Spring naar bijdragen

onze huiskamer 6-8-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Een goeie morgen,

Weer de start van een nieuwe week mensen, kijken wat deze week ons brengt. Weer een stukje dichter bij herstel. Ik probeerde daar altijd naar te kijken hoe rot ik me ook voelde en hoe moeilijk dat soms was, het was het enigste waar ik me aan kon vast houden. Ik ken het gevoel van mezelf te verliezen,  de vreselijke angst psychotisch te worden, geen houvast meer te hebben aan mezelf maar iedere keer kwam ik er toch bovenop. Mensen echt, we zijn veel sterker dan dat we weten.

Zo ik ga dadelijk aan de slag. Heb een nieuw comp. tafeltje gemaakt en ga daar dadelijk mee verder. Waar de comp.nu staat wordt een bureau waar ik ga zitten klooien met kaarten maken schilderen enz. Heb dan veel plaats en kan alles laten liggen. Nu moet ik iedere keer alles opruimen.

O ja, hoe hebben we vannacht eigenlijk gepit kanjers? Hahahaha helemaal vergeten te vragen.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje een hele goeie morgen 

ik heb vannacht weer de hele nacht doorgeslapen , heb natuurlijk wel die * oxa geslikt maar geen hele. Ik MOET gewoon afbouwen. Nog geen 3 weken gebruik van dagelijks 10 Mg en al zo veel bijwerkingen en verslavingsverschijnselen. Morgen heb ik een afspraak bij de ggz en gaan we een afbouw schema maken hopen dat het goed komt . Succes met je nieuwe hobby hoek :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Hypertje ook goeie morgen.

Zie je erg op tegen morgen? Zou het verstandig zijn om wat dingen op te schrijven? Zeker de adviezen van hier? Anders gaat het afbouwen misschien toch te snel. En je houdt het dan toch in eigen hand;)

Wel heel fijn dat je goed slaapt. Daar krijg je toch een hoop energie van.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei bolletje:

Hé Hypertje ook goeie morgen.

Zie je erg op tegen morgen? Zou het verstandig zijn om wat dingen op te schrijven? Zeker de adviezen van hier? Anders gaat het afbouwen misschien toch te snel. En je houdt het dan toch in eigen hand;)

Wel heel fijn dat je goed slaapt. Daar krijg je toch een hoop energie van.

Ja ik ga zeker wat adviezen van hier meenemen naar het gesprek . Ik zie er niet tegenop, ben juist blij dat ik zal gaan. Ik wil er eerlijk gezegd ook niet te lang over doen om af te bouwen . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit echt te tobben hoe de laatste 1,5 mg lorazepam af te bouwen. Ik wou de taperstrip gaan proberen maar heb net gebeld met Paul Harder van de regenboog apotheek en werd echt heel onbeschoft te woord gestaan. Wat een onbehulpzame en arrogante man zeg.

Ik neem nu 3x per dag 0,5 mg, je kunt daar een taper strip op maat laten maken dus mijn vraag was of ik dan 3 tabletten dagelijks van 0.5 kan krijgen en die alle drie geleidelijk naar beneden gaan in dosering naar 0. Dat deed hij niet zij hij bot uit, hij tapered eerst 1 tablet naar 0 dan de volgende en dan de laatste. Ik vertelde dat dat niet mijn voorkeur heeft omdat ik dan op het einde geen stabiele bloedwaarde had en maar 1x per dag lorazepam doseerde wat vanwege de snelle werking en korte halfwaardetijd niet bevorderlijk was dan loop ik te schommelen. Nou daar had meneer geen boodschap aan het was zijn manier of ik had pech. Heel vreemd....

Enige optie is dus een weegschaaltje, maar die pilletjes zijn zo licht 0.100 mg dat ik twijfel of juist doseren en mini reducties werken ook met een 0.001 weegschaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MyBattle:

Ik zit echt te tobben hoe de laatste 1,5 mg lorazepam af te bouwen. Ik wou de taperstrip gaan proberen maar heb net gebeld met Paul Harder van de regenboog apotheek en werd echt heel onbeschoft te woord gestaan. Wat een onbehulpzame en arrogante man zeg.

Ik neem nu 3x per dag 0,5 mg, je kunt daar een taper strip op maat laten maken dus mijn vraag was of ik dan 3 tabletten dagelijks van 0.5 kan krijgen en die alle drie geleidelijk naar beneden gaan in dosering naar 0. Dat deed hij niet zij hij bot uit, hij tapered eerst 1 tablet naar 0 dan de volgende en dan de laatste. Ik vertelde dat dat niet mijn voorkeur heeft omdat ik dan op het einde geen stabiele bloedwaarde had en maar 1x per dag lorazepam doseerde wat vanwege de snelle werking en korte halfwaardetijd niet bevorderlijk was dan loop ik te schommelen. Nou daar had meneer geen boodschap aan het was zijn manier of ik had pech. Heel vreemd....

Enige optie is dus een weegschaaltje, maar die pilletjes zijn zo licht 0.100 mg dat ik twijfel of juist doseren en mini reducties werken ook met een 0.001 weegschaal.

@MyBattle wat een arrogantie zeg. Hoezo doe je werk waar je mensen moet helpen dan ? Veel succes met het weegschaaltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei MyBattle:

Ik zit echt te tobben hoe de laatste 1,5 mg lorazepam af te bouwen. Ik wou de taperstrip gaan proberen maar heb net gebeld met Paul Harder van de regenboog apotheek en werd echt heel onbeschoft te woord gestaan. Wat een onbehulpzame en arrogante man zeg.

Ik neem nu 3x per dag 0,5 mg, je kunt daar een taper strip op maat laten maken dus mijn vraag was of ik dan 3 tabletten dagelijks van 0.5 kan krijgen en die alle drie geleidelijk naar beneden gaan in dosering naar 0. Dat deed hij niet zij hij bot uit, hij tapered eerst 1 tablet naar 0 dan de volgende en dan de laatste. Ik vertelde dat dat niet mijn voorkeur heeft omdat ik dan op het einde geen stabiele bloedwaarde had en maar 1x per dag lorazepam doseerde wat vanwege de snelle werking en korte halfwaardetijd niet bevorderlijk was dan loop ik te schommelen. Nou daar had meneer geen boodschap aan het was zijn manier of ik had pech. Heel vreemd....

Enige optie is dus een weegschaaltje, maar die pilletjes zijn zo licht 0.100 mg dat ik twijfel of juist doseren en mini reducties werken ook met een 0.001 weegschaal.

Kan je het niet omzetten naar diazepam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei MyBattle:

Nee ik ben op het randje na stabiel en heb geen zin in een overschakeling, de vorige keer dat ik diazepam probeerde werd ik er aardig beroerd van.

Oke ik snap het. Dat heb ik ook met diazepam,  werkt zo anders. Stabiel ben ik totaal niet mijn zenuwstelsel is kapot. Weet iemand iets om het zenuwstelsel te versterken? Kan helemaal niets meer hebben.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei bolletje:

Het zenuwgestel versterken???? Ik weet niet of dat kan Karin. Ik denk dat je het eerder moet zoeken in ontspanning en rust. Vanmiddag een uurtje plat en op je ademhaling letten.

Tja en verder is het toch accepteren en er doorheen moeten het is niet anders meis.Bloemen Plaatjes

ik rust al zoveel omdat ik niet naar buiten durf door de warmte en die duurt al 3 maanden. Ik kom de slaapkamer al lang niet meer uit, daar is airco. Komt door tien jaar overgang en tien jaar opvliegers, die hebben mijn zenuwstelsel ook getergd tot het uiterste.

Dank voor de mooie roos.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Dis:

@karin123 Helaas bestaat er niets wat echt helpt! Goed eten en water drinken, wellicht wat voedingssupplementen nemen. Ik heb al veel geld uitgegeven aan spullen zoals Gaba, Phenibut, L-tryptofaan e.d. Ze zijn ook nog gevaarlijk. Ik heb zelfs een keer een halve joint gerookt (nooit meer, Ik kon me nog niet meer bewegen). Het enige is dat we soms goede dagen hebben, daar moeten we op teren in de slechtere. En de goede dagen komen voor diegene die volhouden. Dat is gegarandeerd.

Eten en drinken doe ik goed en gaat ook goed  plus ook een aantal voedingssupplementen. Goede dagen heb ik nog niet gehad. Ik moet het er maar mee doen maar die verrekte angst en vooral voor dit weer. Als ik naar buiten kijk voel ik de angst al golven in mijn maag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei karin123:
21 minuten geleden zei Dis:

@karin123 Helaas bestaat er niets wat echt helpt! Goed eten en water drinken, wellicht wat voedingssupplementen nemen. Ik heb al veel geld uitgegeven aan spullen zoals Gaba, Phenibut, L-tryptofaan e.d. Ze zijn ook nog gevaarlijk. Ik heb zelfs een keer een halve joint gerookt (nooit meer, Ik kon me nog niet meer bewegen). Het enige is dat we soms goede dagen hebben, daar moeten we op teren in de slechtere. En de goede dagen komen voor diegene die volhouden. Dat is gegarandeerd.

Eten en drinken doe ik goed en gaat ook goed  plus ook een aantal voedingssupplementen. Goede dagen heb ik nog niet gehad. Ik moet het er maar mee doen maar die verrekte angst en vooral voor dit weer. Als ik naar buiten kijk voel ik de angst al golven in mijn maag.

Ik slik multi vitamine, vitamine C 1000 mg, magnesium, en probiotica. Voor het gebruik van probiotica kun je het beste @Kannietmeer vragen. Zij weet er heel veel van! (omdat GABA ook of juist voornamelijk in de darmen gemaakt wordt moet je de juiste pb slikken.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kaida74:

Ik slik multi vitamine, vitamine C 1000 mg, magnesium, en probiotica. Voor het gebruik van probiotica kun je het beste @Kannietmeer vragen. Zij weet er heel veel van! (omdat GABA ook of juist voornamelijk in de darmen gemaakt wordt moet je de juiste pb slikken.)

Dank je Kaida, ik zal eens kijken, er is wel getest op veel vitamines en allemaal goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kaida74:

Wat ik me afvraag, lieve lotgenoten; Gebruiken jullie ook melatonine voor het slapen? Ik gebruik zelf 2 mg en de arts bij het GGZ zei "oh dat helpt niks. stop daar maar mee" (wat ik niet gedaan heb. Eerst hier de ''deskundigen'' vragen ;) )

ik gebruik het niet, heb een 7,5 mg  Mirtazapine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna avond hoe is t bij jullie ?? Ik heb zo een enorme last van druk op mijn oren weet niet waar het vandaan komt te veel in de tocht gezeten denk ik met deze hittes. Buiten dat om is het me vrij goed gegaan vandaag , even afkloppen :) Ik heb vandaag mede door een kennis gesproken met een arts die in een afkickkliniek werkt.  Mijn situatie uitgelegd , dus na een keer hyperventilatie paniekaanval oxazepam voorgeschreven gekregen, 10 Mg per dag nu 20 dagen lang . En die zei tegen mij gewoon CT , kappen vanaf vandaag . Er zit nog niet veel in je bloedbaan en de ontwenningsverschijnselen zullen er echt niet of miniem zijn , nou breekt mijn klomp . Weet echt niet wat ik moet doen , jullie hebben natuurlijk ervaring ??? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hypertjeee:

Bijna avond hoe is t bij jullie ?? Ik heb zo een enorme last van druk op mijn oren weet niet waar het vandaan komt te veel in de tocht gezeten denk ik met deze hittes. Buiten dat om is het me vrij goed gegaan vandaag , even afkloppen :) Ik heb vandaag mede door een kennis gesproken met een arts die in een afkickkliniek werkt.  Mijn situatie uitgelegd , dus na een keer hyperventilatie paniekaanval oxazepam voorgeschreven gekregen, 10 Mg per dag nu 20 dagen lang . En die zei tegen mij gewoon CT , kappen vanaf vandaag . Er zit nog niet veel in je bloedbaan en de ontwenningsverschijnselen zullen er echt niet of miniem zijn , nou breekt mijn klomp . Weet echt niet wat ik moet doen , jullie hebben natuurlijk ervaring ??? 

Moeilijk, @Hypertjeee, bij de één gaat Cold Turkey na 3 weken slikken goed, bij de ander niet. Het is een klein beetje Russisch Roulette. Het zou mijn voorkeur hebben om de pil van 10 mg te halveren en kijken hoe je daarop reageert. Gaat dat goed dan kun je de stap naar 0 snel zetten. Gaat het niet goed dan moet je wat langzamer afbouwen. 

Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kaida74:

Wat ik me afvraag, lieve lotgenoten; Gebruiken jullie ook melatonine voor het slapen? Ik gebruik zelf 2 mg en de arts bij het GGZ zei "oh dat helpt niks. stop daar maar mee" (wat ik niet gedaan heb. Eerst hier de ''deskundigen'' vragen ;) )

Ha @Kaida74, ik heb toen ik flink aan het afbouwen was van de Lorazepam een tijdje Melatonine 1,9 mg gebruikt. 
Ik kan nu niet zeggen dat dat geholpen heeft. Melatonine is een lichaamseigen stof. Je lichaam maakt dat zelf aan. Melatonine slikken heeft m/i. alleen zin als je zelf onvoldoende of geen melatonine aanmaakt. Wanneer je lichaam het "gewoon" aanmaakt heeft bijslikken geen zin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Cyclad58:

Moeilijk, @Hypertjeee, bij de één gaat Cold Turkey na 3 weken slikken goed, bij de ander niet. Het is een klein beetje Russisch Roulette. Het zou mijn voorkeur hebben om de pil van 10 mg te halveren en kijken hoe je daarop reageert. Gaat dat goed dan kun je de stap naar 0 snel zetten. Gaat het niet goed dan moet je wat langzamer afbouwen. 

Succes! 

Ja idd Russisch roulette ! Nou heb ik niet echt veel geluk met dingen dus het maakt me zeker wel angstig om CT te doen , bedankt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...