersenhelft weer te suizen als een gek. Heb nu twee dia ochtend en avond en 4 oxa verdeeld over de dag en nog is het niet te doen. 1 oxa in de morgen samen met de dia  misschien die later nemen?

@karin123 Een tip voor jouw en voor anderen over je linkse hersen helft als die een dominante positie neemt kan dat veel klachten veroorzaken pekieren suizen ect. Een tip hiervoor is ga een tekening maken,kleuren of schilderen, dan wordt je rechtse hersen helft geactiveerd en je ben ook bezig met een soort van mediteren. je hebt wat afleiding en je bent niet steeds met jezelf bezig. try it out zou ik zeggen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Deligaf1:

@karin123 Een tip voor jouw en voor anderen over je linkse hersen helft als die een dominante positie neemt kan dat veel klachten veroorzaken pekieren suizen ect. Een tip hiervoor is ga een tekening maken,kleuren of schilderen, dan wordt je rechtse hersen helft geactiveerd en je ben ook bezig met een soort van mediteren. je hebt wat afleiding en je bent niet steeds met jezelf bezig. try it out zou ik zeggen.

 

Een behoorlijk dominante positie. Het is wat je zegt, heel veel piekeren, in mijn hoofd zitten, het suizen, het lijkt wel of er een trein overheen gereden is. Je hebt helemaal gelijk dat ik voortdurend met mezelf bezig ben, totaal uit balans met dingen doen en piekeren.

Misschien een hele domme vraag maar gewoon spelletjes doen op de computer is dat ook een goed idee of kom ik meer uit mezelf door b.v. te gaan tekenen of in de tuin werken als het weer het toelaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei MyBattle:

Ik zit nu op 1,5 lora, t begint wel lastig te worden nu en zit wel te tobben wat nu, ik zat op 5 en haalde er 0,25 per week af dat ging goed totdat een grapjas bij de apotheek me de verkeerde benzo gaf en ik weer totaal onstabiel werd. Dat gaat nu natuurlijk niet meer 0,25 dus ga met stappen van 0,125 of 0,1 verder. Ik heb een weegschaaltje besteld en ga proberen kleine beetjes eraf te halen nu. Diazepam was ook ellende voor mij helaas toen ik het probeerde. Toch overweeg ik nog wel om misschien nu nog over te stappen of misschien een gedeelte. 5mg dia en 1mg lora zodat ik niet teveel schommel. Ik neem nu 3x per dag 0,5 en wil alle doseringen geleidelijk afbouwen en niet eerst 1 dosering want dan krijg ik denk ik teveel schommelingen in bloedwaarde spiegel omdat het kortwerkend is.

 

Lorazepam is wel lastig afbouwen @Deligaf1

Lorazepam,clona en xanax zijn de meest potentste benzo’s die er zijn. 

Jouw afbouw plannen zien er goed uit zo zou ik het ook doen. 1,5mg te gaan het kan nog wel even duren maar oké. Mybattle kijk ook wat je achter je gelaten hebt wauw man!, dit is ook een stukje mindset ben daar trots op. Je bent al veel verder dan de gene die het niet proberen!!! 

En met die apotheek heb je ook overwonnen. Als het even niet gaat neem even rust en ga weer verder dan!! En sta er ook 100 procent achter.

succes!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei karin123:

Misschien een hele domme vraag maar gewoon spelletjes doen op de computer is dat ook een goed idee of kom ik meer uit mezelf door b.v. te gaan tekenen of in de tuin werken als het weer het toelaat?

Oh maar dat is helemaal geen domme vraag.....het is juist een heel goed idee. Ik heb het eerste half jaar (toen ik op 0mg zat) voortdurend Bubble Shooter gedaan. Hiermee kon ik mijn zinnen verzetten en mijn hersenen trainen. Dit werkte voor mij echt super goed.

Zo vandaag exact 1 jaar op 0 mg. Het eerste jaar zit erop.

Ik hoor hier weer heel veel problemen met afbouwen...ik moet jullie zeggen het wordt echt beter hoor, toen ik 6-7 maanden onderweg was had ik nog heel veel problemen. Maar na 9-10 maanden werd het toch echt beter, het is nog niet allemaal voorbij maar het is gewoon dragelijk en ik merk nog steeds iedere maand een stukje verbetering. Met name de onrust, angst en het obsessieve denken gaat naar de achtergrond, het is er nog wel eens maar duurt nooit langer dan een uurtje. Het gaat ook om opnieuw vertrouwen in jezelf op te bouwen.

Zo,  nu op naar 2 jaar zonder pillen troep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei mito:

Oh maar dat is helemaal geen domme vraag.....het is juist een heel goed idee. Ik heb het eerste half jaar (toen ik op 0mg zat) voortdurend Bubble Shooter gedaan. Hiermee kon ik mijn zinnen verzetten en mijn hersenen trainen. Dit werkte voor mij echt super goed.

Zo vandaag exact 1 jaar op 0 mg. Het eerste jaar zit erop.

Ik hoor hier weer heel veel problemen met afbouwen...ik moet jullie zeggen het wordt echt beter hoor, toen ik 6-7 maanden onderweg was had ik nog heel veel problemen. Maar na 9-10 maanden werd het toch echt beter, het is nog niet allemaal voorbij maar het is gewoon dragelijk en ik merk nog steeds iedere maand een stukje verbetering. Met name de onrust, angst en het obsessieve denken gaat naar de achtergrond, het is er nog wel eens maar duurt nooit langer dan een uurtje. Het gaat ook om opnieuw vertrouwen in jezelf op te bouwen.

Zo,  nu op naar 2 jaar zonder pillen troep.

Goed bezig, @mito
Mij vergaat het al niet anders na 8,5 maand geen Lorazepam. Het is veel beter, soms een mindere dag of mindere momenten, maar het is echt al veel beter dan het was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei mito:

Oh maar dat is helemaal geen domme vraag.....het is juist een heel goed idee. Ik heb het eerste half jaar (toen ik op 0mg zat) voortdurend Bubble Shooter gedaan. Hiermee kon ik mijn zinnen verzetten en mijn hersenen trainen. Dit werkte voor mij echt super goed.

Zo vandaag exact 1 jaar op 0 mg. Het eerste jaar zit erop.

Ik hoor hier weer heel veel problemen met afbouwen...ik moet jullie zeggen het wordt echt beter hoor, toen ik 6-7 maanden onderweg was had ik nog heel veel problemen. Maar na 9-10 maanden werd het toch echt beter, het is nog niet allemaal voorbij maar het is gewoon dragelijk en ik merk nog steeds iedere maand een stukje verbetering. Met name de onrust, angst en het obsessieve denken gaat naar de achtergrond, het is er nog wel eens maar duurt nooit langer dan een uurtje. Het gaat ook om opnieuw vertrouwen in jezelf op te bouwen.

Zo,  nu op naar 2 jaar zonder pillen troep.

Gelukkig dacht dat ik iets heel doms vroeg. Jij hebt het dus ook gedaan. Zat ik maar op nul. Kan weer opnieuw beginnen helaas. De afgelopen maanden hebben me geen goed gedaan met die hitte. Lig al weken op bed ontsnappen aan de hitte waar ik zo bang voor ben. En dan kruip ik nog meer in mezelf, dat is ook het probleem. Durf moeilijk uit mezelf te komen, mensen en de overgang hebben me teveel pijn gedaan. Pillen schermen me af van de boze buiten wereld.

Gefeliciteerd met je jubileum:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei karin123:

Gelukkig dacht dat ik iets heel doms vroeg. Jij hebt het dus ook gedaan. Zat ik maar op nul. Kan weer opnieuw beginnen helaas. De afgelopen maanden hebben me geen goed gedaan met die hitte. Lig al weken op bed ontsnappen aan de hitte waar ik zo bang voor ben. En dan kruip ik nog meer in mezelf, dat is ook het probleem. Durf moeilijk uit mezelf te komen, mensen en de overgang hebben me teveel pijn gedaan. Pillen schermen me af van de boze buiten wereld.

Gefeliciteerd met je jubileum:D

De hitte heeft veel mensen geen goed gedaan, dat is duidelijk. Nu is het afgekoeld en is het binnen nog warm. Goed moment om naar buiten te gaan! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...