Spring naar bijdragen

Niet kunnen stoppen met drinken.


Robbb

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Doordeweeks is het voor mij geen probleem om niks te drinken.
Nu zit het probleem er als ik begin met drinken.
Ik kan gewoon het niet maar bij een paar drankjes laten.
De grens die iedereen wel heeft, mis ik.
 

Ook al wil ik het graag laten bij een paar, het lukt gewoon niet. En dit is een terugkomend probleem.
Ik ben er zelf wel goed klaar mee nu. Klaar met de katers, het is niet goed voor mijn lichaam.
Laatst ook weer zo ver laten komen dat ik bijna de dame heb verloren waar ik super verliefd op ben en waarmee ik nu eindelijk aan het daten ben.

Het is niet zo dat dit probleem van de laatste tijd is, ik kamp er al jaartje of 3/4 mee.

Nu is mijn vraag wat het beste is voor mij om nu te doen.
Ik ben van plan om morgen naar een AA meeting te gaan hier in de buurt.

bewerkt door Robbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Robbb!

Ja er zijn niet zo heel veel opties hè

Heel veel drinken wil je niet meer

Weinig drinken lukt niet

Dan blijft niks drinken over. 

Dat zou ik eerst proberen en dan later verder zien en nu niet te veel over zitten nadenken, want niks drinken is al lastig genoeg zeker in het begin. 

Er is geen magisch recept om weinig te drinken, behalve afspraken maken en jezelf eraan houden, maar als de rem eenmaal kapot is dan wordt het vreselijk lastig. Eerst maar eens met de slechte gewoonte stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Robbb, 

Goed dat je je hier hebt aangemeld. Je geeft aan dat je af wilt van het binge-drinken (in korte tijd, bv in de weekends meerdere eenheden drinken). Het kan inderdaad verstandig zijn om een tijd helemaal te stoppen met drinken. Dan breng je jezelf niet in de verleiding. Wil je hier professionele hulp bij, vraag dan je huisarts om een verwijzing naar een verslavingszorginstelling. Heel veel succes! 

Vriendelijke groet, de moderator 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 6/26/2018 om 06:45 zei bumperjim:

Dan blijft niks drinken over. 

Dat zou ik eerst proberen en dan later verder zien en nu niet te veel over zitten nadenken, want niks drinken is al lastig genoeg zeker in het begin.

Later verder zien is geen optie vrees ik. Mij is van de week uitgelegd dat ik de luxe niet meer heb om sociaal te drinken, gezien ik deze rem ook niet heb. Begin ik eenmaal, dan gaat het door tot ik moe ben.

Schijnbaar legt het brein connecties, 'Als dit, dan dat", dit gebeurt onbewust. Na jarenlang drinken komt daar een patroon in, je brein legt dan ook de connectie "Ah, alcohol, dan moet ik mij zo gedragen". Dit gebeurt onbewust, al denk je zelf bewust bezig te zijn, het is een stukje controle die je door middelengebruik niet meer hebt.

 

Betreffende de OP vraag, het beste is om in het weekend ook niks te drinken. Cassis is ook lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...