Spring naar bijdragen

On and on #gaathetooitbeteren?


PanicGirl

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik stel me hier even voor ( ben wat in paniek en hopeloos ).

Ik ben afhankelijk van xanax retard. Ik ben 40 en wil mn leven beteren na jarenlang gestruggle met burnout en paniekstoornis, een moeilijke scheiding en een verschrikkelijke relatiebreuk ( waar ik nog steeds niet over ben ), en 2 fulltime jobs gecombineerd. 

Ik heb tot wel 4 mg X retard genomen en ben nu in dagtherapie "schema". Daarvoor had ik een tweetal jaar geleden op 5 weken tijd volledig afgebouwd maar was er na ontslag meteen weer aan begonnen omdat ik geen nazorg aangeboden kreeg en ik op een wachtlijst van 1 jaar stond en tich terug moest kunnen functioneren.

Nu, die Xanax heb ik genomen om te overleven, om te presteren, maar het deed zn "werk" niet meer en ik stond voor de keuze om ofwel meer te nemen (=neen dus), of er mee te kappen en weer eens in therapie te gaan. 

Ik koos voor het tweede. Ik ben nu op 3 weken tijd van 2 mg naar 1 mg gegaan. Het is best heftig. Wie heeft hier ervaring mee en een positief resultaat uit kunnen halen nadien? Mn lichaam is zo gespannen en naar her schijnt geeft Xanax juist angsten na lang gebruik ( 4 j bij mij, maar in het begin enkel situationeel). 

Wat zijn waves en windows?

Kan he echt wel normaal functioneren nadien? Mn AD werd eerst opgehoogd en ik krijg in totaal 10 weken van de 6 maand therapie de tijd om volledig af te bouwen... maar het voelt soms zooo k## dat ik dan al mn motivatie kwijt geraak en gewoon wil stoppen met stoppen.

Maar dat doe ik niet... heb wel de indruk of ben erg bang dat ik compleet geschift ga worden, psychotisch of nooit meer ga kunnen functioneren... 

#help 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei PanicGirl:

Hallo,

Ik stel me hier even voor ( ben wat in paniek en hopeloos ).

Ik ben afhankelijk van xanax retard. Ik ben 40 en wil mn leven beteren na jarenlang gestruggle met burnout en paniekstoornis, een moeilijke scheiding en een verschrikkelijke relatiebreuk ( waar ik nog steeds niet over ben ), en 2 fulltime jobs gecombineerd. 

Ik heb tot wel 4 mg X retard genomen en ben nu in dagtherapie "schema". Daarvoor had ik een tweetal jaar geleden op 5 weken tijd volledig afgebouwd maar was er na ontslag meteen weer aan begonnen omdat ik geen nazorg aangeboden kreeg en ik op een wachtlijst van 1 jaar stond en tich terug moest kunnen functioneren.

Nu, die Xanax heb ik genomen om te overleven, om te presteren, maar het deed zn "werk" niet meer en ik stond voor de keuze om ofwel meer te nemen (=neen dus), of er mee te kappen en weer eens in therapie te gaan. 

Ik koos voor het tweede. Ik ben nu op 3 weken tijd van 2 mg naar 1 mg gegaan. Het is best heftig. Wie heeft hier ervaring mee en een positief resultaat uit kunnen halen nadien? Mn lichaam is zo gespannen en naar her schijnt geeft Xanax juist angsten na lang gebruik ( 4 j bij mij, maar in het begin enkel situationeel). 

Wat zijn waves en windows?

Kan he echt wel normaal functioneren nadien? Mn AD werd eerst opgehoogd en ik krijg in totaal 10 weken van de 6 maand therapie de tijd om volledig af te bouwen... maar het voelt soms zooo k## dat ik dan al mn motivatie kwijt geraak en gewoon wil stoppen met stoppen.

Maar dat doe ik niet... heb wel de indruk of ben erg bang dat ik compleet geschift ga worden, psychotisch of nooit meer ga kunnen functioneren... 

#help 

Ha @PanicGirl, welkom hier!

Ik heb geen ervaringen met Xanax afbouwen, wel met Lorazepam, ook een kortwerkend middel en bijna vergelijkbaar met Xanax. Xanax is zelfs nog iets "potenter"

In 3 weken van 2 mg naar 1 is best snel, logisch dat je heftige afbouwverschijnselen ervaart. 
Eigenlijk vind ik jouw volledige afbouwschema best wel snel. Luister naar je lichaam en maak even pas op de plaats als het te snel gaat. 

Waves zijn periodes waarin het slecht gaat (de dalen), windows de periodes dat het goed gaat en je je weer normaal voelt. 
Waves en windows komen en gaan. In het begin ervaar je heel veel waves, maar die worden langzaam minder en de windows worden dan talrijker, tot het moment waarop je genezen bent. Hoe lang dat duur is echter onvoorspelbaar. 

Je laatste zin....ik heb dat ook lang gedacht. Zal ik ooit normaal werken? Word ik compleet stapel? 
De klachten zijn benzo gerelateerd en komen niet uit jezelf. Dus nee, je wordt niet compleet gestoord en ja, uiteindelijk kun je weer normaal functioneren. Dat heeft bij mij overigens ruim een jaar geduurd (ben nu 7,5 maand Lorazepamvrij en werk vanaf maart weer fulltime. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 bedankt voor jouw berichtje!

Naar het schijnt is de Retard versie minder heftig dan de gewone versie en je mag die dan ook niet breken... diazepam zou ook geen optie zijn ( of dit doen ze niet in België ).

Zo hard bedankt voor jouw uitleg en ik hoop dat ik ooit, net als jij, ook hier iemand te woord kan staan en zeggen dat ik zo lang al zonder X leef. LEEEEEF ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een update. We zijn zondag en ik heb ferme last gehad tot donderdag avond. Sindsdien gaat het beter. 

Nu een weekje rust ( dus op 1 blijven ) en dan naar 0.50 gedurende 2 à 3 weken. 

En dan... ghoh de laatste stap daar ben ik wel bang van eerlijk gezegd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei PanicGirl:

Even een update. We zijn zondag en ik heb ferme last gehad tot donderdag avond. Sindsdien gaat het beter. 

Nu een weekje rust ( dus op 1 blijven ) en dan naar 0.50 gedurende 2 à 3 weken. 

En dan... ghoh de laatste stap daar ben ik wel bang van eerlijk gezegd...

Fijn dat je nu stabiliseert, @PanicGirl
Dat betekent dat je inderdaad de volgende stap kunt zetten volgende week. 

En de laatste stap....ik begrijp dat je er angst voor hebt, maar dat is niet helpend. Heb er vertrouwen in dat het goed komt. Je weet dat je last zal krijgen van ontwenningsverschijnselen, maar je weet dan ook waarvan het komt. 
Sterkte en succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hiii

Sinds vandaag op 0.50. De afbouwdagen ( dus van vandaag tot donderdag) - ik hoop dat dat gaat gaan met die warmte. Kreeg daarnet in de winkel effe paniek. Te veel lawaai. Ik ben zeer gevoelig aan geluid als ik afbouw en nadien gaat dat wat beter. Maar is het zo dat het bij elke stap dat je vermindert lastiger wordt? Heb de indruk dat mn hersenen niet zo blij zijn. 

Wat een rotspul zeg... had ik dat geweten was ik er NOOIT mee begonnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei PanicGirl:

Wat een rotspul zeg... had ik dat geweten was ik er NOOIT mee begonnen...

Erg hè?! Dat zeg ik ook zo vaak tegen mijn behandelaars bij het GGZ. Ze moeten die benzooi verbieden! Bespaart een hele hoop mensen veel elende. Sterkte met het laatste stukje, je bent er bijna!!!!!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hey iedereen!

Ik ben van de rotzooi nu ongeveer 14 dagen af.

Wat merk ik? Buiten de spierpijn die ik had en de spanning, is mijn langetermijngeheugen weer beter. Ik herinner me dingen die ik vergeten was. Sommigen zeggen "waw wat een geheugen!"

Raar maar waar, ik voel me kalmer over het algemeen. Maar de paniekaanvallen zijn er nog - nu ja dat was mijn oorspronkelijk probleem, maar xanax heeft dat niet afgenomen van me. 

Mocht ik een T shirt dragen met blijf van benzos af zou ik het doen. Dit zijn echt drugs! Ik hoop dat ik nooit zo zwak ben om hier weer mee te beginnen. Echt niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...