Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 26-7-2018


Aanbevolen berichten

Moghu kanjers,

Ey jij was vannacht nog op het forum. Ook al is er op dat moment niemand, kun je toch schrijven hé? Het gaat er om dat je van je af schrijft en weet dat het gelezen wordt.

Heb je nog wat kunnen slapen? En jij Bernice hoe is het vannacht met jou gegaan?

Dis was jij dat gisteren op dat filmpje? Gaat het nu wat beter en val je niet om?:D

Cyclad weer werken na een dag vrij?:angry:

Kaida het is bijna weekend dus dan heb je wat rust en geen herrie aan je hoofd.

Karin voor jou een bosje:rose:

Vandaag proberen niet veel te doen. Dadelijk wat boodschappen en een beetje h.h. werk en dan met m'n toeter voor de ventilator Plaatjes Ventilatorenmet een grote fles drinken en een beetje zitten hobbyen. Wat hebben we het toch goed in vergelijking met Griekenland mensen. Sommigen hebben het erg moeilijk maar er staat een fijne pilloze toekomst, en hoogstwaarschijnlijk meer genietmomenten. De Grieken zijn bijna alles kwijt ook familie. Bah wat een ellende daar.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Moghu kanjers,

Ey jij was vannacht nog op het forum. Ook al is er op dat moment niemand, kun je toch schrijven hé? Het gaat er om dat je van je af schrijft en weet dat het gelezen wordt.

Heb je nog wat kunnen slapen? En jij Bernice hoe is het vannacht met jou gegaan?

Dis was jij dat gisteren op dat filmpje? Gaat het nu wat beter en val je niet om?:D

Cyclad weer werken na een dag vrij?:angry:

Kaida het is bijna weekend dus dan heb je wat rust en geen herrie aan je hoofd.

Karin voor jou een bosje:rose:

Vandaag proberen niet veel te doen. Dadelijk wat boodschappen en een beetje h.h. werk en dan met m'n toeter voor de ventilator Plaatjes Ventilatorenmet een grote fles drinken en een beetje zitten hobbyen. Wat hebben we het toch goed in vergelijking met Griekenland mensen. Sommigen hebben het erg moeilijk maar er staat een fijne pilloze toekomst, en hoogstwaarschijnlijk meer genietmomenten. De Grieken zijn bijna alles kwijt ook familie. Bah wat een ellende daar.

Klopt @bolletje

Ik wordt wakker het is niet te harde .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste @Ey187 die periode heb ik ook gehad. Wandelen heeft mij heel erg geholpen: frisse lucht, beweging en afleiding in een. Het is nu erg warm. Misschien een bosgebied?

@bolletje hobbyse schat! Wat fijn om jouw gezellige berichten te lezen.

Mijn ouders zijn 40 jaar getrouwd, die gaan we vanmiddag verrassen met een etentje. Ik heb dus vandaag vrijgenomen. En ben al sinds 9 uur alleen thuis. Eigenlijk is dat nog niet voorgekomen sinds alles. En ik werd tijdens het kast opruimen net daar wel wiebelig van. Alleen zijn met mijn gedachten is toch nog wel een ding. En dan al die dingen die ik aankon voor ik zwanger was en nu nog niet. En dingen die ik aanhad in de winter toen het zo slecht ging. Allemaal herinneringen die mij laten weten dat ik het nog niet helemaal heb verwerkt allemaal. Ach een ochtendje huilen is ook wel lekker. Misschien ga ik de auto zo nog even wassen in de wasstraat. Die kan ik amper meer aanraken inmiddels.  

Knuffel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Ey wat een rotgevoel, angst jezelf kwijt te raken, ik ken dat gevoel maar al te goed lieverd. De angst geen houvast meer te hebben aan jezelf. Angst geen vertrouwen te hebben in jezelf.

Vaak kwam dat bij mij tijdens een hyperventilatie aanval. Heb je al geprobeerd een zakje te pakken en daarin in en uit te ademen? Heel rustig op de bank? Bij mij hielp dat vaak. Een verkeerde ademhaling is de oorzaak van hyperventilatie. Je kan ook proberen je handen op je buik te leggen en die zover mogelijk met je ademhaling naar boven te drukken.

Heb je al gegeten?

Zeg Jesh. doe jij eens heel rustig aan. Het is veel te wamme om de auto te wassen. Trouwens niet goed voor de lak.;):D

Proficiat met je ouders en geniet ze vanmiddag.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei bolletje:

Vaak kwam dat bij mij tijdens een hyperventilatie aanval. Heb je al geprobeerd een zakje te pakken en daarin in en uit te ademen? Heel rustig op de bank? Bij mij hielp dat vaak. Een verkeerde ademhaling is de oorzaak van hyperventilatie. Je kan ook proberen je handen op je buik te leggen en die zover mogelijk met je ademhaling naar boven te drukken.

Ik heb ook veel last gehad van hyperventilatie (nog wel) wat bij mij heel goed helpt is op je rug op de bank liggen met je voeten over de leuning. Dan inademen door je neus en uitademen door je mond, na uitademen even een aantal sec. niet ademen. Probeer dit heel rustig en langzaam te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Schatten, Wat fijn dat jullie er nog zijn. Ik heb geen tijd meer gehad sinds dinsdag en sterf ook van de hitte in ons appartement. Gewoon te heet. gisteren horgaas gespannen voor de ramen tegen de insecten want die muggen waren in de nacht weer de boosdoeners van onrust. Vannacht heb ik dus eindelijk geslapen en wel 10 uur liggen pitten ( met wat wakker worden, maar daar ben ik aan gewend).

 

@Ey187 Heb je begrepen hoe de overstap nu eigenlijk zou moeten naar de diazepam? Kan je je dokter eventueel de Ashton Manual laten zien?  Of moet  ik even langs komen en 'iemand' een blauw oog bezorgen. Wordt er echt zo pissig van dat artsen zomaar wat zeggen. Dat ze het niet in hun opleiding hebben gekregen is niet hun schuld, maar om vervolgens met je kop in je kont rond te lopen is wel hun eigen keus en ik zou ze daar graag vanaf helpen :angry:.
Houd vol Ey, je komt er echt weer doorheen en het gaat op een dag over. Iedereen wordt beter, jij ook! Je hebt duidelijk tolerantie ontwenning ook en afbouwen is je enige antwoord waardoor je je leven weer terug kunt krijgen.

@GabaThanks Kerel voor het delen. Interessant voor mij op twee vlakken. Ik ken veel asielzoekers ( die niet meer in een kamp zitten maar ergens wonen, zoals mijn vriend) en heb een hart voor beide zaken: jonge asielzoekers en benzo verslaving. Ritrovil nog wel.... echt om te janken!!

@bolletjeSlaap jij nog wel met deze warmte?

@Cyclad58Wij zijn naar het strand geweest. Beste keus ever en zeker opgeknapt. Wel de sleutel van de auto op de achterbank laten vallen en dus zelfs de auto niet op slot gedaan en was dus zeer ongerust toen we naar huis wilde en ik de sleutel niet kon vinden. Warmte hormonen en slaaptekort maken onze klachten wat groter, dus het werd ook voor mijn vriend duidelijk dat ik niet mijzelf was en mijn hoofd niet helemaal normaal werkt. Hij was verder heel rustig en we hebben op het strand even gepraat. Over 10 dagen gaan we naar zwitserland en over een week hoop ik dat hij stopt met werken.  Komt goed.

@BerniceHoe is het lady? Houd je het nog een beetje uit?

@doorbijterZit jij nog in de kliniek? Wat zou je nou echt als tip meegeven als ik iemand ga opzoeken? Deze persoon zit daar door de benzo's en is doodziek en haar familie begrijpt er niets van en is boos op haar en zoekt haar niet op. Ik ga haar vandaag wat spullen brengen, maar vroeg me af of jij ( of iemand anders) daar tips voor heeft. Zij schaamt zich namelijk nogal om ook maar iets te vragen. Ik weet dat ze rookt en dat haar zoon "geen tijd' had om een blik tabak te brengen.  Dus dat neem ik mee. Ik weet dat ze iets nodig heeft om de stoelgang te verbeteren want de medicatie maakt haar darmen dood, dus ik neem een fles kefir mee dat ik al gemaakt heb. Wat is fijn om daar te hebben?

@Kaida74 Kan je niet ook beter naar het park met wat kussens en in de schaduw gaan zitten liggen? Dan in je hete huis met al die herrie vertoeven. Mijn vriend en ik hebben net ook gezegd dat als het even kan we wel weer weg gaan. Dit is buiten in de schaduw wel te doen, maar in een verhit appartement wordt het echt te erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei mito:

Ik heb ook veel last gehad van hyperventilatie (nog wel) wat bij mij heel goed helpt is op je rug op de bank liggen met je voeten over de leuning. Dan inademen door je neus en uitademen door je mond, na uitademen even een aantal sec. niet ademen. Probeer dit heel rustig en langzaam te doen.

ja mensen, benen omhoog tegen de muur omhoog schijnt ook goed te zijn, en dan inderdaad in door de neus ( mag ook uit door de neus) en probeer zo rustig/ langzaam mogelijk te ademen.Helemaal met mito zijn advies eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de auto glimt weer! Ik verbrandde bijna mijn benen op de lederen bekleding! Hot, hot, hot.
Mijn gedachten gaan nog wel alle kanten op. Nog 1,5 uur en dan haal ik de meiden om naar mijn ouders te gaan. Kan bijna niet wachten. En dat terwijl ik vorig jaar nu gedacht zou hebben: heerlijk rust!! Komt wel weer...hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Bernice:

Het afbouwen is en blijft een drama, het zit bij mij echt tussen mn oren. Ik denk dat ik me nooit meer kan ontspannen en daardoor stuiter ik. Het zijn mn eigen gedachten die me gek maken. Hoe dit moet eindigen... ik heb er een zwaar hoofd in.

Beste @Bernice Het wordt uiteindelijk echt minder. Echt! Ik weet dat je dat nu niet geloofd, maar echt! Ik heb ook nog steeds momenten zoals vandaag.  Te weinig afleiding, moeheid, negatieve gedachten, warmte. Ik loop de hele dag te janken. Maar die dagen zijn echt zeldzaam nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kannietmeer, tja, wat kun je meenemen naar iemand die zich allerbelabberst voelt. Ik weet t zo eigenlijk niet. Idd iets te roken als diegene daar zelf niet aan kan komen. Hier krijgt trouwens iedereen zakjes movicolon om van te poepen......

inmiddels voel ik me gelukkig ietsje beter, maar de eerste 2 weken was ik nergens blij mee ge maken. Ik denk dat degene het alleen al fijn vind dat je komt. En een knuffel is dan altijd welkom. 

Ik heb me de afgelopen weken dus op mn herstel gestort. Allerlei slaapmedicatie gekregen, omdat ik hier natuurlijk weer niet sliep en mn lijf in standje adrenaline stond. Gelukkig geholpen en slapen gaat nu prima. Wel de hele dag moe, maar dat is maar even zo. Vorige week begonnen met ad, vandaag opgehoogd, last van bijwerkingen, maar ik merk wel dat ik rustiger ben. In mn hoofd vooral, maar ook lichamelijk. Zit nog steeds op 3 lora, maar inmiddels daar de dagen redelijk op door te komen. Over 2 weken op vakantie en tot die tijd geen medicatiewijziging meer. Durf er nog eigenlijk nog niet aan te denken, zo super voel ik me niet, krijg dan spontaan weer de zenuwen. Ik leef met de dag en hoop dan naar mee te kunnen over 2 weken. 

Moet zeggen dat t hier wel heerlijk koel is, wat dat betreft is t hier goed vertoeven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Lieve Schatten, Wat fijn dat jullie er nog zijn. Ik heb geen tijd meer gehad sinds dinsdag en sterf ook van de hitte in ons appartement. Gewoon te heet. gisteren horgaas gespannen voor de ramen tegen de insecten want die muggen waren in de nacht weer de boosdoeners van onrust. Vannacht heb ik dus eindelijk geslapen en wel 10 uur liggen pitten ( met wat wakker worden, maar daar ben ik aan gewend).

 

@Ey187 Heb je begrepen hoe de overstap nu eigenlijk zou moeten naar de diazepam? Kan je je dokter eventueel de Ashton Manual laten zien?  Of moet  ik even langs komen en 'iemand' een blauw oog bezorgen. Wordt er echt zo pissig van dat artsen zomaar wat zeggen. Dat ze het niet in hun opleiding hebben gekregen is niet hun schuld, maar om vervolgens met je kop in je kont rond te lopen is wel hun eigen keus en ik zou ze daar graag vanaf helpen :angry:.
Houd vol Ey, je komt er echt weer doorheen en het gaat op een dag over. Iedereen wordt beter, jij ook! Je hebt duidelijk tolerantie ontwenning ook en afbouwen is je enige antwoord waardoor je je leven weer terug kunt krijgen.

@GabaThanks Kerel voor het delen. Interessant voor mij op twee vlakken. Ik ken veel asielzoekers ( die niet meer in een kamp zitten maar ergens wonen, zoals mijn vriend) en heb een hart voor beide zaken: jonge asielzoekers en benzo verslaving. Ritrovil nog wel.... echt om te janken!!

@bolletjeSlaap jij nog wel met deze warmte?

@Cyclad58Wij zijn naar het strand geweest. Beste keus ever en zeker opgeknapt. Wel de sleutel van de auto op de achterbank laten vallen en dus zelfs de auto niet op slot gedaan en was dus zeer ongerust toen we naar huis wilde en ik de sleutel niet kon vinden. Warmte hormonen en slaaptekort maken onze klachten wat groter, dus het werd ook voor mijn vriend duidelijk dat ik niet mijzelf was en mijn hoofd niet helemaal normaal werkt. Hij was verder heel rustig en we hebben op het strand even gepraat. Over 10 dagen gaan we naar zwitserland en over een week hoop ik dat hij stopt met werken.  Komt goed.

@BerniceHoe is het lady? Houd je het nog een beetje uit?

@doorbijterZit jij nog in de kliniek? Wat zou je nou echt als tip meegeven als ik iemand ga opzoeken? Deze persoon zit daar door de benzo's en is doodziek en haar familie begrijpt er niets van en is boos op haar en zoekt haar niet op. Ik ga haar vandaag wat spullen brengen, maar vroeg me af of jij ( of iemand anders) daar tips voor heeft. Zij schaamt zich namelijk nogal om ook maar iets te vragen. Ik weet dat ze rookt en dat haar zoon "geen tijd' had om een blik tabak te brengen.  Dus dat neem ik mee. Ik weet dat ze iets nodig heeft om de stoelgang te verbeteren want de medicatie maakt haar darmen dood, dus ik neem een fles kefir mee dat ik al gemaakt heb. Wat is fijn om daar te hebben?

@Kaida74 Kan je niet ook beter naar het park met wat kussens en in de schaduw gaan zitten liggen? Dan in je hete huis met al die herrie vertoeven. Mijn vriend en ik hebben net ook gezegd dat als het even kan we wel weer weg gaan. Dit is buiten in de schaduw wel te doen, maar in een verhit appartement wordt het echt te erg.

@Cyclad58@Kannietmeer hahah een blauw bezorgen precies.

hoe ik het verder nu weet met afbouw oxazepam en diazepam redelijk.Cyclad heeft mij het 1 en ander wel uitgelegd.

Maar krijg antwoorden als dit hoort bij je depressie.ben dan wel abrupt gestopt met Ad naar jaren, maar weet nu echt niet meer waar het door komt Ad of oxazepam.Ad is trouwens in December abrupt gestopt.maar elke dag met doodgedachtes en nog hele andere nare gedachtes is niet te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bolletje:

Moghu kanjers,

Ey jij was vannacht nog op het forum. Ook al is er op dat moment niemand, kun je toch schrijven hé? Het gaat er om dat je van je af schrijft en weet dat het gelezen wordt.

Heb je nog wat kunnen slapen? En jij Bernice hoe is het vannacht met jou gegaan?

Dis was jij dat gisteren op dat filmpje? Gaat het nu wat beter en val je niet om?:D

Cyclad weer werken na een dag vrij?:angry:

Kaida het is bijna weekend dus dan heb je wat rust en geen herrie aan je hoofd.

Karin voor jou een bosje:rose:

Vandaag proberen niet veel te doen. Dadelijk wat boodschappen en een beetje h.h. werk en dan met m'n toeter voor de ventilator Plaatjes Ventilatorenmet een grote fles drinken en een beetje zitten hobbyen. Wat hebben we het toch goed in vergelijking met Griekenland mensen. Sommigen hebben het erg moeilijk maar er staat een fijne pilloze toekomst, en hoogstwaarschijnlijk meer genietmomenten. De Grieken zijn bijna alles kwijt ook familie. Bah wat een ellende daar.

Dank voor  de bloemetjes.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bernice:

Het afbouwen is en blijft een drama, het zit bij mij echt tussen mn oren. Ik denk dat ik me nooit meer kan ontspannen en daardoor stuiter ik. Het zijn mn eigen gedachten die me gek maken. Hoe dit moet eindigen... ik heb er een zwaar hoofd in.

Heb ik ook Bernice, die gedachten die je  gek maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bernice:

Het afbouwen is en blijft een drama, het zit bij mij echt tussen mn oren. Ik denk dat ik me nooit meer kan ontspannen en daardoor stuiter ik. Het zijn mn eigen gedachten die me gek maken. Hoe dit moet eindigen... ik heb er een zwaar hoofd in.

Heb jij ook iets anders omgezet in dia?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

@Kaida74 Kan je niet ook beter naar het park met wat kussens en in de schaduw gaan zitten liggen? Dan in je hete huis met al die herrie vertoeven. Mijn vriend en ik hebben net ook gezegd dat als het even kan we wel weer weg gaan. Dit is buiten in de schaduw wel te doen, maar in een verhit appartement wordt het echt te erg.

@KannietmeerIk heb sinds gisterenavond een verrijdbare airco! (en de fut niet om weg te gaan... ) Dus ik zit in een minder heet huis dan gisteren. Al is het nog steeds wel warm, maar als ik in de koele stroom blijf zitten is het prima toeven.  De herrie is voorbij! Halleluja! Volgende week nog 2 dagen bij buren verderop, maar daar heb ik veel minder last van. Dus dit heb ik overleefd. Af en toe een paar flessen met koud water door mijn keukenraam naar die mannen in die witte plastic pakken gegeven. Ze waren echt doorweekt van het zweet. Echt diep respect voor die mannen!!  Één van die mannen zei, toen ik mijn raampje snel weer dicht deed: gelukkig bestaan er ook goede mensen op de wereld! Dat maakte alle herrie goed. Vond ik zo lief! 

Verder probeer ik een film te volgen op Netflix, maar ik doe er al de hele dag over.... kan me niet concentreren. Zelfs niet nu het rustig is.... En zo'n raar zenuwachtig gevoel bij mijn borststreek. Verder gaat het redelijk. Denk dat mijn katten het zwaarder hadden vanochtend dan ik. Zo bang door de herrie. Ik begrijp het, maar zij niet.... arme beessies. Nu zijn ze ook weer chilllllll

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Jeshen:

Beste @Ey187 die periode heb ik ook gehad. Wandelen heeft mij heel erg geholpen: frisse lucht, beweging en afleiding in een. Het is nu erg warm. Misschien een bosgebied?

@bolletje hobbyse schat! Wat fijn om jouw gezellige berichten te lezen.

Mijn ouders zijn 40 jaar getrouwd, die gaan we vanmiddag verrassen met een etentje. Ik heb dus vandaag vrijgenomen. En ben al sinds 9 uur alleen thuis. Eigenlijk is dat nog niet voorgekomen sinds alles. En ik werd tijdens het kast opruimen net daar wel wiebelig van. Alleen zijn met mijn gedachten is toch nog wel een ding. En dan al die dingen die ik aankon voor ik zwanger was en nu nog niet. En dingen die ik aanhad in de winter toen het zo slecht ging. Allemaal herinneringen die mij laten weten dat ik het nog niet helemaal heb verwerkt allemaal. Ach een ochtendje huilen is ook wel lekker. Misschien ga ik de auto zo nog even wassen in de wasstraat. Die kan ik amper meer aanraken inmiddels.  

Knuffel!

Net weer een beste uitspatting gehad...veel woede heel agressief.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Ey187:

Net weer een beste uitspatting gehad...veel woede heel agressief.

 

Ey heb jij altijd op 6 Oxa gezeten of ook op meer?

En die woede herken ik zeker.

Heb vorige week maandagavond de slaapkamer verbouwd, gat in de deur, man was niet blij,  ging totaal over de rooie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei karin123:

Ey heb jij altijd op 6 Oxa gezeten of ook op meer?

En die woede herken ik zeker.

Heb vorige week maandagavond de slaapkamer verbouwd, gat in de deur, man was niet blij,  ging totaal over de rooie.

Heb ook op meer gezeten rond 8/9 oxazepam. Dus jij ook ontploffing kamer verbouwd, dat had ik 2 weken terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bolletje:

O Ey wat een rotgevoel, angst jezelf kwijt te raken, ik ken dat gevoel maar al te goed lieverd. De angst geen houvast meer te hebben aan jezelf. Angst geen vertrouwen te hebben in jezelf.

Vaak kwam dat bij mij tijdens een hyperventilatie aanval. Heb je al geprobeerd een zakje te pakken en daarin in en uit te ademen? Heel rustig op de bank? Bij mij hielp dat vaak. Een verkeerde ademhaling is de oorzaak van hyperventilatie. Je kan ook proberen je handen op je buik te leggen en die zover mogelijk met je ademhaling naar boven te drukken.

Heb je al gegeten?

Zeg Jesh. doe jij eens heel rustig aan. Het is veel te wamme om de auto te wassen. Trouwens niet goed voor de lak.;):D

Proficiat met je ouders en geniet ze vanmiddag.

Dit is echt pure hel...zware woede continu het gevoel opgesloten en aan dood denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...