Spring naar bijdragen

Hoe gaat het met drinken? Goed! Da's de pest.


1234

Aanbevolen berichten

Een maand geleden gestopt, maar de afgelopen week is het weer bal. Toch al weer iets van vier keer de fout in gegaan. Het begon met een vrijgezellenfeest waar ik de hele dag trots op een 0.0 zat, maar door enthousiasme van alles en iedereen en te weinig weerbaarheid van mezelf werd dat vier uur 's nachts, ladderzat. Sindsdien is het hele plan wankel. Afgelopen weken hing er mogelijk slecht nieuws in de lucht. En dat werd bevestigd: mijn vader is ernstig ziek en wordt niet meer beter. Het aparte is dat dat nieuws niet direct een zin in zuipen opleverde, maar ik denk dat het er ergens wel onder zit.

Gisteravond weer hetzelfde verhaal: gekocht bier uit de supermarkt, Thuisbezorgd, stad. Nooit genoeg, nooit voldaan. Daarnaast ook nog eens de extreme hang naar cocaïne. En dat is zo debiel, het gaat op zo'n avond dan niet meer om een bepaald middel, het gaat dan om het verdoven en het zo ver mogelijk van de wereld raken. Het positieve is dat ik nu na een week wil ingrijpen, terwijl daar eerder maanden overheen gingen omdat ik het dan voorlopig wel prima vond.

Een aantal vragen:
Hoe gaan jullie om met het herkennen van de oorzaken van je drankgebruik op korte termijn? Hoe pak je de draad weer op zodra je plan onderuitgemaaid is? Hoe krijg je die negatieve malende gedachten over de 'mislukking' naar positief? En tot slot: hoe ga je om met onbegrip in je situatie als je wel erg open bent over je probleem maar ze zoiets hebben van: "Je doet het toch zelf? Je hebt het jezelf toch op de hals gehaald?"

bewerkt door 1234
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je herkent/begrijpt de oorzaken beter als je een tijdje gestopt bent. Dan wordt alles duidelijker. 

Hoe pak je de draad weer op? Uithuilen, knietjes ontsmetten en weer door. 

Van mislukking naar positief gaat vanzelf als je weer netjes droog staat. 

En “je doet het toch zelf?” Is uiteindelijk wel de waarheid. Onbegrip, natuurlijk, een niet-verslaafde begrijpt het niet. Geeft niet. Leg het ze maar uit. Begrijpen ze het misschien nog niet. Niet jouw probleem. Niet verder over nadenken. Eigen verantwoordelijkheid nemen.

Klinkt simpel allemaal weet ik. Het is moeilijk maar niet ingewikkeld :)  

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi 1234, vroeg me toevallig van de week af , hoe het met jou zou zijn . Jammer van de terug val, maar goed dat je je weer hier meld.  Je bent maar 1 stap verwijderd van een nuchter veel gelukkiger en rijker leven . De eerste niet nemen  . De bewustwording daarvan is er , nu nog de uitvoering 

Ik weet niet of je van lezen houdt . Maar ik zou adviseren "de verslaving voorbij " of beter nog misschien in jou geval "verslaafd aan liefde " van Jan Geurtz.  Hier leer je het hele verslavingsspelletje doorzien.  Ook "de grote verdoving " van Eric Stofferis is een aanrader . 

Succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...