Spring naar bijdragen

Motivatiedraadje


SuccesvolleZatlap

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat het fijn zou zijn elkaar te motiveren wanneer er moeilijkere periodes zijn. :) Als dit draadje al bestaat, sorry dan!

 

Ik heb ellenlange lijstjes met de voor- en nadelen van drinken gemaakt. De nadelen zijn duidelijk in de meerderheid en ook veel belangrijker. Er zijn voor iedereen ongetwijfeld persoonlijk doorwegende factoren, misschien kunnen we onze top 3 met elkaar delen?
Mijn top:
1. Door de drank ben ik echt superdik geworden, waardoor ik me niet alleen lastig voel, maar ook superongezond. Ik merk dat ik sommige plaatsen van mijn lichaam niet meer kan zien omdat er gewoon teveel vet in de weg hangt om me te buigen... 100% drank hier, aangezien drinken me ook aan het eten zet en ik geen probleem heb met gezond eten als er geen alcohol mee gemoeid is. Dat en conditie: noppes! Wat vervelend is, aangezien mijn job een topconditie vereist (én eigenlijk ook een mooi - gezond dus - lichaam)

2. Ik vergeet de helft van mijn leven. Ik heb ook gemerkt dat ik bijna evenveel vergeet wanneer ik (even) niet drink, maar ben nog nooit lang genoeg gestopt, denk ik.

3. Paniekaanvallen, wat waarschijnlijk samenhangt met punt 2. Onzekerheid, twijfel en paniek, terwijl ik alles in mij heb om het helemaal te maken en dat eigenlijk ook doe.

 

Vertaling: ik streef naar een gezonder lichaam met een aanwezige geest. Ik hou ook gewoon niet van m'n zatte zelf, maar het bij ééntje houden is de grootste onzin die ik mezelf ooit heb wijsgemaakt. Tijd zie ik vaak terugkeren als argument, maar verdorie, ik heb teveel tijd, zo is alles zo ver gekomen. :( Laat me dat even anders verwoorden: ik heb nood aan een nieuwe hobby.

Hmmm... Dit neertypen voor anderen werkte al motiverend!

 

Wat me tegenwerkt is dat ik enorm aankom als ik even niet drink (ik vermoed waterreserves aanvullen), mijn conditie gaat indien mogelijk zelfs achteruit. Vergeten blijf ik dus doen, maar zonder enige paniek. Zoals al aangegeven, ik heb het gewoon nooit lang genoeg kunnen volhouden om de voordelen te zien.

 

Als extra motivatie die ik mezelf geef: heb een heleboel lekkere drankjes gekocht die ik mezelf alléén gun wanneer ik 24u nuchter ben. Als ik alcohol drink, zit ik vaak naar die (uiteraard alcoholvrije) drankjes te smachten! Hopelijk kan ik er morgen ééntje drinken! ;-) Meer van zulke kleine motiverende dingen, hoor ik graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goed functionerende lever, heb je er maar 1 van.

Meer oog voor je omgeving.

Uiteindelijk val je af als je normaal eet.

Mooie huid.

Meer energie.

Genormaliseerde gedachten.

Niets te verbergen hebben.

Beter contact met anderen waardoor minder eenzaam.

Een helder hoofd.

Betere spijsvertering.

Geen schuldgevoel over je slechte gewoonte.

Betere smaak.

Betere slaap op de wat langere duur.

 

lees ook op de draadjes over herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Doe graag mee met je top 3 van nadelen!

Vroeg of laat mag je de prijs betalen voor je gezuip.  Je ondermijnt je gezondheid!

Veel minder energie en een vermoeid hoofd. En elke x maar een smoes moeten verzinnen waarom je er zo moe uit ziet.

Je trekt je terug omdat je jezelf "fijn" wilt verdoven. Minder contact met vrienden en familie!

Zonder alcohol een gezond en uitgerust koppie, je barst van de zin en energie! Alle tijd die je overhoudt omdat je niet aan het zuipen en herstellen bent, wat een leuke dingen kun je dan gaan doen. Een rijk en gevuld leven waarin je veel meer voelt en beleefd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...