Spring naar bijdragen

Hoi


SophieS

Aanbevolen berichten

Dat kan absoluut. Ik ben verslaafd aan 1 kopje koffie ‘s ochtends vroeg. Zo gauw je gelooft dat je zonder koffie een k-dag gaat hebben, kan je er niet meer zonder. 

Koffie is lang niet zo fysiek verslavend als alcohol. Maar zo’n gewoonte is een heel sterk iets. 1 kopje/glas kan al te veel zijn als het een dagelijks ding is waar je (denk je zelf) niet meer zonder kan. Een zelfbedachte gevangenis :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei bumperjim:

Dat kan absoluut. Ik ben verslaafd aan 1 kopje koffie ‘s ochtends vroeg. Zo gauw je gelooft dat je zonder koffie een k-dag gaat hebben, kan je er niet meer zonder. 

Koffie is lang niet zo fysiek verslavend als alcohol. Maar zo’n gewoonte is een heel sterk iets. 1 kopje/glas kan al te veel zijn als het een dagelijks ding is waar je (denk je zelf) niet meer zonder kan. Een zelfbedachte gevangenis :) 

Ook jaren gehad met koffie ja. Met roken ook. Drank is de laatste. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja bizar he. 12.... Vind het ook ziek. Gisteren was het een vrije dag. Was een beetje uit mijn hum. Voelde me een beetje grierig. In plaats van rustig een boekje te gaan lezen in de schaduw. Drink ik een halve krat leeg. Baal zo ontzettend van mijzelf. 

Ik heb geen plan. Ik verzin steeds nieuwe smoesjes om het nog maar even uit te stellen. Vind het ook gewoon eng. 

Kan gelukkig nu niet drinken. Anders zou ik misschien ook weer vroeg gaan drinken. Het is weekend. Of het is lekker weer. Of ik ben blij. Of ik ben moe. Maar zaterdag nog een verjaardag. En wat moet ik dan drinken. En straks vraagt iemand waarom ik ineens nooit meer een wijntje wil. Wat nou als ik verdrietig ben. Of boos. Vind het zelf ook compleet idioot. Mijn man weet eigenlijk niet hoeveel last ik hiervan heb. Hij weet wel dat we veel drinken. Hij weet ook dat hij het op wilskracht alleen niet kan. Daarom pillen. Maar stel nou dat ik het ook helemaal niet op wilskracht kan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hjaaaaaa... nou ga je zitten piekeren en zo lang je nog piekert hoef je van jezelf niet te stoppen :P 

Dat is typisch wat je niet moet doen anders kom je er niet. Als je wilt leren fietsen moet je niet denken wat moet ik doen als ik val :) en dat is ook niet aan de orde dat je nooit meer iets drinkt. 

Als je wilt stoppen, stop dan vandaag. En dan kijken morgen hoe lekker je je voelt. En dan morgen weer droog blijven. Enz. 

Wat nou als je een dag verdrietig bent of boos, schrijf je. Ja wat dan, dat weet ik niet :D Dat hebben niet-drinkers ook wel eens dat ze op een dag verdrietig zijn. Denken ze nu nog niet over na wat ze dan moeten. 

Ik zit je een beetje te dollen maar wat jij schrijft is heeeel veel voorkomend. We denken veel te veel na en dan verzinnen we beren op de weg. 

Stop nou lekker vandaag, je hebt het verdiend, je bent jezelf aan het stuk zuipen met die 12 bier. Haal lekker ice tea in huis of zo. Niet verder nadenken nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als mensen vragen stellen dan zeg je gewoon ik drink veel te veel de laatste tijd, ik drink nu ff niks meer. En als ze dan nog vragen tot wanneer dan zeg je daar heb ik nog geen idee van. 

Dan ben je direct “uit de kast” en daar is niks schandaligs aan. Dan zien ze dat je goed bezig bent. Soms zeggen ze zelfs ja ik drink ook teveel, moet ook maar eens kalmer aan gaan doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je dan de mist in gaat. Ben je behalve zuipschuit, ook nog eens een faler. Is 2 keer falen. Zo een hekel aan. 

Alleen ik kan het doen. Of juist niet doen dan. Ice tea halen en niet drinken. Vandaag drink ik niet. Kan het zelfs terug brengen. Dit uur drink ik niet. Eng. Word er zenuwachtig van. Straks staat er een vriendin aan de deur met wijn. Of man neem koud bier mee. Dan zeg ik Nee dank je Ik wil niet. Mag wel, wil niet. Of wel? Wil ik nou wel of niet? Met Ice tea heb ik dat niet. Hahahahaha Dat drknk ik nooit! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei SophieS:

En als je dan de mist in gaat. Ben je behalve zuipschuit, ook nog eens een faler. Is 2 keer falen. Zo een hekel aan. 

Alleen ik kan het doen. Of juist niet doen dan. Ice tea halen en niet drinken. Vandaag drink ik niet. Kan het zelfs terug brengen. Dit uur drink ik niet. Eng. Word er zenuwachtig van. Straks staat er een vriendin aan de deur met wijn. Of man neem koud bier mee. Dan zeg ik Nee dank je Ik wil niet. Mag wel, wil niet. Of wel? Wil ik nou wel of niet? Met Ice tea heb ik dat niet. Hahahahaha Dat drknk ik nooit! 

Je moet het zelf willen. Als je nog niet weet, wil ik wel of wil ik niet stoppen, dan sta je nog niet zo sterk in je schoenen. 

Als je het wil dan moet je het doen. Je kan er zenuwachtig van worden, dat mag hè dat hou je toch niet tegen, maar je blijft niet zenuwachtig hoor :) een craving duurt niet de hele dag. Na 15-30 minuten denk je aan wat anders en istie voorbij. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ik wil stoppen staat vast. Maar het moment waarop ik stop kan ik even niet kiezen. Want het is net als met roken een kwestie van een goede dag beginnen. Maar welke is de goede. Over stoppen met roken heb ik ook eindeloos gedaan. 1000 keer gestopt. En weer begonnen. 

Las wel in boek wat over. Je hebt pogingen en besluiten. Daar zit wat in. Knop om en gaan. 

Hoe kwam jij op het punt dat je niet meer wou? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een paar kansloze minderpogingen en uiteraard na een avond veel te veel drinken, vond ik dat het echr afgelopen moest zijn. 

Toen vond ik dit forum en dacht ik eerst nog dat ik gewoon kon minderen maar dat is kansloos. Toen ben ik gestopt en dat was wel pittig in het begin maar je moet daardoor heen om van de gewoonte af te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap hoor. Nee minderen werkt niet. Ook geprobeerd. Jammer wel he? Is je partner blij?

 Ik heb wat islamitische vriendinnen die drinken nooit. Het mag niet, ze hebben het ook nooit gedaan. Bij hen drink ik nooit. Hoe raar het ook klinkt, dat vind ik heerlijk. 

Ik ben ook een meedrinken in gezelschap. Als iemand aan de wijn of bier gaat doe ik mee. Nemen ze thee, ik ook. 

Dronk mijn man maar altijd thee... was ik nu niet zover heen. Niet zijn schuld hoor. Dat bedoel ik niet. Ik doe het zelf. Voor hem was het ook al wel eens een probleem. Alleen niet in deze maat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik was ook zo’n domme meedrinker, suf hè!!! Altijd maar gezellig mee willen doen omdat de anderen drinken, help je je eigen lever naar de gallemiezen. Wat een zwak gedoe :) 

Vandaar ook dat drinkgedrag en persoonlijkheid heel nauw samenhangen. Stop je met drinken dan kom je jezelf echt “tegen”, word je geconfronteerd met je eigenschappen en heb je ook de kans die eens aan te pakken. Want die persoonlijkheid dat is geen betonnen ding dat altijd zo zal blijven. Je kan veranderen.

Het is een heel avontuur dat stoppen met drinken, let maar eens op. Drinken is namelijk stilstand, je blijft ronddraaien in je eigen alcohol. Stoppen is een stap vooruit doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sophie, ik stopte eigenlijk per ongeluk. De katers was ik al lang zat en ik bedacht om eens een paar dagen niet te drinken, dat lukte en toen nam ik me voor om 2 weken niet te drinken. Dat was zo'n openbaring, zo verschrikkelijk fijn, ik voelde me fit en levenslustig... heerlijk. Affijn, zo is het gekomen :)

Ik kan het je van harte aanbevelen, het is in het begin soms lastig. Je voelt je onthand op sommige momenten, maar om met mijn oude moeder te spreken: "zonder strijd geen overwinning" en de overwinning is zeer de moeite waard. Blij met jezelf, veel fitter, lekker slapen, niks meer laten verslonzen, allerlei lichamelijk klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon, je kan beter tegen de warmte en het leven wordt weer een avontuur! Wie wil dat nou niet?
 

7 uur geleden zei SophieS:

Vind het ook gewoon eng.

Je kunt het eng noemen maar ook lekker spannend. Je krijgt onvermoede kanten van jezelf te zien, echt wel leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-8-2018 om 09:25 zei SophieS:

Dankje Klaske!

Bumperjim, thee is misschien een goed alternatief ritueel. Ik wou het eigenlijk niet vervangen. Maar als het een gat slaat in mijn leven wat een andere opvulling behoeft. Houd ik thee in gedachten! 

Garuda, ik neem het man ook wel eens kwalijk. Als we afspreken een dag niet te drinken. Haalt hij vaak toch. Toen we net verliefd waren was het uit gezelligheid. Kaasje erbij. Blabla. Toen die eerste roes voorbij was wou ik dat niet meer. Hij stemde ermee in. Alleen het weekend. Hij houd zich er eigenlijk helemaal nooit aan. Ik ook niet altijd. Dan ben ik boos op mijzelf. Achterlijke gezuip. Waar slaat dat op. Als je niet meer hardop durft te zeggen hoeveel je drinkt. Drink je teveel. Deed zo een drinktest, was 1 vraag of je wel eens sociaal afzei om te drinken. Dacht eerst nee. Zeg zelden af. Dus daarom ook niet. Toen ik later goed nadacht. Dacht ik; zeker wel. Als iemand zegt op dinsdag 16 afspreken of vrijdag na 19 uur. Zeg ik vrijdag. Terwijl ik dinsdag wel kan en het beter uit komt. Alleen op vrijdag avond “mag” je drinken. Eye opener. 

Ik vind het heel lief dat er mensen reageren. Ik lees ook andere topics maar reageer verder nog niet. Moet jullie eerst wat beter leren kennen. Dat komt vanzelf. Heel erg bedankt in elk geval allemaal. 

Ik lees nu ook een boek, de opluchting ofzo. Over verslavingen. Wel interessant. Andere benadering dan de AA. 

Jeetje dit zou ik geschreven kunnen hebben...alleen Kuringen mijn partner en ik bijna altijd ruzie laatste jaren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat maakt het leven nog vervelender. Ga je misschien ook daardoor weer meer drinken. Meer ontevreden. Meer boos. 1 ding er tussen uit halen en de boel ontspoort. Of spoort juist. Als je doet wat je deed. Krijg je wat je kreeg. Mooie mantra voor mij, misschien heb jij er ook wat aan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net heel het topic van Etty gelezen. Leerzaam! 

Vandaag drink ik niet. Vannacht 2 weggegooit. Gisteren over laten halen door man. Hij is manipulatief. Ik trap daar dan graag in. Hij was boos dat ik ze had weggegooit. Ik zei we moeten weer terug naar in het weekend alleen. Tot je de pillen krijgt. Vanmorgen vond hij het zelf ook overdreven. Hij stemde in alleen het weekend. Houd hij zich niet aan. Dan ben ik weer boos, is weer een reden om te drinken. Patronen groeien snel. Zie het allemaal wel. Maar nu moet ik er iets tussen uit halen. Dan doorbreek ik het. Ik weet het. Maar wat stop je erin terug. Zo een gapend gat is te eng. Thee.. hahaha Ik ga het proberen @bumperjim Thee. Misschien mag ik van mijzelf wel een theepot of thermosfles kopen. Ik heb zelfs geen waterkoker. Sta in de weg. Water kookt ook in een pan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei SophieS:

Net heel het topic van Etty gelezen. Leerzaam! 

Vandaag drink ik niet. Vannacht 2 weggegooit. Gisteren over laten halen door man. Hij is manipulatief. Ik trap daar dan graag in. Hij was boos dat ik ze had weggegooit. Ik zei we moeten weer terug naar in het weekend alleen. Tot je de pillen krijgt. Vanmorgen vond hij het zelf ook overdreven. Hij stemde in alleen het weekend. Houd hij zich niet aan. Dan ben ik weer boos, is weer een reden om te drinken. Patronen groeien snel. Zie het allemaal wel. Maar nu moet ik er iets tussen uit halen. Dan doorbreek ik het. Ik weet het. Maar wat stop je erin terug. Zo een gapend gat is te eng. Thee.. hahaha Ik ga het proberen @bumperjim Thee. Misschien mag ik van mijzelf wel een theepot of thermosfles kopen. Ik heb zelfs geen waterkoker. Sta in de weg. Water kookt ook in een pan. 

Nou dan koop je zo’n mooie pebble theepot net als ik met n filter erin 

https://www.louispotts.com/catalogue/brands/london-pottery/pebble-teapots.html

en daar doe je dan lekkere losse thee in van een van de 10 verschillende soorten die je in huis hebt gehaald en ga je heerlijk van zitten genieten elke keer als je ten onrechte denkt dat je alcohol nodig hebt, want in werkelijk is tea the answer. 

En omdat je die pot nogal duur betaald hebt en al die thee ook, ga je m echt wel gebruiken, en je man denkt dan hee das toch wel interessant en schijnt lekker te zijn, dat probeer ik ook ;) en dan kan je dus lekker samen theeleuten op alle momenten van de dag.

En daarmee creëer je een nieuw positief patroon om dat oude zuip patroon te vervangen. 

Enfin zo is het bij mij gelukt im dat gat dicht te krijgen, tis maar een idee :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...