Spring naar bijdragen

Afbouwen is begonnen


Kaida74

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Kaida74:

Hoi lieverds,

Even een vraagje : Sinds zondagavond begonnen met afbouwen van de zopiclon. 1 tablet er af en 25mg diazepam. Is het normaal dat je rond deze tijd (16.00u) een dip krijgt? Voel me zo sloom en suf.... slapen lukt niet. Oh en enorme honger! Terwijl ik normaal eet zoals anders....

Ha lieve @Kaida74, je moet om 16:00 uur 's middags ook niet willen slapen ;)
 

De klachten die jij beschrijft zijn best wel herkenbaar voor velen die met Diazepam afbouwen. Zeker bij de geleidelijke switch naar Diazepam kan met name een sloom en slaperig gevoel ontstaan, terwijl slapen op zich weer een probleem is. Heel tegenstrijdig. En de hongeraanvallen zijn ook genoemd als verschijnsel, dus echt vreemd is het niet, hooguit erg vervelend. 

Bedenk dat de omzetting naar Diazepam het kortwerkende Zopiclon geleidelijk substitueert in het langwerkende Diazepam en je begrijpt waarom je je suffer en slomer voelt. Als de Diazepam eenmaal volledig is ingeregeld zal dat zeker minder worden. 

Merk je 's nachts al wat verbetering in je slaappatroon of nog helemaal niet? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Cyclad58:

Ha lieve @Kaida74, je moet om 16:00 uur 's middags ook niet willen slapen ;)
 

De klachten die jij beschrijft zijn best wel herkenbaar voor velen die met Diazepam afbouwen. Zeker bij de geleidelijke switch naar Diazepam kan met name een sloom en slaperig gevoel ontstaan, terwijl slapen op zich weer een probleem is. Heel tegenstrijdig. En de hongeraanvallen zijn ook genoemd als verschijnsel, dus echt vreemd is het niet, hooguit erg vervelend. 

Bedenk dat de omzetting naar Diazepam het kortwerkende Zopiclon geleidelijk substitueert in het langwerkende Diazepam en je begrijpt waarom je je suffer en slomer voelt. Als de Diazepam eenmaal volledig is ingeregeld zal dat zeker minder worden. 

Merk je 's nachts al wat verbetering in je slaappatroon of nog helemaal niet? 

Hey lieve @Cyclad58, wat jij omschrijft zei de ggz arts ook. Dus ik snap wel waar het vandaan komt. Maar, net wat jij zegt, sloom en slaperig, maar slapen is een probleem. Mijn lijf moet wennen aan een nieuw stofje wat alleen nog maar meer gaat worden de komende tijd. Dus nog slomer of naar mate ik meer wen aan de dia dat ik toch weer wat energie krijg?

Ik slaap in zonder slaappil! Jeeeeej! Dat is al heel wat. Want in gooide er met gemak 3 of 4 naar binnen. Verder qua slapen ben ik nog steeds om de anderhalf uur wakker en omdat zopiclon sneller werkt dat dia , duurt het ook langer voordat ik dan weer slaap. :( Daar baal ik wel van, maar ook daar moest ik rekening mee houden zei de arts....

Ik zou vandaag naar het UWV moeten voor een bezoek aan de arts. Nu ik dia slik kan dat niet doorgaan. Optijd aangegeven, ik zou op de aangegeven tijd wel gebeld worden. Niet dus,...  Ben benieuwd of ze nog bellen of dat ik een nieuwe uitnodiging krijg. Zucht! Stomme instanties waar je dan weer afhankelijk van bent,....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...