Spring naar bijdragen

Voorstellen


Amber77

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik ben Amber, 28 jaar en ben verslaafd aan alcohol. Ik heb ook autisme en ga vanaf september een cursus voor autisme en verlaving volgen. Dit omdat het ze het vanuit de ggz noodzakelijk vonden en ze zich zorgen maken om mijn gezondheid. Hierdoor kan een beetje beseffen dat mijn manier van leven en het alcoholgebruik misschien niet zo normaal is als ik zelf vind. Ik ben er eigenlijk best bang voor en probeer er nonchalant over te doen omdat ik me op dit moment een leven zonder alcohol niet kan voorstellen. 

Aan de andere kant heb ik me dus wel aangemeld voor dit forum omdat ik hoop in gesprek te kunnen komen en ervaringen te kunnen lezen van mensen die hetzelfde hebben gevoeld en zo sterk zijn om de alcohol de baas zijn en ik hoop dat ik daaruit kracht kan halen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Amber,

Je zegt “ik ben alcohol verslaafd”, Dat is alvast stap 1. Dus eigenlijk weet je al dat jouw alcohol gebruik niet zo normaal is dan dat je zelf denkt. Je benoemd ook dat je bang bent voor de stappen die je jezelf hebt voorgenomen om te nemen en dat is eerlijk naar jezelf toe. Dit zijn 2 belangrijke stappen in het proces wat je nu aan wilt gaan. Ik vind dat dapper! Je kunt op dit forum steun en aanmoediging krijgen en veel informatie over dit onderwerp. Heel veel succes hiermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei bumperjim:

Hoi Amber en welkom!

Ja alcohol kan een manier lijken om beter met bepaalde dingen te leven, maar het is geen oplossing, het is een extra probleem erbij. 

Hoe veel drink je precies?

Ligt er een beetje aan maar gemiddeld 2,5 fles wijn en een uur voor ik ga slapen drink ik nog wat sterke drank om rust te vinden om uberhaupt te kunnen slapen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Nietmeer:

Welkom Amber,

Je zegt “ik ben alcohol verslaafd”, Dat is alvast stap 1. Dus eigenlijk weet je al dat jouw alcohol gebruik niet zo normaal is dan dat je zelf denkt. Je benoemd ook dat je bang bent voor de stappen die je jezelf hebt voorgenomen om te nemen en dat is eerlijk naar jezelf toe. Dit zijn 2 belangrijke stappen in het proces wat je nu aan wilt gaan. Ik vind dat dapper! Je kunt op dit forum steun en aanmoediging krijgen en veel informatie over dit onderwerp. Heel veel succes hiermee!

Dankjewel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Amber77:

Ligt er een beetje aan maar gemiddeld 2,5 fles wijn en een uur voor ik ga slapen drink ik nog wat sterke drank om rust te vinden om uberhaupt te kunnen slapen. 

Het ergste is nog dat ik me steeds minder kan herinneren. Ik voel me nog zo helder maar sochtends schrik ik wakker en weet niets meer van hoe ik boven ben gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja das helemaal niet goed, Amber, daar is niks normaals meer aan, zo kan je niet doorgaan want daar ga je aan kapot. Lichamelijk en geestelijk. Je bent nog hartstikke jong, wil je zo doorgaan tot je 60ste (als je dat haalt) of wil je uit die alcoholische gevangenis? Je KAN er uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Amber, dat is veel alcohol! Daar kunnje i.i.g niet zomaar ineens mee stoppen. Daar heb je hulp bij nodig van een huisarts en/ of verslavingsarts. Maar het is zeker mogelijk!  Ik wil je aanmoedigen om je te laten helpen en steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Amber , welkom.  Ook ik heb autisme . De hoeveelheid die jij noemt, is dat dagelijks? Want dan denk ik inderdaad dat je hulp moet hebben en langzaam moet afbouwen . Je zal in het begin slecht slapen enzo maar laat je daar niet door ontmoedigen.  Je krijgt er echt zoveel voor terug . En je bent pas 28 , nog een heel leven om een nuchtere veel betere en gelukkigere versie van jezelf te worden . Je bent het waard . Het is het mooiste wat Je aan jezelf kan geven . 

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een eerlijke en fijne reacties die ik krijg. Ook al zijn ze heftig en bevestigen ze wat ik zo graag niet wil toegeven is het belangrijkste dat ik me voor de eerste keer niet zo verdomd alleen voel en voel ik me begrepen. 

Ik weet dat ik heel jong ben en dat het mogelijk is maar ik weet dat ik het niet alleen kan. Toen ik het hoorde vorige week dat ik ben aangemeld (door de ggz waar ik al onder behandeling ben) voor die cursus was ik zo verdrietig. Ik was in tranen omdat het eerste wat in mij opkwam was dat zo ongeveer het belangrijkste in mijn leven van me afgepakt wordt. Hetgene wat er iedere dag voor zorgt dat ik alles vergeet, wat blijer kan zijn, enthousiast ben pakken ze van me af. Terwijl ik ooit die vrolijke levenslustige meid was kan ik me niet indenken dat ik dat nog kan zijn zonder genoeg alcohol. 

Nogmaals dankjewel voor jullie reacties. Dat betekend veel voor mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei bumperjim:

Ja das helemaal niet goed, Amber, daar is niks normaals meer aan, zo kan je niet doorgaan want daar ga je aan kapot. Lichamelijk en geestelijk. Je bent nog hartstikke jong, wil je zo doorgaan tot je 60ste (als je dat haalt) of wil je uit die alcoholische gevangenis? Je KAN er uit. 

Ik heb hieronder een reactie geplaats :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Francoise:

Hoi Amber , welkom.  Ook ik heb autisme . De hoeveelheid die jij noemt, is dat dagelijks? Want dan denk ik inderdaad dat je hulp moet hebben en langzaam moet afbouwen . Je zal in het begin slecht slapen enzo maar laat je daar niet door ontmoedigen.  Je krijgt er echt zoveel voor terug . En je bent pas 28 , nog een heel leven om een nuchtere veel betere en gelukkigere versie van jezelf te worden . Je bent het waard . Het is het mooiste wat Je aan jezelf kan geven . 

Veel succes

Ja helaas is dit dagelijks. Ik hoop echt dat ik de kracht heb om hier een punt achter te kunnen zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Amber77:

Wat een eerlijke en fijne reacties die ik krijg. Ook al zijn ze heftig en bevestigen ze wat ik zo graag niet wil toegeven is het belangrijkste dat ik me voor de eerste keer niet zo verdomd alleen voel en voel ik me begrepen. 

Ik weet dat ik heel jong ben en dat het mogelijk is maar ik weet dat ik het niet alleen kan. Toen ik het hoorde vorige week dat ik ben aangemeld (door de ggz waar ik al onder behandeling ben) voor die cursus was ik zo verdrietig. Ik was in tranen omdat het eerste wat in mij opkwam was dat zo ongeveer het belangrijkste in mijn leven van me afgepakt wordt. Hetgene wat er iedere dag voor zorgt dat ik alles vergeet, wat blijer kan zijn, enthousiast ben pakken ze van me af. Terwijl ik ooit die vrolijke levenslustige meid was kan ik me niet indenken dat ik dat nog kan zijn zonder genoeg alcohol. 

Nogmaals dankjewel voor jullie reacties. Dat betekend veel voor mij. 

Hetgene dat ervoor zorgt dat je alles vergeet schrijf je.

We drinken bijna allemaal omdat we iets willen vergeten. Een probleem, zeg maar. Stress of een ongelukkige relatie of iets van jezelf waar je ontevreden over bent. Je kan zo doordrinken tot aan je dood. Je kan je letterlijk dooddrinken. (Dat gebeurt vele mensen per jaar!) Maar daarmee wordt het probleem niet opgelost!! Het blijft je achtervolgen. 

Om ECHT met je probleem (wat het dan ook is) aan de slag te kunnen en een stap verder te komen en je weer goed en trots en levenslustig te voelen, is de eerste stap het stoppen met jezelf dooddrinken. 

Ik hoop dat de cursus je daarbij gaat helpen :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Amber

Wat een confrontaties voor jou zeg....kan me voorstellen dat je daar best door van slag raakt. Toch is het belangrijk dat het gebeurt, want anders blijf je denken dat alcohol je vriend is, die ze jou afpakken. Je schrijft dat je je niet kunt indenken dat je weer die levenslustige meid kunt zijn die je was, zonder alcohol.  Het is juist andersom. Door zo veel te drinken, te verdoven, word je steeds somberder. Krijgt je zelfvertrouwen, steeds weer een deuk...je komt en blijft in een cirkel van nare gedachtes en gevoelens, en wat wil je dan? Juist, niet voelen...dus....weer drinken...steeds meer...om maar niet te voelen. 

Je bent niet de enige die dit proces door gaat, door is gegaan. Je hoeft het ook niet alleen aan te pakken. Gelukkig heb je daarbij hulp en ook het forum gevonden. Wat je wel zelf moet doen is echt onder ogen zien dat je een probleem hebt met alcohol. Dat je het gebruikt als 'medicijn', oplossing voor je gevoelens/gedachten.  Dat kan lastig zijn...want zoals  jij al schrijft, het lijkt je vriend.  En anderen gaan dat jou afpakken. Nee, dat is niet zo.  Het is niet je vriend, en anderen gaan jou helpen die zogenaamde vriend vriendelijk, doch dringend buiten jouw deur te zetten en te houden. Dat wordt wel eens vergeleken met een rouwproces. Je neemt afscheid van iets wat voor jou heel belangrijk was..

Zodat jij weer kunt gaan werken aan jezelf, om die levenslustige, vrolijke meid weer tevoorschijn te laten komen. Je bent nog hartstikke jong, ga ervoor Amber, je bent het waard.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat jezelf iets veel mooiers teruggeven Amber. Namelijk jij die jezelf kan dragen. En dat duurt even. Los lopen kon je ook niet zomaar. Maar het is echt te leren. En geloof me.... je krijgt er energie van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Amber. Mn eerste reactie toen ik je las, was: hoe krijg je zo n hoeveelheid iedere dag weg? Wat goed dat je jezelf hier aanmeldt! Je hebt nog een heel leven voor je, zoveel beter zonder dat je jezelf dit aandoet. Ook al voel je dat nu misschien nog niet zo, het wordt echt beter! Zet m op:rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...